Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiselvityksen odotuksen tuskastusta!!

31.01.2006 |

Heippa kaikille taspuolisesti,

Onkohan täällä ketään muuta kotiselvityksen valmistumista odottelevaa? Meille sossu sanoi kotiselvityksen kirjoittamiseen menevän max 2 kk ja nyt on tasan yksi kuukausi takana. Jotenkin tämä prosessi nyt tuntuu matelevan kertakaikkiaan ! Ilmeisesti kaikenlisäksi adoptiolautakuntakin on hieman ruuhkautunut, joten kun yhdestä odotuksesta selviää on toinen edessä. Epätoivoinen fiilis kun odotus ei oikein pääse alkamaankaan kun täytyy ensin odottaa.. Optimistisena toivoisin papereiden lähtevän Kiinaan maaliskuussa.. Taitaa olla hieman turhankin optimistinen arvio..

Onko muita samassa etanavaiheessa menijöitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko on vastata. Meillä on kotiselvityksen odottaminen ja luvansaanti jo takanapäin, mutta mun on ihan pakko kirjoittaa. Nimittäin en olisi ikinä uskonut, että nimenomaan se selvityksen ja luvan odottaminen ottaisi näin koville. Tosin meillä nyt sattui kaikenlaisia muitakin sotkuja matkan varrelle, mutta tuntuu silti hullulta näin jälkeenpäin huomata, että selvityksen odotteluun ja luvansaantiin kului lähes yhtä kauan kuin itse neuvontaan (tosin meillä neuvonta ei kestänyt kuin 8 kk). Tähän en itse ollut tosiaankaan varautunut ja niinpä tarvoin epätoivon syvässä suossa aika pitkään. Olin jo aivan varma, ettei meidän paperit etene enää yhtään mihinkään ja ettemme ikinä saa lasta perheeseemme.

Teille kuitenkin tsemppiä odottamiseen, yhtä huonosti ei voi mennä kuin mitä meillä meni. Lautakunnan jonotkin ovat pikku hiljaa purkautuneet eli lupa pitäisi irrota vähän vähemmällä odottelulla.

Vierailija
2/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me odotimme neuvontaa yli 6kk, selvitysaika minimi 6kk, mutta ensimmäinen versio kotiselvityksestä saimmei yli 6kk jälkeen ja sillä tiellä vielä ollaan. Otin itse aikalisän tässä vaiheessa (3kk). Selvitystä jatkettiin. Viimeinen käyti oli joulukuussa ja olemme nyt nähneet jo korjattavan version. Eiköhän tämä pian valmistu:)

Hyvääkin tässä on,että joutui vielä kerran miettimän motiivejaan. Huomasin ajatelleeni asioita liikaa biologisen poikamme kautta, nyt ehkä jo toisin. JA kuulemma muutamakin päivän alle 6kk selvitys on joskus palannut lautakunnasta. Lisäksi puolivuotta kestänyt selvityksen odottelu voi jo vanhentaa selvityksen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Ilmeisen paljon nämä ajat vaihtelevat eri ihmisten kohdalla. Toiset tuntuvat olevan vihreässä aallossa, toisten tyssähtävän joka käänteessä. Kamalaa. Varsinkin kun itse ei voi vaikuttaa yhtään ja aika-arviot heittelee laidasta laitaan. Minä jossittelen ja jossittelen, vaikkei kannattaisi. Toivotaan että ei tarvitsisi odotella kohtuuttomasti. Kieltämättä yli puoli vuotta odotusta missään vaiheessa on täysin kohtuutonta!! Mutta toisaalta on hyvä tietää pahin mahdollinen, josko sitä vaikka sitten riemastuisi positiivisesti ripeästä vauhdista (epäilen tosin, mutta ehkä..) Kirjoittelemisiin ja hyvää odotusaikaa teille molemmille ja allekirjoittaneelle myös.

Vierailija
4/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tipahti vihdoin Kotiselvitys ja pääsemme hakemaan adotioluopaa. Tässä vaiheessa meidän piti olla jo vuosi sitten.

Vierailija
5/16 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vielä tuskailen odottamisen kanssa. Hieman olen koittannut " painostaa" ilmoittelemalla sossulle milloin mitäkin ja sitten kuumeisesti odottelen vastauksia ja tarkistan sähköpostini tosi usein.. Sossun viimeisin vastaus tosin oli luokkaa " don´t call us, we call you" . Joten nyt olen jopa malttanut odotella yli viikon hiljaiselona.. Joka tapauksessa ei tässä voi enää kovin kauaa mennä, mikäli kotiselvityksen odotusaika on todella meille luvattu 2kk.. Mutta kuten nähty kaikenlaista voi sattua. Teille onnittelut yhden etapin voittamisesta! Nyt luvan saantikaan ei ilmeisesti vie kohtuuttomia aikoja, joten olette hyvässä vauhdissa. Kaikkea hyvää ja pikaista lupaa!

Vierailija
6/16 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla tänne oikein tarkistamaan, että koska saimme valmiin kotiselvityksen. Adotiolautakunnassa käsittelyjonot ovat näemmä vähentyneet, kun adoptiolupa tuli siis kuukaudessa. Olo on samanlainen kuin esikoisemme raskaustestin tulosta kuunnellessa. Voiko tämä olla totta ja mahdollista!

Vierailija
7/16 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, onnittelut adotioluvan saamisesta, yksi etappi eteenpäin!

Minua jäi vaivaamaan mitä tarkoitit, kun aiemmin kirjoitit adoption motiiveihin liittyen " Huomasin ajatelleeni asioita liikaa biologisen poikamme kautta, nyt ehkä jo toisin."

Asia kiinnostaa siksi, että meillä on biologinen poika, ja vakaa aikomus adoptoida, odottelemme parhailaan neuvonnan alkamista.

Vierailija
8/16 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunut useamman kuin yhden lapsen, mutta omin voimin emme voineet saada. Poikamme ollessa lähes kolmen hän kyseli että miksi hänellä ei ollut sisarusta. Olimme jo kyllä aloittaneet tällöin prosessin, mutta jotenkin tämä nousi tärkeimmäksi alussa. Ajattelin kai ,että koska olen ainut lapsi ja suvussa ei lähellä ole muita lapsia, että poikamme tarvitsi sisarusta jopa leikkikaveria. Nyt kun pakostakin tämä on mahdotonta, olen oivaltanut että adoptoitavaa lasta on haluttava itsenään, ei minkään osana ja samalla nämä suuret asiat ovat vanhempien päätettäviä ei lasten ( en voi toteuttaa kaikkia lapseni toiveita).

Poikamme odottaa kyllä sisarusta ja hän ymmärtää jo mahdollisen ikäeron (hän säilöö ns pienten lasten leluja sisarukselleen). Kysyin tässä talvella, että kaipaako hän sisarusta vielä ja miksi. Hän mietti hetken ja vastasi minulle kaipaavansa, koska silloin meillä on enemmän lapsia. Hän taisi kiteyttää minun, ainoan lapsen, ajatuksen asiasta.

Ehkä nämä ovat näin selitettynä vain hiuksen hienoja eroja, mutta minulle ne tuntuivat suurilta kun oivalsin (ja ymmärsin samalla että pitkällä ja kauan kestäneellä odotteluvaiheella olikin tarkoitus minulle).

Vierailija
9/16 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne asiat voi joskus edetä oikein kunnolla, vaikka oma usko olisikin hiipumassa.

Kiva seurata miten teidän homma etenee...mikä maa valinta teillä on?

Vierailija
10/16 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten saimme lopulta sen kotiselvityksen ja nyt on paperimme jo adoptiolautakunnassa asti. Näin näköjään homma kuitenkin etenee...

Nyt kuitenkin tuli taas sellainen mini pettymys, kun soittelin ja kyselin milloin voisimme lupaa odotella ja selvisi, että meidän hakemuksemme ei ole vielä seuraavassa kokouksessa 22.3 vaan vasta huhtikuussa. Paperimme lähti lautakuntaan 9.3. Ja huhtikuun kokous on vasta 19.4 LÄÄH. Sos ja terv viraston sihteeri sanoi, että tällä hetkellä lupa tulee alle kuukaudessa, mutta meillä taitaa mennä yli. Meidän paperimme on kuulema viidentenä..

Siitä muuten mietinkin, että voiko kokouksia tulla lisää tähän väliin 22.3-19.4, vaikka nämä kaksi on ainoat kokousajata toistaiseksi tiedossa?

Voisinko siis salaa toivoa, että paperimme käsiteltäisiin jo ennen tokaa mainuttua kokousta?

T. heiman kärsimättömyydellä varustettu intoilija

Vierailija
11/16 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Liinalane!

Kävin katsomassa www-sivuilta kokousajankohtia ja siellä oli mainittu nuo sinun mainitsemasi, mutta tuo 19.4. on suuren kokoonpanon kokous, joita on käsittääkseni harvemmin kuin pienen kokoonpanon. Voisiko sitten olla niin, että pienen kokoonpanon kokous olisi vielä ennen tuota, ajankohtaa vain ei ole vielä sovittu?. Eikö pienellä kokoonpanolla käsitellä kaikki ns. selvät tapaukset?

Toivon tätä itsekin, koska meilläkin lupahakemus lähtee lautakuntaan lähiviikkoina.

Vierailija
12/16 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin mailiä sos ja terv viraston sihteerille ja palaan kertomaan mikäli saan vastauksen koskien noita aikatauluja ja mahdollisia lisäkokouksia.

Mistä päin olet? Minkälainen tilanne teillä, onko kohdemaa jo tiedossa?

Me olemme mieheni kanssa helsingistä ja neuvonnan antoi hki kaupunki ja nyt olemme Pelan asiakkaita. Me haaveilemme esikoisesta Kiinasta.

Ja siinä on tietysti taas uusi mutka luvan saamisen jälkeen, Kiina on hidastunut ja odotusaika lähenee tällä hetkellä vuotta.. Voi ÖLSDJGHASLKÖFJGH!! Kun prosessimme alkoi, oli Kiina odotus jopa vain 6kk. No etiäpäin joka vaihe joka tapauksessa....

Vierailija
13/16 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksia saattaa tulla lisääkin, onneksi!

Vierailija
14/16 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.3.2006 klo 9.00 (pienen kokoonpanon kokous)

5.4.2006 klo 9.00 (pienen kokoonpanon kokous)

19.4.2006 klo 8.30 (suuren kokoonpanon kokous)

26.4.2006 klo 9.00 (pienen kokoonpanon kokous)

Tiedoksi teille luvan odottelijoille :o)

Aurinkoa!!

Vierailija
15/16 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että kokouksia on enemmän! Jospa meidänkin anomuksemme ehdittäisiin käsitellä vielä huhtikuussa. Meillä neuvonnan antoi Etelä-Suomen PeLa. Olemme Interpedian asiakkaita ja haaveissa lapsi Intiasta. Odotusaikaa edessä vähintään 1,5 vuotta (ensi lapsiesityksen odotus, sitten vielä n. vuosi hakumatkaan). Kiinan prosessit ovat tosiaan hidastuneet, mutta silti vielä todella nopeita verrattuna muihin kontakteihin. Varmaan vain Etelä-Afrikka taitaa toimia nopeammin?

Sitkeyttä ja voimia teille odotukseen! Kyllä se vielä palkitaan - ihanasti :).

Vierailija
16/16 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritetään perheen sisäistä adoptiota ja odottavan aika on toooosi pitkä täällä pääkaupunkiseudulla. Mies soitti asiasta virastoon kesällä ja ensimmäiseen neuvontaankin on vuoden jono. Tällä vauhdilla adoptio onnistunee ennen kuin tyttö on täysi-ikäinen... =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi