Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hemoglobiiniarvot henkilökohtaisia? mulla oireita kun hb 112, muilla ei

Vierailija
24.03.2014 |

Mulla on nyt tosiaan hb 112, ja on hengenahdistusta ja väsymystä. Normaali hb on mulla 150. 

Jotkut sanoo että tuo 112 hbkin on jo tosi hyvä joten siitä noi oireet ei voi johtua kun he itse pärjäävät jopa 100 hbllä..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on anemia. Normaali HB naiselle päälle 117. Onko runsaat kuukautiset? 

Vierailija
2/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synnytyksen jälkeen hemoglobiini muistaakseni 88 ja halusivat antaa verta, mutta minä olin ihmeissäni että miksi. Normihemoglobiinini on noin 110, ei tuo tuntunut vielä missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin henkilökohtaisia. 

Minulla hb on parhaimmillaan ollut +160 ja kun se tippui vähän päälle 120:een, olo oli huono ja vetämätön vaikka +120 naisella onkin normaali arvo.

Vierailija
4/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiku oli verenhukka hetki sitten ja sain kolme pussia verta. nyt hb 112, mutta olo ihan outo ja heikko vieläkin..

Vierailija
5/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:11"]

eiku oli verenhukka hetki sitten ja sain kolme pussia verta. nyt hb 112, mutta olo ihan outo ja heikko vieläkin..

[/quote]

AP

Vierailija
6/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 120 on ok. Synnytyksen jälkeen oli 86 ja kävelin eikä huimannut. Vauvaa en uskaltanut kantaa että jos Pyörryn kuitenkin. En pyörtynyt. On siis yksilölllistä.

Vierailija
7/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että henk koht. Mulla on normaali hemoglobiini hyvä että on 100. Siihen on syynsä, mutta ihan normaalia elämää elän eikä se vaikeuta oloa. Lääkärini kanssa naureskeltiin, että jos nyt vedän juoksulenkkejä kuten ihan muutkin urheilijat niin minkähän maratoonin jaksais jos hg olis140 :D

Vierailija
8/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla normaalisti pyörii vähän 100 molemmin puolin, synnytyksen jälkeen n 80. Olen välillä väsynyt, mutta en juo kahvia tai mitään muuta piristävää, joten en voi pelkkää anemiaa syyttää. Aina ollut näin, lääkäritkin kommentoineet, että ihan normaalin pirteältä vaikutan alhaisesta hb:sta huolimatta.

Mutta jos sulla normaalisti noin korkea, niin ei ole sinulle hyväksi noin alhainen.

Vierailija
9/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon että sulla voi olla huono olla tuolla 112:lla, kun kerta normaalisti on noikin korkea hemoglobiini kuin 150, sehän on naiselle ihan tosi korkea. Mutta kyllähän se siitä pikkuhiljaa nousee ja olo paranee jos se verenhukka ei jatku.

Vierailija
10/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksilöllistä. Mun normaali on yli 150, joten raskausajan 120 oli omassa voinnissani aneeminen.

Vierailija
11/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo on ihan hyvä hemoglobiini. Heikko olo voi olla seurausta siitä, mikä on johtanutkin verenhukkaan. Nykyään sitä paitsi pyritään välttämään ylimääräisiä verensiirtoja, niissä on omat haittansa kuten missä tahansa kudossiirrossa. Elimistön hapensaannin turvaamiseksi riittää paljon matalampikin, vaikkei sillä ehkä maratonia juosta. Monessa paikassa perusterveelle Hb:n , verensiirtoraja on nykyään 80 g/l. Ensisijaisesti pyritään korjaamaan anemian aiheuttanut syy.

Vierailija
12/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henk.koht. Mulla kaveri, joka erittäin eloisa ja puhelias käveli reippaasti sairaalaan sisään ja lekurit ihmetteli, miten virtaa piisasi tuonkin verran, vaikka hemppari alle 80. Kuulemma yleensä ne, joilla hemppari alle 80 tulevat paareilla taju kankaalla. Kaverin toisen puolen lähisuvulla alhaiset hb-luvut ja vissiin jotain häikkää raudan imeytymisessä. Mut ei se niistä päälle päin näy.

Vierailija
13/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosnopeudella on merkitystä, jos Hb on laskenut vaikka päivissä 150-110, tulee todennäköisesti huono olo. Mutta jos sama muutos on tullut vuodessa, eroa tuskin huomaa.

Vierailija
14/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb ei yksinään kerro kaikkea. Verensiirtoja ei yleensä yli 100 Hb arvoilla enää tehdä, vaan vaje pyritään korvaamaan rautavalmisteilla. Verensiirto ei koskaan ole riskitöntä.

Vierailija
15/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma normaalini pyörii siinä 90 - 115 tienoilla. Rautakuurilla saan hetkellisesti nostettua 150 mutta sitten taas hetken kuluttua satasen tienoille menee. Ja en ole väsynyt, olo on täysin normaali.

Vierailija
16/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia

Vierailija
17/17 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän yli 100, olo on normaali. Lenkkeilen, ei pyörrytä. Oon raskaana. Ilman verikoetta en huomais, että on alhainen. Tavallisesti on 125, luovutan verta säännöllisesti ja just ja just menee aina sen rajan yli, että saa luovuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi