Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita, jotka joutuvat salaamaan oman/puolison ammatin?

Vierailija
08.04.2014 |

Meillä mieheni ammatti on salainen, en voi kertoa edes perheenjäsenille totuutta. Itselleni se ei ole ongelma, kun tietää, että puhuminen asettaisi hänet vaaraan. Joskus silti tuntuu, että olenko ainoa joka on samassa tilanteessa, vaikka tiedän, etten voi olla.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noi tuommoset ammatit oikein edes on?? Kertokaa, mulla ei ole mielikuvistusta.

Sellaisia paskaisia teollisuus duunareita, joita ei voi häpeämättä esitellä kavereille joilla on insinöörimiehet.

Vierailija
62/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran harrastusten kautta poliisin, joka työskenteli rikostutkijana. Hän ei kertonut kenellekään työstään, ei osallistunut esim. porukkakuviin, tai nimeä ei saanut laittaa näkyville mihinkään harrastustoimintaan liittyvään. Hän vastaisi aina kyselijöille olevansa "talous- ja bisnesalalla", hän kun tutki päätyökseen talousrikoksia. 

Joo, kuitenkin näitä rikostutkijoita haastatellaan vähän väliä tiedoitusvälineissä nimellä ja naamalla. Supon johtajakin tiedetään.

No tietty organisaatiossa on muutama ihminen, jotka ovat esillä ja tunnetaan. Mutta harva tietää kuka niitä töitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran harrastusten kautta poliisin, joka työskenteli rikostutkijana. Hän ei kertonut kenellekään työstään, ei osallistunut esim. porukkakuviin, tai nimeä ei saanut laittaa näkyville mihinkään harrastustoimintaan liittyvään. Hän vastaisi aina kyselijöille olevansa "talous- ja bisnesalalla", hän kun tutki päätyökseen talousrikoksia. 

Joo, kuitenkin näitä rikostutkijoita haastatellaan vähän väliä tiedoitusvälineissä nimellä ja naamalla. Supon johtajakin tiedetään.

No tietty organisaatiossa on muutama ihminen, jotka ovat esillä ja tunnetaan. Mutta harva tietää kuka niitä töitä tekee.

Vierailija
64/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kaveria ei haastateltu, siitä voit olla varma. Poliisissakin on tarkkaan harkittu ketkä "polttavat naamansa julkisuudessa", eli nimellään esiintyvät tekevät sen tietoisesti. Montako muuta Supon henkilökuntaan kuuluvaa osaat nimetä kuin johtajan?

Höpö olet. Eihän tossa muuta tarvi kuin mennä Supon ovelle Hesassa Fabianinkatu 2een niin näkee koko henkilökunnan tulevan ja menevän.

Vierailija
65/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on lihakarjankasvattaja. Jos vain mitenkään voin, en kerro sitä kenellekään. Asenteet kun on mitkä on nykyään.

Aika hiton tärkeä ammatti huoltovarmuuden kannalta! 

Vierailija
66/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on Puolustusvoimilla töissä eikä voi kertoa työstään mitään, eikä voi olla Somessa esim Facebook, IG yms. 

Ja silti lavertelet itse aiheesta täällä palstalla? Vaimotkin pitäisi turvaluokitella. 

Vierailija
67/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mun mies on Puolustusvoimilla töissä eikä voi kertoa työstään mitään, eikä voi olla Somessa esim Facebook, IG yms. 

Ja silti lavertelet itse aiheesta täällä palstalla? Vaimotkin pitäisi turvaluokitella."

Kaikilla tuntuu olevan salainen agentti miehenä. ;D  Vaitiolovelvollisuus on kuitenkin aika arkinen asia työelämässä, varsinkin naisilla: Kotipalvelu, terveydenhuolto, lastenhoito, sosiaalityö, ja vaikka mitä. 

Vierailija
68/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen sukulaiseni puolison ammatista eivät ole koskaan puhuneet sen enempää. Tiettyjä vihjeitähän siitä saa kun ollaan paljon tekemisissä keskenämme, mutta kaikki lähisukulaiset ovat ymmärtäneet, ettei se ole sopiva keskustelun tai spekuloinnin aihe, koska kyseessä tämän henkilön ja hänen perheensä turvallisuus. 

Vierailija
69/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä mitään agenttitarinoita ole, mutta on Suomessakin joitain sellaisia ihmisiä, joiden todellisen toimenkuvan tietää enintään oma puoliso. Mitään yhteys- tai osoitetietoja näistä ihmisistä ei löydy ja esim. puolisolla ja lapsilla on tarkoituksella eri sukunimi (ts. naimisiin mennessä eivät ole ottaneet samaa sukunimeä ja lapsillakin on puolison sukunimi).

Vierailija
70/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on Puolustusvoimilla töissä eikä voi kertoa työstään mitään, eikä voi olla Somessa esim Facebook, IG yms. 

Ja silti lavertelet itse aiheesta täällä palstalla? Vaimotkin pitäisi turvaluokitella. 

Mitä väliä sillä nimettömänä on? Kyllä me kaikki tiedetään, että Puolustusvoimilla on töissä joku ihminen. Eikä kukaan edelleenkään tiedä, kuka se on, koska sitä varten pitäisi tietää, kuka tuo kirjoittaja itse on.

Vierailija
71/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämä mitään agenttitarinoita ole, mutta on Suomessakin joitain sellaisia ihmisiä, joiden todellisen toimenkuvan tietää enintään oma puoliso. Mitään yhteys- tai osoitetietoja näistä ihmisistä ei löydy ja esim. puolisolla ja lapsilla on tarkoituksella eri sukunimi (ts. naimisiin mennessä eivät ole ottaneet samaa sukunimeä ja lapsillakin on puolison sukunimi).

Aika harvoin sitä todellista toimenkuvaa tietää edes puoliso. En oikein usko että edes oma puolisoni tietää tarkasti omaa toimenkuvaani vaikka toki tietää ammattini ja senkin missä työskentelen.

Vierailija
72/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että esim. Supo:n vastatiedustelun (https://supo.fi/vastatiedustelu) kenttätyötekijät voivat kertoa Facessa tai keilaseuran saunaillassa, että ovat töissä Supon vastatiedustelussa ja tutkivat juuri yhden Suomen valtion työntekijän potentiaalista värväysyritystä (https://supo.fi/varvays) vieraan vallan toimesta. 

Vierailija
73/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on tietotekniikan asiantuntija. Hän ei voi kertoa työnantajastaan eikä asiakkaista mitään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi