~~JOULUMammojen ja lapsosten esittelypinkka =)
Elikkä tässä meille esittelypino!!
Kertokaa jotain itsestänne: oma ikä (+mies) vauvanne tiedot.. kenties ammatti..kotipaikkakunta.. Onko lapsiluku täysi vai vieläkö on optioita uusille vauvoille ;))
Kertokaa mitä mieleen tulee!!!
Sana on vapaa :DD
Kommentit (51)
Pitkään olen seurannut juttuja tällä palstalla ja erityisesti jouluisten pinoja (mistäköhän syystä....;) ). Vihdoin sain aikaiseksi esittäytyä sitten minäkin joten tässä tulee:
Itse olen 25v ja terveydenhoitoalalla, mieheni on 30v ja opiskelee.
Asumme Uudellamaalla.
19.12.05 syntyi nyt 6-viikkoinen esikoistyttömme (3520g, 50cm), mutta toivottavasti lapsiluku ei ole vielä täysi.Kiire toki ei ole, opetellaan nyt tämän ensimmäisen kanssa hommat kunnolla aluksi..
Muita perheenjäseniä ei ole, vaikka karvainen lemmikki on haaveissa sekin.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, tähän asti olen pysytellyt enemmän taustalla, ehkäpä tästä alkaen ehdin jopa kirjoitellakin jotain;)
Töihin olisi näillä näkymin tarkoitus palata syksylla -06, mikäli mieli ei matkalla muutu, vaikka onhan nuppu vielä aika pieni silloin...
Kohtaan " Jotain muuta?" haluan kirjoittaa suuret kiitokset kaikille joulumammoille ja tänne kirjoittaville. Täältä on saanut paljon neuvoja ja apuja. Lisäksi tiimihenki on suorastaan ihailtava; lämmintä keskustelua ja kannustusta! Huomaa kyllä, että täällä on oikeasti ystävystytty.Mahtavaa;)
Kevään odotusta kaikille täältä lumipyryn keskeltä!
oma ikä
täytin 2 päivää sitten 27 ja mies on 35
työt
mies yrittäjä ja minä puutarhuri
lapsen synt.aika
29.12 syntyi tyksissä, eli vähän reilun kuukauden ikäinen ihana poika
muut perheen jäsenet
isosisko 2v, 3 koiraa, 2 kissaa, 2 kania ja marsu, eli karvaista puolta riittää ihan kivasti
taustalla vai kirjoittelija
aikalailla viime aikoina taustailija, koska aika ei tunnu riittävän oikeen mihinkään..
vauvakuume vai lapsiluku täynnä
mulle riittäisi tämä, mutta mies on eri mieltä... katsotaan....
ajatuksia työhön paluusta
töihin paluu häämöttää huhtikuussa 2007, eli siihen on aikaa... nyt vaan vietetään tätä kotielämää, niin kauan kun on mahdollista.
1. Minä 31v mies 26v
2. Haapajärvi
3. Mies töissä, minä äippälomal
4. Poika 3.1.-06 5080g ja 55cm OAS (saatiinpas sittenkin tammivauva joulutontun sijaan)
5. Poika vm.-95 ja jokapaikan karvaava kissa ja koira
6. Joka päivä palsta luetaan ja sillon tällöin kirjoittelen
7. Pikku prinsessa ois mieluinen =D
8. Kyl se koulutus on mietityttänyt... Vaan milloin on ajankohtaista, en ossoo sannoo (ohan täs eläkeikään viel aikaa ;) )
9. Yhdyn täysin edellisiin, mahtava meininki täällä...
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä:
Ite 30, mies täytti juuri 35!
Asuinpaikka: Kontiolahti
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: töissä molemmat
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: Poitsu syntyi 4.1.06 PKKS Joensuu, neljä viikkoa siis!
Muut perheenjäsenet: Bigbrothas 3/2001 ja 9/2002
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: Taustalla enemmän, mutta yritetään tunkea joukkoon:)
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Kyllä mie luulen että ne on tässä!
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Tällä hetkellä mietin että jos 2007 kesän jälkeen menis takaisin..
Jotain muuta?: kuten kaikki muutkin, kiitokset jouluisille hyvästä yhteishengestä!
...ja koska pinouduin joulukuisiin (laiskasti tosin) koko odotusajan, pidän itseäni edelleen joulumammana - sopiiko?
Asiaan:
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä: minä 29v, mies 25v.
Asuinpaikka: Turku
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: Mies töissä, minä kotimammana vuodesta 2003
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: Nikolas syntyi 2.1.2006 Tyksissä
Muut perheenjäsenet: Melike-tyttö synt.19.12.2003
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: Öö...häpeäkseni on myönnettävä että useimmiten taustalla.
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Ikuinen vauvakuume.
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Kai sitä on pakko töihin mennä sitten kun Niksu on 1½-2-vuotias :(
Jotain muuta? Terkkuja kaikille jotka tunnistaa ;)
Minä 23v ja mies 24v.
Asuinpaikka:
Joensuu
Työssäkäyviä vai opiskelijoita:
Mies töissä ja minä äippälomalla amk:sta
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka:
Anton syntyi 18.12.05 (P-KKS), eli nyt 6 vko 3 pvä
Muut perheenjäsenet:
Yksi karvainen pupu!
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija:
Yritän kirjoitella kun ennätän
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä:
Keskitytään nyt ensin tähän esikoiseen ihan rauhassa ja katsotaan sitten :)
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta:
Elokuussa 06 olisi jo palattava kouluun - tosin olen kotosalla pojan kanssa ja teen opinnäytetyötä.
Jotain muuta?:
Joulukuisilla on ihana henki täällä ja jokainen saa olla sellainen kuin on ja hoitaa vauvaansa niinkuin parhaaksi näkee! Jatketaan samaan malliin:)
ikää 27 tänä vuonna (kääks minäkö)mies 31 huhtikuus
Keski-pohojanmaalla pienessä kunnas asustetaan omakotitalos,rakennettiin -01
mies vakituises työs puusepän hommis..minä kotiätinä ollu -99 vuodesta,.ammatiltani oon lähihoitaja ,.valmistuin -98
Neljäs lapsemme POIKA syntyi 1.1.2006(l.a oli 18.12)4150g,.rv 42
muut lapset;Valtteri 2/99,Viljami 9/02,Venla 2/04
lapsiluku täysi vaikka on krooninen vauvakuume=)
tässä meidän perheen tietoja...
1.Minä olen 23v ja mies on 22v
2.Me asutaan tampereella...
3.Mä oon kotiäitinä ja mies opiskelee
4.Tyttö on 6vk,28.12 tays:sissa tampereella
5.Isosisko Jenna joka on syntynyt 4.12.2004
6.Oon useimmiten taustalla lueskelemassa mutta kyllä joskus kirjotankin
7.Ehdottomasti lisää lapsia,toivoisin jo taas olevani raskaana...
8.Aion olla niin kauan kotona kuin mahdollista...
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä: Itse olen kohta 31 ja mies 28
Asuinpaikka: Tammela
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: Mies töissä ja minä ä-lomalla
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: Tytöt 4,5 ja 2, Poika 1 kk
Muut perheenjäsenet: Hiiriä on nurkissa...
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: Kirjoittaisin, jos vain ehtisin... taustalla lukemassa, kun yö koittaa ja lapset nukkuu...
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Kuumetta riittää ja yksi ehkä toivotaan vuoden parin sisään. Ei kuitenkaan heti peräään..
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Ei ainakaan samaan työpaikkaan... kotona olen varmaan aika pitkään, jos rahatilanne sallii.
Jotain muuta?: Ihana tämä jouluisten porukka!!!
Oma ikä 37v ja mies kohta 40v.
Asuinpaikkana Etelä-Suomi
Ja työikäinen olen, mutta vailla vakinaista työpaikkaa...lastenhoitoalalla työskentelen
lapsen ikä on reilu 7vkoa syntymäaika 10.12.2005 Hyvinkäällä.
Muut perheen jäsenet: Siskot vuosimallia -93,-94,-97 ja-04.
Meikäläinen on taustalla todella ahkera lukija.Ei olevinaan ole aikaa kirjoitella...
Vauvakuume on kroonista, mutta jo ikänikin ja lasten lukumäärän myötä kiintiö on nyt täysi.
Haaveena olisi saada olla mahdollisimman kauan kotona näitten pikkuisten kanssa ja olen kyllä miettinyt josko opiskelisi vielä jotain.
Tsemppiä kaikille joulumammoille ja -vauvoille...
Niin ja tytöntyllerö on tämä meidän pahnanpohjimmainenkin...
Eli meidän perhe asuu Tampereella. Minä olen 21 vuotias ja Mieheni 23 vuotta. Vilma on meidän prinsessa ja ikää hänellä on nyt 9 viikkoa. Syntyi siis 2.12.2005 taysissa.
Ammatiltani olen suurtalouskokki ja hetken ehdin töitä tehdä ennen äitiyslomaa...
Perheessä asustaa myös Norjalainen metsäkissa.
~ minä 23v. ja aviomies 28v.
Asuinpaikka:
~ Tampere
~ Minä olen äippälomalla ammattikorkeakoulusta. Mies käy töissä ja tuo leivän taloon ;)
~ Tyttösemme syntyi 3.12.2005 TAYSissa (3975g, 50cm). Ikää huomenna tasan 2kk!
Muut perheenjäsenet:
~ Ihana kisumisu :)
~ Raskausaikana olin aktiivikirjoittelija, mutta nyt tuntuu ettei enää ennätä koneelle... Täytyisi varmaan parantaa tapansa.
~ Vauvakuume on jo aika kova!! Aiotaan kuitenkin nyt nauttia tästä esikoisesta ja toista aletaan kenties toivoa parin vuoden päästä. Veritulpan vuoksi mulle tulee seuraavaan raskauteen lääkitys, joka vaatii RAHAA (hepariinit on kalliita!!), joten täytyisi ehtiä töihinkin välissä.
~ Menen suorittamaan opiskelut loppuun syksyllä -06 (nyyh..). Meinaan kuitenkin jäädä tytön kanssa kotiin valmistuttuani jouluna. Jossain vaiheessa on töihin mentävä, mutta se on sen ajan murhe! :)
Jotain muuta?:
~ Täytyy minunkin kehua meidän jouluisten porukkaa! Kiitos raskausajan seurasta ja tuesta sekä hyvästä hengestä, joka jatkuu myös tällä puolella! :)
32v, aviomies 34v - aikuisia siis iän puolesta ;)
Asuinpaikka:
Tampere
Mies tienaa rahaa, minä tietty nyt äippälomalla töistä
2kk, synt. 25.11. TAYS
Muut perheenjäsenet:
Isoveljet 8v (mun poika) ja 7v (miehen poika)
kerran-viikossa-kirjoittelija
Miehen mielestä täynnä. Munkin mielestä kolme poikaa on sopiva määrä... mutta kieltämättä laitan pieneksi jääneet vaateet sillä mielellä säilöön, että jospa vielä joskus...
Aikaisintaan tammikuussa 07. Olen kotona niin kauan kun rahat riittää (asuntolainaa on lyhennettävä)
Jotain muuta?: kiva kun on virtuaaliporukka - pinoja on ihana lukea ja henki on todellakin hyvä!
MEIKÄ VIELÄ PARI VIIKKOA 31V, MIES EHTI JUURI TÄYTTÄÄ 34V.
Asuinpaikka:
VAASA
MIES PAKERTAA TYÖSSÄ TEHTAALLA UUDESSA TYÖTEHTÄVÄSSÄ, MEIKÄ TÄLLÄ HETKELLÄ KOTONA. JOSKUS LIE PALATTAVA KIELTENOPEKSI JONNEKIN (KIELET VENÄJÄ, ITALIA, RANSKA JA SUOMI KAKKOSTA MAMUILLE).
ALMA ON HUOMENNA KOLME VIIKKOA VANHA TAI NUORI, SYNTYI 13.1.2006 VKS:SSA RV 42+1.
Muut perheenjäsenet:
MIKAEL PARIN VIIKON KULUTTUA 2 V.
