Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#####Ensikot vk5#####

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Mukavaa äippälomaa NapNapille!

Miilin masukuvat oli ihania! Tahtoo itsekin jo pian tuollaisen masun!

Voi sua Ull-Maj parka! Toivotaan, että kohta helpottaa =) Ja hyvä, että sulla on ollut mukava lääkäri ja neuvolan täti. Tärkeintä nyt tosiaan on sun ja masuasukin hyvinvointi. Ja jos se vaatii sairaslomaa tms. niin sitten lomalla pitää vain olla!

Mikäs on Marikan tilanne?

Mulla pahoinvointi on aamuisin aika voimakasta, mutta päivällä yleensä helpottaa, kunhan muistaa syödä riittävän usein. Joka aamu saa kuitenkin pönttöä halailla =(

Nyt enää pari päivää töitä ja sitten viikon hiihtoloma, jee!

Hyvää ja pyöreää oloa toivottelen kaikille ensikoille!

Sippu

Vierailija
2/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä me vielä samassa kropassa viihdytään :) Taas näyttäis siltä että on sellainen energinen päivä... Ei oo pahemmin mitään tuntemuksia että lähtöä pukkais mut odotellaan kärsivällisesti tai ainaki yritetään :) Ei meinaa vielä tajuta et ihan oikeasti me saadaan nyt lähiaikoina se vauva... On sitä kyllä odotettuki :)

Nätti masu Miillä :)

Mullaki menee masuviiva mahassa. Kannattaa ottaaki kuvia mahasta ku se kehittyy ku niitä on sit mukava katsoa ja vertailla nykyiseen. Sit naurattaa et ku tuntu et on hirveen iso maha jo ja ku vertaa nykyiseen ni se ei oo ollu mitään :)

Jaksamista kaikille!!!!!!!!!!

Marika 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava neuvola käynti :)

Kaikki oli kunnossa.. paino oli laskenut 2 kiloa! Vaikka viime punnitus oli ennen joulua :) Mulla siis on vähän ylipainoa vieläkin niin ei haittaa vaikkei paino nouse paljonkaan! Kun äiti odotti mua niin sen paino tippu 2kg raskauden alusta loppuun.. Kun lähti sairaalasta oli 8kg laihempi ku ennen raskautta!

Hb 130, noussu viimekerrasta.. suosittelen pinaattikeittoa ja lettuja!

Sokerit, valkuaiset ja verenpaine ok.

Pikkuisen sykettä kuunneltiin.. voi kun taas meinasi kyyneleet tulla :) 150 lyöntiä aika tasasesti!

Seuraava käynti onki vasta 13.3 meidän loma matkan jälkeen!

Viikolla 36 otetaan verinäyte ja varmistetaan vielä jotain arvoja.. olen saanut verensiirron 5v. sitten niin spr on tarkkana ettei mulle vaan ole tullut siitä mitään mikä voisi vaikuttaa pikkuiseen syntymä hetkellä!

Onko kellekkään ilmaantunut ylimääräistä karvoitusta kasvoille tai muualle? Mulle nimittäin on tullu kasvoille, rintakehään,selkään ja masuun mustia hentoja karvoja.. Olen luonnostani vaalea ja nyt on alkanut hiuksetkin vähän tummua, paksuuntunut ne on kans! Sitte mun kulmat ja ripset on kans saanut luonnon värityksen, ovat aivan tumman ruskeat :) Tuntuu vähän oudolle.. Kuulemma on aivan normaalia!

Nyt lähden kyläilemään..

niamey ja pikkunen rv14.

Vierailija
4/58 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan Enskareihin Burde! Muistathan mut Vasta-alkajista? Älä turhaan murehdi, kaikki menee varmasti hyvin. Toivottavasti et ole voinut kovin huonosti. Nyt vaan nautit raskaudestasi ja kirjoittelethan jatkossakin meidän kanssa!

Kivaa, kun tää odotuspuolen Enskapinokin on alkanut olla aika vilkas jopa joka päivä :)

Marika se vaan sinnittelee edelleen! Kärsivällisyyttä, se palkitaan maailman parhaalla lahjalla eli omalla nyytillä!

Kivoja kuvia Pikku-Millillä, on tosiaan jo mahaa huomattavissa :) Mun mies on nyt parina päivänä jo huomautellut mun mahasta, että se on oikeesti jo kasvanut. Se ihmettelee, että miten voin olla töissä ja eikö kukaan oo huomannu... No, ei kukaan ainakaan ole sanonut mitään, ja toisaalta iltapäivällähän tää masu yleensä vasta pullahtaa esiin.

Ja sitten päivän paras uutinen: Proffa hyväksyi tänään mun gradun! Jihuu! Enää kielitarkistus ja sitten toinen proffa arvioi työn ja homma on ohi! Ihanaa!

Tsemppiä Ull-maj:lle! Ja ihania uutisia oli Niameylla!

NapNapille hyvää äippälomaa! Kohta on sullakin nyytinhakureissu edessä :)

Huomiseen toverit!

-Q-

Vierailija
5/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo aamulla luulla, että paha olo olisi tiessään, mutta ei... Pari kertaa jouduin pönttöä taas halailemaan. No onneksi töihin tullessa olo jo helpottui! Vähän jännittää, että työkaverit huomaisivat oman salaisuuteni, jos aamuisin joutuisi ryntäämään vessaan... ja vielä useamman kerran!

Aamulla oli myös eka neuvola. Täti oli mukava! Meille ei tullut kotiin mitään esitäytetäviä kaavakkeita, vaan käytiin kaikki paperit läpi ja täyteltiin ne siellä paikan päällä. Nyt sitten vain odottamaan ensi viikon alkuraskauden ultraa!

Pahoinvoinnista huolimatta onnellinen Sippuli (rv 6+6)

Vierailija
6/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuin ihan vasta syönyt ja jo murisee mahassa :-/

On kyllä mukava lukea kaikkien eri vaiheissa menevien enskojen juttuja :) Joillakin kohta maailmassa se pieni ihan oikeasti. Hih!

Mun neuvolareissu meni eilen hyvin. Mies ei ollut mukana, jotenkin onnistui luistamaan tuosta, enkä sit painostanut osallistumaan... Painoa oli tullut hillitysti 200 grammaa viikkoa kohti. Tosin toivoin, ettei olisi noussut yhtään, mutta joopa joo. Mun kroppa ei kilojen kohdalla tunnu jarruttelevan koskaan. Tulee ottamaan koville, kun päästään seuraavalle kymmenelle painossa. Seuraava neuvola-aika onkin sitten vasta maaliskuun lopussa, joten hyvin todennäköisesti ollaan jo tuhdimmassa kunnossa sitten :) Vauvan sydänäänet kuultiin tällä kertaa vähän paremmin kuin ekalla. 161 se pumputteli ja pätki tasaisesti, ehkä heitti kuperkeikkoja samaan aikaan just. Galluppia: Mikä on ollut teidän asukeilla syke 13-14. viikoilla? Tai kertokaa vaikka mitä tahansa muitakin viikkoja koskevat lukemat :)

Mun neuvolalääkäri yritti kovasti jututtaa kaikenlaisista asioista, ja odotti kovasti, että kyselisin jotain. Ei mulla vaan taaskaan ollut mitään ihmeteltävää :D Vasta kotimatkalla tuli mieleen, etten mä edes muistanut sen toksoplasma-vasta-ainetestin tulosta kysyä. Enkä niiden pissanäytteiden, jotka piti antaa labrassa pari viikkoa sitten. Ehkä niitä tuloksia ei vielä ollut..? Ehkä niistä ei ilmoiteta, jos ei löydy mitään? Täytynee soittaa neuvolaan jossain vaiheessa. Niin kuin mä sitä papatin, että täytyy nyt varmasti kysyä kaikki, mitä on testattu... Eilen selvisi vaan ne ekalla kerralla annetun verinäyte-seulan tai mikä onkaan tulokset.

Vierailija
7/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia täältäkin... oli terkka ja keskimmäinen lääkärikäynti. Ja viikon kriittiset lukemat...

Rv 27+6

RR 118/64 (täsmälleen samat paineet kuin viimeksikin¿)

Hb 141

Pissa puhdas

Paino 61,7 ja painon muutos 480g/vko. Raskauden alusta painoa tullut lisää 5,2kg

Sf-mitta 25cm

Kanavaa jäljellä 3cm ja kohdunsuu kiinni.

Kaikki menee siis oikein mallikkaasti... terkan mukaan raskaus etenee ihan niin kuin oppikirjoissa. =D Seuraava käyntikin annettiin vielä kuukauden päähän kun kaikki on näin hyvin. Siitä sitten alkaa tiheämmät käynnit.

Mii, mulla on tasan yhden kerran vauvan syke laskettu (kun meidän neuvolan doppler ei niitä lukemia näytä) ja se oli 14+5 viikolla 143.

Tällä kerralla meidän poitsu ei sydänäänien kuuntelusta oikein tykännytkään kun potki doppleria koko ajan =)

[color=red]pikku-milli & paco 27+6[/color]

Vierailija
8/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=skyblue] Onnea Quierolle gradusta! Nyt se on sitten tehty!

Oltiin tänään Kätilöopistolla keskustelemassa kätilön kanssa, kuuluu valmennukseen... Oli ihan mukava keskustelu, kyseli mun toiveita ja ajatuksia synnytyksestä.

Huomenna on neuvola, sitten saa taas uusia lukemia...

Joku kyseli lukemista rv13-14 aikoihin, kaivoin ihan neuvolakortin esiin... Sykettä ei ole korttiin merkitty, mutta muistelisin, että olisi ollut jopa 180! Painoa oli tullut silloin vain pari kiloa, nyt mennään jo ihan muissa lukemissa! Syytän edelleen turvotusta=)

Pikku-Millillä oli ollut kans neuvola, laitanpa tähän mun lukemia noilta ajoilta...

eli rv27

painoa oli tullut reilu 8kg lisää

verenpaine 127/76

sf mitta 25

rv23 vauvan syke oli 140 ja rv30 se oli 155. Että semmosia lukemia...

Mites marika? Joko on vauvaa hakemassa?

NapNap rv35+1 [/color]

Vierailija
9/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä sinnitellään :) Ei näytä auttavan vaikka kuinka kävelis ja ravais kaupoissa... Sinnikäs kaveri tuolla mahassa ;)

Onnittelut Q:lle gradusta!! Oli varmasti homma...

Toivottavasti Sippuliinilla helpottaa tuo pahaolo jossain vaiheessa! Ootko kokeillu että syöt jonku raikkaan hedelmän ennen ku nouset sängystä?

Niin ja niistä sykkeistä: Muistelisin että ne ois pyöriny siina 140-160 välillä kokoajan. Viikolla 16 on näköjään ollu 155 ja rv 40 vaihtelevasti 129-140. Muuten ei oo sykkeitä merkitty korttiin. Painoa oli tullu rv 16 n 2kg. Viikon 20 jälkeen sitä sit alkoki tuleen oikein urakalla. Nyt sitä on tullu kilo per viikko turvotusta mut en kumminkaan ymmärrä missä ihmeessä mun kropassa on melkein 20 kg ylimääräistä... Maha on kyl valtava et kai se suurinosa on siinä... Lähtöpaino oli n 56kg. Jospa ne sit lähtis, toivotaan!

Onko teillä ollu mitään mielihaluja?

Mulla oli alussa porkkanat ja yhdet tietyt omenat ja nyt jääkaappikylmät appelsiinit, nam! Kyllä niitä makeanhimojaki on joskus aina ilmaantunu :)

Jaksamista kaikille!!!

Marika 40+6 (huh)

Vierailija
10/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset onnitteluista :)

Kiva, kun olitte laittanut noita mittaustuloksia!

Mitenköhän teillä muilla on mennyt alkuraskaudessa tuo paino? Mulla on tullut nyt jo 1,5kg lisää ja tuntuu, että olis jo tullut paljon enemmänkin, on niin possu olo! :) Siis kaamea turvotus ihan ylävatsasta asti iltaisin, ihan kuin olisi kyljissäkin, tunnen itseni ihan lihavaksi :/

Noh, kohtahan se oikea massu alkaa kasvaa, niin sitten ei ole enää väliä. Mies lupasi eilen mun mahaa tarkkailtuaan, että voidaan mennä ens viikolla ostamaan jotkut äippähousut, ennen kuin lähdetään matkalle. Taisi tuumata, että nyt vaimo on alkanut paisua. On se kumma, miten asian konkretisoituminen saa miehen mielen muuttumaan. Vielä pari viikkoa sitten mies ei suostunut vielä puhumaan " teistä kahdesta" , mutta nyt jo pussailee masua ja puhuu sille :)

Sippuliinille tsemppiä pahoivointiin ja Marikalle kestopeukutukset!

