muita, jotka joutuvat salaamaan oman/puolison ammatin?
Meillä mieheni ammatti on salainen, en voi kertoa edes perheenjäsenille totuutta. Itselleni se ei ole ongelma, kun tietää, että puhuminen asettaisi hänet vaaraan. Joskus silti tuntuu, että olenko ainoa joka on samassa tilanteessa, vaikka tiedän, etten voi olla.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Aika red flag kyllä kun joku sanois olevansa salaisissa töissä. Just joo, pidä tunkkis ois oma ajatus. Aattelisin ettei ole töissä ollenkaan tai just sit joku toisen perheen veivaaja.
red flag red flag mikä hiton red flag etkö suomea osaa!
anglismit on ahterista
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on lihakarjankasvattaja. Jos vain mitenkään voin, en kerro sitä kenellekään. Asenteet kun on mitkä on nykyään.
Tämä. Mun mies on roska-auton apumies. Kerron jos joku kysyy että hän on ammattiaan että tilausauton kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Osa poliisin, Supon, hommista ainakin.
🤢
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nuorena ollut työssä, josta en saanut kertoa turvallisuussyistä kenellekään. Olin niinkin hohdokkaassa työssä kuin lastenhoitajana yhdessä perheessä.
Turvallisuussyistä minä en saanut kertoa kenellekään, kuka on työnantajani. Sain kertoa ympäripyöreästi, että kyseessä on "espoolainen (kaupunki muutettu) perhe, jossa on sen ja sen ikäisiä lapsia (iät muutettu)" ja jos joku kysyi sukunimeä, kerroin Korhonen (yleisin sukunimi). Aika vähän ihmiset kyselivät, koska työ oli niin tylsän kuuloista.
En siis edelleenkään voi kertoa missä perheessä olin, mutta tämä nyt ainakin tuli näistä salaisista töistä mieleen.
Paitsi ettei tuollaista voi kieltää. Tai ainakin saat kertoo ihan sitten kun haluat!
Vierailija kirjoitti:
Osa poliisin, Supon, hommista ainakin.
Miksi ei voisi kertoa ammatiksi poliisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö taas. Mikä sun miehes on? Puutarhatonttu?
Joulupukki. Sitä ei _voi_ kertoa.
Näyttelijä?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nuorena ollut työssä, josta en saanut kertoa turvallisuussyistä kenellekään. Olin niinkin hohdokkaassa työssä kuin lastenhoitajana yhdessä perheessä.
Turvallisuussyistä minä en saanut kertoa kenellekään, kuka on työnantajani. Sain kertoa ympäripyöreästi, että kyseessä on "espoolainen (kaupunki muutettu) perhe, jossa on sen ja sen ikäisiä lapsia (iät muutettu)" ja jos joku kysyi sukunimeä, kerroin Korhonen (yleisin sukunimi). Aika vähän ihmiset kyselivät, koska työ oli niin tylsän kuuloista.
En siis edelleenkään voi kertoa missä perheessä olin, mutta tämä nyt ainakin tuli näistä salaisista töistä mieleen.
Lipposet?
Tunsin kerran harrastusten kautta poliisin, joka työskenteli rikostutkijana. Hän ei kertonut kenellekään työstään, ei osallistunut esim. porukkakuviin, tai nimeä ei saanut laittaa näkyville mihinkään harrastustoimintaan liittyvään. Hän vastaisi aina kyselijöille olevansa "talous- ja bisnesalalla", hän kun tutki päätyökseen talousrikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Aika red flag kyllä kun joku sanois olevansa salaisissa töissä. Just joo, pidä tunkkis ois oma ajatus. Aattelisin ettei ole töissä ollenkaan tai just sit joku toisen perheen veivaaja.
Suht paljon on sellasia töitä mistä ei oikein mitään voi sanoa. Joihinkin paikkoihin jo hakiessa kerrotaan että edes tästä hakuprosessista ei pidä kertoa lähimmille ihmisillekään. Se, että jotkut asiat pidetään salassa, on näille uteliaille ihan käsittämättömän vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeissa salaisissa töissä olevilla on aina joku selitys, keksitty työ tai muu peitetearina jonka he kertovat uusille tai vieraille ihmisille. Kukaan oikeasti sellaisissa töissä oleva ei sano "olen salaisissa töissä en voi kertoa".
Vierailija kirjoitti:
Tunsin kerran harrastusten kautta poliisin, joka työskenteli rikostutkijana. Hän ei kertonut kenellekään työstään, ei osallistunut esim. porukkakuviin, tai nimeä ei saanut laittaa näkyville mihinkään harrastustoimintaan liittyvään. Hän vastaisi aina kyselijöille olevansa "talous- ja bisnesalalla", hän kun tutki päätyökseen talousrikoksia.
Joo, kuitenkin näitä rikostutkijoita haastatellaan vähän väliä tiedoitusvälineissä nimellä ja naamalla. Supon johtajakin tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suht paljon on sellasia töitä mistä ei oikein mitään voi sanoa. Joihinkin paikkoihin jo hakiessa kerrotaan että edes tästä hakuprosessista ei pidä kertoa lähimmille ihmisillekään. Se, että jotkut asiat pidetään salassa, on näille uteliaille ihan käsittämättömän vaikea ymmärtää.
No miksi siitä työstä pitäisi kertoa tarkasti vaikka ammatin kertoisikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuitenkin näitä rikostutkijoita haastatellaan vähän väliä tiedoitusvälineissä nimellä ja naamalla. Supon johtajakin tiedetään.
Tätä kaveria ei haastateltu, siitä voit olla varma. Poliisissakin on tarkkaan harkittu ketkä "polttavat naamansa julkisuudessa", eli nimellään esiintyvät tekevät sen tietoisesti. Montako muuta Supon henkilökuntaan kuuluvaa osaat nimetä kuin johtajan?
Yksi sukulaiseni, joka on puolustusvoimilla töissä, kertoo tekevänsä kyselijöille suunnittelu- ja koulutushommia henkilökunnalle. Todellinen työnkuva on sellainen, ettei tänne tarvitse tänne kirjoittaa. Ja hän ei ole tietenkään missään somessa, ei missään ole osoite tai numerotietoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei tuollaista voi kieltää. Tai ainakin saat kertoo ihan sitten kun haluat!
Tapahtui jo Persianlahden sodan aikana. Meni jo.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui jo Persianlahden sodan aikana. Meni jo.
Sama
Nii, eli mitenkä niin "en edelleenkään voi kertoa -)))"?
Työni ei ole mitenkään salaista mutta en halua kertoa sitä kaikille vastaantulijoille. Siis olen lentoemäntä. Herättää vielä aika paljon kiinnostusta. Enkä voi hankkia halpoja lentolippuja puolitutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkin sitten ne samat naamat jotka on kyseisessä virassa. Kuuluu työtehtäviin.
Suomi on pieni maa, että noiden virkojen kanssa ollaan tarkkoja.
Tutkiva päällikkö on julkinen virka, mutta peitepoliisit ja esim (karkotuksia tekevä) ulkomaalaispoliisi ei ole.
Kumpiakin on lähipiirissä. Kun olivat viroissaan, niin lapsenlapsia myöten salattiin osoitteet yms.
heh meillä oli "salaisen työn tekijä" kertoi toki meille mitä teki. Kerran lapsi sairastui, soitin kaikki numerot ja varanumerot, äiti, mummo, kummi, koska oli lupa vasta viimeisenä isälle, joo, eka ei vastaa ei toka, kolmannella vastasi haloo. SItten kun tuli, kysyi mistä saatiin komas -neljäs numero-"itte annoit" Käski poistaa! Oisko kuulunut siihen "salaiseen hommaan" eikä oisi saanut jakaa. outo miekkonen kaikenkaikkiaan muutenkin. Heti alkoi mielikuvitus laukkaamaan.