MITEN TE IHMISET EHDITTE KIRJOITELLA NÄIN USEIN??! MULLA ON TÄYSI TYÖ NÄIDEN KAHDEN HIPPULAN KANSSA, JA KUN JOSKUS TARTTIS MUILLEKIN KAVEREILLE KERTOA VAUVAKUULUMISIA SÄHKÖPOSTITSE... NIINPÄ EN VAIN ENNÄTÄ ENÄÄ KIRJOITTELEMAAN ENTISEEN TAPAAN! HARMI. ONNEKSI JOTKUT JAKSAVAT PITÄÄ PORUKKAAMME KOOSSA, KIITOS TEILLE SIITÄ!
MIES VIELÄ KESÄLLÄ PUHUI KOLMESTA LAPSESTA. TÄMÄN VAIKEAN SYNNYTYKSEN JÄLKEEN SANOI, ETTÄ NYT ON LAPSILUKU TÄYNNÄ, KUN HENGISSÄ TÄSTÄ SELVITTIIN. ITSEKIN SIINÄ AJATTELIN TISMALLEEN SAMOIN. VAAN TOTTA MAAR MÄ NÄITÄ SÖPÖKÖITÄ NYT YHDEN VIELÄ KERNAASTI OTTAISIN. ANTAA AJAN HIUKAN KULUA, NYT ON TARPEEKSI LYSTIÄ JO NÄIDEN KAHDEN KANSSA...
KOTONA OLISIN MUUTAMAN VUODEN, JOS TÄMÄ VAIN MINUSTA RIIPPUISI. VAAN KUN ON TUOTA ASUNTO- JA OPINTOLAINAA... ELI JOS EDES VUODEN ÄITIYSLOMAN PÄÄLLE VOISIMME KITKUTELLA KOTIHOIDONTUEN TURVIN. TÄMÄ AIKA MENEE NIIIIIIIN NOPEASTI OHI JA ON ANTOISAA, IHANAA JA KOVIN TÄRKEÄTÄ NÄILLE PIKKUISILLEKIN. EIKÄ MULLA OLE MITÄÄN VAKIPAIKKAA, JONNE PALATA. SAAPA SIIS NÄHDÄ.
Jotain muuta?
KAIKKEA HYVÄÄ MAHTAVALLE POPPOOLLE TÄLLE VUODELLE! LUEN PINOJA EHTIESSÄNI JA KOETAN KIRJOITELLA, KUN VAIN KYKENEN...
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä:molemmat 30v
Asuinpaikka: Kerava
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: molemmat töissä, minä tosin nyt äippälomalla :)
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: eilen tuli tytölle 2kk täyteen eli syntyi 8.12. kättärillä
Muut perheenjäsenet: eipä meitä sitten muita, vain me kolme...
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: odotusaikana paljon taustalla ja nyt päätin vihdoinkin uskaltautua kirjoittelemaan
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Aina oon ajatellut että 2 lasta ois tavoitteena. Tällä hetkellä en kuitenkaan uskalla edes ajatella uutta synnytystä, jäi senverran traumoja...
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Töihin täytyy varmaan palailla ens vuoden alussa taloudellisista syistä :(
Jotain muuta: Taidan olla vanhimmasta päästä tällä listalla ainakin ensisynnyttäjistä, mutta mukava päästä mukaan.
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä: minä 20 ja mies 22.
Asuinpaikka: Riihimäki
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: Molempia.. tosin mie nyt äippälomalla...
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: Nea-tyttönen on nyt tasan 10vkoa, syntyi 1.12 K-HKS:ssä
Muut perheenjäsenet: Eipä ole.
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: Taustalla.. valitettavasti
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Ei ole vielä lapsiluku täynnä, mutta taidetaan katsella nyt muutama vuosi...
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Opiskelut aloitan jo ensi syksynä.. neitonen menee mummolle hoitoon.. Työt varmaan lopetan...
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä:Minä 29v. ja mies 32
Asuinpaikka:turunseutu
Työssäkäyviä vai opiskelijoita:Minä meinaan lomailla töistä ensivuoden alkuun, mies töissä
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka:typykkä on nyt 8vko, syntyi 12.12.05 TYKS
Muut perheenjäsenet:-
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija:Erittäin ahkera taustailija
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä:toivoisin monta lasta, nyt olisi jo kova kuume, mutta odotellaan vielä ainakin ensivuoden kevääseen
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta:Töihin olisi ihan kiva mennä, mutta toisaalta ajatus lapsesta erossa olemisesta kauhistuttaa. Palaan asiaan vuoden lopussa...
Jotain muuta?:kaikille onnellisia hetkiä vauvojensa parissa ja oikeen aurinkoista kevättä!
Oma ikä ja mahdollisen puolison ikä:Minä ja mies molemmat 32v.
Asuinpaikka: Pk-seutu
Työssäkäyviä vai opiskelijoita: Minä äitiyslomalla töistä, mies töissä. Tutkijoita molemmat.
Lapsen ikä, syntymäaika ja paikka: Joulutyttö syntyi jouluyönä Kätilöopiston sairaalassa. On tänään 6 viikkoa ja 6 päivää vanha :)
Muut perheenjäsenet: Ei ole muita - vielä.
Useimmiten taustalla vai useimmiten kirjoittelija: Raskausaikana kirjoittelin enemmän, nyt taustailen joka päivä.
Vauvakuume vaiko lapsiluku täynnä: Vielä ei ole vauvakuumetta, mutta toki toivomme pikkusiskoa tai -veljeä tytöllemme muutaman vuoden sisällä.
Ajatuksia työhön tai opiskeluun paluusta: Töihin meno, tai pikemminkin tytön hoitoon vieminen vuoden kuluttua tuntuu kauhealta jo nyt. Vaan asuntolainaa on pakko lyhentää.
Jotain muuta?: Terveiset siis minulta ja sylivauvaltani, joka ei haluaisi olla missään muualla kuin äidin tai isin sylissä!
Jospa sitä taas kertauksen vuoksi kertoilis ittestään. :)
21, mies 23
Asuinpaikka:
Pohjois-Pohjanmaa
Mies ahkera yksityisyrittäjä, raataa siis suurimman osan ajasta töissä. Mulla ei tällä hetkellä työtä eikä opiskelua kesken.
Kiia neiti on 2kk, syntyi 2.12 KPKS
Muut perheenjäsenet:
Kaksi karvaistakin karvaisempaa saksanpaimenkoiraa. :)
Odotusaikana ainakin hyvin ahkera häiriköitsijä, nykyäänkin ihan kiitettävästi tulee käytyä. Aina ekana tänne kun koneelle pääsee.. *minäkö riippuvainen?? :D*
No ei ainakaan täynnä.. ;) Toivottavasti luoja suo vielä lisää näitä lapsukaisia, kunhan saadaan tämä ensimmäinen tapaus kasvatettua edes jonkin verran vanhemmaksi. Toiveissa olis syksyllä aloittaa haaveilu seuraavasta. Katsotaan kuinka käy..
Hui kamala... En oo oikeestaan paljon asiaa edes ajatellut. Saa nähdä mitä sitä tulee tässä tehtyä. Jonkinlaista koulua pitäis vielä ajatella, ammatti on vielä vain niin hukassa. Täältä meiltä päin on kyllä niin huono edes suuremmin valita, ammattikoulu/ammattikorkea viereisellä paikkakunnalla on ainoa vaihtoehto. Kauaksi ei voi lähteä kulkemaan, ei malta tuota tyttöä jättää. :) Ja ei kyllä kauheasti inspiroi joka päivä 8-4 istua koulun penkillä.. Joten aika näyttää, aika näyttää..
Jotain muuta:
Jouluisille ÄÄRETTÖMÄN ISOT kiitokset!!! Meillä on aina ollut sika hyvä henki porukan kesken, mä muistan oikein hyvin ne ekat kerrat kun on alettu pinoutumaan.. :) Kohtahan siitä on vuosi kun ekan kerran ollaan läjäydytty odotuspuolella. Tukea oon saanut pulmaan kun pulmaan, Ihania ystäviä on löytynyt täältä! Mainittakoon nyt ERITYISKIITOKSELLA Tikru, Äitiliini, Lahja, Amanda ja Anu. :)) Kaikki mitä parhaimpia ihmisiä! *niisk, mieli ihan herkistyy*
Quarra ja Kiia