Tripp trapin omistajat!
Heip!
Minkäikäisenä olette ottaneet taaperonne tuolista turvakaaren pois? Meillä ollaan 2vee ja ajattelin, josko kaveri jo istuis ilman turvakaaria..?
Kommentit (11)
...mutta veikkaisin että poitsu oli vuoden vanha kun kaari otettiin pois.
sillä halusi aina itse kiivetä tuoliin ja pois, ja se oli suorastaan vaarallista touhua tuon kaaren kanssa.
Poika täyttää ensi viikolla 2 v, ja jo niin sujuvasti nousee tuoliinsa ja laskeutuu itse siitä :)
Tyttö kiipesi itse tuoliin kaaren päälle istumaan, joten katsoimme turvallisemmaksi ottaa kaaren pois. Siitä saakka on itse kiivennyt istumaan, aluksi piti auttaa alas, mutta oppi alastulonkin nopeasti. Ei ole kertaakaan tipahtanut.
Ja aina mummot ja vaarit jaksoivat käydessään kauhistella että eikö se tipahda sieltä! Hyvin pysyi, ja oli tyytyväinen kun pystyi itse kiipeämään omalle tuolilleen.
Kaarta ei olisi muutenkaan voinut pitää kaksivuotiaaksi ainakaan haararemmin kanssa, koska jouduimme jo n. 1,5-vuotiaana laskemaan istuin- ja jalkaosaa alemmaksi. Lapsen reidet ottivat nimittäin jo pöydän alareunaan kiinni.
Molemmilta on kaari otettu pois n. 1v2kk iässä ja samasta syystä. Eli kiipesivät itse tuoliin ja oli sen verran hurjan näköistä touhua, että kaari lähti. Esikoinen (tyttö) ei ollut muutoksesta moksiskaan, tosikko (poika) " harjoitteli" viikon verran eli muutama läheltä piti -tilanne hänen kanssaan oli.
Itse olen tyytyväinen, kun kaaresta päästiin. Ei tarvi enää nostella ketään tuoleihin ja sieltä pois, kun itse pääsevät. Toki tästä itsenäisyydestä on välillä haittaakin... :)
kun lapsi oli 2 v 4 kk.
Sitä aikaisemmin olisi ollut mielestäni riskaabelia.
tyttö alkoi kiipeilemään ja seisomaan aina tuolissa. Otimme kaaren pois ja jo meno rauhoittui.
Tän ainokaisen kanssa näköjään ei rohkene mamma muutoksiin.. Äsken napattiin kaari pois, kyl siinä hu riittää ihmettelemistä pikku-ukolla! Kiitos viesteistä.
Meillä tyttö oli 1,6v kun otin kaaren pois..Hän kun halusi itse kiivetä tuoliin niin ilman kaarta se onnistui paremmin.
Poika kyllä pysyy tuolissa nyt ihan kivasti vaikka kaarta ei ole. Ja helpottaa tosiaan kun ei kymmentä kertaa tunnissa tarvitse käydä pois nostamassa.
kuopukselta kun oli 1v3kk. En olisi muuten noin pieneltä (kuopus) ottanut, mutta oli sen verran hurjannäköistä touhua kun kiipesi itse tuoliin ja pois - pääsi siis itse poiskin. Säästää vähän äidin hermoja, kun ilman kaarta ei tarvitse ihan niin korkealle kiivetä ja tuoliin istuminen on helpompaa ;) Ja kuopus oli jo joka tapauksessa kiivennyt ja istunut esikoisen kaarettomassa tuolissa, tuo kiipeilypuoli on ollut hallussa jo alle vuoden ikäisestä.