Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#####Ensikot vk5#####

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikalle voimia koitokseen ;) Jos et vielä ole jakautunut..

Huomenna olisi neuvola ;) Normaali käynti vain.. Neuvolatäti kuuntelee nyt sydän ääniä ekaa kertaa! Polilla ne kuului kyllä mahtavasti, muttei merkattu " nopeutta" minnekkää.. Toivottavasti ei olis painoa tullu vielä lisää, ei tarttis tulla yhtään ylimääräistä kun sitä vähän jo on ennestään!!

Maanantaina mulla on kontrolli käynti äitipolilla sen istukan takia! Tuhrua tuli vain sen yhden päivän ja loppu siihen onneksi :) Toivottavasti istukka on noussu.. että sais tän ulkona liikkumiskiellon pois päältä!! Lääkäri määräsi mut sillon kahdeksi viikoksi petiin.. vielä viikko jäljellä!

Eilen kyllä jo uhmasin vähäsen sääntöjä ja imuroin päivällä! Illalla käytiin lyhyt rauhallinen kävely kierros.. oli aivan pakko päästä ulos kun päätä jomottanu melkee koko viime viikon kun ollu sisällä vaan :)

Tuntuu välillä että pää hajoo ku on vaan neljän seinän sisällä.. kyllä tämä mamma tahtoo vielä tosissaan töihin ;)

Onnea Miille äippäloman johdosta! Kohta sinulla on nyyti jo kainalossa:)

Niamey ja pikkunen rv 13+5

Vierailija
42/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan NapNapille oli tarkoitettu eikä miille ;) Kai ne odottavan aivot sitten kutistuu tosiaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin uusi viikko käynnistetty sitten :)

Huomenna olisi edessä taas jotain uutta ja ihmeellistä: eka lääkärintarkastus, neuvolalääkäri. Kaipa se sydänäänet sitten taas kuuntelee, ronkkii sisukset ja sen semmoista. Musta olisi kiva tietää, missä kohdalla se kohtu tuossa alamasussa on. Iltaisin tulee aina paineltua ja tunnusteltua. Vähän tuntuu siltä kuin se olisi oikealta reunalta enemmän koholla tai ainakin kovempi.. mulla varmaan jotenkin toispuoleiset " lihakset" tuolla seudulla :)

Jospas mä yrittäisin ottaa tehtäväkseni käynnistää sen meidän esittelylistan tekemisen? Pistän pystyyn vaikka pinon, johon voidaan kerätä tietoja. Nappaan pohjaksi vaikka vauvakuume-puolelta plussanneiden listan, niin ei tarvitse ihan kaikkien kaikkia tietoja antaa uusiksi. Joskus kauan kauan sitten ensikot esitteli itseään täällä yhdessä viikkopinossa tms., mut se on jo häipynyt tosi kauas, eikä siihen monikaan vastannut lopulta. Että jos nyt saataisiin kerättyä ainakin tiedot, sit voidaan alkaa miettiä sitä, kuka muokkaa niistä hienon esittelylistan ;)

Mii- ja mölli (nimet vaihtuu...) rv 13+4

Vierailija
44/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Toivottavasti niameyllä istukan tila olisi jo parempi, että ei sun tarvitsisi koko raskautta pelätä ja olla vuodelevossa. Mutta yritä nyt levätä! Ja hyvää huomista neuvolaa!

Miillä on huomenna eka lääkäri, tsemppiä sinne! Mulla se oli tosi nopee käynti, tehtiin sisätutkimus, kohdunkaulan pituus ja muu tilanne tarkistettiin. Ja sydänäänet kuunneltiin.

Meillä maaliskuisten pinossa monella oli alkuraskaudessa hiiva, mulla oli kans. Mutta se saatiin kuriin onneksi nopeesti.

Kiitos Mii, jos viitsit ja jaksat sellaisen esittelypinon tehdä. Ota tosiaan vauvakuume-puolelta plussanneiden tiedot, muokataan ja korjaillaan sitten niitä. [/color]

Vierailija
45/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tännekin moikkailemaan, vaikka pääasiassa kirjoittelenkin tuolla syyskeijujen pinossa, mutta ekaa täälläkin odotellaan, vaikkakin vasta alkutaipaleella, nimittäin rv7+1 menossa.

vauva06 rv7+1

Vierailija
46/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kärvistellään :) Käytiin aamul painoarviossa polilla ja nyt ois painoa n 3,8kg eli ei onneksi hirveän isoa oo tulos. Sydänkäyrätki otettiin ja ne oli hyvät. Muutama supistuski saatiin mittariin ja selässähän nuo mulla tuntuu niinku olin epäillyki mut nyt ne osas yhdistää ku näki mittarista...

Onnea NapNap äippäloman johdosta:)!

Marika 40+4

Vierailija
47/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jännäsin Marikan puolesta, että joko on tullut lähtö synnytykseen! Voimia odotteluun, pian saat nyytin syliin!

Omaa napaa: Pahoinvointi vain pahenee joka päivä. Yritän kuitenkin pitää mielen korkealla ja ajatella, että se joskus helpottaa!

Missäs muut ensikot luuraa? Kaipailen ainakin Pepsistä, Ull-Majta ja Q:ta.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Sippu ja pikkutikru 6+4

Vierailija
48/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in.. ehkä se Marikalla jo ensi yönä napsahtaa oma vuoro kohdalle. Toivottavasti menee hyvin ja joutuisasti :)

Mä ajattelin, että alkaisin kasata tulevalle isukille omaa isyyspakkausta. Siihen voisi laittaa jotain sellaisia vauvanhoitotarvikkeita, joista luulisin isukin innostuvan. Jos ottais sen homman sitten omaksi erikoisalakseen vaikka :D Esim. sellainen apteekista saatava nenänputsailuun tarkoitettu.. no miksi sitä kutsutaan? No, se väline kuitenkin :D Oli se ainakin ihan lumoutunut ajatuksesta, kun kerroin, että nykyään on semmoisia olemassa. Mitähän muita jänniä tarvikkeita niitä olisikaan?

Lisäksi olen miettinyt jotain hauskaa tekstiaihetta isän ja lapsen paitaan/bodyyn.. ehkäpä jotain tulee vielä mieleen. Jos tekisi ihan itse mallin, niin olisi ainakin uniikki.

Töitä vältellessä..

Mii- ja mölli rv 13+4 yhä

Vierailija
49/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNapille hyvää äitiyslomaa!!!! =)

Mullakin oli tänään nyt sitten viimeinen koulupäivä. Seuraavan kerran aktiivinen opiskelu jatkuu sitten vasta syksyllä -07. Virallinen äippäloma alkaa 27.2. mutta nyt jo jään kotiin ja teen täältä käsin sitten vielä hissukseen kouluhommia.

Eilen käytiin vauvaostoksilla. Ostettiin Brion Nova -yhdistelmät, jotka nyt nököttää keskellä olohuonetta =D ja sitten ostettiin Britaxin rock-a-tot -kaukalo. Piti ostaa baby safe plus, mutta auton turvavyöt oli siihen liian lyhyet. Ja tänään tuli sitten vielä myönteinen lapsivakuutuspäätös Fenniasta.

Ja olipas sitten eilen oikein mielenkiintoinen ilta... raskausaika on mennyt tosi rauhallisin mielin eikä esim. synnytys oo jännittänyt vielä ollenkaan. Eilen illalla sitten iski joku ihme hetkellinen paniikki. Paruin miehelle kaikki siitä lähtien, että mitä jos en osaakaan pukea sitä lasta oikein kun lähdetään ulkoilemaan jne. Synnytys tosin ei vieläkään jännännyt =D Mutta kaipa se on tässä esikoisen odotuksessa ihan normaalia, että välillä iskee tuollaisia pelkoja ja jännitystä...

Nyt päikkäreille...

