Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako kukaan muu nykymuotia?

Vierailija
12.03.2014 |

Kokeeko kukaan muu tätä nykyistä muotia ihan tyhmäksi? Olen tiimalasikroppainen nainen ja en kyllä meinaa löytää kaupoista kivoja vaatteita. Tai no.. hyvä on. Pidän kyllä pillifarkuista ja jotkut paidatkin ovat kauniita, mtta kaiken kaikkiaan nykyinen muoti on mielestäni jotenkin kovin androgyyniä.

Mielestäni vuosien 2010 ja 2011 aikana muoti oli paljon kauniimpaa, kuten esimerkiksi h&m:n garden collection. Silloin tuntui, että ihan tavallisistakin kaupoista löytyi ihania vaatteita. Olisinpa tajunnut tuohon aikaan ostaa vaatteita enemmän varastoon. :D Nykyään en halua ostaa oikein mitään näistä Suomen kaupoista. Tilailen yleensä ulkomailta ja selaan usein ebayta (onneksi sieltä löytyy mieleisiä vaatteita, tosin eettisyys mietityttää).

Onko kenelläkään samanlaisia ajatuksia, että nykymuoti on jotenkin pliisua? Mistä ostatte vaatteenne? :)

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:49"]

Opetelkaa hyvät ihmiset käyttämään vöitä, jos haluatte korostaa vyötäröänne! Lähes kaikki telttamalliset vaatteet saa näyttämään naisellisilta vyöllä. 

Lisäksi vyön väriä ja mallia miettimällä saatte asusta persoonallisemman. Vyön tilalla voi käyttää myös huivia. Telttamallisen mekon päälle voi pukea vyötärön kohdalta istuvan hameen, joka kuroo myös sen mekon tiimalasimaiseksi. 

Älkää rakkaat suhtautuko muotiin noin kamalan vakavamielisesti ja orjallisesti. Jokaisen on tarkoitus tehdä siitä itsensä näköistä ja mahdollisuudet ovat oikeasti rajattomat. Nyt mielikuvitusta ja leikkimieltä peliin!

[/quote]

No kyllä se vähän vakavamieliseksi pistää, kun kaupasta ei enää löydy muunmallisia farkkuja, kuin noita pillimallisia. Ne ei vaan todellakaan käy kaikille! On siis ostettava vähiten epäsopivan näköiset ja odoteltava muodin muuttumista..

Vierailija
62/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia seuraavat ne, joilla ei ole omaa tyyliä.

Itse olen myös tiimalasivartaloinen ja nykyisin olen löytänyt seppälästä edullisimmat minulle sopivat vaatteet. Henkkamaukassa on myös ns. toimistovaatteita, ne ovat mukavan ajattomia ja pienellä asustamisella niistä saa eri tilanteisiin sopivia. Myös esim. Vilan vaatteet ovat mukavia ja tilaan aika paljon Nellystä sopivan mallisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:24"]

Muotia seuraavat ne, joilla ei ole omaa tyyliä.

Itse olen myös tiimalasivartaloinen ja nykyisin olen löytänyt seppälästä edullisimmat minulle sopivat vaatteet. Henkkamaukassa on myös ns. toimistovaatteita, ne ovat mukavan ajattomia ja pienellä asustamisella niistä saa eri tilanteisiin sopivia. Myös esim. Vilan vaatteet ovat mukavia ja tilaan aika paljon Nellystä sopivan mallisia vaatteita.

[/quote]

Ikävä asenne toisten pukeutumista kohtaan! Kyllä muhun ainakin muodin vaihtelut vaikuttaa sen verran, että se tosiaan vaikuttaa kauppojen tarjontaan. Ja jos muutenkin on haastavaa löytää omalle vartalonmallille sopivia vaatteita, haastavuus lisääntyy, jos muodissa on paljolti sellaisia juttuja, jotka ei omalle vartalolle sovi.

Meidän paikkakunnalla on todella vähän vaatekauppoja, lähinnä just Seppälä, mutta olen tehnyt periaatepäätöksen, etten osta sieltä enää muuta kuin pikkuhousuja ja sukkia, koska laatu ja materiaalit on siellä niin huonoa.

Vierailija
64/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:35"]Ei kait mistään ketjuliikkeistä kovin kivoja vaatteita löydy muutenkaan. Putiikit kunniaan. Your Facesta, Andiatasta,  Filippa K:lta, Tiger of Sweadenilta, Gantilta jne. löytyy tosin joskus jotain kivaakin. Esim. Andiatan kesäkokoelma oli mun mielestä naisellinen.

Ja tyylikkyys ei ole muotikysymys. Muoti menee ja tulee, tyylikkyys pysyy.

[/quote]

Mikä merkki Tiger of Sweaden on?

[/quote]

Hmm, tarkoitettiinkohan siinä Tiger of Sweden -merkkiä... mitä luulet? Vai teinköhän nyt liian rohkean ja monimutkaisen päätelmän?

Vierailija
65/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:35"]Ei kait mistään ketjuliikkeistä kovin kivoja vaatteita löydy muutenkaan. Putiikit kunniaan. Your Facesta, Andiatasta,  Filippa K:lta, Tiger of Sweadenilta, Gantilta jne. löytyy tosin joskus jotain kivaakin. Esim. Andiatan kesäkokoelma oli mun mielestä naisellinen.

[/quote]

[/quote]

Hmm, tarkoitettiinkohan siinä Tiger of Sweden -merkkiä... mitä luulet? Vai teinköhän nyt liian rohkean ja monimutkaisen päätelmän?

[/quote]

Kyllä meni aika tulkinnaksi tuo sun päätelmä. Voisko se tosiaan olla Tiger of Sweden... hieman epäilyttää kyllä.

