muita jotka eivät oikeesti tiedä paljonko miehen palkka
on eikä paljonko hän lyhentää esim autostaan? mulla ei aavistustakaan.
Eikä hänkään tiedä että mulla 2000e tilillä jatkuvasti.
Kommentit (15)
Tiedän suunnilleen miehen palkan, tonnin tarkkuudella, mutta veloista ja velkojen lyhennyksistä ei ole hajuakaan. Eikä mies tiedä, että mulla on pieni vararahasto. Mies ei myöskään tiedä, kuinka paljon mun palkka on.
Yhteinen talous, yhteiset lainat... kyllä palkat on pitänyt "paljastaa" Meillä ei ainakaan ole taloudellisest varaa pitää tiukasti vain omat rahat linjaa.
Onko joku syy miksi toinen ei tiedä toisen palkkaa tai vararahoista?
Miten sitä voi mitoittaa talouden menoja jos ei tiedä tuloja?
Riittää, että yhteiset menot hoidetaan yhteisesti.
Riittää, että yhteiset menot hoidetaan yhteisesti.
Eikä ole aavistustakaan mitä hänen tilillään on. Ei ole ollut tarvetta tietää eikä tehdä suunnitelmia sen pohjalta.
Ei ole tähän päivään mennessä ollut tarvetta tietää, kuinka paljon toinen tienaa, kunka paljon on velkaa, kuinka isot on lainojen lyhennyserät tai kuinka paljon makaa jemmassa rahaa. Ei me sillä tiedolla mitään tehdä.
jollette sitten ole jotain superrikkaita
Jos talous pyörii noin niin mikäs siinä, mutta kyllä me ainakin tiedetään toistemme raha-asiat. Toisaalta meillä ei oo kyllä varaa olla tietämättäkään kun mä opiskelen niin aika kädestä suuhun mennään... Mutta kyllä mä tiedän paljonko miehellä on tilillä rahaa oikeastaan koko ajan.
Sitten kun mennään naimisiin niin otetaan yhteinen tili, nyt on vielä omat tilit mutta yhteiset rahat.
Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. Suurinpiirtein tiedetään mitä toinen tienaa, koska velatkin on yhteiset. Mutta on se riittänyt. Emme elä kovin tuhlailevasti koska emme ole varakkaita. Koska tulotaso säilyy suurinpiirtein samana, voi elää aika huolettomasti, ts, sitä tiliä ei tarvitse kytätä joka päivä. Se mikä riitti viime kuussa, riittänee tässäkin kuussa.
Isommista ostoksista (tietokone, pesukone, tms) tietysti neuvotellaan koska olisi paras aika ostaa, ja jos toinen sanoo olevan tiukkaa, sitten siirretään hankintoja.
En koe mitään tarvetta saada tietää miehen tarkat tulot, hän käyttää "omiin menoihinsa" omia rahojaan ja minä omiani mihin sitten tarvitsenkaan.
Niille jotka täällä meidän kaltaisiamme haukkuvat kämppiksiki ja oudoiksi, taitavat olla niitä, jotka käyttelevät vain miehensä rahoja?
Ap:n toppuuttelijoiden viesteissä ei ole kyse siitä, että suomalaiset olisivat jotenkin outoja, estyneitä ja pahantahtoisia etsiessään virheitä toisten viesteistä, vaan ap IHAN ITSE PYYSI palautetta ja etsimään virheitä viestistään, jolla halusi pyytää enkunkurssin korvaamista koska hän käyttää englantia työssään. AP:n viestistä paistaa läpi, että työssä hankittu kielitaito ei vastaa advanced-tasoa jota ap yrittää korvata, hän tarvitsisi sitä kurssia.
mutta kyllä tämä viestiketju kertoo myös pahasti siitä, miten outoja me suomalaiset olemme. Tällaisen palautteen takia suomalaiset ovat edelleen arkoja puhumaan vieraita kieliä. Etsimmekö me koko ajan virheitä ulkomaalaisen puhuessa suomen kieltä, emme tosiaan, vaan olemme iloisia, että joku yrittää.
ja yhdessä ollaan oltu jo 15 vuotta, joten muut asiat kyllä toisistamme tiedetään hyvinkin =)
Mieheni on autonkuljettaja, ja tulot vaihtelee. Pitäisikö joka kerta, kun tili tulee, kysyä, paljonko tuli? Johan se ihmettelisi mitä oikein ajan takaa. En edes tiedä, milloin sillä on tilipäivä. Suunnilleen tiedän sen olevan parisen tonnia...ehkäpä...
Olen kotiäitinä ollut jo vuosia, ja aion ollakin vastakin. Koskaan ei ole tarvinnut rahatilannetta miettiä, jos jotain on tarvinnut/haluttu ostaa, niin eipä sillä ole väliäkään, paljonko sitä rahaa tarkasti ottaen tulee, kun sitä kerran on riittävästi.
Ja on yhteistä lainaa omakotitalosta, mutten tiedä kuukausilyhennystä siitäkään :)
Ja on yhteistä lainaa omakotitalosta, mutten tiedä kuukausilyhennystä siitäkään :)
Jos on laittanut nimensä lainaan alle niin on todellista tyhmyyttä olla ottamatta selvää paljonko on sitoutunut maksamaan sitä lainaa ja millä sitä maksetaan. Onhan se helppoa olla kiltti pikkurouva joka antaa miehensä hoitaa kaikki raha-asiat ja on itse huuli pyöreänä että en minä tiedä mitä se laina on, meidän Matti hoitaa tällaiset aina, minä vain tiskaan ja näytän kauniilta. Mutta nämä on just niitä ihmisiä jotka ovat sitten pulassa kun meidän Matti sairastuu, kuolee tai häipyy nuoremman matkaan ja pitäisikin sitten hoitaa asiat its.e
totta kai meillä puhutaan raha-asioista kun on yhteinen talous
tosin miehen palkkaa en sentilleen tiedä kun se vaihtelee joka kuukausi