Millaisia huonoja kokemuksia teillä on eläinlääkäreistä?
(Huom! En nyt tarkoita, että ketjussa pitää ihan nimeltä mennä mainitsemaan lääkärien nimiä tms.).
Oma kokemus:
n. 9,5 vee muorikoira rupesi oksentelemaan ja ruoka ei maistunut yleensä niiiin ahneelle hurtalle. Viikonlopun yli katsottiin ja maanantaina illallla sitten päivystykseen (ei ollut mahdollisuutta mennä päivällä). Lääkäri oli käymässä kaupassa ja tuli yli puolen tunnin päästä (oltiin soitettu ja kysytty, että kannattaako tulla ja lääkäri sanoi, että kyllä kannattaa tulla heti).
Koira nesteytettiin, kun oli pahasti kuivahtanut. Huomasi myös, että korvalehtien sisäpuolet ym. kellersi eli käski tulla seuraavana päivänä uudestaan. Mentiin seuraavana aamuna ja lääkäri tutki ja hutki ja määräsi lisää nesteytystä lisäksi antibiootit, nesteenpoistolääkkeet, pahoinvointilääkkeen ym., toinen lääkäri sattui tulemaan paikalle ja huomasi, että koiran vatsaontelossa onkin nestettä ja pahasti onkin. Ja sanoi, että missään nimessä mitään nesteenpoistolääkkeitä ei saa antaa ja verikokeet pitää ottaa, epäili tarttuvaa maksatulehdusta (toinen lääkäri taas väitti tuota pelkästään vatsapöpöksi).
No, kokeet otettiin ja lääkäri sanoi soittavansa tuloksista torstaina. Torstai tuli, koira oli heikentynyt ihan silmissä, ei syönyt, ei juonut, ei kävellyt vapaaehtoisesti mihinkään ja nukkui vaan. Lääkäri sitten soitti, että munuais- ja maksa-arvot on vähän koholla, syöttäkää se 10 päivän anitibioottikuuri loppuun ja antakaa se eka tabu tänään. Katsotaan sitten, jos ei auta, että mitä tehdään..
Seuraavaksi päiväksi saatiinkiin yksityisestä paikasta kiireajan ja se olikin koiran viimeinen matka :( Koiran munuaiset olivat sanoneet pokspoks, keuhkoissa nestettä, vatsaontelossa vielä enempi nestettä jne. jne. Tuloksena syöpä, joka oli räjähtänyt käsiin ja armeliainta oli päästää mummukka pois. Tuo ultrannut lääkäri sanoikin, että onneksi luotitte omaan vaistoon ettekä tuohon toisen lääkärin sanaan, koira olisi kuollut viikonlopun aikana tuskallisesti :(
Tuon jälkeen meni totaalliseti luotto kunnaneläinlääkäreihin :(
Kavereilla on myös paljon huonoja kokemuksia kyseisestä lääkäristä. Esim. yksi vei pennun ekoille rokotuksille ja antoi koiran olla lattialla ja nuuskia odotustilassa ja talutti pennun tutkimushuoneeseenkin. Lääkäri sitten tokaisee 5 minuutin päästä, että otas se pentu syliin, edellisellä koiralla oli luultavasti tarttuva veriripuli ja en ole ehtinyt vielä desinfioida täällä.. Pyyhki sitten sen tutkimuspöydän pikaisesti.
Toinen kaveri taas vei oksentelevan koiran tuonne, koira laitettiin heti tiputukseen, kun oli ehtinyt pahasti kuivumaan. Määrättiin läjä lääkkeittä ym. ym. Kaveri oli sitten kysynyt, että saako tavata muita koiria tai viedä puistoon. Ja vastaus oli ollut, että ei mitään rajoituksia. Ja kaverihan sitten toi koiran puistoon samana iltana ja loppu tulos oli sitten se, että pari muuta koiraa sai saman pöpön..
Ja olihan (tai onhan se vieläkin) omalla lapsuuden kaupungissa yksi lääkäri, joka pelkää kaikkia isoja eläimiä (lampaat, hevoset, lehmät ym.) sekä isohkoja/isoja koiria. Ei siinä muuten mitään, mutta kun kyse on ns. maalaiseläinlääkäristä, jonka työajasta n. 80 % meni tuotantoeläimien hoitoon, niin.. Nyt tuolla ei toki ole enää niin paljon maatiloja ja oliskohan enää 10 talossa sikoja tai lehmiä ja yhdessä talossa lampaita, niin nykyisin työajasta menee isojen eläimien hoitoon ehkä 20 %. Miksi ihmeessä pitää hakeutua alalle ja ottaa pesti vastaan jostain peräkylästä, jos pelkää hevosia ja muita jättejä??