[color=red]pikku-milli & paco 27+4[/color]

Vierailija
50/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä käyn nt kurkkaamassa tännekin sivulle. Ensimmäistäni kun odotan, niin tännehän sitä kuuluu. Ollaan sun kanssa, Sippuliini, sitten samojen listojen jäseniä: saadaan jännätä sekä Ensikoissa että Syyskeijuissa... =)

Cherie_80 5v 5+5

Vierailija
51/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!!Tää on ollu niiiiiiiiiiiin väsy ja huonovointinen ja päähän koskenu jne.jne....;)Ja autokoulua pukkaa aika tiuhaa tahtia kans!Ei oo paljoo koneella jaksanu pyöriä.

Maanantaina on sitte eka neuvola ;)Saitteko te jonku esitietolomakkeen jo etukäteen enne ku menitte sinne?Mä en oo ainaskaa saanu mittäää.

NapNapille ihanaaaa äippälomaaa!!!!

Koitahan Marika jakautua...........;)Supparisäteitä sulle!!!!!!!!

Joo,missäs muuten Ull-maij ja Quuu ja muut luuuraaaa???

Voikaa paksusti!!

-Pepsi ja vompatti rv7+1(7+4).....vaihoin siemenelleni uuen nimenki ;)

Vierailija
52/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se Marika vaan sinnittelee;)

NapNap:varmaan tuntuu hassulta kun se äippäloma sitte tosiaanki alkaa, kun musta tuntuu jo ihan hupsulta ajatella että mulla on enää 4kk töitä kun sitte alkaa kesäloma ja perään tuo ihana äippäloma:) Onnea!

Mii:Alfamerillä on semmonen aika hauska kirja ku vauvaopas, " vauvanhoidon opas miehille, kaikki mallit,muodot ja värit" , siinä on vianetsintä taulukko ym..vois olla hauska tulevalle isille:) www.alfamer.fi jos tahot kurkata!

Pepsi: en mäkään semmosia saanu..siellä sitte käytiin ne jutut läpi.

Mulle kävi tänään köpelösti, maha paukahti yhtäkkiä päivän mittaan niin pömpölleen että jouduin kävelemään tuulipuvun housujen vetoketju levällään kotia, ei kertakaikkiaan menny kiinni..no onneks oli sen verran pitkä takki ettei kukaan nähny, housujen tippumista sai kyllä pelätä koko matkan:)

Pikku-Milli: mäki jo ihastelin noita vaunuja netissä:)

Queen rv 12+6

Vierailija
53/58 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista rv:llä 6 ja olen koittanu löytää paikkaa jossa tuntisin oloni kotoisaksi vaihtamaan ajatuksia muiden raskaana olevien kanssa. No vielä en oikein ole sitä löytänyt, mutta jospa tämä olis se?!

Raskauduin lapsettomuushoitojen avulla ja pelkään kovasti, että saan keskenmenon. Raskautta ja VAUVAA olen odottanut n. 4vuotta, joten tuntuu aivan järkyttävän kamalalta ajatukselta, ettei vieläkään saisi olla raskaana ja saada omaa vauvaa. Eihän sille mitään voi jos keskenmeno tulee, mutta...

Oon ehkä vähän masennuksissakin ton pelkoni kanssa, kun se on ollu mulle ihan yllätys... siis että koen tän näin. En juuri ole pystynyt vielä nauttimaan raskaudesta. =/

Noh... onneks ens viikolla on ultra, niin jos se vähän helpottais...

Tämmöstä tänne päin...

Burde + Penni-Enni 6+3

Vierailija
54/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä ainakin sain postissa sellaisen lomakkeen ja monenmoisia ohjeita ja esitteitä. Ja sit ekas neuvolas piti täytellä muitakin lappuja.

Ainakin alkoholin ja huumeiden käytöstä. Mut sitä ne ei kotiin laittaneet :-)

Mutta tämä taitaa olla niin kunta/kaupunki kohtaista, kuin moni muukin asia!

Samallahan se esitietolomake tulee täytettyä siellä neuvolassa kuin se siellä läpikin käydään.

Ensikko Paukku rv. 32+3

Vierailija
55/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pino tipahtanut alas.

Oli niiiin ihanaa kun sai aamulla nukkua pitkään! No, huomenna sitten onkin taas aikaisempi herätys kun on neuvola. Nyt on jo sitten toinen neuvolalääkärikäynti! Olikos Miillä tänään lääkäri? Vai muistinkos mä nyt ihan väärin...

Eilen saatiin illalla vähän actionia kun mä onnistuin huitaisemaan yöpöydältä täyden vesilasin suoraan sänkyyn =D eikä ollut edes ensimmäinen kerta. Tosin aikaisemmin en kyllä ihan noin märäksi ole onnistunut petiä saamaan. No tulee ainakin lakanat vaihdettua...

Meidän Pacolla on nyt sitten ilmeisesti ollut ekat hikat =) Toissapäivänä tunsin ekan kerran ja sitten eilen ja tänä aamuna uudestaan. Hikaksi mä sen tulkitsin kun alavatsa sykähteli tasaiseen tahtiin eikä se kuitenkaan ollut mun oma syke eikä vauvan potkuja.

Josko laitan tännekin päivitetyn masukuvan... =D josko ketään kiinnostaa. Hihiii... laitan kuitenkin.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=28301564

tuolta löytyy ja taas tuota kuvaa klikkaamalla näkee muut kuvat.

Pepsi, meillä myös lähetettiin esitietolomake kotiin, mutta ihan yhtälailla sen saa siellä neuvolassakin täyteltyä. Meillä kävi tosin kotona kätevästi kun mies ei tullut neuvolaan mukaan niin saatiin yhdessä täyttää kotona.

Olikohan vielä jotain muuta... nyt ei muista. No, palailen uudemman kerran jos jotain vielä jäi.

[color=red]pikku-milli & paco 27+5[/color]

Ai niin, jokos marika on päässyt tositoimiin???

Vierailija
56/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kohta sinne lääkärille. Bussiaikataulu ei oikein suosi ja saan odotella siellä sitten ehkä yli puoli tuntia. Hyvää aikaa saada pahoinvointi siitä terveyskeskusympäristöstä :D

Pikku-millillä on kyllä huisi maha jo :) Kiristää varmaan jo nahkaa? Hurjaa kuvitella itselleen tommoinen... Olen ehkä vähän leveämpi, joten mulla se masu on ehkä noilla viikoilla vielä vähän eri muotoinen.. ehkä.

Vierailija
57/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli: Siun masu näyttää aivan ihanalta! Täällä odottelen, että moisen saisin.

Huoh, mulla sairasloma jatkuu. Kävin eilen lekurissa ja totes että ainakin 2 viikkoa vielä kotona. Tylsää. Pahaolo kiusaa mua vaihtelevalla menestyksellä. Välillä tosi hyvä olla, mutta sitten se taas vetää miut penkin alle.

Miun neuvola täti on aivan ihana. Kävin siellä juttelemassa tänään, kun olen niin kamalan väsynyt. Tottakait mun oli pakko sitä pyytää kuuntelemään sydänääniä, mutta kuten arvattua eihän sieltä mitään vielä kuulunut... Tai ehkä jotain, siis ainakin istukan suhina kuulu ja sit yhdessä kohdassa täti sano, että tuossa kuului jotain :) Mutta ei mitään selvää.

No uus käynti on sitten 14.2, eli viikkoja on kasassa silloin se kymmenen ja pitäis alkaa sykkeen kuulua.

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 8+2

Vierailija
58/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral] Ekaa äitiyslomapäivää täällä vietetään! Ehdin jo parin tunnin päikkärit nukkua. Kohta ulos, lunta sataa!

Onkohan marika jakautumassa...? Kun ei mitään ole kuulunut.

Söpö masu pikku-millillä, kivoja kuvia! Mulla menee samanlainen tumma viiva mahassa, hassua kun se " katkee" navan kohdalla ja jatkuu sitten vähän sivusta...

Mun masun ympärys on jo yli metrin! Tuntuu, että maha olisi vähän laskeutunut... jokohan se on vauvelin pää lähtökuopissa...?

Miilläkö on tänään neuvola? Vai oliko se lääkäri..? No, tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

NapNap rv35+0 [/color]