Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä,keinoja,apuja???

01.02.2006 |

Hei!

Ollaan tässä vuoden verran koitettu saada vauvaa aikaiseksi. Tähän mennessä mulla on menkkojen välillä 3-4vko:a paussia. Nyt mulla on menkat jo 3vko:a tästäkin myöhässä. Tein testin, negatiivinen. Kuitenkin huomaan olevani tosi ailahtelevainen, suutun tosi pienistä tai kyynelehdin. Välillä tuntuu oksettavalta ololtakin ja vatsaan sattuu... Miehen kanssa oli nelisen vko:a sitten pientä riitaa, kun ihmetteli miksei vielä tärppää. Nyt ajattelen että mussa on vikaa ja tilasin jo lääkärille ajankin. Kommentteja, neuvoja ja ehdotuksia kaipailisin. Miten kommentoitte, miten saisin ajatukset vauvasta pois ja ainaisesta odotuksesta, että joko tärppäsi jne?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinuna varaisin ajan gynelle, jotta voisi varmistua että kaikki ok sun puolelta (eli että munasolu irtoaa (ultralla), veriarvot ok ym.). Gyne varmasti osaa auttaa muutenkin.

Jäitä hattuun nyt vaan, ja mar mars lääkäriin. Turha sitä on kiduttautua epävarmassa tilanteessa, kun apuakin on saatavilla.

Toivotaan, että tärppi olis käynyt, mutta testi ei vain olisi sitä vielä huomannut :)

Vierailija
2/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monella vuodenkin yrittäneillä on samoja " paineita" kuin sinulla.

Täällä sama tilanne, nyt tuli vuosi täyteen yritystä. Et kerro, minkä ikäinen olet? Itse olen 36v. ja yli kolmikymppisillä vauvan tekoon saattaa mennä pidempikin aika helposti, sillä ei tosiaan ole varmaa, että joka kierrossa edes ovuloi enää. Itselläni monen vuoden ehkäisyn jälkeen on mennyt selvästi aikaa ennenkuin hormonit ovat jälleet löytäneet uomansa. Eli jos sulla on ollut pitkäänkin ehkäisy, niin saattaa hyvinkin mennä n.10 kuukautta, ennenkuin kaikki on taas kondiksessa (netissä oli tieto, että varsinkin hormonikierukan käyttäjillä " palautuminen" ehkäisyn pois jättämisen jälkeen saattaa kestää jopa tuon 10 kk)

Meilläkin yritettiin " hiki hatussa" puolisen vuotta ja nyt päätettiin jättää tuo kuumeilu vähemmälle.Vaikeaahan se " hellittäminen" on mutta yritä löytää välillä (keksi vaikka;)) jokin muuu kiinnostuksen kohde tai jotain muuta tekemistä joka vie ajatuksia pois vauvan teosta. Itse olen keskittynyt " remppaamaan" ruokavaliota ja liikkumaan enemmän.

Silti tulee vielä kiertopäiviä laskettua, mutta ei todellakaan enää niin fanaattisesti kuin ennen. Pupuilukin on rennompaa,kun pupuilee vaan silloin kun haluttaa, eikä kiertopäivien mukaan :)Miehen kanssa on päätetty, että me emme lähde mihinkään tutkimuksiin vaan tyydymme sitten tähän yhteen lapseen jos meille ei enempää niitä suoda.

Näin meillä. Sinulle kuitenkin suosittelen lääkärille menoa, jos asia stressaa todella paljon.Hormonit menevät nimittäin sekaisin liiallisesta stressistä ja vauvansaanti saattaa vaikeutua tämän takia.

Toivottavasti tärppää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari vinkkiä.

Me myös yritimme reilun vuoden ennen kuin tärppäsi.

Olimme joululomalla rentoutuneita joimme viiniä, kuuntelimme musiikkia, pelasimme, nautimme takkatulesta yms eli TODELLAKIN UNOHDA vauvan teko koittakaa vain rakastella. Tiedän todella vaikeeta!!! mutta se oikeesti auttoi.

Toisaalta myös tässä pari vinkkiä ole tupakoimatta! ja anna pari kiloa painon nousta (tietenkin jos olet normaali/laiha).

Onnea yritykseen

Nelli ja poitsu4kk

Vierailija
4/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma auttaa.