#####Ensikot vk5#####
Kommentit (58)
[color=violet] Pikku-milli: Tiedätkö, oliko mitään " syytä" sille, että veljentyttösi syntyi niin aikasin? Mutta onneksi oli jo hyvän kokoinen! Mun sisko sai viime syksynä tytön, se syntyi kyllä muutaman päivän lasketun ajan jälkeen.
Toivottavasti marikan huonovointisuus olisi nyt oire Siitä! Jospa se tällä viikolla vielä ulos tulisi! [/color]
NapNap, ei oo mitään tietoa miksi neiti niin aikaisin päätti tulla maailmaan... isäänsä tullut. Mun veli on syntynyt itse kolme viikkoa etuajassa. Ja tyttärensä aloitti elämänsä muutenkin samanlailla kuin isukkinsakin kun joutui olemaan osastolla kaksi viikkoa nenämahaletkun kanssa kun ei meinannut ruoka maistua... isällänsä sama juttu pienenä. =) Nyt neitonen voi kuitenkin hyvin :)
Tulen tänne Burden perässä. Mulla vähän samanlaiset fiilikset kuin sullakin, että ei oikein tiedä mikä pino tuntuisi " siltä oikealta" :) Mutta kokeillaanpa tätä :)
Elikkäs pientä esittelyä: Ollaan miehen kanssa molemmat vm -84 ja esikoista siis odotellaan. Tämä plussa antoi odotuttaa itseään 3½ vuotta, mutta nyt siis onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan :) Ensi viikolla olisi taysissa alkuraskauden ultra, tällä hetkellä laskettu aika 30.9. Nyt siis rv 5+6??
En nyt vielä osaa kommentoida mitään, mutta jahka tässä tutustutaan... :)
Onko teillä hyviä vinkkejä pahoinvointiin? Tämän viikon on ollut nyt pahoinvointia ja eilen oksentelin pitkin päivää. Tänään on ollut jo vähän parempi olo, lieneekö eilen aloitetulla B-vitamiinilla jotain vaikutusta?? Tänään mun piti mennä homeopaatilleni/vyöhyketerapeutilleni, mutta vointi ei sitä sallinut. Siitä olisi kyllä ehkä voinut olla apua..
Ovatko kaikki viikonloppupalstatauolla :)
Mitäs Marikalle? Joko on merkkejä lähestyvästä synnytyksestä???
Mäkin oon yrittänyt kuikuilla aina satunnaisesti, josko joku tänne olisi jotain kirjoitellut, mutta kovin hiljaselta vaikuttaa lauantai. Meillä mies on kaverinsa varpajaisissa ja mä oon yrittäny parin kolmen vuoden digikuvista valita niitä parhaita, jotka teettää paperikuviksi. Ei oo ihan helppo homma kun hääkuviakin on monella eri cd:llä. Täytynee vielä valituista valita parhaat ja hylätä osa.
Eilen miehen kanssa juteltiin että mahtaako tää raskaus tosiaan olla totta ja kestää loppuun asti. Kumpikaan ei oikein uskalla uskoa että kaikki voisi mennä hyvin. Ne kun on niin suuria ne alkuraskauden keskenmenoluvut. Mutta netistä löysin jonkin maininnan että suurin osa niistä tapahtuu jo ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa ja että todetuista raskauksista jotain 12-15% menisi vielä kesken. Mutta toi ei kuitenkaan enää oo niin pelottava kuin se kaksi kolmasosaa, mitä jostain luin. Että osaakin olla piinaavaa odottaa että pääsisi edes alkuraskauden ultraan. Ja tätä ennen piti joka kuukausi piinailla tuleeko täti. Pelkkää piinaa koko elämä...
Oireita ei ole sitten niin minkäänlaisia. Pitäskö koputtaa puuta tässä vaiheessa... Jännityksellä odotan ens ja seuraavan viikon koulutuspäiviä, jos pöntönhalailupäivät iskee just sillon kun pitäs olla skarppina kouluttamassa...
Kertoilkaahan nyt muutkin viikonlopun kuulumisia :-)
Ei oo mitään uutta tapahtunu... Koko eilisen päivän oli etova olo ja supisteli pitkin päivää mut eipä tullu lähtöä. Tänään vauva on sit vaan jumpannu mahassa vaikka pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa rauhoittuun :) Yöllä kyl heräsin kipeään suppariin mut se jäi sit siihen. Pitää vaan yrittää ajatella et viimeistään viikon päästä toivottavasti on vauva sylissä jos ne alkaa käynnistään...
Marika 41+1
[color=olivedrab] Vielä se marikakin on täällä. Tulis se sun vauva jo ulos! No, ensi viikolla viimeistään=) Vaikka ei se varmaan hirveesti lohduta...
Mies lähti juhlimaan, joten itekseni taas kotona olen. On meillä pieni pupu lemmikkinä, suloinen otus!
Mitähän sitä tässä illalla keksisi tekemistä...? Lupasin kuitenkin miehen vielä yöllä hakea kotiin...
NapNap rv35+3 [/color]
Kyllä mäkin oon täällä pitkin päivää haahuillut, mutta en oo vaan saanut aikaiseks kirjoittaa mitään.
Eilen käytiin ravintolassa syömässä ja sen jälkeen käytiin katsomassa Matti-leffa. Vähän alkoi vaan jalkoja turvottaa elokuvissa istuminen, vaikka oli lentosukatkin jalassa.
Yöt oon saanut nukuttua nykyisin hyvin muuten, mutta herään monta kertaa yössä asentoa vaihtamaan. Uni tulee kyllä nopeasti uudestaan.
Voi hitsiläinen mies alkoi tuossa taas puhua muuttamisesta... asutaan tällä hetkellä miehen omistamassa kerrostalokaksiossa. Miehen tekis kauheesti mieli laittaa tää kämppä vuokralle ja lähteä ite sit vähän isompaan vuokralle. Täytyy sanoo, että kyllä muakin houkuttelis nyt tässä tilanteessa joko rivari (mihin kyllä muuten en halua) tai sitten sellainen kerrostalo missä on hissi. Tulevaisuuden suunnitelmissa meillä siis on rakentaa omakotitalo. Kun asutaan nyt kolmannessa kerroksessa eikä talossa oo hissiä niin vähän hirvittää ajatus lapsen ja kauppakassien rehaamisesta tänne... eli kyllä muutto houkuttais. Siinä on vaan pari pientä muttaa... ensinnäkin se vaatis sen, että mies sitten maksaa asumisesta suurimman osan koska mulla ei oo varaa kovin paljon suurempiin asumiskustannuksiin kun en saa mitään asumistukia. Enkä sais vaikka vuokrallakin oltais. Tällä hetkellä kun maksan vaan puolet vastikkeesta ja oman vesiosuuteni eli yhteensä n. 100¿/kk. Ja sit toiseks vähän kyllä hirvittää ajatus alkaa tän mahan kanssa puuhaamaan muuttoa... kamalasti kyllä tekis mieli. ARGH! Tulipas sepustus... kukaan varmaan jaksa edes lukee =D
Kovin oli nyt omanapaista tämä...
[color=red]pikku-milli & paco 28+1[/color]
Mä olin perjantaina 2:lla ratsastustunnilla ja tänään yhellä... ja sen mukaan on sitten paikatkin kipeenä. =)
Nyt oon yövuorossa ja ens yönä myös... sit onkin alkuviikko ma-ke vapaata. Toisaalta ihan kiva, mutta toisaalta huono kun on se ultra keskiviikkona, niin sitä sitten ehdin yksin kotona jännittämään pari päivää. Mieskin on vielä joka päivä iltavuorossa klo 23 asti... =/
Saakohan sieltä alkuraskauden ultrasta mitään kuvia mukaan?? vai onks se paikka kohtanen asia? Olis niin kiva laittaa eka ultrakuva penni-ennin sivuille, niin pikkuveljet ja muut perheenjäsenet vois käydä kattomassa... =) Tosin eihän siinä juuri mitään katsomista ole, mutta kuitenkin. =0)
Mä tosiaan tein Liberon sivuille (vauvan omat sivut) penni-ennille omat sivut... " odotus sivut" . =0) Mun mun sukulaisia ja ystäviä asuu Jyväskylässä ja täti Mäntsälässä (itse asun TRE:lla), niin pysyyvät paremmin kärryillä kun voivat sieltä lukea raskauskuulumisia. =) Ne on kovasti tykänny niistä ja sanovat, että voivat olla nyt paremmin hengessä mukana. =)
Eipä kait muuta... Odottelen tässä, että loputkin asiakkaista hakee unilääkkeensä, niin pääsen vihdoin pissalle ja syömään. =)
Burde
Kyllä me ainakin saatiin alkuraskauden ultrasta kuvat mukaan. Käytiin yksityisellä. Sitten kunta tarjosi np-ultran ja sieltä saatiin myös yksi kuva mukaan. Ja rakenneultrasta kanssa... se käytiin samassa paikassa yksityisellä kuin alkuraskauden ultrakin. Rakenneultrasta saatiin kolme tai neljä kuvaa joista yks on pienen takapuolesta =D Pikku pippeli vaan heiluu jalkojen välissä
Kyllä Väestöliitosta saa ultrakuvan mukaan! Eihän siinä tosiaan paljon näy, mutta kyllä me ollaan sitä ylpeinä katseltu melkein joka ilta. Meidän pikkuinen oli silloin tosiaan tosi pikkuinen 7,7mm :) Ens torstaina on np-ultra, niin sitten saadaan taas uusia kuvia toivottavasti! Jospa niistä näkyisi muutakin kuin pieni suikula omassa kolossaan... Mutta meistä se oli jo aivan ihanaa nähdä, että siellä on tosiaan sellainen sikiöpussi, jossa joku toukka asustaa. Se on niin ihmeellistä, että ihmettelen vieläkin :)
Mitäs marikalle kuuluu? Vieläkö vaaput masusi kanssa? No, ajattele positiivisesti: vauvalla on masussasi niin hyvät oltavat, ettei hän halua sieltä millään pois ennen kuin on ihan pakko :)
Hrr... tänään on taas tosi kylmä. Meillä on vanha puutalo, ja heräsin siihen, että oli vain 18 astetta enää sisällä. Menin hakemaan vajasta puita ja nyt takassa räiskyy iloisesti tuli. Ihanaa! Vielä pitäis jaksaa vääntää noita koulujuttuja... Vaikka gradu onkin valmis, niin kaikenlaisia pikkujuttuja on vielä kiusana. No, jospa ne toukokuuhun mennessä olisi tehty, niin tämä mamma olisi sitten maisteri :)
-Q-
Me saatiin np-ultrasta pari kuvaa, sitä ennen ekassa ultrassa lääkäri sano ettei nyt jostain syystä pysty kuvia antamaan..syy vaan meni siinä jännityksessä ohi korvien:)..joku laitteesta johtuva juttu kuitenki.
Mekin noita np-ultran kuvia aina tuijotellaan ja tuleva mummikin niitä joka kerta käydessään tahtoo kurkkia:)
Mun pahoinvointi on hellittäny, tää on jo siedettävää..mikään makea tai rasvainen ei kyllä edelleenkään maistu, mutta sehän on vaan terveellistä:) ajatuski pitsasta,suklaasta ym..yööök!Appelsiinit ja porkkanat on pop:)
Masukin on nyt ihan tosissaan tullut esille, ei oo enää semmonen turvonnu pömppä vaan kiinteämpi pömppä:)
Onkohan marika jo päässy tosi toimiin??ai ku ihanaa sitten kuulla miten kaikki on menny:) Toivottavasti marika jaksaa jossain vaiheessa tänne vielä kirjotella synnytyksen jälkeenkin!
Eli vielä täällä ollaan yhtenä kappaleena. Piristää kyl mieltä ku aurinko paistaa vaikka kylmä onki :) Selkää särkee ja limatulppaa taitaa irrota, örk! Oispa ainaki eteenpäin jos se sitä on...
Mä oon saanu koko tän raskauden aikana kokonaiset kaks kuvaa. Ensimmäisen silloin ekassa ultras ja toisen rakenneultras. Np-ultraa ei täällä otettukaan jos verikokeissa tulokset oli normaalit. Eihän siitä ensimmäisestä kuvasta oikein saa mitään selvää mut näkee siitä kumminki et siellä on jotain :)
Marika 41+2
Nyt alkaa siltä näyttään että kohta lähtään nyyttiä hakeen :) Koko päivän on selkää särkeny ja nyt sit jo supistelee 4-6 min välein. Kipeää käy mut tässä vaiheessa on vaan onnellinen ku käy! Pakko oli käydä vielä laittaan viestiä ja sit kirjoittelen kokemuksesta ku kotiudun.
Nyt alkaa jo vähän jännittään ja taitaa olla aika lähteä :)
Jaksamista kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marika 41+2
Marika, HUIIII!!! =) Onnea matkaan! Pian on teillä toivottavasti nyytti sylissä
Ihanaa!!! Ensimmäinen Enskarivauva syntyy!!!! Kaikkea hyvää ja tsemppiä synnytykseen!
-Q-
Mitäpä kuuluu?
Vieläkö Marika on kotosalla?
Mä oon tänään patikoinu oikeen urakalla, ensin töissä n. 10km lenkin ja sitte vielä 5km työmatkan+ 2lenkkiä koirien kanssa..nyt on kyllä jalat sanonu sopimuksensa irti loppuillan ajaks:) Ihana ilma kyllä oli tänäänki, aurinko paisto niin kirkkaasti että tuli ihan kevätfiiliksiä:) Kamalan liukasta kyllä..hui!
Queen rv 12+5
...Ähisen ja puhisen ja selkäkivuissa ärisen! Odottavan aika on todella pitkä... On se kumma kuinka tää olo voi näin lyhyessä ajassa mennä tällaiseksi.
Onneksi huomenna on se painoarvio ni saa jotain selvyyttä tilanteeseen... Ei millään enää jaksais kovin kauaa kantaa tätä älytöntä mahaa :)
Saa kyllä olla onnellinen et tää raskaus on menny tähän asti oikeastaan tosi hyvin :) Vähän etsiä jotain positiivistaki eikä vaan olla valittamas!
Marika 40+3
[color=blue] Tänään on vika työpäivä! Huomenna olen äitiyslomalainen... Ihan hassu fiilis herätä aamulla, ettäkö muka vikaa päivää töihin... Aika on mennyt kyllä niin nopeesti! Hyvin jaksoin olla töissä loppuun asti!
Eilen oli kyllä tukalin päivä koskaan raskauden aikana, tuntui että supisteli koko päivän! Sellasta ei ole ollut aikasemmin, tuntu ihan oudolta... Onneksi meni ohi ja olo parani kun pääsin illalla kotiin.
Mites marika?
NapNap rv34+6 [/color]
Ihana eno-galluppi =D
Juu, jos lauantaina sulla vaihtuu viikko niin sitten tänään on just se 6+6. Huomenna sitten tasan 7+0 ja siitä eteenpäin taas sinne 7+6 asti jonka jälkeen tulee taas uusi viikko.
Olipas sekavasti selostettu...