Kommentit (42)
Monet eläinlääkärit ovat ihan pelkkiä puoskareita. Meilläkin esimerkiksi yksi oli poistamassa eläimestä röngtenkuvien perusteella vierasesinettä, mutta epäilin pätevyyttä ja kysyin toisen eläinlääkärin mielipidettä ja hän näki heti että sen on sellainen luu, jonka kuuluukin olla juuri siinä kohdassa.
Yksi yksityinen eläinlääkäri pikkupaikkakunnalla meni lopettamaan tytön puhdasrotuisen 3-v terveen koiran. Uskovainen isä väitti että pikkukoira haukkuu liikaa, ja kun mies on silmäätekevä kylällä, niin epäilys on että lääkäri on ollut lahjottavissa. Isä on täysi sekopää mutta eläinlääkäri täysi idiootti. Lapset eivät koskaan unohda asiaa. Toivottavasti tulee vastaan syyllisille vielä tämä asia karman laissa
Ahne, nuuka, kontrollifriikki elitisti. Kuitenkin ihan white trash. Sellainen on tuntemani eläinlääkäri.
Vien nykyisin aina kissani sellaiseen yksityiseen lääkäriin, missä on omasta takaa kaikki laitteet. Joskus vein kunnaneläinlääkärille jolla ei ollut mitään mahdollisuutta tutkia ja niinpä käynti oli täysi fiasko. Ei ollut lääkärin vika, oli kuulemma oikein hyvä tuotantoeläinten kanssa, mutta kissoja piti lähinnä kertakäyttöisinä.
Samavika tuntui olevan minun lemmikin kanssa Hyvösellä. Omia oletuksia teki tutkimatta itse eläintä. Oletus, että kuolee siihen paikkaan muutenkin.
Oikeasti on ihan sika, keksii vitsejä, että olisi jotenkin hauskaa, mutta on ihan ammattitaidoton. Miksi ottaa sellaisia potilaita, joista ei selviä tai osaa hoitaa? Rahastusta muutenkin, silittää lemmikin päätä--80 €, meni alle 5 minuuttia.
Ei osaa ottaa huomioon kokonaisuutta eikä tiedä lääkkeistä tarpeeksi, saati geriatriasta.
Hyvösen Jussi ei antanut lääkkeitä kaikkiin vaivoihin, riittävän tehokkaita korvaamaan olemassa olevat. Eikä ymmärtänyt jättää niitä käyttöön. Sellaista mitä ei korvaa mikään muu, seurasi aivan hirvittävä tuska lemmikilleni.
Kun ei osaa, niin ei osaa, niin se menee.
Olisiko ollut ihan tarkoitus vai vain ammattitaidottomuutta?
Tarina todella luuserista eläimen omistajasta eli kirjoittajasta itse.
So, please älkää poistako tätä sivustolta, yritän kunnioittaa kertomuksella edesmenneitä henkiä.
Minua kohtasi lemminkinomistajan kaikista hirvein hetki, mutta moninkertaisena, kuten ilmeisesti noin 5 promillea lemmikin omistajista. Kuitenkin, asiaan, se jätti kysymyksiä, epäselvyyttä todellisesta syystä ja en ollut aivan varma.
Molemmalla lemmikilläni oli samaa lääkettä käytössä, iän tuomiin vaivoihin. Käytetty jo pari vuotta, lääkärin tutkimusten jälkeen, eihän sitä turhaan määrätä eläimelle, vaan hän oli siitä kyllä eläimestä havainnon tarpeesta tehnyt. Kuten olisi erään myöhemmin nimeltä mainittavan henkilönkin, ammatiltaan myös eläinlääkärin pitänyt tehdä tai ainakin ymmärtää lääkkeen merkitys eläimelle ja miten tärkeä se on, eli suurelle humoristille Jussi Hyvöselle.
Tragedian jälkeen huolestuin toisesta kaveristani, oli vielä tässä vaiheessa hyväkuntoinen Joten tutkitutin ja määrättiin hoitoja, jostain joku suositteli Jussi Hyvöstä tätä suurta huumori maagikkoa dadadaaa.
Ajattelin sitten myöhemmin tämän erään lääkkeen soveltuvuutta lemmikilleni, ajattelin tietysti, että Suuri Komedian mestari. Jussi jota oli joku jostain oudosta syystä suositellut, voisi olla ehkä paras. Eli satsaan kunnolla eläimeni, parhaista parhaan ystäväni hyvinvointiin ja kysyn onko tälle kyseiselle lääkeaineelle, jonka turvallisuutta aikaisemman tragedian takia epäilin, turvallisempaa korvaajaa koska kuten kaikesta uudesta ja oudosta liikkui tästäkin suuria epäilyksiä.. aikaisemmin kaveriani oli kovasti kehuttu komediakeisari Jussin mestoilla olin ylpeä suorastaan itsestänikin.
Mutta, näytin varmaan sellaiselta luuserilta, jostain syystä komediansuurmestari Jussikin vaikutti haparoivan sanoissan ja tiedoissaan. Hän ei ilmeisesti kuunnellut ollenkaan tai teki jotain omia suuria komediivisia päätöksiä ja toteamisia, toisten tekemien kuvausten jälkeen, tukimatta koiraa. Ohitti toisen lääkkeen tarpeen, vaikka kysyin, millä se korvataan? Korvaako tämä sen täysin, muistan kyllä mutta Jussi ei komedia areenaltaan ehdi millään tukimaan koiraa vai eikö hän osaa??? .. Vakuuttelee minulle, että tällä toisella lääkeaineella, jonka sanoin olevan epäsoveltuva minun pikkuista, ei voida hoitaa, tulee pikkuiselle väsy ja kaatuu.. Mutta suuri komedienne Jussi sanoo, että se mennä ohi muutamissa viikoissa. Poisjätettävän tilalle sain pyytämällä toisen, jonka käyttöä pitäisi vanhuksilla seurata
Ajattelin, että kun suuri maestro itse näin vakuuttelee, että tämä parempi kaverillani, väärä diagnoosi taustalla miksi väärä, eihän kaverilla ollut mitään ongelmia, tämä pidempiaikainen lääke vain arvelutti minuaMiksi minulle ei herää kysymyksiä ja epäröintiä, ai niin kerroin alussa mikä olen, luuseri. Ei ole tarvetta sanoo Jussi suuri maestro itse.. Ei olla.
Minähän, en mikään lääkkeiden asiantuntija silloin ollut ja ymmärtänyt aineita.. Jussi ymmärsi huumeet, ei sitä muuten hauskoja juttuja varmaan heitellä, eihän. Sitä pois jätettävää lääkettä vain ei voi millään korvata, mutta Jussi ei ehkä vitseiltään tätä enää kaiken hauskan keskeltä muista. Tulee pikkuiselle hirvittävät kivut, ja ongelmat, moninkertaisena vielä takaisin myöhemmin.
Palli kiertynyt, kerroin tämän päivystävälle lääkärille, ei uskottu, käskettiin tulla aamulla. Harjoittelija leikkasi, tuli kuolio. Oikea eläinlääkäri leikkasi ja uhkasi, ettei koiraa koskaani hoideta siinä kaupungissa enää, jos teen valituksen. Harmi, ettei niiden omatunto paina.
No, kokeilin muutaman päivän pikkuisellani varovasti, huumehia, koska en ole eläinasiantuntija ja olin kaiken muun traaman keskellä, en ollut tarpeeksi tarkka ja havannoiva hitaille hidastumisille, kompuroinneilla,niidenhän pitäisi mennä ohi elämä olisi loistokasta, kuten humoristi Jussi oli kertonut. Itseasiassa, ne eivät mene ohi vaan lievenevät ehkä vähän, mutta huumehet kehittävät uusia ongelmia, jotka ovat vielä pirullisempia ja hankalampia kaverilleni, kuukausissa, namut ei maistukaan enää, kun on muuta niin herkkua. Ja paljon muuta ongelmaa. No, Jussi suuri komedienne vielä tiesi että, jotta on hauskaa pitää olla kunnon satsi ainetta. Ja paskat ohjeet tietysti mukaan. Liike vähenee jne. Siellä hoitaja ja lääkäri juoksivat ympäriinsä lääkettä hakiessa ja hoitaja vielä nyrpisteli naamaa?? Ilmeisesti Suuri komedienne varmaan toimistotädiltä vahvuutta kyseli. Mitä lie.
No meneehän se kuukausi odotellessa parempaa, vielä vanha hyvä lääke vähän vaikuttaa ja auttaa, uusi korvaava ehkä vähän piilottelee tulevaa ja Jussin namujen pikku ylläriä. Pitäisi osata olla kemisti ja lääkäri. Mutta sitten se vanha aine poissa ja uusi ei korvaa, lisäksi Jussin pikku namujen tuomat pikku yllärit alkavat hiipiä. Pikku tripit alkavat viedä voimaa enemmän ja enemmän. Sen ymmärtää leikkikoululainenkin, mutten minä.
Sitten pikkuisen olo heikkenee, kun ei enää halua masua täyttää, Jussin herkut vievät elämän Kun sitten parin kuukauden jälkeen totean, että Jussin komedia karkit, eivät pikkuista autakaan, vaan pienokainen vaipuu syvemmälle huumehiin. Pyydän apuun Jussia, jotta palataan alkuun En tavoitakaan Jussia, vaan hänen raka JH määrätään auttamaan. Pyydän apua, mutta Jussin raka. JH sanoo, että hän näkee miten pikkuisellani on suuret tuskat mikään ei auta, kroppa pettänyt, aikaa ei voi voittaa. En tajua, ahdistun suuresti, Jussin taikuudet eivät auttaneet. Kuulemma vanha lääke ei auta, sanoo tämä suuri manipuloija JH minulle, taustalla muu, Jussin nakemä profetia vaivasta, JH näkee, että ystäväni kärsii suunnattomasti eikä enää parane. Kuinka mahdollista, muutama kuukausi aikaisemmin pikkuistani kehuttu.. nyt muka poissa.. Ei saa paranemaan.. Mikään ei auta, vanhaa lääkettä petolintu ei anna, ei auta sanoo, olisi auttanut petolintu.. Jussin suuri profetia, väärä sellainen taustalla, Suuren koomikon väärä ennustus. Miksen kysynyt suurelta Jussilta, olen luuseri-siksi en.
Meidän yhteinen pitkä matka johon häntä valmistelin, muuttui huumehelvetiksi, elämä lyheni, näin siinä kävi.
Olin luuseri, en ymmärtänyt, uskaltanut asiaa riitauttaa, pienokaisen paraneminen olisi varmasti onnistunut. Pieni reppana, en saanut uutta vanhaa lääkettä häntä parantamaan, vaan jouduin viemään hänet kärsien huumattuna vielä useiden päivien läpi utuisen elämän.. jota hän hämärästi huumeissa seurasi, kärsien kivusta-johon alkuperäinen lääke olisi auttanut, hän olisi vielä palannut takaisin. Saattelin heikkoa huumattu pienokaista eteenpäin..
Muistin myöhemmin suuren komedienne Jussin tramaattiset sanat, kun sanoin, että eläinten ei tule kärsiä kivusta, hän vastasi: ei minustakaan, vaikka elämä lyhenisi vuodella mitä?? Lyhenikö pikkuiseni elämä vuodella ja muuttui tuskaiseksi kivussa kitumiseksi huumattuna pariksi kuukaudeksi-Näin siinä kävi. Olen luuseri, en osannut-ymmärtänyt- ja monia muita tarpeellisia asioita, joita olisi tässä vaiheessa pitänyt tehdä. Pelastaa pikkuinen.
Nyt ymmärrän virheet joita tein ymmärrän myös suuren komedian mestarin lausahduksen niin se on vaan ymmärrettävä.
Mikseiköhän suuri komedienne jättänyt pikkuiselleni käytössä ollutta lääkitystä voimaan, pienin lisäyksi, ken tietää.
Miksen koskaan osaa tehdä oikeita ratkaisuja enää?
Juuussssiiii kerro vitsi
Vierailija kirjoitti:
Meidän yhteinen pitkä matka johon häntä valmistelin, muuttui huumehelvetiksi, elämä lyheni, näin siinä kävi.
Olin luuseri, en ymmärtänyt, uskaltanut asiaa riitauttaa, pienokaisen paraneminen olisi varmasti onnistunut. Pieni reppana, en saanut uutta vanhaa lääkettä häntä parantamaan, vaan jouduin viemään hänet kärsien huumattuna vielä useiden päivien läpi utuisen elämän.. jota hän hämärästi huumeissa seurasi, kärsien kivusta-johon alkuperäinen lääke olisi auttanut, hän olisi vielä palannut takaisin. Saattelin heikkoa huumattu pienokaista eteenpäin..
