Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihan suunnittelusta

31.01.2006 |

Keväällä olisi tarkoitus aloittaa pihan rakentaminen. Nyt yritän jo hahmotella pihaa pääpiirteittäin, mutta tuntuu tosi vaikealta saada mitään järkevää aikaiseksi, kun mahdollisuuksia on niin paljon ja tietoa liian vähän.

Emme asu vastarakennetussa talossa, joten pihakin on jo joskus laitettu, mutta on päässyt vähän huonokuntoiseksi ja osittain on ollut ihan laittamatonkin. Ihan kaikkea ei ole tarkoitus pois kitkeä, mutta suurin osa ja varsinkin nurmikko pitäisi laittaa kokonaan uusiksi. Sitten tekisi mieli laatoittaa pihapolkuja yms. (piha on melko suuri n. 0,5ha)

Joten vinkkejä kaipaan teiltä, oletteko itse suunnitelleet pihanne vai käyttäneet ammattilaisen apua. Mistä olette löytäneet apua suunnitteluun (netti, kirjallisuus tms). Entä miten kustannuspuoli, heittäkää jotain lukuja omien pihojenne kustannuksista (/arvioista).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava, eikä maksanut kuin pari kymmentä euroa.

Näitä kursseja järjestetään ainakin pk-seudulla, joten

katso netistä kansalaisopistojen sivuilta.

Olemme toteuttaneet suunnitelmaa siten, että joka

kesä olemme laittaneet jonkin osan suunnitelmasta

täytäntöön. Viime kesänä teimme portaat terassilta,

täytimme entisen suihkualtaan, istutimme pensaita

ja muita kasveja taka pihalle. Ensi kesänä on etupihan

vuoro.

Vierailija
2/2 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen suunnitellut oman pihan (vanha piha, mutta uusia suunnitelmia ja muutoksia siihen...) ja suureksi osaksi muiden rakennus töiden takia jäänyt suunnitelman asteelle. Jotain jo rakennettua olen suunnitellut jo eteenpäin, unelmat kasvaa! :-) Olen myös innokas talonpohjisten yms. suunnittelija. On tullut kavereiden pihaakin suunniteltua :-)

Puutarha-alan kirjoista ja lehdistä saa mukavia vinkkejä ja uusia näkökulmia. Itse olen käyttänyt luonnon materiaaleja. Että edullisesti pääsee, kun ei kiviä, hiekkaa, multaa, " pajuköynnöksiä" yms. tarvitse ostaa ja itse värkkäily on puoli ruokaa työstä. Kustannukset on lähinnä tulleet kasveista joita olen ostanut.

Minä suunnittelisin mielelläni sinunkin pihasi :-) ja muille ei jää kuin toteutus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän