Ovulaatiotestissa viiva jokaisena päivänä jo yli viikonajan?
Aloitin tekemään ovulaatiotestejä kierron kahdeksantena päivänä ja silloin tuli tosi vaalea viiva samoin neljän seuraavan päivän ajan. Sen jälkeen tuli kahtena päivä yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva ja nyt eilen ja tänään tosi tumma, kontrolliviiva selvästi tummempi viiva. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ilmeisesti minulla ei ole ovulaatiota ollenkaan? Hormooni tasot vain nousevat?
Kommentit (4)
Ovulaatiotestien tekeminen pitää lopettaa silloin kun saa ekan kerran sen vahvemman viivan sillä testit reagoivat myös lh-hormonin hajoamistuotteisiin. Eli vain se ekan kerran saatu vahvempi viiva on plussa!
Mikäli viiva on testiviivaa heikompi kyseessä on negatiivinen tulos. Näin ainakin clearbluen testin ohjeissa kerrotaan.
Mulla harvemmin tulee ihan tyylipuhdasta negaa noihin testeihin. Viime kierrossa tikutin reilu kaksi viikkoa selvää viivaa mutta haalempaa kuin testiviiva ja sitten päivän vahvemman viivan ja päivän samanvahvuisen viivan. Siitä kerrasta kuitenkin tuli tärppi. Mulla toi LH voi kuitenkin olla koholla, kun on PCO taustalla.