Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksistä

30.01.2006 |

Kuinka pitkä tauko seksissä teillä on ollut ennen ja jälkeen synnytyksen?

Me hommaitiin lauantaina, ja sit sunnuntaina synnytin sektiolla vauvelimme. Kun päästiin kotiin neljäntenä päivänä torstaina, niin eihän sitä malttanut olla kokeilematta, kuin mahtista se oiskaan ilman isoa mahaa... vatsan ommel oli ok, eikä seksiä kielletty, niin mikä ettei. Eli vajaa viikko tuli taukoa(:

Onko muita yhtä malttamattomia????????

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos jollain seksi luistaa ja jaksaa touhuta. Itselläni kyllä ajoittain tekisi mieli, mutta väsyttää, väsyttää. Näillä yönukkumisilla luulen ettei minua saa syttymään itse Holmeskaan. Vaan eipä tuo mieskaaän ole minua painostanut, onneksi. Synnytyksestä on jo 30vrk.

No hyvää kannattaa odottaa, vai miten sitä sanotaan.

Univelkainen nurse ja tississä riippuva poika 30vrk

Vierailija
2/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksesta oltiin kaks viikkoa ennen synnytystä ja sitten kaksi viikkoa sen jälkeen. Että olihan siinä kuitenkin kuukauden selibaatti, kun normaalisti ollaan 4-5krt/vko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viimeinen kerta lapsettomana pariskuntana oli synnytystä edeltävänä iltana.

Mutta yllätyssektion jälkeen olin kipeä pari viikkoa, sitten liian väsynyt tms hormonihöyryissä ettei seksi käynyt edes mielessä ekan kuukauden aikana. Sen jälkeen täysimetys 6kk piti " panohormonit" niin matalalla ettei meillä paljoa peitto heilunut kun limakalvot oli mulla todella kuivat. Liukkaria piti olla niillä kerroilla kun jaksoin miehen takia yrittää innostua asiasta.

Mun mies oli onneksi todella ymmärtäväinen ja kärsivällinen asian suhteen, eikä ekan kuukauden aikana edes maininnut asiasta. Luulen että hänkin oli liian väsynyt, kun heräili alkuaikoina yleensä öisin vaihtamaan vauvan vaipan ja nostamaan rinnalle, että mä saisin levätä. Kyllä vauva ollessa ihan pieni sänky oli meillä lähinnä nukkumista ja imetystä varten (ja on edelleen, pojan nukkuessa meidän makkarissa...)

Vierailija
4/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis tullut mieleenkään sektiosynnytyksen jälkeen noin pian,sitä paitsi mun jälkivuoto oli niin runsasta että huhhei...

eikä muutenkaan.Poika 2kk ja KERRAN ollaan sekstailtu,tosin muutama yritys oli mutta vauva heräsi kesken kaiken...

enkä muutenkaan ennen jälkitarkastusta olisi ja juuri ja juuri jälkivuoto oli loppunut.Lisäksi kävi niin että mun sektiohaava mäti ja tulehtui pahasti ja jouduin takas sairaalaan.eli eipä meillä juuri seksielämää ole mutta toivon että joskus vielä on.

äitiliini ja lapset 4,5v ja 2kk

p.s.mielessä se silti on kun oon seksiunia välillä nähnyt heh!mutta noin pian sektiosta,ehei....=)kiva että joillakin sekin asia luistaa!

Vierailija
5/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli sellainen reilu viikko taukoa, tikit vähän kiristi alatiesynnytyksen jälkeen, mutta hyvältä tuntui kuitenkin ja päästiin palamaan meidän kerran päivässä-rytmiin ;)

Meillä puuhastellaan menkkojenkin aikana, eikä se jälkivuoto ollut kuin pientä tiputtelua niin hyvin homma luisti.

Vierailija
6/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on puolivuotias ja seksin harrastamiseen on riittäneet ne äitiyspakkauksen tarpeet... Meillä on kiltti ja helppo lapsi, mutta kun poika illalla simahtaa, me ollaan mieluummin sylikkäin sohvalla ja siis ollaan vaan... :)

Vierailija
7/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta mä meinasin jo kysyä onko ap joku provo..

kuulostaa vaan niin uskomattomalta.Sitten mietin että okei sektiossa vauva tullu eri reittiä tähän maailmaan kuin alatiesynnytyksessä.Itellä alkais vasta nyt tekee mieli taas kokeilla.ei olis tullu mieleenkään aikasemmin kun vauva valvotti ja epparitikit kiristi.. Mutta joo luulis sen jälkivuodonkin vähän toppuuttelevan,ei se niin eroottiselta tunnu saati sitte tuoksahda...

no,kukin tyylillään,mikäs minä olen sanomaan...

Vierailija
8/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei pitäis lapsi sylissä kirjottaa ;))

Vierailija
9/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kansan suussa juttua jo laitoksella vaimonsa päälle kammenneista miehistä, mutta silti !

Synnytyksestä toipuminen kestää vähintään puoli vuotta. Hormonitasot muistuttavat synnytyksen jälkeen vaihdevuosia (oli tapa mikä hyvänsä ) ja tästä aiheutuu hikoilua, kuumia aaltoja ja limakalvojen kuivuutta.

Tämä osaltaan turvaa jälkeläisen eloonjäännin, kun emo keskittyy poikaseen.

Myös väsymys lisääntyy, kun viikot kuluvat ja valvottuja öitä kertyy...

Mieskin saakoon osansa, kun se naisesta varmasti tuntuu hyvältä !

Synnytys on elimistölle raju muutos (jo sydämen pumppaaman verimäärän muutos on valtava). Hyvin voi verrata isoon leikkaukseen,( mitä se usein onkin).

Hyvä kirja luettavaksi: P.Leach : " Ensimmäiset kuusi kuukautta" .

Vierailija
10/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutu oleen selibaatissa varmaan lähes vuoden. Mulla oli jo raskausaikana niin kuivat limakalvot että auts, joten oli kyllä vika kerta ainaski kolme kuukautta ennen synnytystä ja eka kerta synnytyksen jälkeen oli tossa noin viikko sitten (tyttö vähän reilu 6kk). Ja edelleen on limakalvot kuivat, mutta liukkari pelastaa. Mutta kyllä meillä on ollu kädet ja suu käytössä ;). Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa lähtee sujumaan, mutta on kyllä ollu tosi outoo...tai sit mä oon vaan outo

Vierailija
11/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen tulehdusriski on oikeasti todella iso. Pimppaan ei pitäs kyllä työntää yhtään mitään noin pian. Ja varsinkin haavan kanssa tulis olla todella varovainen. Täysin käsittämätöntä, että jollain voi olla noin kova hinku. Tuskinpa lääkäreillä tulee edes mieleen, että joku sekstailee suoraan kotiin tultuaan. Kaipa ne luottaa ihmisten harkintakykyyn. Mulle ainakin sanottiin, ettei missään nimessä ennen kuin jälkivuoto on loppu. Enkä tosiaan kysynyt asiasta, koska elämänmuutos oli niin suuri, ettei ekana kyllä muna tullu mieleen kotiin tultua.

Vierailija
12/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla kertomaan, että kaksi päivää (tosi rankasta imukuppi-alatie)synnytyksestä omakätilö sairaalassa sanoi epparihaavaa tarkastaessaan, että seksin aloittamisen suhteen ei sitten ole mitään rajoituksia, vaikka heti voi aloittaa kun siltä tuntuu. Katteltiin siinä miehen kanssa toisiamme että voi kyllä hetken kestää ennen kuin niihin puuhiin päästään. Ehkä sanoi noin kun arvasi, ettei niillä sotavammoilla ihan hetkeen mieli tekiskään...?

Eikä ole monta kertaa tehnyt. Tyttö nyt 7 kk. Ehkä tästä vielä joskus:-)

Vierailija
13/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiesin kyl, että ehkä joku ajattelee provoksi.

Niin, tuo tulehdusriski oli ainut asia, mitä kyllä mietin. Mutta oli se sen riskin arvoinen kokemuskin sitten! Uuden ja ihmeellisen synnytyskokemuksen jälkeen se oli jotenkin piste iin päälle. Meidän vaaveli muuten valvotti, ja aikas paljon!, mutta tässä vaiheessa oli vielä sitä euforiaa sen verran.. Eikä olla kyllä myöhemminkään väsymyksen takia jätetty helliä hetkiä väliin. Miksi? Sehän se on sitä elämän elixiiriä väsähtäneelle??)

Mulle rakastelu on kyllä ihan muuta, kuin MUNA VAAN MIELESSÄ, niinku joku tossa provokatiivisesti kirjoitti (; Se on sitä toisen kohtaamista... ja paljon muuta hienoa.

Lapsiperheiden vaikeudet johtuu mun mielestä osittain siitä, että on niin vaikeaa olla äiti ja NAINEN/ isä ja MIES. Se vaan on niin, että seksi hoitaa tuota mies/nainen suhdetta korvaamattomalla tavalla.

Jos molemmille selibaatti on ok, niin eihän ole ongelmaa, sisaret?? Mutta mä olisin kuitenkin vähän loukkaantunut, jos mun miehelle olis " ihan ok" ettei puputella kuukausiin. Hetkonen.. sehän tarkottas sitä, ettei oma mies tunne mitään vetoa...? Suhteessahan on erilaisia vaiheita, mutta että selbaattia kuukaustolkulla..

Vierailija
14/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on jo 5,5 kk joten en muista kovin hyvin milloin alettiin sekstaileen...mutta sen muistan että kotiin tultuani olin kyllä hyvin pian seksuaalisesti virittynyt. Olisivatko jotkut hormoonit asiaan vaikuttaneet, en tiedä...mutta odoteltiin kuitenkin joku 3-4 vkoa ehkä... Joka tapauksessa ennen jälkitarkastusta oltiin, eikä kukaan sanonut millon voi harrastaa seksiä... Itse sain lapsen sektiolla ja haava parani hyvin. Olen myös sitä mieltä, että pienten lasten vanhempien pitäisi ehdottomasti satsata parisuhteeseen, koska pinna kiristyy muutenkin pienten lasten kanssa... Mukava lepuuttaa hermoja oman kullan kanssa, saaden mielihyvää, jolla jaksaa taas arjen.

Vierailija
15/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin synnytyksen jälkeen todella kipeä melkein 3 kuukautta. Sain pahat repeämät ja eppari haava hieman tulehtui. Ei todellakaan ollut seksi ensimmäisenä mielessä. Mieheni malttoi hyvin odottaa, koska halusi, että olen täysin parantunut ja nautin myös seksistä. Itse olisin ollut loukkaantunut jos mies olisi hoputtanut seksin harrastamiseen :)

Vierailija
16/19 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on jo melkein seitsemän kuukautta ja yhdyntäkertoja on ollut tähän mennessä... NOLLA. En ole kovin kiinnostunut sekstailuista ollut ennenkään, mutta tällä hetkellä ei voisi vähempääkään kiinnostaa...!

Vierailija
17/19 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole epänormaali jos et halua seksiä... Oli ihmisillä lapsia tai ei, aina on henkilöitä, jotka ovat huomattavasti seksuaalisempia kuin toiset... Johtuneeko siitä ettei ole ollut sellaista partneria joka olisi herättänyt seksuaalisuuden vai mistä...? Tiedä häntä :) Pääasia kuitenkin että miehen ja naisen välinen parisuhde säilyy yhtä hyvänä kuin ennen lapsiakin ja tietenkin mielellään vielä parempana :) Meillä seksi kuuluu ehdottomasti parisuhteeseen, eikä se ole vain mies, joka sitä haluaa :)

Vierailija
18/19 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saksassa ohjeena oli etta ei ennenkuin jalkivuoto on loppunut, juuri tuon tulehdusriskin takia. taisi siina menna kylla jonkin aikaa sen jalkeenkin, juuri tuon epparihaavan paranemisen takia.

Vierailija
19/19 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastettii seksiä aamupäivällä ja miäs meni töihi, päivällä tuli kunnon supistelua, illalla jouduttii sairaalaan ja seuraavan päivällä synnytin poikaa. sen jälkeen 4päivää synnytyksestä taas harrastettii seksiä, mut kylläpä toi jälkivuotoa häiristi muute ei.. Hullupa me o nuoripari joka harrastettii 3-6krt viikossa..Huhuh, ja vauvaamme ny vajaa yli 6kk ja eipäs se häiristellyt, nukkui hyvin öisin 2kk jälkeen.. jotta ehditään hyvin..=)