Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako kukaan muu nykymuotia?

Vierailija
12.03.2014 |

Kokeeko kukaan muu tätä nykyistä muotia ihan tyhmäksi? Olen tiimalasikroppainen nainen ja en kyllä meinaa löytää kaupoista kivoja vaatteita. Tai no.. hyvä on. Pidän kyllä pillifarkuista ja jotkut paidatkin ovat kauniita, mtta kaiken kaikkiaan nykyinen muoti on mielestäni jotenkin kovin androgyyniä.

Mielestäni vuosien 2010 ja 2011 aikana muoti oli paljon kauniimpaa, kuten esimerkiksi h&m:n garden collection. Silloin tuntui, että ihan tavallisistakin kaupoista löytyi ihania vaatteita. Olisinpa tajunnut tuohon aikaan ostaa vaatteita enemmän varastoon. :D Nykyään en halua ostaa oikein mitään näistä Suomen kaupoista. Tilailen yleensä ulkomailta ja selaan usein ebayta (onneksi sieltä löytyy mieleisiä vaatteita, tosin eettisyys mietityttää).

Onko kenelläkään samanlaisia ajatuksia, että nykymuoti on jotenkin pliisua? Mistä ostatte vaatteenne? :)

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: ap, mitä merkkejä suosit ebayssa? Mä tilaan myös paljon sitä kautta mutta tosi harva ostos on ihan täysi kymppi.

Vierailija
42/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:41"]

Myös mä oon tiimalasi, ja sama juttu, kaupasta on vaikea löytää vartaloa imartelevia vaatteita. Vöistä en tykkää, haluan pukeutua huolettomasti ja mukavasti ja mua vyöt ahdistaa.

[/quote]

Suomalaisten suurimpia yksittäisiä ongelmia pukeutumisessa on realismin ja itsetuntemuksen puute. Halutaan unelmanpehmeitä, mukavia ja laadukkaita materiaaleja, jotka kestävät pesua 60 asteessa, loputonta hankausta menemättä miksikään ja ovat hinnaltaan huippuedullisia (uutinen: sellaisia ei ole olemassakaan). Halutaan kauniita värejä, jotain muuta kuin mustaa ja harmaata, mutta kirkkaita värejä karsastetaan, pastellivärit eivät sovi ihon sävyyn ja murretut värit näyttävät ikävän alakuloisilta. Halutaan asu, joka ei kiristä tai purista mistään kohdasta, mutta joka saa silti käyttäjän näyttämään supernaiselliselta tiimalasilta.

Sama vika kuin kampaajalla, jossa asiakas haluaa aivan uudenlaisen hiusmallin ja tyylin, mutta hiuksia ei saa kuitenkaan pestä, leikata eikä värjätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:51"]

Myös mä oon tiimalasi, ja sama juttu, kaupasta on vaikea löytää vartaloa imartelevia vaatteita. Vöistä en tykkää, haluan pukeutua huolettomasti ja mukavasti ja mua vyöt ahdistaa.

[/quote]

Suomalaisten suurimpia yksittäisiä ongelmia pukeutumisessa on realismin ja itsetuntemuksen puute. Halutaan unelmanpehmeitä, mukavia ja laadukkaita materiaaleja, jotka kestävät pesua 60 asteessa, loputonta hankausta menemättä miksikään ja ovat hinnaltaan huippuedullisia (uutinen: sellaisia ei ole olemassakaan). Halutaan kauniita värejä, jotain muuta kuin mustaa ja harmaata, mutta kirkkaita värejä karsastetaan, pastellivärit eivät sovi ihon sävyyn ja murretut värit näyttävät ikävän alakuloisilta. Halutaan asu, joka ei kiristä tai purista mistään kohdasta, mutta joka saa silti käyttäjän näyttämään supernaiselliselta tiimalasilta.

Sama vika kuin kampaajalla, jossa asiakas haluaa aivan uudenlaisen hiusmallin ja tyylin, mutta hiuksia ei saa kuitenkaan pestä, leikata eikä värjätä.

[/quote]

Kiitos tästä, päivän parhaimmat naurut irtosi ;D. Ihan totta, muoti on sitä varten että sieltä etsitään itselle sopivat jutut..

Vierailija
44/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois hyvä jotenkin määritellä "nykymuoti", on aika laaja käsite...

Vierailija
45/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan H&Mn housuja! Tehty todella oudon mallisille naisille (anteeksi ei millään pahalla) farkut. Vyötärö on HYVIN pienikokoiselle ja reidet paljon isommat! Eikö naisella juuri 'kuuluisi' olla toisinpäin...

Vierailija
46/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä, mikä on nyt muodikasta! Ostan sellaisia vaatteita joissa itse viihdyn. Vaikka kirpulta.

Vierailija
47/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja jos sitten raahaa kokoa isommat housut sovituskoppiin, huomaa saaneensa vain 20 cm lisää pituutta lahkeisiin yhtä kapealla vyötäröllä.

Vierailija
48/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan tätä androgyynisempää vaihetta :D oon itse kans pienivyötäröinen mutta tarpeeksi siro että voin hyvin vaatteilla muotoilla itseni viivotinvartaloiseksi - mikä imo näyttää itseni päällä paljon paremmalta kuin sellainen rönsyileva naisellisuus. Eiköhän tää kohta mene ohi, pitää itse vaan varmaan alkaa rohmuamaan tätä kamaa tulevaisuuden varalle kun taas muotoja alkaa tunkea esiin.

Vierailija
49/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:31"]

nykymuoti on hoikan, lyhyen tiimalasin painajainen. Näissä ylisuurissa, väljissä yläosissa näyttää ylipainoiselta pallolta, vaikka vyötärönympärys olisi 60cm.

[/quote]

Juuri näin. En ole millään muotoa lihava, 165 cm ja 53 kg, mutta kun puen päälleni näitä nykymuodin tuotoksia, näytän paksulta, lyhyeltä tynnyriltä. Syystä että minulla on suhteellisen isot tissit ja lantio, vaikka vyötärö siinä välissä onkin kapea (mitat 90-64-91). Mutta kun nämä nykyvaatekappaleet peittää sen kapean kohdan, näyttää että olen yhtä paksua pötköä isoista tisseistä lantioon. Kamalimmat vaatteet laskeutuu kuin teltta tai äitiysmekko tissien alta pömpöttäen, ja näyttää kuin minulla olisi todella suuri vatsa.

[/quote]

heh, sulla on lähes samat ympärysmitat kuin mulla, mulla ainoastaan lantio 92cm.(jos viimeinen luku on lantio) :-)

t.7

Vierailija
50/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella epätasapainoinen päärynävartalo. Kynähameet, pillifarkut ja väljät yläosat sopii tooooosi hyvin:D

Vierailija
51/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No olipa ärsyttävästi vastattu. Vastaat jonkun oletuksen perusteella, esim. kuvittelet tietäväsi, millaisia vaatteita tarvitsen. No, koska mä oon kotona töitä tekevä yksityisyrittäjä, joka asuu maaseudulla, mun ei ihan kauheasti kannata ostella citypekeutumiseen sopivia vaatteita.

Kuitenkin olen yrittänyt etsiä sellaisia paitoja ja mekkoja, jotka a) eivät olisi trikoota ja b) istuisivat edes jotenkuten. Nykyään on paljon sellaista löysempää ja laatikkomallista vaatetta, eivätkä ne sovi mulle. Ja tosiaan, en tykkää käyttää vöitä, koska ne haittaavat mun elämistä ja olemista. Mun mielestä on turha ostaa kaappiin sellaisia, kenties kalliitakin vaatteita, jotka eivät kuitenkaan ole ihan mun juttu, koska se johtaa siihen, että niitä ei tule pidettyä.

Mun ongelma pähkinänkuoressa on vaatteiden muoto, ja myös epäkäytännöllisyys (esim. talvimekossa on vajaamittaiset hihat, mutta se ei kuitenkaan ole malliltaan sellainen, että sitä voisi käyttää vaikkapa neuletakin kanssa.)

Vierailija
52/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat mietteet! Lyhyenä ja pieniluisena tiimalasina näytän noissa vaatteissa siltä, että olisin lähtenyt telttailemaan. Tosin näin opiskelijan varoilla ei viimeisimpiä villityksiä noin vain seuraillakaan, joten ajattomat, klassiset ja laadukkaat, kestävät vaatteet ovat helppo ratkaisu tähän "ongelmaan".

Vierailija
53/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:56"]Itse vihaan H&Mn housuja! Tehty todella oudon mallisille naisille (anteeksi ei millään pahalla) farkut. Vyötärö on HYVIN pienikokoiselle ja reidet paljon isommat! Eikö naisella juuri 'kuuluisi' olla toisinpäin...

[/quote]

Jos housuissa on iso vyötärö ja vähän tilaa reisille, minulle tulee käyttäjästä vain mieleen mahtavan kaljamahan omaava mies, jonka tikkukoivilla on valtava taakka pitää komeus pystyssä... Näitä näkee paikallisissa pubeissa, onneksi ei kuitenkaan kapeisiin farkkuihin sonnustautuneena...

Vierailija
54/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait mistään ketjuliikkeistä kovin kivoja vaatteita löydy muutenkaan. Putiikit kunniaan. Your Facesta, Andiatasta,  Filippa K:lta, Tiger of Sweadenilta, Gantilta jne. löytyy tosin joskus jotain kivaakin. Esim. Andiatan kesäkokoelma oli mun mielestä naisellinen.

Ja tyylikkyys ei ole muotikysymys. Muoti menee ja tulee, tyylikkyys pysyy.

Vierailija
55/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina hameita (ainoastaan lenkillä housuja) ja Suomen markkinoiden hameet on joko mustia minihameita tai sitten XL-mummohameita. Tilaan sitten ulkomailta. en muutenkaan ymmärrä näitä Nellymekkoja jotka on hirveitä makkarankuoria. Ja vihaan pillifarkkuja, yöks!

Vierailija
56/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa: ap, mitä merkkejä suosit ebayssa? Mä tilaan myös paljon sitä kautta mutta tosi harva ostos on ihan täysi kymppi.

[/quote]

Olen huomannut saman, on todella vaikea ostaa täysin omille mitoille sopivaa vaatetta. Yleensä tarkoilla mitoilla onnistuu jotenkuten... Välillä materiaalikaan ei ole niin laadukas miltä kuvissa vaikuttaa. Olen silti pitänyt useimmista ostoksistani.

Myyjät vaihtelevat minulla paljon, minkä takia eettisyys huolettaakin...

-ap

Vierailija
57/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:56"]Itse vihaan H&Mn housuja! Tehty todella oudon mallisille naisille (anteeksi ei millään pahalla) farkut. Vyötärö on HYVIN pienikokoiselle ja reidet paljon isommat! Eikö naisella juuri 'kuuluisi' olla toisinpäin...

[/quote]

Jos housuissa on iso vyötärö ja vähän tilaa reisille, minulle tulee käyttäjästä vain mieleen mahtavan kaljamahan omaava mies, jonka tikkukoivilla on valtava taakka pitää komeus pystyssä... Näitä näkee paikallisissa pubeissa, onneksi ei kuitenkaan kapeisiin farkkuihin sonnustautuneena...

[/quote]

Miten selittäisin että ymmärtäisit.... 

Olen siis hyvin hoikka mutta tietenkin on hieman naisellista muotoa lantiolla joka on yksinkertaisesti liian iso??? tämän ketjun housuihin mutta reisistä ovat todella todella löysät. Eli näissä housuissa ei saisi olla ollenkaans lantiota/takapuolta ja todella paksut reidet? eikö se kuulosta ollenkaan kummalliselta

17

Vierailija
58/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö miten 2010 muoti eroaa nykymuodista?

Samoja löysiä paitoja ja tiukkoja housuja silloinkin.

Vierailija
59/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin, ettei nykymuoti ole oikein tyylistäni. Tai en ainakaan itse perusvaatekaupoista löydä oikein vaatteita. Itse pukeudun aika klassisesti ja onnekseni sellaisia vaatteita on kirpparit pullollaan. Saa siis kaikenlisäksi mieleisiä vaatteita todella halvalla :)

Vierailija
60/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:35"]Ei kait mistään ketjuliikkeistä kovin kivoja vaatteita löydy muutenkaan. Putiikit kunniaan. Your Facesta, Andiatasta,  Filippa K:lta, Tiger of Sweadenilta, Gantilta jne. löytyy tosin joskus jotain kivaakin. Esim. Andiatan kesäkokoelma oli mun mielestä naisellinen.

Ja tyylikkyys ei ole muotikysymys. Muoti menee ja tulee, tyylikkyys pysyy.

[/quote]

Mikä merkki Tiger of Sweaden on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi