" Piheyden huiput" -ketjulle vastakohta. Missä asiassa tuhlaat ?
Minä heitän aina shampooista, kosteusvoiteista jne 1/3 pois kun ostan uusia vielä ihanampia..
Heitä surutta ruokaa pois jos on ollut vähänkin pitempään jääkaapissa : salaatinkastike, chilitahnat jne jne
En ikinä ruokakaupassa katso mitä mikäkin maksaa
Kommentit (42)
ostan yleensä kotimaista, kokeilen uusia reseptejä ja ostan niihin erikoisia raaka-aineita, maustekastikkeita jne. Kasviksia, hedelmiä ja jogurttia, jauhoja yms. menee valitettavasti monesti roskiin parasta ennen -päivän mentyä. Sitten ostan sisustuslehtiä ja naistenlehtiä joskus useammankin viikossa.
En koskaan tuijota ruokakaupassa hintoihin, ostan mitä mieli tekee.
Tuhlaan lasten vaatteisiin ihan liikaakin, kun monet jää käyttämättä, mutta en voi vastustaa ihania lasten vaatteita.
Sisustustavaroihin tulee törsättyä ja ylellisyystarvikkeisiin.
Olen ihan sokea euroille. Laitan 5 euroa tai 10 euroa menemään tuosta vaan. Ostan lapsille kirjoja, leluja, kotiin jotakin kivaa.
Kahvilakäynneillä välillä pihistelen, välillä tuhlaan. Tuntuu aika isolta rahanmenolta, että kahvilla menee tuosta vaan 6 euroa. Lounasaikaan saisi samalla rahalla melkein jo ruoan.
Ruokakaupassa en kamalasti säästele. Ostan paljon kasviksia ja hedelmiä. Niissä en haluakaan säästää. Karkkeja ostamme aika harvoin.
-ostetaan joka vuosi uusi auto
- pesen aina pyykit päiväsähköllä ja kuivaan myös kuivurissa
- ostan meikkejä paljon ja heitän ihan hyviä pois (jotta voi ostaa jotain uutta ihanaa). sama vaatteissa
Kun pesen vessan, käytän kertishanskoja ja käytön jälkeen laitan roskiin. Samoin kaikki rätit yms. mitä käytän vessan pesussa.
Tiskaan käsin ja huuhtelen astiat juoksevan veden alla. Jos tiskivesi menee kovin likaiseksi, lasken uuden veden altaaseen.
Hammasharjaa vaihdan lähes kerta viikkoon, en siedä jos on jäänyt hammastahnajäämiä harjaan.
Onhan näitä paljonkin, mutta nämä taitavat olla tähdellisimpiä asioita minulle.
Joudun tähänastisesta listasta yhtymään kaikkeen muuhun paitsi tuohon autojuttuun. Meillä vaihdetaan autoa kolmen vuoden välein.
-Ostelen lapsille liikaa vaatteita
-Ostelen paljon itselleni vaatteita,laukkuja kenkiä ja välillä lahjoitan niitä joihin olen " kyllästynyt" pois,jotta saan tekosyyn ostaa lisää...
-Heittelen surutta vanhat ruoat/tavarat roskiin,tosin tavaroita pyrin myös lahjoittamaan
-Selkeästi huonkuntoiset vaatteet menevät roskiin,en edes tuputa niitä kenellekkään (Joskus saatan jättää lattiaräteiksi)
-Käytän wc-paperia niin paljon kuin sielu sietää,olisi kamalaa alkaa laskemaan paloja!
ruokaan. Ja lisäksi tuhlaan ruokaa, koska usein meilläkin suunnittelun puute aiheuttaa sen että joku vanhentuu kaappiin. Samoin ruokakauppaan mennään aina soitellen sotaan, en seuraa juuri tarjouksia, en tee kauppalistaa, en suunnitelle koko viikon aterioita.
Elämä on muuten niin kiireistä, että tässä en enää pysty venymään.
Joskus innostun ostamaan useampia dvd:itä tai cd:itä. :D
Kaikessa muussa säästänkin sitten.
-ostan itselle ja lapsille koko ajan uusia vaatteita ja heitän roskiin hyväkuntoisia " vanhoja" vaatteita ( en todellakaan jaksa mennä kirpparille myymään)
- ruokaa heitän paljon pois ja kaupasta ostan mitä mieli tekee
- autoa vaihdetaan usein
- talous ja vessapaperia käytetään meillä ihan älyttömästi
- heitän myös shampoita jne pois vaikka niissä olisi jäljellä vaika kuinka paljon
Hyviä tavaroita heitetään pois, että voidaan ostaa uusia...
t. ihminen, joka ei ole luontoaktivisti, mutta vähän yrittää miettiä, miten luontoa kuormitetaan.
Oon kai sitten armoton tuhlari. Ruokaan meilläkin kait ensimmäisenä tuhlataan, heitetään surutta roskiin ja lisää tilalle, eikä hintoja pahemmin kaupassa katsota.
Vaatteitakin ostetaan enemmän kuin tarvittais.
ja juuri kuten edellä on sanottukin..minun " heikoin lenkkini" on leipä. Lähes joka kerta tulee ostettua uusi ja sitten se jo kotona oleva pitää heittää hukkaan kun on tuorettakin..
joillain on varaa sen ja sen hintaiseen asuntoon/ omakotitaloon...
Nimim penni on markan alku
ja varaa myös " tuhlata"
Ja kun sanon että heitän vaatteita roskiin, tarkoitan sillä että heitän Punaisen Ristin tai UFF keräyslaatikkoon...
tähän mennessä olleista viesteistä voin yhtyä vain vessapaperin käyttöön, sitä käytän paljon. On joskus ollut erittäin tiukkoja aikoja, ja silloin on oppinut että ei törsää rahaa!
" Syö säästäen savea, sanoi sammakko pojalleen, sillä maailmansivu on pitkä" . Ja saveahan tässä maailmassa riittää, mut ikinä ei tiedä tulevaa...
Nimim. " Ei pihi kuitenkaan"
Vierailija:
Hyviä tavaroita heitetään pois, että voidaan ostaa uusia...t. ihminen, joka ei ole luontoaktivisti, mutta vähän yrittää miettiä, miten luontoa kuormitetaan.
KULUTUKSEEN ! Jos kukaan ei kuluta, niin eipä niitä työpaikkojakaan ole eikä varaa ylläpitää kotiäitejä.
järkevä ja vastuuntuntoinen ihminen kuitenkin KIERRÄTTÄÄ itselleen tarpeettomat tavarat.
tuhlaan aika lailla ruoissa. JOs jotain haluamme syödä, ostan sen.
Käymme myös ulkona syömässä jos huvittaa. Kahvilla käymme usein, siinä emme säästele.
Myös minä heitän usein jääkaapista pois vanhoja ruokia... Olen aika laiska suunnittelemaan ja sitten hups, yhtäkkiä huomaankin että tuo on vanhentunutta... heh.