Vierailija
66/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tästä muodista! Olen aika tuhti ja persjalkanen, mutta so what! Pidän kireitä pillifarkkuja, toppeja, tuubihuiveja, korkkareita tai matalia kenkiä. Ikää pian 40, mitat 164/64 ja 87-75-100. Eli täys päärynä :)) eikä haittaa yhtään.

Vierailija
67/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä nyt anteeksi vaan voi olla tuhti jos painat 64 kiloa ja pituutta 164. Ihan kevyesti höyhensarjaa vielä.

T. Raskaansarjan mörssäri

Vierailija
68/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ongelma on pikemminkin, että housuissa on liian ISO vyötärö! Muodokkaan peräni kun sullon farkkuihin, jää vyötärölle metrikaupalla irtokangasta. Ärsyttävää!

Vierailija
69/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo henneksen garden kokoelma ihan hirrveä, mutta kaikilla meillä on oma makumme.

Vierailija
70/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Noista puolet on tätivaatteita myyviä. Tyylikäs voi olla ilman tanttakledjuja.

Vierailija
71/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, nyt löytyy paljon kivoja vaatteita. Hihat, lahkeet ja helmat vain ovat liian lyhyet, kuten aina

Vierailija
72/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aloin ostamaan itsekin vaatteeni vähän aikaa sitten Halensilta ja olen 18-vuotias. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ne pitsipaidat näyttää kamalalta mummon verhoilta ihan kaikkien päällä (onneksi ovat jäämässä jo muodista), ja suurin osa lopuistakin vaatteista aika rumalta perusjampan (BMI 21->) päällä. Nykymuoti, mitä myydään näissä massaliikkeissä kuten H&M, on suunniteltu mielestäni lähinnä vain niille poikamaisen hoikille, suoran vartalomallin omaaville tytöille. Toki siellä on joitakin naisellisempia vartaloita imartelevia vaatteita, mutta itse en jaksa enää nähdä vaivaa löytääkseni sellaisia, kun esim. Halensilla lähes kaikki vaatteet ovat sellaisia.

Vierailija
73/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Olen pullea tiimalasi (112, 84,111), 168cm, 86kg. Olen etsimällä etsinyt esim. Kietaisuneuleita, mutta kaikissa kaupoissa samat muodottomat kaavut ja repalereunaiset löysät neuleet. Koska olen niin paksu, en voi vainvetäistä vyötä kaikkien päälle. Tosin kynähameet varsinkin pitkinä sopii. Samoin kietaisumekot toimii . Täytyy käydä erikoisliikkeistä hakemassa sopivia.

Vierailija
74/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kanssa huomannut sen, että jos housut ovat hyvät pohkeista ja reisistä, perse ei mahdu housuihin. Jos perse mahtuu, niin reisien, polvien ja säärien kohdalla on tyhjää tilaa liikaa. Argh. Ehkä 1-2 housumerkkiä, joissa ei ole tuota ongelmaa.

Vierailija
75/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Halens ole kallis?

Vierailija
76/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:27"]

Eikö Halens ole kallis?

[/quote]

Juuri muutama päivä sitten kun tilasin, niin oli aika hyvät alennukset (toppi 9e, mekko 7e, mekko 20e, rintsikat 10e). Ei se minusta hirveästi ole eronnut H&M:stä. Käy itse katsomassa verkkokaupasta :) -se 18v

Vierailija
77/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:36"]

Itse pidän aina hameita (ainoastaan lenkillä housuja) ja Suomen markkinoiden hameet on joko mustia minihameita tai sitten XL-mummohameita. Tilaan sitten ulkomailta. en muutenkaan ymmärrä näitä Nellymekkoja jotka on hirveitä makkarankuoria. Ja vihaan pillifarkkuja, yöks!

[/quote]

Sitä ihmettelen nykymekoissa että mikä siinä kankaassa maksaa ettei hame tai mekko voi olla viittä senttiä pitempi? Minulla jalat levenevät sekä polvilumpion sisä- että ulkopuolelta enkä halua esitellä sitä. Kaikilla jalka ei kapene polvilumpiosta sisäänpäin!

Vierailija
78/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos halensin kalleus -vastauksesta! Olen joskus etsinyt sieltä mekkoja eikä trikoisetkaan tuntuneet irtoavan alle 50-100 euron mutta ehkä tilanne muuttunut. Käyn katsomassa.

Vierailija
79/80 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän surettaakin kun oma kroppa menee nykymuodissa ihan hukkaan!

Isohkot tissit ja kapea vyötärö eivät vaan sovi nykytrendeihin. Laatikkopaita hävittää vyötärön ja saa tissit näyttämään valtaisilta utareilta. Toivon että muoti kääntyisi äkkiä vähän tyköistuvampaan malliin. Korkeat tiukat vyötäröt, huolellisesti muotoonommellut vaatteet jotka pasljastavat kantajansa muodot olematta silti niitä vuoden 2000 kittanoita halvannäköisiä ryysyjä..

Pitäisi varmaan alkaa pukeutua fiftarityyliin, jotta näyttäisi hyvältä.(Mutta kun en jaksa retroilla, haluan ostaa vaatteeni helposti tavallisista kaupoista.)

Nykymuoti sopii vain, jos pituutta on vähintään 170cm, painoa max 60kg ja tissit ehdottomasti maksimissaan b-kuppia.

Vierailija
80/80 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. On paljon hienoja vaatteita, mutta osa on aivan liian övereitä tai paljastelevia. Roadmaneille tyypillinen on vaikkapa housujen HIUKAN turhan alhaalla pitäminen jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi