Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausoireet ennen plussaa

31.01.2006 |

Hei! Kertokaa millasia oireita teillä on ollut ennen plussausta? Eli aika ovulaation ja mahdollisen tädin tulon välissä.. Mistä on voinut epäillä olevansa raskaana näin varhaisessa vaiheessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireet n. viikko ovulaatiosta, kahvi alkoi yököttää en voinut sitä juoda ja hajukin teki pahaa. Plussauksen jälkeen alkoi rinnat olemaan todella arat, en voinut nukkua mahallani ja kun käveli portaita alaspäin niin sattui, myöskin alkoi aamupahoinvointi, hirveää!!!

Vierailija
2/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukkaa lähteä ihan hirveästi. Sitten sain itku-nauru-kohtauksia, kyyneleet valui silmistä kun nauratti, ja nauru sai sitten itkemään. Tein testin lähempänä rv6 koska epäsäännölliset kierrot.

Tästä toisesta raskaudesta tuli selvimpänä oireena ihan järjetön hengästyminen! Yhtäkkiä työmatkojen kävelystä tuli ihan tuskaa ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Mieheni oli jo tilaamassa mulle lääkäriä. Plussa tuli rv3+6. Niin, ja jo rv3+2 meinasi lentää yrjöt kun olin Citymarketin lihatiskillä. Siis NIIN hirveä haju tuli nenään että piti kipinkapin mennä pois. Silloin jo alkoi epäilyttää.. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raskauksissa ollut aika paljon oireita jo ennen kun kuukautiset olis pitäny alkaa. Elikäs tässä jotain:

-Rintojen kipuilu ja särkeminen " sisältäpäin" . Lisäksi pari päivää ennen oletettuja menkkoja turposivat jo ihan selvästi ja nännin pihat laajeni +tummui.

-kuvotusaaltoja eri aikaan päivästä tulee ja menee. Lieviä tosin.

- paljon valkovuotoa, liukasta. Tuntuu aina, et nyt ne menkat alkoi ;)

-väsymys ja palelu.

-flunssainen olo.

-vihlontaa nivusissa.

Että onhan noita aina ollut (kolme raskautta joista yksi päätyi keskenmenoon)...ja tosissaan ennen kun menkat olis pitäny alkaa. Ekoja oireita mielestäni olen havainnut jo viikkoakin ennen. Mutta tietysti lisääntyvät kokoajan mitä lähemmäs tullaan " menkkoja" . Pari päivää ennen olen kyllä nämä kolme kertaa ollut jo ihan varma raskaudesta. Sen verran selkeät oireet.

Mutta tuo on niin yksilöllistä. Toisilla ei ole oikeestaan mitään oireita koko raskauden aikana.

Vierailija
4/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmissa raskauksissa en ole tätä asiaa seurannut, koska raskautuminen ollut melko nopeaa, niin itsensä kyttääminen on ollut vähempää. Siis aikaisemmissa en ole huomannut mitään erikoista ennen ennen menkkoja. Mutta joka kerta pari kolme päivää menkkojen ollessa myöhässä on alkanut selvät oireet; aluksi lievä sitten myöhemmin voimistuva etova olo, joka tasaisella syömisellä paranee. Sitten kahvin juonti tulee samoihin aikoihin ensin pahanmakuiseksi ja parin viikon kuluttua kahvin juominen on mahdotonta. Tässä plussauksessa olen oikein tarkkailut, ennakoivia oireita vain aivan lievä rintojen vihlonta. Menkat pitäis alkaa tänään tai viimeistään torstaina, plussasin eilen.

Vierailija
5/10 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelusta illalla sängyssä (loppukesää, ei ollut mitään syytä palelulle). Lisäksi alkoi vessassa ravaaminen, josta jo epäilin ensin virtsatieinfektiota. Lisäksi rinnat oli samalla tavalla arat kuin ennen menkkoja, mutta tunnustelemalla niissä tuntui muhkuroita.

Jälkikäteen ajatellen kaikki selviä merkkejä, mutta en olisi noihin uskaltanut luottaa. Kaikille oireille keksin jonkun muunkin selityksen. Vielä testiä tehdessäni ajattelin kuinka tyhmää oli edes mennä testaamaan.

Vierailija
6/10 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaisa palelu iltaisin

Päivisin hiki

Jatkuva vessahätä ja vatsa löysällä+ilmavoimat

Kynsien nopeentunut kasvu

Kova jano, varsinkin iltaisin

Tykyttely

Nälkä ja leivän himo ;)

Ja kerran oli niin kovat menkkaoireet, että koskaan en ole noista muista oireista huolimatta ollut niin varma, että menkat tulossa kuin silloin ja plussan sain. =)

Vierailija
7/10 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen sen oireen vasta hoksasin, mutta pikkuasiat itkettivät.

Oli myös muuta, kova ruokahalu/nälkä ja sen sellasta, mutta sitä on musta ihan turha listata oireeksi kun sitä riittää muutenkin :) Menkkaoireet oli myös kovat kuten joku ylempänä kirjoitti, olin aivan varma että menkat tulee.

Muistaakseni jotain 70-80%:lla naisista ei ole mitään erityisiä tai ainakaan normaalista kuukautiskierrosta poikkeavia oireita ennen plussaa, eli ei niitä oireita kuitenkaan kannata tuijottaa mitenkään kiinteästi.

Coe kp 25/36-38 (tyttö 03/05)

Vierailija
8/10 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään kp23/ 28-30.. Jännityksellä odotan tilanteen kehittymistä ja että pääsisin testailemaan. :)

Vierailija
9/10 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Only sanoi vahingossa kivasti:

vatsa löysällä+ilmavoimat

Pienestä se taas mua hymyilyttää :)

Vierailija
10/10 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niistä lähinnä aloin päätelläkin jotain, kun en kuitenkaan ollut mitään ilma mahaan aiheuttavaa ollut syönyt tai muutenkaan enempää kuin normaalisti, ja silti tuntui, että kaikkien sopivien housujen vyötärö kiristää.

Toinen oli, et kun nukun aina mahallani, niin silloin nukkuessani vanhempieni luona kovahkolla vaahtomuovipatjalla, tuntui alavatsassa pieni paine tai siis tuntui kuin olisi maannut esim. hernepussin päällä.

Muuten eo ollutkaan sitten yhtään mitään oireita. ainakaan näitä klassisia. Ainiin, ja myös niveliä särki sormista ailloin ihan alussa.

Plussasin vasta rv 5