**LOKAKUISET TIISTAITUPINOIHIN**
Kappas kehveliä, huomasin ettei oo pinkkaa niin alotan sen tälle vuorokaudelle!
Rakkain terveisin Misuli joka NYT lähtee sinne untenmaille
Kommentit (101)
Poika jo nukkunut monta tuntia mut itte vaan hillun hereillä. Eipä mulla mitään erikoista asiaa oo...
Niin joo NASULILLE, mä oon aivan hulluna pepsi maxiin! Saan siitä jopa vierotusoireita jos on liian pitkä tauko.
COPPOLAN koissusta oli tosi söpö kuva, mut mä oonkin tämmönen koirarakas. Meidän koira-kulta on esikoislapsi, heh. Ja meidän sängyssä nukkuu joka yö.
Joopajoo ja plaa plaa, josko menis nukkumaan. Öitä! :)
Emily ja nukkuvat lapset
Jos muut on yökyöpeleitä niin mä oon kai sitten aamu-kyöpeli tai jotain :) Eli siis kuvitelkaa...KOKO viikonloppu ja eilinen päivä pinoutumatta. Varmaan jonkinlainen ennätys hetkeen :P Ei mulla sen suurempia tekosyitä siihen ole...viikonloppu nyt menee yleensä aika tiiviisti perheen kanssa...ja nyt näiden asuntokauppojen merkeissä... ja eilinen sitten oli kai muuten vaan lepopäivä :) Eli siis ihan kärryillä en nyt ole, mikä meisinki. En yksinkertasesti JAKSANUT alkaa lukea eilistä pinoa. Melkein tipun tuolilta kun näin tuon yli 500 viestin letkan :O huh. No jos sitten vaikka jossain vaiheessa niin pääsee taas jyvälle ja kommentoimaan.
Tänne ei ihmeitä. Asunto ilmestynee huomenna nettiin ja lehtiin niin sitten päästään varmaan eteenpäin tässkin asiasa. Niin joo ja LAIHISRYHMÄLLE tiedoksi että VMP oli 58,0kg eilen eli sen voi merkata ylös. Tippunut oli siis 200g viikossa. Me mitataan aina miehen kanssa meidän viralliset painot painokäyrän sunnuntai-aamuisin ja siinä käyrässä oli tippunut 600g/vko. Mutta mä luulenkin että silläkin on aika iso osuus asiassa kuinka paljon maitoa noissa hinkeissä sattuu olemaan :D
Mutta nyt jos pääsisi aamuaskareisiin ja sen jälkeen vaikka eilisen hirmupinon kimppuun ;) Mukavaa tiistaita tytöt!!!
Sinilainen pikku tauon jälkeen :P
Hoh-hoijaa, nykyään väsyttää aina.. aamulla kun lasten äänet alkavat kuulua niin tekis mieli vaan nukahtaa uudelleen! Vähän aikaa sitten en meinannut saada iltaisin unta enkä varsinkaan jos joutui keskimmäistä käydä silittämään lastenhuoneessa. No ei sekään kivaa ollut, joten kai väsymyskin parempi kun unettomuus.
MariJolle hyvää matkaa! Niihän se tosiaan olikin, et muistin heti lukeneeni siitä tyttöjen reissusta kun luin uudestaan :)
Musta on tullut kans hyvä pitämään puoleni syömisten suhteen; syön muksujen kanssa yhtä aikaa. Jos Sampo on hereillä niin usein makoilee lattialla, ja jos kiukkuaa niin onnistuu se syöminen poika sylissäkin. Isot pojat nostaa protestin, jos näkee äidin syövän eriaikaan ja vaativat kans ruokaa.. eli paras on pitää ateriarytmi ennallaan.
Vauvan liikkumisesta oli myös puhetta. Kyllä liikutaan joo, ja harmihan siitä tulee kun ei pääse eteenpäin kuin viisarina. Jalat vatkaa ihan koko ajan, aluspeitot menee kaikki mykkyrään selän tai vatsan alla, ja kaukalosta (meidän sitteri) punkee ihan väkisin ulos vahvoilla jaloillaan. Tietysti määrätietoinen liikkuminen vielä odotuttaa itseään; saakin tehdä niin kauan.
Astetta kirpeämpää pakkaspäivää! Ruvetaan valmistautumaan ulos.
äiti ja poika, joka ottaa aamuyön tissittelymaratoneja
Voi kamala, että ois väsyttäny! Mutta pakko nousta aina ennen lapsia, että ehtii käydä suihkussa ja juoda pari kuppia kahvia ennen lasten heräämistä. [b]P a k k o[/b] saada heti omaa aikaa näin aamuisin :).
Minä kans haluan semmosen [b]Bumbon[/b] (-kohan se oli??!). Nimeä en ole aiemmin kuullut, mutta olen semmosen nähnyt. Vaikuttaa kivalta. Meillä poika treenaa koko ajan sylissä vatsalihaksia ja haluaa istumaan, samoin sitterissä ja siksihän tuo pottatuoli tuntuu varteenotettavalta vaihtoehdolta!
[b]Käsien löytymisestä[/b]: Osittain löytyneet ;D. Tietää periaatteessa mitä niillä tehdään ja yrittää ottaa esineitä käteen, mutta kun saa, tiputtaa ne heti eli ei ihan vielä sitä viimeistä siolausta tähän hommaan ole tullut.
[b]Ruokailusta[/b] omasta siis: Minä syön tytön kanssa aina yhtäaikaa: aamupala, lounas, välipala ja päivällinen sekä illalla sitten se iltapala. Lounas meillä kyllä jää joskus välistä, kun herää niin myöhään ja aamupalan syönti jää myöhäseen, sillonhan luonnollisesti nuo ruoka-ajatkin muuttuvat. Mutta silloin syödään vähän reippaampi välipala, että pärjätään päivälliseen.
Ja nyt lyö tyhjääääää. Täytynee palata myöhemmin, jos jotain unohtui.
Lähden tästä pettailemaan, kun tyttökin nyt heräsi.
Ja tässä terveiset esikoiselta: gtkhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Lopuksi vielä muistutus:
[b][color=blue]MUISTAKAA LISÄTÄ KUVANNE YHTEISÖÖN, ENNEN KUIN SAATTE KANGÄN KUVAN TAKAMUKSEENNE!!!!!!! Kuvan viimeinen jättöpv. oli 5.2!!!! Kuva siis myös ÄIDISTÄ![/b][/color]
*Vallu ja unilla oleva Eemil sekä esikoistyttö*
Vieläköhän tuonne ulos uskaltaa päänsä pistää.. -15 meillä..
Meilläkin asunto on nyt tulossa myyntiin tällä viikolla. Ja näyttöjä, esittelyitä luvassa. Pitää jatkaa tavaroiden järjestelyä, jotta ostajat eivät pelästy tavararöykkiöitä ainakaan. Jotenkin nuo asunnon avoimet näytöt kammoksuttaa, ihan kuin olisi itse joutumassa strippilavalle esiintymään. ;)
Vauvamme myös punkee koko ajan istumaan. Kaukaloa en olekaan kokeillut, mutta sitteri kelpaa ihan yhtä hyvin, tosin joku päivä poika tipahtaa sieltä kun koko aika heiluu niin kovasti kun toinen yrittää siitä kääntyä tai/ja nousta ylös. Lattialla sitä sitten ollaan niin rauhallisesti paikallaan, ei käänny muuta kuin silloin kun oikeasti haluaa, ei turhan takia. Kuten taas esikoisemme kun kääntymään oppi, niin ei muuta tehnytkään ihan vaan kääntymisen riemusta.
Viime yönä vauva söi jo selkeästi harvemmin vaikka söikin monta kertaa. Rinnat kipeänä hirveästä imutehon kasvusta ja ahkerasta tiheästä syöntivälistä.
Pitäis lähteä myös ulos, asioille, mutta ei huvittaisi, kun luvassa on huutoa ja kanniskelua. Vaavimme kun ei oikein suostu olemaan rattaissa eikä syömään ulkosalla kaupoissa ollessamme.
Juujuu, laitan kuvia yhteisöön, jos osaan *pelkää W:n kenkää* :D
Nyt on pakko saada kahvia lisää..
Puh
Eipä paljon auttanu yöuniin Juliuksen siirtyminen omaan huoneeseen,kyllä sen 5 kertaa ainakin heräs tissille...
No mut jospa se siitä jossain välissä,toivottavasti!
Omasta syömisestä;mä syön aamupalan kyllä ihan rauhassa,Julius sitterissä kattelemassa äitiä tai jos kiukkunen niin sit sylissä.Sit syön aamupäiväpäikkäreitten aikaan ja sit sama iltapäivällä...sit tuleekin jo mies kotiin niin pääsee isomman ruoan laittoon:)
No mutta nyt taas tyhjeni pää totaalisesti joten taidan siirtyä kattomaan sydämen asialla!
Bumboa minäkin eilen netistä tutkailin, ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista... Meinattiin kyllä se ostaa, mies haluaa limen värisenä :)
Syömään ehdin silloin, kun Eelis nukkuu. Tai jos sattuu heräämään juuri, kun ruoka on valmista, niin sitten leikkii sen aikaa itsekseen (jos suostuu, yleensä ainakin jonkun aikaa) tai syömme miehen kanssa eri aikaan.
Voih, miten suloisia koiria teillä! (sori kuvakommentointi). Minäkin niin mielisin pientä hauvelia, mutta ei viitsitä tässä vaiheessa sellaista ostaa. Ehkä sitten, kun päästään muuttamaan uuteen kotiin maalle ja poika on hieman isompi. Lapsuudenkodissani oli amerikancockerspanieli.
Liikkumista täälläkin kovasti harjoitellaan. Ja Blackan Juliuksen tavoin työntää itseään eteenpäin, kun vähän jaloista tukee. Selällä ollessaan peruuttaa " mittarimatona" . Lelut kiinnostaa, ja niistä otetaan kiinni. Ja hermot menee, jos ei onnistutakaan suoraan saamaan lelua käteen ;) Ihana seurailla, kuinka jokapäivä opitaan jotain pientä uutta.
Nyt aamupalan tekoon, mies ja poika vielä nukkuvat (Eeliksen kanssa tosin valvottiin jo klo07-8.30)...
m.elli ja Eelis, huomenna 4 kk
mihinkä yhteisöön te olette kuvia lisänny?
kun siitä on täällä puhuttu, mutta en tiedä mihin sitä menis lisäilee kuvia???
Hanne ja Opri
Ekaksi BLACKA: Voisitko poistaa mut yhteisöstä ja laittaa osoitteen uudelleen mihin käyn anomassa uutta " jäsenyytä" . Koska ei siitä kuvien laitosta tule mitään:( Koitan sit aloittaa puhtaalta pöydältä ja laittaa kuvia musta ja aleksista, toivottavasti ei netti mee pimeeksi jos oman kuvani laitan, heh.
Yöllä oli tullut lunta, kivaa taitaa talvi jatkua.
Aleksin yskä jatkuu, kurjaa kun ei pientä miteen voi auttaa, neuvolasta käskettiin kokeilla höyryhengitystä. Nukkuu ihan hyvin, eilen ulkona 4.5h, yöunta 7h putkeen, syönti ja kasilta ylös. Nyt on poika taas nukkunut paremmin eli vain yhdellä syötöllä. Kai ne etsii niitä rytmejään ja " tilaa" maitoa lisää kun on tarvis.
Mä olen nyt 3.5kk lypsänyt maitoa pakkaseen ja iltamaidoksi pojalle, ja aina yöllä noussut sen takia, viime yönä päätin et nyt loppuu, jos päivällä saan ylimäärästä tulemaan ni jees, mut yöunistani en enää tingi pätkääkään. Jos tissimaito ei riitä ni annan sit iltaisin korviketta. Jotenkin huono omatunto, mut sairasta sen takii olla väsynyt. Eikä sitä sit kuitenkaan heti saa nukuttua...
Ruokailusta: Mä olen ihan alusta asti päättänyt et minä ja mieheni ensin ja poika sitten. Eli syön joka ateriani ennen kuin syötän pojan. Tietty poika nyt syö useammin kuin minä, mut aamulla esim.teen pojalle aamupesut ym. laitan sitteriin tai lattialle. Syön RAUHASSA aamupalan, luen lehden ja hyvässä lykyssä nettaankin. Poika odottaa kiltisti ja syö nyrkkejään. Sit otan pojan, syötän ja leikin/seurustelen 0.5-1h ennen kuin menee taas nukkumaan. Näin meillä. Olen muutenkin tosi tarkka, et vanhempia ihmisiä kunnioitetaan mikä koskee siis myös omia vanhempia, eihän vauva sitä nyt käsitä, mut paree aloittaa heti alussa jo;) Kattoo kuin käy.
eipä muuta
annu
Annu777;nyt oot poistettu,uusiks vaan kokeilemaan http://groups.msn.com/Lokamammat-05
Blacka
Sinä yhteisön jäsen, käypäs sanomassa keskusteluissa mielipiteesi!
[/quote]
*osoittelee sormella*
[/quote]
Huonosti nukuttu yö takana. Janksu heräs varmaan ainaki kuus kertaa, kolme kertaa vaan söi, mut luulen et seki on vähän kipee. Itsellä olo on hirvee, kurkku kipee ja nokka tukossa.
Voi *e**e**i, kun noi isommat taas kävi tossa riekkumassa niin, et Jansku heräs! Oi jospas olis äänieristetty huone..........*laulaa hän*
Nyt sit pitää lähtee neitiä syöttää ja sit vaan ulkovaatteet päälle niin eiköhän se EHKÄ nukahda, jos näin koitetaan huijata.
Hennajo, joka palailee, jos joskus saa Janskun nukkumaan
Nyt on päätetty näin;ei enää uusia jäseniä ellet ole aktiivikirjoittaja täällä!Porukka kohta liian iso,ei kerkeä tutustua näihinkään jotka jo tullut osittain tutuksi!Pahoittelen!
Blacka+muut
Täällä yksi erittäin väsynyt lokamamma pinoutuu...... Väsymys ei johdu Juhon yöllisistä tutinlaittoheräilyistä vaan tuntuu että olen väsynyt tähän koko kotonaoloon ja vauvanhoitoon. Eikä tilannetta helpota yhtään ikuiset tappelut miehen kanssa, kun ei tunnu tajuavan että minäkin tarvisin sitä omaa aikaa. Eilen illalla uhkasin jo heittää hänet pihalle jos ei tahti muutu. Luulin jotenkin että tämä olis helpompaa kun on jo toinen lapsi kyseessä, mutta kyllä esikoisen kanssa oli helppoa Juhoon verrattuna. Nuoh !!!!
Liikkumisesta oli puhetta; Juho kyllä kinkee itsensä kylkiasentoon ja usein yläkroppa on kyljellään ja alaroppa " mahallaan" ja sitten kauheasti nostellaan takapuolta ja laitetaan jalkoja mahan alle konttausasentoon. Hän ei edes yritä kääntyä siitä pidemmälle eli mahalleen. Ryömimistäkin on jo havaittavissa tosin siinä menee herneet nenään kun ei pääse kunnolla eteenpäin.
TAMPERELAISTEN TAPAAMINEN !!!!! Joudun ikävä kyllä peruuttaan tulemiseni, esikoisella on ollut muutaman kuukauden yöraudat ja ne rautojen pidikkeet ei millään meinaa pysyä paikoillaan. Perjantaina mennään taas liimauttamaan ne, ja tietysti ainoa koko viikon vapaa aika osui tapaamisen aikaan. Olen pahoillani mutta ehkä sitten seuraavalla kerralla.
Nyt tämä mamma menee pötkölleen ja kerään voimia seuraavaan koitokseen......
Lokakuu-05 ja Juho 3 pv vaille 4 kk
Ja todellakin minäkin oon sitä mieltä ettei enää yhtään uusia mukaan yhteisöön, ei etenkään mitään taustailijoita *sori vaan*
Misuli, huomasinkin aamulla ettei kuvat ollu tullu perille, mutta käväise tosiaan siellä msn:ssä tsekkaamassa :)
Tänään en ehdi höpötteleen enempiä.. morpsis vaan!!
Emppu-Omppu
voisiko joku opastaa ihan alusta lähtien miten sinne yhteisöön " laittaudutaan" ? Ja, ensinnäkin, pääsenkö edes sinne BLACKA? Jotten sitten turhaa ala säheltämään :)
Kielo ja molemmat nyrkit suussa äheltävä Alissa
Ilmeisesti enää ei pääse ns. yhteisöön mukaan. Iso kiitos ja halaus myötäelämisestä odottajana sekä nyt vauva-arjessa elämisessä.;)
-messam-
ja iltapäivällä lähdetäänkin viemään pikkuista mummin luo yöhoitoon. Iskä ja äiskä lähtee huomenna kuuntelemaan Depp Purplea :)
Ihana kun toinen yrittää just käydä päiväunille ja " laulelee" unilauluaan, tänään onkin aikalailla surullisen kuuloinen laulu.
Bumbo-tuoliin mekin ollaan päädytty, kun Sanni ei yksinkertaisesti enää pysy muussa kuin istuma-asennossa..
KAISAlla ollutkin eilen illalla ihana hemmottelu-ilta. Nyt nuo pienetkin hetket miehen kanssa kahdestaan ovat niin tärkeitä..
Pepsimaxi ei täällä uppoa vaan jos jotakin limua juodaan niin aitoa cokista sen täytyy olla. Harvemmin kyllä ostelen limuja vaan yleensä kaupasta lähtee matkaan maustettuja vichy-vesiä. Mitäköhän nuokin tekee hampaille? *miettii mitä happoja mahtavat sisältää*
Ei sa auta kuin lähteä pakkailemaan kimpsut ja kampsut kasaan.. Palailen maisemiin taas huomenissa! *huiskutihuiskuti*
- Minski & Sanni -
Nukkumaan jo pitäisi mennä...
Luin eilistä pinoa ja siinä joku (en muista nimeä) mainitsi tuon [color=red]BUMBO-tuolin[/color]. Ja piti sitten googleta et millanen se on ja näytti aika kivalle. Meidänkin poika jo kovasti haluaa istua ja siksi se onkin tuossa turvakaukalossa eikä sitterissä, missä tulee kamala huuto. Turvakaukalossa tykkää keinuttaa itseään, kuin olisi keinussa =) Meillä on se sellainen GRACOn merkkinen istuin.
Tänään saatiin miehen kanssa ...siis eilen... laatuaikaa, kun Niko nukkui päikkärit 16-19 !! Katottiin sitten leffaa ja mies samalla hieroi jalkojani sekä selkää. Oli ihanaa, olla vaan.
Jospa mäkin nyt jo meen nukkuun, kun ei koskaan tiiä monelta Niko päättääkin herätä!! :)
Kaisa