Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko 4-v pois pph:n luota seuraavassa tapauksessa?:

Vierailija
31.01.2006 |

4-v tyttäreni on ollut ko. pph:n luona 1½ vuotta. Muuten mennyt hyvin, mutta viime aikoina tyttö on alkanut käyttäytyä ikävästi. Hoidossa eräs toinen 4-v poika joka on aika tottelematon: kiroilee, lyö, heittää tavaroita. Hoitaja ei saa poikaa mitenkään ruotuun. Kyseessä hoitajan oma lapsenlapsi. Tyttöni on alkanut matkia poikaa paljossa, kiroilee ja nimittelee minuakin! Mittani alkaa olla täys tässä asiassa!

Selvästi tyttö on rauhallisempi ja käyttäytyy paremmin aina viikonlopun jälkeen. Heti hoitopäivän jälkeen on todella rauhaton ja tuo kiroilu ja erityisesti minun nimittelyni alkaa!

Olen jäämässä äitiyslomalle tässä kevään aikana ja ensin olin ajatellut jatkaa tytön hoitoa, ehkä 2-3 pv/viikossa. Ihan sen takia kun ei tässä muita lapsia lähellä ole, että tapaisi muita lapsia. Toiseksi pelkään, että pph joutuu lopettamaan jos hänellä ei ole riittävästi lapsia (täälläpäin ei lapsia todellakaan ole paljon). Nyt hänellä on vain kaksi muuta hoidettavaa tyttäreni lisäksi. Tulisimme kuitenkin tarvitsemaan hoitoa jälleen kun äitiyslomani loppuu eli ensi kevään aikana. Tylsää ajatella että hoitopaikka olisikin sitten todella kaukana. Nyt on ollut vain muutama kilometri pph:n luo.

Mutta sitten toisaalta tyttöni ei selvästikään saa mitään järkevää tuosta hoidosta muuta kuin että oppii huonoille tavoille:(. PPH ei muutenkaan ole järin aktiivinen, ei askartele eikä juurikaan tee mitään lasten kanssa. Ulkoilevat myös vain kerran päivässä ja ruoka jota saavat siellä on aika yksipuolista (mielestäni liian makkarapainotteista).

Mitä tekisit tilanteessani??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu kovin jalostavalta hoitopaikalta. En minä tykkäisi kuunnella ja katsella huonoa käytöstä hoitopäivän kylkiäisenä.

Vierailija
2/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen hyvinvointi olisi minulle tärkeämpää kuin pph:n toimeentulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan löytyisi vaikka joku kerho äitiyslomasi ajaksi? TAi tapailkaa muuten jonkun ystäväperheen kanssa, niin että lapset saa leikkiseuraa.

Entä onko teillä päin jotakin vanhempi-lapsi -kahvilaa MLL:n tai seurakunnan missä voitte kaikki tapailla muita vanhempia ja lapsia päiväsaikaan?

Älä murehdi tulevia liian pitkälle. Kyllä sä jonkun hoitopaikan sitten taas lapsillesi saat kun on tarvis. Jos ei ole vielä edes mieleinen hoitaja sulle.

Vierailija
4/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph on mielestäni tosi lepsu. Eli puhunut kyllä olen hänen kanssaan. Esim. ruoasta. Ei hän vain ota kuuleviin korviinsa vaan väitti että esim. makkarassa ei ole mitään vikaa ja O' boy:ta voi antaa lapsille joka päivä välipalaksi. Nami namejakin syövät mielestäni liikaa. Lisäksi ei vain saa tätä lapsenlastaan ojennukseen, olen itse nähnyt miten hän tätä ´komentaa, tyyliin " älä nyt viitti heittää" (kovin kiltillä äänensävyllä).

Olen myös yrittänyt ehdottaa, että pph käyttäisi jotain rangaistuspenkkiä tms. Hän kertoi että välillä yrittää sulkea tämän pojan hetkeksi rauhoittumaan mutta että tämä tulee aina sieltä pois. No tietenkin niin kauan kun annetaan tulla pois!

Pojan isä, eli tämän pph:n poika, ei paljoa poikaansa mitään kuria saa. Poika ei asu äitinsä kanssa ollenkaan.

Eli vaikea tässä on tietää mitä tehdä. Huomaan kuitenkin selvästi, että tyttöni saa todella paljon kummallisia vaikutteita hoitopaikasta.

Kerho olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto. Ensi syksynä sellaisen voisi tytölle aloittaa. Tosin meillä se on vain 2 kertaa viikossa à 3h.

Ap

Vierailija
5/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tavataan samanikäisiä leikkitovereitakaan, valitettavasti. Sen takia olen pitänyt hyvänä, että tyttö näkee heitä edes hoidossa. Mutta kun tuntuu, että hän taantuu siellä hoidossa jotenkin. HOitaja ei edes vaadi tyttöä pukemaan itse vaatteitaan, vaikka esim. kotona pukee jo kaikki sisävaatteet itse ja ulkovaatteetkin osaa. Kunhan häneltä vain vaaditaan! Mutta kun hoitaja on niin lepsu ettei sitäkään vaadi lapsilta.

Tottahan mun pitää nyt miettiä tyttöni parasta. Harmittaa vaan jos hoitopaikka vuoden päästä on sitten jo 10 km:n päässä. Vaikka voihan olla että tämä hoitaja saakin jatkaa vaikka hänellä olisi vain 2 lasta, en tiedä.

On tässä hoitajassa tietty hyviäkin puolia. On vastuuntuntoinen ja kiltti luonteeltaan.

Ap

Vierailija
6/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerho olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto. Ensi syksynä sellaisen voisi tytölle aloittaa. Tosin meillä se on vain 2 kertaa viikossa à 3h.

Ap

Vierailija
7/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän " varaa" paikkaa myön pikkusisarelle? kauheaa!

ota tpoki lapsi pois hoidosta! ei hoitopaikan läheisyys saa olla se ratkaiseva kriteeri, JOS hoito on huonoa! kertomastasi päätellen hoitaja on kaikkea muuta kuin ammattilainen..

ja mitä tytön lapsiseuraan tulee.. ei hän näytä rakentavaa seuraa saavan hoidossa.

nyt rohkeutta peliin! tryttö on saamassa pikkusisaren,. anna hänenkin tutstua pikkuiseen kunnolla, anna hänenkin olla kotona!

teillä on hyvin aikaa käydä tytön kanssa vaikkapa jossain harrastuksissa kun ei ole hoitapaikkaan viemisiä ja hakuja. vauva kulkee hyvin mukana.

teille tulee ihana vuosi, usko pois! ihan oman perheen kassa :)

Vierailija
8/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällasia ihan oikeita harrastuskia. itseasissa hän on juuri siinä herkkyys iässä noiden suhteen.

Vierailija
9/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varaa syöttää nami nameja ja oboyta kun kulukorvaus on niin pieni? Ihan mielenkiinnosta kyselen... itse olen tuleva pph, ja olen nytkin tekemisissä lasten kanssa. Aion tarkkaan kasvatuskeskustelussa selvittää perheen ja lasten tarpeet, sekä olla kaikin puolin rehellinen ja avoin. Samaa toivon perheeltä. Jos tulee erimielisyyksiä, ne voidaan selvittää pph ohjaajan kanssa! Mikset sinä tee niin?

Vierailija
10/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi kun asumme maalla ja henk.kohtaisesti tunnemme aika hyvin tämän hoitajan ja hänen perheensä? Tuntuisi jotenkin väärältä mennä selän taakse valittamaan. No jaa se siitä.

Joo tavallaan siis haluaisimme jatkaa hoitoa juuri siitäkin syystä, ettei kuntamme sitten yhtäkkiä keksi, ettei hoitajaa täälläpäin tarvitakaan. Kyllä meille tulisi tosi hankalaa viedä lapset jonnekin kauemmas, koska meidän molempien työt vievät meitä ihan toiseen suuntaan (toiseen kuntaan päin). Mutta kai siitäkin selviäisi, ehkä.

Olen itse ollut aina kotihoidon kannattaja kyllä ja tytärtänikin hoidin kotona lähes 3-vuotiaaksi. Hoitoa olen sinänsä pitänyt suht hyvänä tytölle koska hän on aika ujo ja mielestäni hänen on hyvä nähdä muitakin ihmisiä välillä kun maalla asumme eikä tässä näe paljon ketään päivän aikana!!

Toisaalta olen jo nyt melkein tämänpäiväisen pohjaltakin (tyttö haistatteli ja kiroili taas) päättänyt, että luultavasti tyttö tulee jäämään kotiin. Olisihan se tosi kivaa kun ei tarvitsisi roudata hoitoon ja lisäksi voisi tosiaan esim. ensi syksynä harkita jotain kivaa harrastusta. Kerhoilu nyt ainakin aloitetaan ja sinne päästään melko varmasti kyllä mukaan.

Lisäksi tyttö on kotona viihtyvää tyyppiä:).

Kiitoksia mielipiteistänne!!

Ap

Vierailija
11/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipuistossakäynti riittäisi.

Vierailija
12/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona äidin ja vauvan kanssa? Siis en kysy riitaa haastaakseni, vaan ihan tosissani. Vai asutteko sellaisessa paikassa, että teillä on paljon pihakavereita?

Vierailija
13/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ikinä kysele hoidon perään tai halua juurikaan lähteä minnekään. Joululomallakin oli tyytyväinen kotonaoloon.

Ap

Vierailija
14/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut kotikissa...

Vierailija
15/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tyttö kotiin.

Mitä isommaksi hän tulee,sitä vaikeampi kiroilut yms on karsia!

Vierailija
16/16 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lähtee jo kouluun, toisen ollessa 3vuotias. Hoitopaikkojen sijaintiin yms voi tähän mennessä tulla muutoksia. Ja olen kerhojen kannalla myös! En maksaisi siitä, että lapseni oppisi hoidossa huonoja tapoja. Laita nettiin tms ilmoitus, missä etsit uusia tuttavuuksia alueeltanne. Luulisi jossain olevan muitakin perheitä, joissa lapsia jotka kaipaavat leikkikaveria.