Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaa - mainettaan parempi?

Vierailija
31.01.2006 |

Olen aina hiukan karsastanut Vantaata asuinpaikkana. En oikein tiedä edes miksi.

Nyt kun ollaan etsimässä miehen kanssa asuntoa, törmäsimme kysymykseen " Miksi EI Vantaa?"

Vantaalaiset; kehukaa ja haukkukaa!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Koivukylässä molemmin puolin rataa. Ehdottomasti mainettaan parempi paikka. Nykyisin asumme Leppäkorvessa, todella kiva asuinalue. Myös länsipuoli kiinnostaisi. Meillä on ihan hyviä kokemuksia myös kunnallisista palveluista, olemme päässeet terveyskeskuksiin ja hammashoitoihin jne. Päivähoidosta ja kouluista ei vielä ole kokemuksia.

Vierailija
2/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikkurilassa aluksi ja nyt lapsen kanssa päiväkummussa. ei ole suurempaa valittamista...tietysti vantaalisän pienennys ja poistouhka ovat miinuksia mutta muuten on ihan mukava paikka asua. näin kun vuokralla...omaa tonttiahan et täältä helpolla saa joten oman talon perässä me kyllä katselemme lähi kuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä valittamista löydy! Palvelut ovat pelanneet, eikä asuinaluettamme parempaa voisi pk-seudulta löytyä.

Itse käyn töissä Espoossa, ja tätä kautta olen oppinut tuntemaan myös ko. suuresti arvostettua kaupungia. En voi kuin kummastella mistä Espoon maine on peräisin, eikä meille edes tulisi mieleen harkita muuttoa sinne. Helsinki olisi meille vieläkin epätodennäköisempi asuinpaikka, joten Vantaalla asumme vastaisuudessakin.

Näitä viimeaikaisia valituksia esim. tk:n päivystyksen keskittämisestä Peijas-Rekolaan voi pitää aiheellisina, mutta samaa näyttävät tekevän myös Espoossa. Ja sama koskee sosiaalitoimen ongelmia (taitaa tilanne olla heikompi Espoossa), päivähoitoa ja perusopetustakin. Ainoa näkyvä ero Vantaan ja Espoon välillä taitaa olla meri... =op

Helsinki taas on muuttumassa sinkkuparatiisiksi, eikä oikein tunnu lapsiperheiden ihanne paikalta kasvattaa lapsiaan.

Kauniainen voisi olla kokeilemisen arvoinen...

Vierailija
4/28 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu Havukoskella, Päiväkummussa, Vaaralassa ja Myyrmäessä (Vaaralassa ja Päiväkummussa omistusasunnossa, Havukoskella opiskelija-asunnossa ja Myyrmäessä yksityiseltä vuokratussa). Myyrmäestä en pitänyt " muuten vain" , muuten olen viihtynyt joka puolella. Rauhallista on ollut kaikissa paikoissa, luonto lähellä, mukavat naapurit ;) (mikä tietysti on aina arpapeliä), palvelut pelaavat, julkinen liikenne kattavaa ym ym. Ainut moite tuo päiväkotien ja terveydenhuollon tilanne (sekä tietysti kotona lasta hoitavan tuet) mutta ne taitavat olla kaikkialla melko surkeassa jamassa. Tänne vaan!

Vierailija
5/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme miehen kanssa olla rohkeita ja pitää Vantaakin suhteen silmät auki. Vantaalla on asuntojen hinnatkin halvemmat, johtuisiko maineesta?

Vantaan sisälläkin on varmaan " hyviä" ja " huonoja" alueita. Mitä kannattaa vältellä ja mitä ei?

Haussa on siis kerrostaloasunto =)

ap

Vierailija
6/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekolaan ja Korsoon. Ei kiitos.

Vierailija
7/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa em. paikoissa oli verratuna esim. Helsinkiin ja Espooseen?

ap

Vierailija
8/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse en muuttaisi Korsoon, Havukoskelle tai Hakunilaan. Näissä paikoissa suuri määrä mm. kaupungin vuokra-asuntoja ja (todennäköisesti) siitä johtuen paljon ns. sosiaalitapauksia.

Itse asumme Asolassa Peijas-Rekolan sairaalan lähellä. Rauhallinen paikka metsän keskellä.

Kyllä Vantaalta löytyy tosi mukaviakin asuinpaikkoja.

Vierailija
9/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko taas vaan " mutu" tuntumaa..?

Aika suppeat on asuinkokemukset myös nro 9:llä Vantaalta jos ainoastaan Havukoskella asunut.

Niinkuin aikaisemmassa viestissäni kirjoitin niin Havukoskelle en kyllä itsekään muuttaisi. Eli pahimman mahdollisen paikan olit asuinpaikaksesi valinnut.

Mielestäni kunnalliset palvelut pelaavat Vantaalla ihan yhtä hyvin kuin muissakin kunnissa. Kuntalisistä tms. en tiedä kun ei ole meillä enää ajankohtaista. Mutta esim. poikamme saimme aikoinaan ilman vaikeuksia lähimpään päiväkotiin. Ala-asteen koulu valmistui jonkin aikaa sitten 400m päähän eli turvallinen koulutie tiedossa.

Terveyskeskusta emme käytä, mikäli tarvis niin käydään yksityisellä lääkäriasemalla.

Vierailija
10/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastuminen on tapahtunut illalla, niin Peijaksen pahin ruuhkakin on kestänyt 4 tuntia.

Palveluiden huonoushan johtuu kaupungin säästökuurista (mulla olisi kyllä pari hyvää kikkaa niille vinkiksi), joka kenties joskus helpottaa...

Ja sitten niihin sosiaalitapauksiin jotka mainittiin... En ole Suomessa vieraillut edes missään kylä pahasessa näkemättä spurguja :/ koska pk-s:llä ollaan niin tiheästi niin tietty se tuntuu näkyvämmältä kuin muualla. Muita sosiaali-tapauksia en sitten keksikään, jotka näkyvät päälle päin ;) Mistä sä tiedät ihmisestä onko se sosiaalitapaus vai ei?

No takas asiaan. Vantaalla en itse asuisi koskaan Hakunilassa. Se kylä ei lepää koskaan! Ja kun vähän tutustut ihmiseen sitten alkaakin niitä sosiaalitapauksia paljastua, on hulluja, juoppoja jne. Musta tuntuu etten tutustunut siellä yhteenkään aitoon, rehelliseen ihmiseen. Kova selkään puukotus meininki ja selän takana puhutaan kaikki asiat kaikille.

Muuten täällä Vantaalla onkin ihan mukavaa :)

Vierailija
11/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen kävellyt Koivukylän läpi ja se tuntuu jotenkin ahdistavalta paikalta sinne en muuttaisi. Palvelut toimii hyvin, ainut miinus puoli tuo vataa-lisän leikkaus. Ja koti-ikävä. Muista kaupunginosista ei ole juuri kokemusta.

Vierailija
12/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä viimeiset 3v omassa kodissa.Mutta seur kotimme ei tänne valmistu siitä yksinkertaisesta syystä ettei täällä arvosteta lapsiperheitä tippaakaan.Ihan siis arvokysymys meillä kyseessä.

Kuntalisän summa tippuu nyt helmikuussa jo 1½v lapsen kohdalla ja 2-3v lapsista sitä ei makseta enää lainkaan.Terveyskeskuksesta saanut lapselle ajan vasta seur tai sitä seur päivänä. Ja nyt ollut kahdessa edellisessä paikallislehdessä juttua kuinka Vantaan budjettia kituutettava vielä 12milj euroa alaspäin ja suora lainaus lehdestä: " päiväkotien nykytasoa ei välttämättä pystytä turvaamaan" mikä kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä huomioiden sen että päivähoitolakia rikotaan jo nykyisin päivittäin,rikottu vuosia itse asiassa.En siis suosittele Vantaata lapsiperheen asuinpaikaksi.

Vierailija
13/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta aika ankeita lähiöitä ovat (siis minun mielipide, älköön kukaan ottako nokkiinsa) Hakunila, Länsimäki, Koivukylä, Myyrmäki... siis aika moni paikka Vantaalla. Ovat verrattavissa Helsingin Mellunmäkeen, Kontulaan tai Espoon keskukseen, Suvelaan. Sitten on taas näitä uusia viihtyisämpiä alueita kuten Kartanonkoski ja monet omakotitalo- alueet. Mutta ne ovat kaikkea muuta kuin halpoja.

Vierailija
14/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan riippuu mitä hakee...ootteko sellaisia jotka pitävät juhlia joka viikonloppu? silloinhan on hyvä olla " samanhenkisiä" naapureitakin :DDD

noh asiaan: itse oon asunut alaaste ikäisestä vantaalla:

vierumäki, korso,vallinoja,mikkola, rekola,päiväkumpu, jokiniemi ja tikkurilan keskusta

näille voin antaa plussaa:

+vierumäki

+rekola

+päiväkumpu

+jokiniemi

+tikkurilan keskusta

noihin loppuihin en muuttais enää...

sitten vantaalta löytyy paikkoja minne en todellakaan muuta (ellei sitten mene tosi huonosti ja tarviin halpaa kämpää)(yök)

-hakunila

-korson keskusta

-mikkola

-vallinoja

-myyrmäki

-rajakylä

ymymym

tietysti näiltäkin paikoilta löytyy vrmasti ihan siedettävääkin aluetta

mutta ällöttää ajatus siitä että joutuu esim käymään kaupassa kyseisien paikkojen keskuksissa...

kertokaas muutkin mielipiteitänne :)

Vierailija
15/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidon, koulujen ja kuntalisän tilanne -yleisellä tasolla. Esim. kouluissa paljon erityisoppilaita, mutta samalla vedetty tiukat säästöt päälle, kodinomaisia päivähoitomuotoja ajetaan alas jne.

Alue vaikuttaa palveluihin erittäin paljon. Hankalia alueita lapsiperheelle on mm. Keski-Vantaa (Ylästö, Pakkala, Kartanokoski...), koska lapsiperheitä on muuttanut alueelle niin paljon, etteivät palvelut riitä. Eivätkä tule riittämään tulevaisuudessakaan. Itse asun alueella, jossa lapsiperheet ovat vähentyneet huippuvuosista ja kaikki toimii hyvin. En muuttaisi Hakunilaan, Koivukylään, Korsoon enkä Myyrmäen tai Martinlaakson asemien läheisyyteen.

En ole huomannut palveluissa eroa Helsinkiin verrattuna, jossa asuin 20 vuotta eri alueilla. Päiväkotimme on hyvä, parempaa ei voisi toivoa. Terveyskeskus ja erikoissairaanhoito ovat toimineet paremmin kuin Helsingissä. Julkinen liikenne on alueesta kiinni eikä se ole tietysti missään muussakaan kaupungissa samaa tasoa kuin Helsingissä. Helsingissä on panostettu enemmän leikkipuistoihin ym., Vantaalta taas löytyy paremmin avoimia päiväkoteja ym. toimintaa.

Kuntalisän tod.näk. poistuminen on tietysti ikävää ja viestii päättäjien arvomaailmasta. Mutta asumiskustannukset täällä ovat sen verran halvemmat kuin Helsigissä, että kuntalisä tuntui pisaralta meressä siihen verrattuna. Kokonaisuus ennenkaikkea.

Vierailija
16/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapset kotona hoidossa (on varaa. kun asunto suht. halpa) eli en tiedä päiväkodeista tai kouluista.

Mutta palvelut hyviä ja ostarikin siedettävä.

Vierailija
17/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaupassa siellä töissä... ja ne myyjätkin siellä sanoivat että siellä on tosi vaarallista ja pummi väkeä...mutta kun asuvat siellä niin on työpaikka lähellä...

yök ...joka toinen asiakas haisi p*****le ja viinalle...en lasteni kanssa tuonne muuttais ikuna!!!

Vierailija
18/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän kaupassa oot ollu töissä, en minä vaan oo huomannu että joka toinen haisee paskalle ja viinalle. Aina niitä deekujakin siellä pyörii, mutta niinpä niitä pyörii joka paikassa. Jos ei halua niitä nähdä, kannattanee muuttaa johonkin lestadiolaiseen kuntaan.

Ja eikä Hakunilassa nyt niin KOVIN vaarallista ole ainakaan tähän asti ollu. Tai riippuu tietysti, mitä pitää vaarallisena. Paljon ei oo tosin tullu paikallisessa räkälöissä tai ostarilla yöaikaan liikuttua.

Vierailija
19/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat ja monipuoliset päiväkodit, loistavat urheilu- ja ulkoilumahdollisuudet. Hyvät koulut, sekä ala-, yläaste, että lukio. Hyvät kulkuyhteydet, kohtalaiset palvelut. Hakunia on täysin aliarvostettu paikka, ja mainettaan huomattavasti parempi.

Vierailija
20/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan tällä hetkellä Kartanonkoskella ja kyllästyttää niin paljon tuo päivähoito" palvelujen" taso, että ollaan jo katseltu asuntoa muualta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän