Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoaako kukaan muu nykymuotia?

Vierailija
12.03.2014 |

Kokeeko kukaan muu tätä nykyistä muotia ihan tyhmäksi? Olen tiimalasikroppainen nainen ja en kyllä meinaa löytää kaupoista kivoja vaatteita. Tai no.. hyvä on. Pidän kyllä pillifarkuista ja jotkut paidatkin ovat kauniita, mtta kaiken kaikkiaan nykyinen muoti on mielestäni jotenkin kovin androgyyniä.

Mielestäni vuosien 2010 ja 2011 aikana muoti oli paljon kauniimpaa, kuten esimerkiksi h&m:n garden collection. Silloin tuntui, että ihan tavallisistakin kaupoista löytyi ihania vaatteita. Olisinpa tajunnut tuohon aikaan ostaa vaatteita enemmän varastoon. :D Nykyään en halua ostaa oikein mitään näistä Suomen kaupoista. Tilailen yleensä ulkomailta ja selaan usein ebayta (onneksi sieltä löytyy mieleisiä vaatteita, tosin eettisyys mietityttää).

Onko kenelläkään samanlaisia ajatuksia, että nykymuoti on jotenkin pliisua? Mistä ostatte vaatteenne? :)

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sellaisia naisellisempia malleja ja sellaisia leikkauksia jotka menee sivussa, mutta se ei ole muotia enää, niin sellaisia vaatteita ei enää hevillä löydy kaupoista. Tää muoti on suunnitetu niin maskuliinisille ja tikkusuorille ihmisille.

Joo, ja ajattelen sitä kans, että pidetäänkö tää muoti pinnalla, koska tää aiheuttaa vähemmän työkustannuksia.

Vierailija
22/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän kaikki on periaatteessa muotia, tai jos laitat jotain muodista mennyttä niin sinua katsotaan hyvällä että olet jälleen vuoden tai pari muodista edellä.

Minua ärsyttää muodissa lähinnä logo-kerskakulutus ja kertakäyttöisyys. Ostetaan kalliita logollisia asusteita joiden laatu ei varmasti vastaa sitä hintaa (samalla hinnalla saisi teetettyä uniikkeja laukkuja tai koruja), ja sitten epäekologisia tekokuiturättivaatteita joiden hävittäminen tuottaa myrkkyä. Ulkomailla suositaan enemmän laatutuotteiden kierrätystä, vintagea tai muokataan vanhasta uutta. Täällä tuo logomania&tekokuiturättivillitys on vielä voimissaan, muualla on ohi tai alkaa olla ohi.

Vierailija
24/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten naisten vyötärö on kasvanut. Tutkimusten mukaan heidän on annettu suödä liikaa sokeria skidinä. Se kasvattaa sisäelimien ympärysrasvaa vaikkei selluliittia näy päällepäin.

Miehenä ihmettelen sitä muotia jossa kapeat farkut, tennarit ja paita vyön päällä – naisen lantiosta ei mitään havaintoa ja jalat näyttävät lyhyiltä.  

Vierailija
25/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:31"]

nykymuoti on hoikan, lyhyen tiimalasin painajainen. Näissä ylisuurissa, väljissä yläosissa näyttää ylipainoiselta pallolta, vaikka vyötärönympärys olisi 60cm.

[/quote]

Juuri näin. En ole millään muotoa lihava, 165 cm ja 53 kg, mutta kun puen päälleni näitä nykymuodin tuotoksia, näytän paksulta, lyhyeltä tynnyriltä. Syystä että minulla on suhteellisen isot tissit ja lantio, vaikka vyötärö siinä välissä onkin kapea (mitat 90-64-91). Mutta kun nämä nykyvaatekappaleet peittää sen kapean kohdan, näyttää että olen yhtä paksua pötköä isoista tisseistä lantioon. Kamalimmat vaatteet laskeutuu kuin teltta tai äitiysmekko tissien alta pömpöttäen, ja näyttää kuin minulla olisi todella suuri vatsa.

[/quote]Mä taas olen ihan älyttömän onnellinen tästä telttapaita + pillifrarkkumuodista. Kerrankin löydän vaatteita, joissa näytän kivalta. Oon rinnaton (no on mulla pieni C-kuppi, mutta laudalta näytän), laiha 173 cm pitkä, 74-70-84.

Ps. hauskaa, miten eri mallisia ihmiset ovatkaan. :)

Vierailija
26/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:56"]

Itse vihaan H&Mn housuja! Tehty todella oudon mallisille naisille (anteeksi ei millään pahalla) farkut. Vyötärö on HYVIN pienikokoiselle ja reidet paljon isommat! Eikö naisella juuri 'kuuluisi' olla toisinpäin...

[/quote]

Naisella kuuluu olla pienenpi vyötärö kuin reidet/perse, muuten on tasapaksu tai kaljamahainen mies.

Vierailija
27/80 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 10:34"]

nykymuoti on hoikan, lyhyen tiimalasin painajainen. Näissä ylisuurissa, väljissä yläosissa näyttää ylipainoiselta pallolta, vaikka vyötärönympärys olisi 60cm.

[/quote]

Juuri näin. En ole millään muotoa lihava, 165 cm ja 53 kg, mutta kun puen päälleni näitä nykymuodin tuotoksia, näytän paksulta, lyhyeltä tynnyriltä. Syystä että minulla on suhteellisen isot tissit ja lantio, vaikka vyötärö siinä välissä onkin kapea (mitat 90-64-91). Mutta kun nämä nykyvaatekappaleet peittää sen kapean kohdan, näyttää että olen yhtä paksua pötköä isoista tisseistä lantioon. Kamalimmat vaatteet laskeutuu kuin teltta tai äitiysmekko tissien alta pömpöttäen, ja näyttää kuin minulla olisi todella suuri vatsa.

[/quote]Mä taas olen ihan älyttömän onnellinen tästä telttapaita + pillifrarkkumuodista. Kerrankin löydän vaatteita, joissa näytän kivalta. Oon rinnaton (no on mulla pieni C-kuppi, mutta laudalta näytän), laiha 173 cm pitkä, 74-70-84.

Ps. hauskaa, miten eri mallisia ihmiset ovatkaan. :)

[/quote]69 jatkaa: mitkään malliin leikatut paidat eivät koskaan mulle sovi, koska selkäni on ihan naurettavan lyhyt, eikä rintoja ole. Mutta toi selän lyhyys on suurempi ongelma: vyötärö aina väärässä kohtaa. Tissien kohdalle muodostuu oikein lisäpussit sen vuoksi. Sama mekoissa, niitä en ole koskaan voinut käyttää, koska vyötärö on väärässä kohtaa (jos sitä nyt edes vyötäröksi voi kutsua, kun olen mallia tikku). Nyt löytyy tunikamaisia suoria mekkoja, joihin halutessaan saa vyöllä vyötärln juuri sille kohtaa kuin se oikeasti on! jes!

Vierailija
28/80 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Taas kauppoja kierrellessä tuskastelin, kun kaikkialla tuntuu olevan vain laatikkomallisia vaatteita. Useat vähänkään naisellisemmat vaatteet ovat laaduttomia trikoorytkyjä. Alan kohta ommella itse vaatteita. :D Toivottavasti naisellisuus tulee pian taas muotiin!

Vierailija
29/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:10"]

Ettei vain olis niin että pistätte vaatteiden syyksi sen että inhoatte omaa kroppaanne? Mars liikkumaan siitä!

[/quote]

ööh, olen saanut tämän nykymuotin "kelpaamattoman" kropan nimenomaan kovalla rääkkikuntoilulla. Noi väljät yläosathan on nimenomaan omiaan piilottamaan jenkkakahvoja, kadonnutta vyötäröä ja muutenkin läskejä.

Ongelma on se, että treenattu/lihaksikaskin näyttää niissä koltuissa läskiltä.

Vierailija
30/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:10"]

Ettei vain olis niin että pistätte vaatteiden syyksi sen että inhoatte omaa kroppaanne? Mars liikkumaan siitä!

[/quote]

ööh, olen saanut tämän nykymuotin "kelpaamattoman" kropan nimenomaan kovalla rääkkikuntoilulla. Noi väljät yläosathan on nimenomaan omiaan piilottamaan jenkkakahvoja, kadonnutta vyötäröä ja muutenkin läskejä.

Ongelma on se, että treenattu/lihaksikaskin näyttää niissä koltuissa läskiltä.

[/quote]

tää muoti on tehty läskeille, oli sitten läski läski tai laiha läski!!

Vierailija
31/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kukkamekot on nättejä, ei sillä että itse niitä pitäisin kun jalat eivät ole suorat vaan vinot polvet. Joudun siis pitää ihan vaan farkkuja ja tuulipuvunhousuja ja suoria housuja.

Mutta mainoksissa on ihania mekkoja.

Vierailija
32/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo musta värikäs mekko on aivan ihana!!!! Ja muutkin vaatteet kivoja tässä mainoksessa.

Nuorten muoti on aivan hirveää, jota omakin teini käyttää, liian lyhyitä paitoja, olen yrittänyt sanoa että pitäisi mun paitoja jotka pesussa venähtäneet yhtä leveiksi kuin ovat pitkiä. Kauheita. Vaan nuorten hoikkien päällä kaikki on kivan näköistä tietysti.74

Vierailija
33/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.halonen.net/fi/halonen-kuvasto/

Jäi linkki pois.

74 ja 75

Vierailija
34/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen suora linjahan on ollut "muodikasta" jo jonkun aikaa, mallit ehkä näyttää niissä kuteissa hyviltä mutta jos hoikahkokin tiimalasi tunkee kroppansa samoihin kaapuihin niin lopputulos = sivusuunnassa paksu pötkylä. Huvittais kyllä nähdä välillä sellaistakin muotia jossa annetaan vähän tilaa naisellisuudelle.

Vierailija
35/80 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta - siksi nuo banjominnankin rytkyt näyttävät monen silmään mauttomilta kun ollaan niin pitkään totuttu olemaan korostamatta mitään naisellista.

Vierailija
36/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
37/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa hyvät ihmiset käyttämään vöitä, jos haluatte korostaa vyötäröänne! Lähes kaikki telttamalliset vaatteet saa näyttämään naisellisilta vyöllä. 

Lisäksi vyön väriä ja mallia miettimällä saatte asusta persoonallisemman. Vyön tilalla voi käyttää myös huivia. Telttamallisen mekon päälle voi pukea vyötärön kohdalta istuvan hameen, joka kuroo myös sen mekon tiimalasimaiseksi. 

Älkää rakkaat suhtautuko muotiin noin kamalan vakavamielisesti ja orjallisesti. Jokaisen on tarkoitus tehdä siitä itsensä näköistä ja mahdollisuudet ovat oikeasti rajattomat. Nyt mielikuvitusta ja leikkimieltä peliin!

Vierailija
38/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisuus taitaa olla kyllä aina tyylikkyyden salaisuus.

Joku totesi, että nykymuodin hyvänä puolena on se, että voi pukea melkein mitä vain päälleen. Tuo on kyllä onneksi totta. Ei kukaan katso sinua epätyylikkääksi kotkaksi, jos laitat päällesi vyötäröä korostavaa vaatetta. Se vain on mielestäni tylsää, että kauppojen tarjonta on hyvin samanlaista lähes joka liikkeessä. Tämän muodin kanssa kestää pidempään löytää omaa silmää miellyttäviä juttuja. ;)

Vyöllä olen minäkin välillä tuunannut vaatteitani, etten näyttäisi ihan tynnyriltä. Odotan silti, että muoti kehittyisi vähän imartelevampaan suuntaan taas.

Vierailija
39/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mä oon tiimalasi, ja sama juttu, kaupasta on vaikea löytää vartaloa imartelevia vaatteita. Vöistä en tykkää, haluan pukeutua huolettomasti ja mukavasti ja mua vyöt ahdistaa.

Vierailija
40/80 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan inhoan joo. Röllömahaiselle parin vuoden takainen muoti oli paljon armollisempi. Vyötä ei tän mahan ympärille kierretä joten täytyy vaan koittaa metsästää hyvin laskeutuvia yläosia. Oon normaalipainoinen mutta leikkausarpien päälle pullistuva maha on mitä on. Näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä