Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun opiskeleva kotiäiti valmistuu, mutta ei heti saa töitä, millaista työttömyyskorvausta silloin saa?

Vierailija
31.01.2006 |

Katselin noita kelan sivuja, mutta en oikein selkoa saanut. Siellä puhutaan työssäoloehdoista ja sen täyttymiskriteereistä, mutta kuinkas se nyt oikein menee?

Olen ollut neljä vuotta sitten töissä, mutta sen jälkeen vain kotona ja opiskelijana. Saanko siis sitä peruspäivärahaa, eli kahden lapsen kanssa n. 29 euroa päivässä ja noin 20 päivältä kuukaudessa? Noinko se menee? Vaikuttaako miehen tulot päivärahaani?

Olisin kiitollinen jos ehtisitte muutamalla sanalla kommentoimaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmarkkinatukea johon vaikuttaa miehen tulot. Työssäoloehto jos täyttyy niin saat työttömyyspäivärahaa 500 päivää ja siihen ei miehen tulot vaikuta ja sittenkään ei vaikuta 180 päivään kun putoot työmarkkinatuelle. Työssäoloehto täyttyy kun on 10kk työssä 2 vuoden aikana. Kelalla ja työkkärissä tietävät nämä kyl paremmin.

Vierailija
2/5 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina maksetaan 20 päivän erissä mut eka lappu täytetään 2 viikolta ja saat siis rahan 10 päivältä. 20 prossaa menee aina veroa työkkärinrahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tienata kuin tosi vähän että itse saisi korvauksia. Minulla tämmöinen tilanne. En saa mitään mistään... Käy laskemassa kelan sivuilta!

Vierailija
4/5 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos 0 euroa...

Voinko sitten ottaa lapset pois hoidosta ja saada kotihoidontukea edes vaikka olisin työkkärissä työttömänä työnhakijana?

Enhän pysty siis mitenkään maksamaan 380 euron ph-maksuja, jos omat tuloni on 0 euroa. Ei ne mieheni tulokaan nyt varsin suuria ole, mutta kovin paljon ei näköjään tarvitse tienatakaan, jotta puoliso menettää omat korvauksensa...

Jos työllistyn yllättäen, phpaikkahan tulee kunnan järjestää kahdessa viikossa, eli vaikka olisin kotihoidontuella, olisinhan silti työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
5/5 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viimeisen vuoden. Kannattaa tosiaan ottaa se kotihoidontuki et saat jotain rahaa sentäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi