Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järjetön makean himo! Miten ihmeessä sen saisi taltutettua :-(

Vierailija
25.06.2008 |

Alkaisiko silloin sallittu yht´äkkiä kyllästyttää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut perso makealle, mutta viime vuosina himo on vain kasvanut.

En pysty olemaan kuin puolipäivää (juuri ja juuri) "selvinpäin" eli ilman sokeriannostani. Suklaa on pahin, ja sitten jäätelö ja muut herkut ja namit. Olen yrittänyt kromit sun muut pillerit, ruokavalio muutokset, olen käynyt lääkärissä ja psykologin juttusilla, mutta mikään ei auta.

Älkää sanoko, että "ota itseäsi niskasta kiinni" - vaikka tämä kuulostaa joistakin uskomattomalta, niin totuus on se, että EN PYSTY HILLITSEMÄÄN ITSEÄNI.

Ainoa lohtuni on se, että kyseessä on kuitenkin vain sokeri, eikä esimeriksi alkoholi tai muut huumeet; olen nähtävästi ihmistyyppiä joka jää nalkkiin, ja pahasti..... Kilotkin kertyvät huimaa vauhtia, voi vee että veettää ::-(((

Vierailija
2/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein yrjöän, mutta eipä ole sekään toiminut...

Oliskohan hypnoosista apua ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama vika, yritän napostella jotain muuta ja olla ostamatta makeaa. Jos ne on jo ostettu ja kotiin kannettu, mitään ei ole tehtävissä. En saa mielenrauhaa ennenkuin pussi on tyhjä. En vaikka olisi kilon pussi.

Kromin olen kuullut auttavan makeanhimoon. Kokeillutkin olen, mutta niin vähän aikaa etten osaa sanoa, auttaako.

Vierailija
4/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. teetä jossa on liikaa hermesetasia, tai liian vähän laimennettua mehutiivistettä.

Jos siitä tulisi ällötys?

Vierailija
5/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen auttaa vain se ettei syö mitään missä on sokeria.

Kolme ensimmäistä päivää vaatii todellista luonteenlujuutta ja on vaikeita mutta sitten helpottaa eikä enää tee mieli.

Mutta jos taas alkaa syömään makeita niin niistä eroon pääseminen on aina yhtä hankalaa.

Kromit ja muut luontaistuotteet olen kokeillut eikä niistä minulle ole mitään apua ollut. Joillekin nekin saattaa tosin toimia.

Vierailija
6/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nouse ainakaan paino. Tosin muuten taitavat olla aikamoista myrkkyä elimistölle

Vierailija
7/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikon vaan pakotat itsesi olemaan ilman mitään makeaa. Ei edes hedelmiä. Tai purkkaa. Eikä mitään makeita jugurtteja, mehuja tai limuja. KAIKKI sokeri siis ainakin viikoksi pois. Tää vaatii tahdon lujuutta, mutta viikossa pitäisi makeanhimon helpottaa.

Vierailija
8/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylimakeita hedelmiä, ei mehuja, ei limsaa! Kolme päivää pahimmat, jos ne kestät niin saat niskaotteen vieroitusoireista.

Vierailija
9/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lopetin yksi päivä enkä nyt ole kuukauteen syönyt mitään ylimääräistä sokeria. Tänään ostin suklaapatukan ensimmäistä kertaa ja tuolla se odottaa kaapissa. Ei tee mieli syödä =)

Vierailija
10/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poistat kertakaikkiaan kaiken makean ruokavaliostasi pariksi viikoksi ja korvaat herkut esim. dippivihanneksilla, täysjyvätuotteilla ja VEDELLÄ.

Makeanhimo johtuu usein janosta, alkuun kannattaakin juoda aina pari lasia vettä, kun sokerihammasta kolottaa. Ja kotoa kaikki makeat pois! Kun niitä ei osta, ei niitä voi myöskään syödä. Osta tilalle kaikkea helposti naposteltavaa, ei-makeaa. Vältä myös keinotekoisia makeutusaineita. Ne koukuttavat sokeriin yhtä pahasti, vaikka kaloreita ei kerrykään.

Tsemppiä! Itse olin kolme viikkoa täysin sokerittomalla ruokavaliolla, ja sen jälkeen ei ole tehnyt enää edes mieli mitään makeaa! Jätin samassa syssyssä pois myös valkoiset jauhot ja alkoholin, jotka ruokkivat suoliston hiivaa. Nyt olo on energinen ja kevyt, ja painokin on pudonnut tasaiseen tahtiin :)

Vierailija
11/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se varmaan auttaisi kun olisi kolme päivää tai viikon täysin ilman sokeria, mutta sen toteuttaminen on todella vaikeaa, kun ei edes yhtä päivää onnistu.... Osta makeisia ja donitseja ym. työ- ja kauppamatkalla ja syön niitä sitten salaa sekä töissä, kotona että ulkona. Myös autoa ajaessa herkuttelen "salaa" ja kerran meinasin ajaa suklaapötkön vuoksi kolarin. Älytöntä : nainen ajoi kolarin yrittäessään ahmia tuplan king size patukkaa....

Vierailija
12/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta vie makeanhimoa, ja kieltäytyminen on paljon helpompaa kuin ennen. Eikä tahti tarvi olla mikään himourheilijan, vaan tavallisen kuntoliikkujan lenkit riittävät. Sykemittarilla katsot, että syke on 110 - 130 (tai 140), ja joka toinen päivä tunnin lenkki. Etsi laji, josta tykkäät. Itse ihastuin sauvakävelyyn. Sitä osaa jokainen ja samalla voi kuunnella mp3-soittimelta vaikka äänikirjaa!

Vierailija
13/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sitruunan imeskelemisen jälkeen ajatus suklaasta tuntuu tosi oudolta.

Vierailija
14/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. poistat kotoasi kaikki herkut, sokeria sisältävät ruuat + kaikki suuri hiilihydraattiset ruoat kuten esim. leipä.

2. Et syö viikkoon mitään mikä sisältää paljon hiilihydraatteja (ei pastaa/perunaa/leipää) tai mitään makeaa.

3. Makeanhimo karkoitettu.

Toimii taatusti, mutta varovainen saa olla palatessa normoruokavaliolle. Parempi olisi jos jatkaisit vähähiilihydraattisella ruokavaliolla jatkossa.

Vierailija
15/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä ja supermakeaa ja hyvää.

Vierailija
16/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui mainita, että annat vaikka kaikki rahasi ja pankkikorttisi miehesi haltuun, ettet pääse ostelemaan. Mies voi vaikka piilottaa rahaa jemmaan hätätilannetta varten ja kertoa jemman sijainnin sitten jos hätätilanne yllättää.

Ja geishapatukan ostamista ei sitten lueta hätätilanteeksi :D

Vierailija
17/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee piparin koriste mömmöä. Eli tomusokeria ja vähän vettä. syö sitä vaikka puoli litraa, ja jos vielä himottaa makea, syö enemmän. Tulee varmasti äkly makeasta

Vierailija
18/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi toimii loistavasti: siinä pohdit ennen hoitoa ne vaaran paikat joissa ratkeat syömään sokeria. Hypnoosin aikana alitajunnallesi opetetaan uusi malli toimia. Näin mä lopetin tupakanpolton myös. Sen jälkeen ehdoton totaalikieltäytyminen kaikesta missä on hitusenkin sokeria. Kyläillessä kahvipöydässä voi ottaa suolaista ja jos sitä ei ole tarjolla niin kukaan ei edes huomaa vaikka jätät makeat ottamatta, kunhan et tee siitä numeroa. Mä raahasin ekan puoli vuotta ruisleipää ja vihannespaloja mukana, kun opettelin elämään ilman sokeria. Totaalikieltäytymisen tukena tarvitaan tarkka ja säännöllinen ruokavalio, 5-6 pientä ateriaa päivässä, ruokaa lautasmallin mukaan ja joka aterialla pala ruisleipää tai näkkäriä jotta verensokeri pysyy tasaisena.

Tälläinen malli toimi mulla hyvin sokerikoukusta irti pääsemiseen ja nyt on menny jo pari vuotta "absolutistina".

Vierailija
19/26 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska se saattaa olla aluksi vaikeaa, kokeile eft-menetelmää aina kun tekee mieli mennä kaapille tai kauppaan. Googlaa eft, niin löytyy ohjeet.

Tsemppiä! Itse vieroittauduin suklaasta totaalikieltäytymisellä. Välttelin ihan kaikkea, pieniäkin suklaaviiruja pullan päällä, kaakaota, suklaajäätelöä, kaikkea. Kun olin ollut ilman sulkaata muutaman kuukauden (valitettavasti en muista kuinka monta), pieni "suklaaviiru" ei enää saanut retkahtamaan. Nykyään voin syödä palan silloin tällöin, juoda kupin kaakaota tms. ilman että tulee tarve juosta kauppaan ostamaan jättilevy tai suklaarasia. :-)

Onnistut kyllä!

Vierailija
20/26 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa leikata banaanista paloja ja pakastaa ne! Maistuu muuten tosi hyvälle! Voit myös laittaa viinirypäleitä pakkaseen. Laitoin äsken iltaa varten molempia pakastimeen. Ovat muuten ihan karkin veroisia!