Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä pääsen katkeruudestani yli ?

Vierailija
30.01.2006 |

Äidilleni olen katkera, itsekäs ihminen jolla päälimmäisenä mielessä aina oma etu. Rellesti lapsuusaikani kuten isäkin, mutta isä on pyytänyt anteeksi ja katuu kaikkea, äiti kieltää minkään tapahtuneen. Luulee etten muista kuinka lahjoi tai pelotteli minut huolehtimaan sisaruksista, jotta pääsee baariin. Vähät välitti suvusta edes meidän lasten vuoksi, sukua lakkasi kiinnostamasta ja nyt olemme vieraita toisillemme. Ihoan itseäni kun kadehdin itseni vihreäksi tavatessani isoja, sukurakkaita yhteisöjä, joissa ihmiset välittävät.

Muutimme lapsuudessani jatkuvasti, minusta ei tullut maailmankansalainen vaan katkeroitunut ihminen, jonka orastava paras kaveri tai edes vähän läheisempi ystävä jäi aina kun vaihdoimme maisemaa. Tajusin jo silloin, että elämäni olisi täynnä hyvänpäiväntuttuja mutta ei niitä ystäviä joille voisin kertoa kaiken. En tule seisomaan koskaan kaasona kenellekään enkä matkustamaan kavereiden kanssa.

Kunpa osaisin käydä tämän asian itseni kanssa läpi ja parantua tästä sairaudesta. Välillä vihaan, välillä säälin äitiäni. Isä jäi kuvioista varhain, tilalle tuli korvike joka on minulle neutraali. Yritykseni puhua tunteistani äidille ovat päättyneet katastrofiin. Hän on tehnyt parhaansa ja epäitsekkäästi ajatelut vain lapsiaan. Minä olen hieman vinksahtanut, kiittämätön kolmekymppinen kakara.

Tiedän ettei katkeroitumisella voita mitään, energian voisi käyttää hyödyllisemminkin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla mikään uskovainen osallistuakseen tuollaiseen toimintaan (ehkä parempikin, jos ei ole uskovainen, pysyy touhussa joku tolkku). Mutta papeilla ja muilla sielunhoitajilla on usein hyvät taidot käsitellä suuria pettymyksiä ja menetyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla