Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita, jotka joutuvat salaamaan oman/puolison ammatin?

Vierailija
08.04.2014 |

Meillä mieheni ammatti on salainen, en voi kertoa edes perheenjäsenille totuutta. Itselleni se ei ole ongelma, kun tietää, että puhuminen asettaisi hänet vaaraan. Joskus silti tuntuu, että olenko ainoa joka on samassa tilanteessa, vaikka tiedän, etten voi olla.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tv-sarjassa miehellä oli salainen työ.  Todellisuudessa hänellä oli toinen perhe 

Vierailija
22/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on Puolustusvoimilla töissä eikä voi kertoa työstään mitään, eikä voi olla Somessa esim Facebook, IG yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nyt ei varsinaisesti ole mitään kieltoa tai estettä sille, etteikö mies voisi kertoa mitä työtä teen. Mutta työ, jota teen, on sellaista, jota vastaan mies koko ajan tekee niska limassa itse töitä. Siis tyyliin olen turkistarhaaja ja mies on kettutyttö.. Ei ole arvoissa eroa, mutta työpaikkojen asenteissa.

Eikö sen jonkun vihreiden ministerin mies ollut tyyliin öljypamppu Shellillä? 

Vierailija
24/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En salaa mieheni ammattia, mutta joskus kuulosti suorastaan huvittavalta, että mies ei saanut edes minulle (=siis kenellekään ulkopuoliselle) kertoa keitä hänellä on lähimpinä työkavereinaan, jotta ei paljastuisi kuinka iso tiimi heillä tutkii samaa asiaa.  Mies siis on töissä tuotekehittelyssä ja kilpailevat firmat eivät saa tietää tutkiiko sitä asiaa 5 vai 50 ihmistä. 

Tuotteita kehitetään, ei kehitellä. Ei se ole mitään julkisen puolen suojatyötä, jota vain ollaan tekevinään.

Vierailija
25/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö taas. Mikä sun miehes on? Puutarhatonttu?

Vierailija
26/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki. Sitä ei _voi_ kertoa.

Vierailija
27/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työni on niin salaista, etten itsekään tiedä siitä juuri mitään!

Vierailija
28/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

007

Vierailija
29/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon lastensuojelun sossu, yleensä en siitä huutele. Jotkut nimittäin vihaa heti.

Vierailija
30/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon rouvalleni olevani "tietoliikennehommissa" mikä sinänsä ei ole huijausta. Se taas mitä en sano, että hyvä liksani tulee ulkomailta militäärilaitteiston parissa duunailemalla. 

Vierailija
31/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuorena ollut työssä, josta en saanut kertoa turvallisuussyistä kenellekään. Olin niinkin hohdokkaassa työssä kuin lastenhoitajana yhdessä perheessä.

Turvallisuussyistä minä en saanut kertoa kenellekään, kuka on työnantajani. Sain kertoa ympäripyöreästi, että kyseessä on "espoolainen (kaupunki muutettu) perhe, jossa on sen ja sen ikäisiä lapsia (iät muutettu)" ja jos joku kysyi sukunimeä, kerroin Korhonen (yleisin sukunimi). Aika vähän ihmiset kyselivät, koska työ oli niin tylsän kuuloista.

En siis edelleenkään voi kertoa missä perheessä olin, mutta tämä nyt ainakin tuli näistä salaisista töistä mieleen.

Jännä jos joku tuollaisessa tilanteessa kysyy perheen sukunimeä. Mulle ainakin olisi oletus, että asiakkaiden nimiä ei saa mainita, enkä sellaista koskaan keneltäkään kysyisi. Mielenkiintoisempaa on, mitä työssä tehdään. Se taas on lastenhoitajan kohdalla melko selvää.

Vierailija
32/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehteletteko ammatin ja työnantajan nimen virallisiin kaavakkeisiin, esim lainahakemukseen tai lapsen koulun tai päiväkodin tietoihin?

Meillä ei ole mitään salaisia duuneja ja työnantajia, muttei ne päiväkodissa ja kouluissa niillä tiedoilla mitään tee.Joten mä jätän ne kohdat vastaamatta.

Ei suurinpaan osaan tarvii mitään vastata. Nimet ja puhelinnumerot ovat tärkeitä. Ei edes kotiosoitteet.

Vierailija
33/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt oikeesti rajaa näiden juttujen kanssa, ai Suomessa jollain oikein salainen työ 😂😂

Ensinnäkin aloitus on vuodelta 2014 ja toisekseen, kyllä Suomessa on salaisia töitä. Esim poliisien ammatit ovat salattavia, kuten sossujen.. ihan näistä tavisduuneista mainitakseni. Sitten on tietty myös Pressan assarit,, turvahenkilöt... jne. 

Vierailija
34/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nuorena ollut työssä, josta en saanut kertoa turvallisuussyistä kenellekään. Olin niinkin hohdokkaassa työssä kuin lastenhoitajana yhdessä perheessä.

Turvallisuussyistä minä en saanut kertoa kenellekään, kuka on työnantajani. Sain kertoa ympäripyöreästi, että kyseessä on "espoolainen (kaupunki muutettu) perhe, jossa on sen ja sen ikäisiä lapsia (iät muutettu)" ja jos joku kysyi sukunimeä, kerroin Korhonen (yleisin sukunimi). Aika vähän ihmiset kyselivät, koska työ oli niin tylsän kuuloista.

En siis edelleenkään voi kertoa missä perheessä olin, mutta tämä nyt ainakin tuli näistä salaisista töistä mieleen.

Jännä jos joku tuollaisessa tilanteessa kysyy perheen sukunimeä. Mulle ainakin olisi oletus, että asiakkaiden nimiä ei saa mainita, enkä sellaista koskaan keneltäkään kysyisi. Mielenkiintoisempaa on, mitä työssä tehdään. Se ta

Mun mielestä on aivan selvää, ettei perheistä puhuta joissa on töissä... oli sitten korkean profiilin tai aivan tavan mikko ja maija. Se menee vaitiolovelvollisuuden piikkiin, joka tulee esim lähäreille automaattisesti kun duunia tekevät missä vaan. Ei niitä peppu pestäviä mummojen osoitteita ja nimiäkään ole hyvä huudella kylillä.

Vierailija
35/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pankkikriisin aikana muutama tuttaviini lukeutunut pankinjohtaja sanoi, että älä kerro kenellekään, että he ovat pankinjohtajia. Sano, että he ovat pianisteja pordelleissa.

Vierailija
36/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika red flag kyllä kun joku sanois olevansa salaisissa töissä. Just joo, pidä tunkkis ois oma ajatus. Aattelisin ettei ole töissä ollenkaan tai just sit joku toisen perheen veivaaja. 

Vierailija
37/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivosin opiskeluaikana. Sen sain tietty sanoa ääneen, että olen siivooja, mutta en kohdetta. Mä en edes tajunntu silloin, että kuinka hyshysjuttuja siivosin silloin. Sanoin aina, että olen toimistosiivooja, kuten 80% olinkin. Olen lähinnä ministeriöissä siivonnut ja yksi niistä oli salaista hommaa. Ei edes ollut valtioneuvoston linna tai korkein oikeus. 

Itsestä se vaan oli outoa, että tämmöinen noviisi pikkulikka päästettiin kys alueelle töihin. MUTTA ehkä se oli juuri tuo. Mä olin liian nuori ymmärtämään mitään ja tekemään mitään. Saivat vielä peloteltua rangaistuksella, jos aiheesta puhun. 

Vierailija
38/73 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noi tuommoset ammatit oikein edes on?? Kertokaa, mulla ei ole mielikuvistusta.

Vaikkapa sotilastiedusteluun liittyvät.

Joskus ihan firmojen tuotekehityksessä kielletään kertomasta , että työskentelee ko. yhtiössä.

Vierailija
39/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiku linnunpelätin ahahaah

Vierailija
40/73 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oon lastensuojelun sossu, yleensä en siitä huutele. Jotkut nimittäin vihaa heti.

"olen kunnan virkamies, paperinpyörittäjä-käsienheiluttelija"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi