Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä olkapää, tulehdus sekä kalkkia löytyi. Ketään jolla sama vaiva?

Vierailija
17.02.2014 |

Miten olette saaneet käden kuntoon? Mulle laitettiin kortisonipiikki noin viikko sitten. Vielä ei ole kipuihin auttanut, eipä sen puoleen tuo lääkärikään suuria lupaillut. Oli puhetta kalkin murskaamisesta tms. mutta vielä sitä ei tehdä. Onko mitään toivoa että olkapää paranisi ilman puukkoa? Mitä voisin itse tehdä? Toistaiseksi en saisi rasittaa millään tavoin kättäni. Useita viikkoja pitäisi antaa käden vain levätä :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
2/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään jolla sama vaiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli reilut pari vuotta sitten, reippaasti yli puoli vuotta meni, ennenkuin sain käteni kuntoon ja kortisonipiikki piti ottaa toistamiseen...

Sittemmin ollut oireeton.

Työasentoa on pitänyt muuttaa ja hiiren käyttöä opetella uusiksi.

Vierailija
4/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime kesänä olkapään kiertäjäkalvon tulehdus. Kalkkia ei ultrassa löytynyt, mutta tulehdus oli todella ärhäkkä. Alkuun särkylääkettä, lepoa ja kipugeeliä, mutta suurin hyöty oli jumpalla , jonka aloitin varovasti heti. Pyydä lähete fysioterapeutille ja sitten kans teet niitä liikkeitä. Välillä syksyn aikana muistutteli, mutta tekemällä liikkeitä huolellisesti sain kivut pois.

Voi olla pitkällinen vaiva, mutta parani ilman kortisonia tai leikkausta.

Vierailija
5/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut samaa, mutta hiiressä tosiaan oppii uuden käden päivässä parissa eli vaihda nyt ainakin heti hiirikättä, kuten nelonenkin tuossa sanoo. 

Vierailija
6/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep tuttua. olkapää kipeä mutta hauiksessa tuntuu. todella v-mäistä. kipua menee sitten monta kuukautta. jos pahasti kalkkia niin operoidaan mutta menee ohi myös jumpalla ja levolla sekä ergonomian tarkastuksella työpisteessä. ja korostan, menee kuukausia..mutta nyt kuudes kk ja edelleen oireilee. en halua leikkausta jonka onnistumismahdollisuudet on pienet jokatapauksessa joten koitan kestää ja kuntouttaa.

Vierailija
7/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kalkki tee kipeää niin kauan aikaa kun sitä siellä on? Miten kuntoutus siihen voisi auttaa?

Vierailija
8/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vaiva. Lopetin juuri fysioterapian, kun en saanut siitä apua. Kokeiltiin sähköhoitoa, laseria, ultraääntä, hierontaa... Ei auttanut kuin hetkellisesti. Kipu ollut olkapäässä jo yli vuoden. Nyt aloitin uudelleen jumpassa käymisen. Jospa kivut häviävät kun lihakset vahvistuvat. 

Vierailija
9/33 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. hyvä verenkierto ongelma alueella, elikkäs paljon kevyttä liikehdintää joka ei tuota tuskaa, liikkeillä ei tosiaankaan ole muuta väliä kunhan niitä pystyy tekemään ilman mitään ylimääräisiä tuntemuksia, niinkun tuolla jo mainittiin tämä ei ole kilpa juoksua, pitää aloittaa niin pienistä liikeradoista kun vaan käsi antaa periksi, muistat vaan tosiaan ettei saa tuntua mitään ylimääräistä muuten ärtyy vaan entisestään.

2. sekoita 2 teelusikkaa omena viini etikkaa ja 2 teelusikkaa hunajaa, lisää tämä litku 2.5 desiin kylmää vettä, eikun nautiskellen kolmesti päivään kunnes kipu on pois.

3. kalkki on todella tärkeä, joten sen saannin vähentämiseen ei tule perehtyä ilman lääkärin määräystä.

Vierailija
10/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko teiltä poistettu tuota kalkkia, onko helppo juttu? Tuleeko sitä lisää vai miten tuota kalkkia oikein muodostuu?

Vierailija
11/33 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/33 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kalkkia olkanivelessä noin neljä vuotta sitten, kivusta olin kärsinyt seitsämän kk. Sitten sain lähetteen ja pääsin operoitavaksi neula systeemillä poistettiin, kipu ja vaiva jäi siihen paikkaan. Operointi kesti noin 15min. ihan kivuton toimenpide. Suosittelen neulasysteemiä.

Vierailija
13/33 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kalkkia noin neljä vuotta sitten, ei siihen kortisoni auta, sain lähetteen keskussairaalaan, siellä poistettiin neulasysteemillä siihen jäi vaiva. Pyydä vaan lähete kalkin poistoon, muuten ei vaiva häviä.

Vierailija
14/33 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,ikävä vaiva on.Minulla ollut se vasemmassa olkapäässä noin vuoden.Oma lääkäri pisti vaan kortisonia muutaman kerran.Sit määrättiin vasta ultrakuvaukseen. Ultra lääkäri sanoi,et pitkäaikainen tulehdus ollut ja kalkkia.Kävin taas omalla lääkärillä ja eikun vaan kortisonia.Auttaa vaan hetkellisesti. Kaikkia voiteitakin olen kokeillut,tuloksetta. Töissä vaan pitäisi pystyä käymään,mikä on todella raskasta.Voimia kaikille..

Vierailija
15/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta, tuo kivun heti loppuminen, tilaankin ajan räjäytykseen. Sinulla

oli neulalla hoidettu. Onkohan räjäytys poistunut kuvioista? Jos joku tietää?

kiitos etukäteen. Tuosta räjäytyksestä vielä, sen jälkeen on kuulopuheiden mukaan monta viikkoa julmettusärky. Siihen ei autakaan "laita teipillä särkypilleri paikkaan jota särkee" oikeasti on nieltävä tosi vahva esim, mobic. Monta vuotta kärsinyt olen kumpaakin olkapäätä, vasenta leikattu 3 kertaa, ei parantunut, jos saisi apua edes tuohon oikeaan.

Söheltämistä ollut lääkäreiltäkin, maaliskuussa tutkittiin, luvattiin että saan

sairaalasta tiedon, eipä kuulunut. Soitin, ei ole edes tullut Kysiin. Käskivät soittaa paikalliseen terveyskeskukseen, soitin, sanoivat että soita Pielaveden terkkariin, tilaa itse aika. En ollut kuullutkaan, tällaisesta käytännöstä. Miksi ei heti kerrottu? Tätä on vanhempienihmisten hoito

nykyään. Täytynee tilata.

Vierailija
16/33 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli iso kalkkikertymä olkapäässä. Se aiheutti kovaa kipua joka säteili koko käteen ja sen seurauksena olin useita viikkoja sairauslomalla. Kalkki poistettiin murskaamalla, ei ollut mielestäni ollenkaan paha toimenpide. Tehtiin kaksi kertaa puudutuksessa ja neulalla murskaten. Vaiva poistui kokonaan.

Vierailija
17/33 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö kukaan Tampereelta kokenutta olkapään jännekalkin murskaajaa?

ESWT, fysioterapia + harjoitteet, ja injektiot kokeiltu. ESWT paransi tilannetta jossain määrin, mutta voimaa ei voi edelleenkään laittaa yhtään supraspinatusta kuormittaviin nostoihin, ja yli vuosi on mennyt jo vaivan kanssa.

Vierailija
18/33 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. Olin valittanut kipua, oli vain käsketty ottaa särkylääkettä. Olikin sitten ollut hoitamaton tulehdus. Sain kortisonikuurin tablettina muuhun vaivaan, niin tämä kipu lähtikin. Varmaan tulehdus loppui.

Fysioterapeutilta ensin ohjeet kuminauhajumppaan, sitten kuntosalille. Nykyään ei vaivaa yhtään. Ei tarvittu puukkoa.

Rullahiiri, tai hiiri vasempaan käteen. Rannetuki, tai minulla molemmat käsivarret lepää tuella.

Liikunta, sali, halonhakkuu, niin veri kiertää, kertoi fyssari.

Se, ja kortisonikuuri.

Vierailija
19/33 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin on ennen käytetty etilkahoitoa mutta kuulemma laitteita ei ole enää monessa paikassa.

Vierailija
20/33 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tuo vaiva jo vuoden. Tänään oli ultra, kalkkeumaa. Ei leikata ainakaan,ehkä tämä murskaamis-hoito,kuka sen päättää.Lääkäri soittaa ensi viikolla ja tosiaan kättä ei saisi rasittaa,työtavat muuttaa. Kuka nyt 59v alkaa kouluttua enää ja saako uutta työpaikkaa.

Kortisonia otettu muutamat kerrat, vähän aikaa on kipu poissa ja palaa jälleen. Tosi ilkeää kun lääkkeetkään ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän