Klexanen pistämisestä kokemuksia?
Mulle määrättiin eilen Klexane-kuuri ja kun ei ole aiemmin mitään pistettäviä lääkkeitä ollut, niin ihmettelenpä, että onko normaalia, että pistoskohta on kipeä vielä tunti pistämisen jälkeen. Teinkö jotain väärin?
Kommentit (39)
On paljonkin syitä, miksi pitää klexanea pistää. Paha arvailla, miksi joku naapuri sitä sai.
Joskus on mahamakkaroitakin hyötyä. Ei ollut mitään haittaa silloin, kun sain itse pistää, mutta osastolla hoitajan pistämänä sattui.
Mulla kirvelee vain, jos nostaa sen neulan liian nopeasti pois. Jos annan neulan olla pienen hetken lääkeaineen pistämisen jälkeen siellä vatsanahkan alla, ei mitään kirvelyä ole tullut. Ihan muutamasta sekunnista siis kyse.
Moi mulla laskimotulehdus sääressä.pirun arka jalkaa käyttäessä.lääke pistettävä tuote
Ei tuo kovin vaikea ole pistää.reilusti nahkaa sormien väliin ja siihen tuikkaa eikämustelmia ole tullut pientä kirvelyä mut se ei haittaa mut sika kallis lääke 20 paukkua 100 e voi nenä
itse tulin juuri polvileikkauksesta ja sain saman kuurin ja pistän viistosti eikä ole koskaan sattunut, kirvellyt tai mitään muutakaan.. kolme vuotta sitten oli sama kuuri syöpäleikkauksen jälkeen.
Yes, mulla sama kuri menossa. Leikattiin eturauhasyöpä 3.3.2016 ja san silloin kotiini mukaan 1 kk kuurin pillereinä olevaa vereohennusläkettä, kuurin aikana oli kaikki hyvin eikä mitään oireita missään. Pari päivää kuurin lopumisen jälkeen vasemman jala pohkeeseen suht voimakas kipu, sinnittein siinä pivän verran ja koetin liikkumalla saada kivu hellittämään, eipä onnistunut. Ei muuta kuin päivystykseen, siellä kuvattiin pohje ultralla ja laskimitukos oli kuin olikin. Klexane kuuri päälle 3 kk ajaksi (2 pistosta/ päivä).
Pistosten antaminen muutaman harjoittelun ja käsien tärinän jälkeen ihan ok, kannattaa tosiaan puristaa mahanahkaa makkaralle, onnistuu helpommin:).
Hinta mnllekin yllätys,ns. Kela-korvauksen jälkeen yhdelle piikille jää hintaa 5 € eli tuo 3 kk kuuri (180 pistosta) maksaa 900 €, ok hinta on suhteellista, itse tuon pystyy vielä juuri ja juuri maksamaan kun on työelämässä, mutta ajatelkaapa vanhoja ihmisiä joilla pieni eläke tai työttömiä, millä heillä on varaa tuollaiseen hoitokuurin?? Jättävätkö itsensä kylmästi hoitamatta vai auttaako yhteiskunta heitä tässä asiassa??
Onneksi on olemassa lääkkeisäkin maksukatto, ihan tuohon ylempään viitaten. :)
Meikä sai 6 kk klexane kuurin, koska pään verisuonissa tukos. Hieman säikäytti, mutta onneksi mitään haittoja ei ole ainakaan vielä ilmennyt. Hommasta tekee harmillisemman se, että olen 14 viikolla raskaana(epäilemättä yksi tulpan aiheuttajista), mutta mitään vaaraa ei pitäisi olla, kunhan tulppa vain liukenee ennen synnytystä. Pistäminen oli ensimmäisen kerran aivan kauheaa, mutta nyt viiden päivän kokemuksella menee jo ihan rutiinilla. Onko täällä muita, kenellä on raskaana ollessa tullut/ollut tulppa? Tai vielä tarkemmin harvinaisempi sinus tromboosi? Olisi mukava kuulla vertaistueksi teidän kokemuksistanne.
Minulle määrättiin laskimoveritulppaan, jalka oli todella kipeä. Minulle tuli isot mustelmat vatsan alueelle niin että pikkuhousutkin sattui. Viisi päivää pistin aamuin ja illoin.On muuten kallis lääke. Nyt marevan käytössä. Olen 3 vertulppaa sairastanut.
Minä olen hinnan takia jättänyt ostamatta.olin työttömänä.
Mulla aikaa myöten pistokohdat arpeutui tms. ja neula ei uponnut läheskään yhtä helposti kuin alussa 😔
Eipä Klexanesta mitään oireita taida tulla.
Klexanen pistämisen aikana, ihopoimu täytyy olla ohut, eli ei pistettä rasvakudokseen,vain ihon alle. Silloin ei tule mustelmia,eikä kirvelyä.
Sosiaalitoimisto maksaa lääkkeet työttömille ja myös pienellä eläkkeellä elävälle.
Työttömälle tiedoksi, Kela kyllä maksaa toimeentulotuessa lääkkeet, ei kannata olla hakematta lääkkeitä, ottaa yhteyden Kelaan.
Eikö tuota ainetta voi sekoittaa veteen ja vain juoda!
Vierailija 3 kirjoitti:
Eikö tuota ainetta voi sekoittaa veteen ja vain juoda!
Ei voi. Kyllä se on tarkoitettu pistettäväksi.
Itselläni parhaillaan kuuri menossa. Olin nilkkamurtuman takia 10 pv Töölön sairaalassa, jossa kuuri aloitettiin. Lääkäri kirjoitti kotihoitoon 30 annoksen satsin. Pistäminen on simppeliä. Vatsanahkaa rypistetään peukalon ja etusormen väliin ja piikki kohtisuoraan tai vähän vinoon. Joskus kirvelee, joskus ei. Navan ympäristö on täynnä mustelmia ja olo on kuin tikkataululla. Alussa oli vähän totuttelemista, mutta onhan ensimmäinen päivä pahin hirressäkin.
Ja siis Klexane on tarkoitettu veritulppien ehkäisyyn pitkän vuodelevon aikana ja sen jälkeen.
Pitää otta rasvakohta sormien väliin ja pistää siihen. Kipua tai mustelmaa ei silloin oikein tule
Olen nyt käyttänyt napapiikkejä reilun 3 viikkoa ja tänään ensimmäisen kerran tuli pieni pisara verta. Tuskin tossa maharasvassa kuitenkaan on vaaraa suoneen pistää ?
Tuo 2 cm navasta kuulosta tosi, tosi pieneltä etäisyydeltä. Tarkista pisto-ohjeet (laakeinfi.fi). Pistoskohdan on oltava vähintään 5 cm:n päässä navasta ja sen oikealla tai vasemmalla puolella.
Klexanen lopettamisesta napatyrä leikkauksen jälkeen nyt 2 viikkoa. Klexane kuurin aikana alkoi reidestä yksi kohta ikäänkuin puutumaan ja nipistelemään. Välillä ei tunnu mitään ja välillä tuo taas palaa. Mistähän tuo voisi johtua?