Muistin myöhemmin suuren komedienne Jussin tramaattiset sanat, kun sanoin, että eläinten ei tule kärsiä kivusta, hän vastasi: ei minustakaan, vaikka elämä lyhenisi vuodella mitä?? Lyhenikö pikkuiseni elämä vuodella ja muuttui tuskaiseksi kivussa kitumiseksi huumattuna pariksi kuukaudeksi-Näin siinä kävi. Olen luuseri, en osannut-ymmärtänyt- ja monia muita tarpeellis
Voihan se olla, että silllä ei ollut kipuja lainkaan, vatsanpuru noista huumeista??
Vierailija kirjoitti:
Muistin myöhemmin suuren komedienne Jussin tramaattiset sanat, kun sanoin, että eläinten ei tule kärsiä kivusta, hän vastasi: ei minustakaan, vaikka elämä lyhenisi vuodella mitä?? Lyhenikö pikkuiseni elämä vuodella ja muuttui tuskaiseksi kivussa kitumiseksi huumattuna pariksi kuukaudeksi-Näin siinä kävi. Olen luuseri, en osannut-ymmärtänyt- ja monia muita tarpeellis
En ymmärrä, miksei eläinlääkäri anna kivusta kärsivälle koiralle kipulääkettä jota pyydetään? Ettei koira kärsisi enää niin paljon.
Miksi lääkitystä muutettu, miksi lääkäri lähtee muuttamaan lääkitystä jos näkee, että koira voi hyvin. Miksei sano, että tämä on tehokkain lääkitys ja näyttää toimivan ja kannattaa kyllä jatkaa. . . Lääkäri on asiantuntija ei omistaja.
Jos tämä pitää paikkansa niin ihmettelen monia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tarina todella luuserista eläimen omistajasta eli kirjoittajasta itse.
So, please älkää poistako tätä sivustolta, yritän kunnioittaa kertomuksella edesmenneitä henkiä.
Minua kohtasi lemminkinomistajan kaikista hirvein hetki, mutta moninkertaisena, kuten ilmeisesti noin 5 promillea lemmikin omistajista. Kuitenkin, asiaan, se jätti kysymyksiä, epäselvyyttä todellisesta syystä ja en ollut aivan varma.
Molemmalla lemmikilläni oli samaa lääkettä käytössä, iän tuomiin vaivoihin. Käytetty jo pari vuotta, lääkärin tutkimusten jälkeen, eihän sitä turhaan määrätä eläimelle, vaan hän oli siitä kyllä eläimestä havainnon tarpeesta tehnyt. Kuten olisi erään myöhemmin nimeltä mainittavan henkilönkin, ammatiltaan myös eläinlääkärin pitänyt tehdä tai ainakin ymmärtää lääkkeen merkitys eläimelle ja miten tärkeä se on, eli suurelle humoristille Jussi Hyvöselle.
Tragedian jälkeen huolestuin toisesta kav
Tätä tekstiä oli vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä päivystysalueella on yksi eläinlääkäri, joka on todella haluton lähtemään kotikäynnille esim. hevosen luo. Ilmeisesti haluttomuus lähteä johtuu päihdeongelmasta, EL ei voi siis lähteä rattiin.
Onkohan sama lääkäri, joka ei suostunut tuleen meille, kun koiravanhuksen kunto romahti. Se käski laittaan koiran viltinmutkaan ja kantaan se lääkäriin. Kanna nyt 30 kilosta koiraa 3km.
Olisit vienyt pyörällä tai skuutilla tai autolla. Oletko vähän vajaa.
Olisko vituiksi menneestä kivun hoidosta ja hoitojen lopettamisesta turhaan.
Kipu tai lääke vie vanhoilta koirilta ruokahalun, ne on todella hauraita.
Aina pitäisi yrittää.
Toisaalta, miksi muuttaa toimivaa konseptia, jos lääkäri on alunperinkin nähnyt, että eläin voi hyvin.
Noin tuosta pitkästä tarinasta ymmärsin.....
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia eläinlääkäreitä henkilökohtaisesti. Joskus eläinlääkärin on tulkittava omistajaa ja eläintä, tulos on yleensä erilainen kuin omistajan näkemys tilanteesta. Lääketieteessä on tutkittava ja perehdyttävä myös ihmisten psykologiaan.
Toisten mielestä eläintä ei saa lyödä, miksei, jos sillä saavutetaan koulutuksellisia saavutuksia, ihan ok? Miksei esim. eläimen lääkitystä ajettaisi alas, vaikka se kärsii siitä, jos tarkoitus on sen lopettamisen nopeuttaminen?
Jos eläinlääkäri tekee päätelmän, että eläin kärsii vaikka näyttää voivan hyvin, tutkimalla omistajaa ja hänen puheitaan, näitä hienovaraisia vihjeitä tai eläinlääkärin vaisto kehottaa asiaa pohtimaan toiselta kannalta.
Toisaalta, jos eläin on vanha, kaikilla roduilla on parasta ennen päiväys ja jos eläin on sen ylittänyt, voi eläinlääkäri suoraan päätellä, että asiat eivät ole kunnossa vaikka ne päällisin puolin olisivatkin.
Näin eläinlääkäri pystyy päättelemään eläimen tilanteen: yhdistämällä yleisen tiedon ja päättelemällä omistajasta ja hänen toimistaan, yms. yleistä tilannetta eläimen hyvinvoinnista, esim. juurikin kipu, kuinkaa kovaa se on.
Eli minusta eläinlääkärit eivät tehneet mitään väärin, ajaessaan eläimen lääkityksen alas ja estäessään ehkä toimivan lääkityksen saamisen, vaikka eläin kärsisi kovastikin. Muistettava, että meidän ei tule inhimillistää eläimiä, eivät eläinlääkäritkään sitä tee. Meitä ihmisiä saatetaan hautaan samalla tavalla, meidät viedään vain hoitolaitoksiin, jossa tavallaan kuivatetaan ja saadaan toivomaan tulevaa kuolemaa. Jos eläin esim. poikkeuksellisen vanha, asiat eivät ole hyvin, se on varma.
Minusta nämä eläinkääkärit eivät ole tehneet mitään väärää. Monet eläinlääkärit sallivat eläinten lyömisenkin. Turhaa inhimillistää eläimiä.
Tsemppii Jussi Hyvönen ja JH!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistin myöhemmin suuren komedienne Jussin tramaattiset sanat, kun sanoin, että eläinten ei tule kärsiä kivusta, hän vastasi: ei minustakaan, vaikka elämä lyhenisi vuodella mitä?? Lyhenikö pikkuiseni elämä vuodella ja muuttui tuskaiseksi kivussa kitumiseksi huumattuna pariksi kuukaudeksi-Näin siinä kävi. Olen luuseri,
Jos oli vanha koiruli, niin voisi olla vaikka haimassa vikaa, siitä selvinnee entsyymihoidolla. Kokeilitteko?
Se vaikuttaa noiden lääkkeiden tehoon ja jaksamiseen, parissa viikossa jo koira on kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä vanha koira, voi olla vaikka haiman vajaatoimintaa, joka voidaan hoitaa helposti. Koiran olo kohenee silmissä.
Kiinnostaisi tietää mitä tutkimuksia koiralle tehtiin ja määrättiin, ennen kuin eläinlääkäri määräsi lopetettavaksi? Olisiko mahdollista saada tietoa niistä, kiitos etukäteen.
Minusta vanhat koira ovat niin arvokkaita, selvinneet pitkän elämän läpi, selvinneet ilman syöpää, pahempia loukkaantumisia, jotkut selvinneet vaikeista sairauksista yms. Tuntuu, että vanhat koirat ovat viisaampia kuin ihmiset.
Olen koirieni kanssa törmännyt eläinlääkäreihin, jotka suhtautuvat erittäin vihamielisesti vanhoihin eläimiin, en ole ymmärtänyt syytä siihen. Vanhat eläimet elävät kuten vanhat ihmiset, heillä on erilainen elämä, nauttivat pienistä asioista, esim. yhdessä olosta ja pienestä lenkistä ulkona jne.
Toivottavasti et törmännyt vanhoja koiria vihaaviin eläinlääkäreihin.
Laita tietoa noista tutkimuksista mitä tehtiin, kait niitä tehtiin??
Ei kai vaan mitään silmämääräistä arviota, eihän?? Kyseessä ilmeisesti kuitenkin rakas lemmikki.
Täälläpäin eläinklinikalla on omasta takaa kuonokopat jotka laitetaan kaikille riskitapauksille. Itselläni on hieman arka mutta voimakas koira joka ilman kuonokoppaa kiemurtelee nurkkaan pakoon tutkimuksia ja kuonokopan kanssa lamaantuu täysin paikoilleen. Käytetään kuonokoppaa kaikkien osapuolten mielenrauhan turvaamiseksi ja on se koirallekin helpompaa kun ei tarvitse miettiä yrittääkö puolustautua vai ei.
Pitäisi olla nuo kuonokopat vakiovarusteena jokaisella klinikalla, helpottaa kaikkien osapuolten oloa.