-Q- & -q- 11+3 (lähestytään maagista rajaa...)

Vierailija
11/58 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt mandariineja ja porkkanoita enemmän kuin laki sallii! Pitääpä muuten lähteä jääkapille taas hakemaan rouskutettavaksi pari porkkanaa :)

Vierailija
12/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Aamulla en oksentanut! Pelotti kyllä, että sitten oksennus tulee työmatkalla tai töissä, mutta edelleen olo on melko hyvä. Neuvolan täti ehdotti, että voisi syödä korppua ennen kuin nousee sängystä. No korppuja ei ollut, mutta otin eilen yöpöydälle ruisleipää. Sitä sitten söin ja murustin koko sängyn aamulla, mutta nähtävästi se kannatti. Toivotaan, että hyvä olo jatkuu!

Onnea Q:lle gradusta! Varmasti aikamoinen puristus. Ja nyt loppumetreillä varmsti oli myös muuta ajateltavaa tuon masuasukin tiimoilta. Hieno juttu, että sait gradun valmiiksi!

Mulla alkaa viikon loma, jee! Aika väsynyt sitä töissä on jo ollutkin, että loma on enemmän kuin toivottu. Alkuviikosta mennään miehen kanssa kylpylään, ihanaa. Toivon tosiaan, että tämä olo pysyy nyt parempana!

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!

=) Sippu ja pikku-tikru 7vk tasan!

Vierailija
13/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys tänne odotuspuolelle. Täällä yksi tuore plussaaja, joka ei vielä oikein usko olevansa raskaana ja pelkää, että jotain ikävää vielä taatusti tapahtuu jos oikein riemuitsee saavutetulla kahdella viivalla. Olen tuolla kuumeilupuolen ensikoissa vasta parisen kuukautta kirjoitellut. Neljännestä yrityskierrosta tämä plussa saatiin eli kaiketi aika pian. Kolme vuotta kuumeilua on kuitenkin jo takana eli olihan se jo aikakin.

Mites toi päivien laskeminen ihan tarkalleen menee? Maanantai oli kp 29 eli jos lasketaan 28-päiväisen kierron mukaan niin onko tuo maanantai rv 4+0 vai 4+1? Niin kuin sillä yhdellä päivällä jotain väliä olisi... ;-)

Entäpä kuinka pian olette olleet neuvolaan yhteydessä eka kertaa? Kaupungin sivuilta katselin ja siellä sanottiin, että sinne passais soitella kun on suunnilleen 8. viikolla. Kamalan pitkä aika pitää vielä odottaa. Jos aiemmin haluaisi käydä niin yksityiselle kai pitäisi mennä. Mitä ne mahtaa maksaa?

Kauanko kestää ennen kuin uskoo, että plussa voi olla totta??

nimim. vielä kolme päivää plussan jälkeen ihan ihmeissään

Vierailija
14/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ilmaantu yks vaiva: nimittäin särkee nilkkoja ihan kiitettävästi. En tiä onko turvotuksen takia mut ei pitäs ainakaan sen takii olla et olis tota painoo tullu vielä hirveesti.

Noista mieliteoista sen verran et mulla tekee nykyään mieli makeaa ja erityisesti suklaata. Ennen raskautta mun teki aina mieli suolasta joten joku on ainaski muuttunut.

Nalliralli ja masuasukki 11+6

Vierailija
15/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle tosiaan onnittelut gradusta! Mitenköhän mä saisin aikaan jotain noiden koulujuttujen kanssa¿

Marikalle kestotsempit myös täältä¿ toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

Alkuraskauden painon noususta oli kysytty. Mulla paino laski alkuun ja vasta 19+0 neuvolassa oli lähtenyt nousuun. Mutta vaikka alkuun laskikin niin pysyi koko ajan kuitenkin lähtöpainoa korkeammalla kun eka neuvolassa olikin vähän korkeammat lukemat¿ ilmeisesti jotain turvotusta oli silloin.

Ja sitten mieliteoista. Mulla ei oikeastaan oo mitään isompaa himoa tai ällötystä tullut missään vaiheessa. Alussa kun oli sitä lievää pahoinvointia maistui jäiset pakastemarjat maailman parhaalle ja kokonaisia suolakurkkuja oli pakko ostaa joka kerta kaupasta. Ja silloin ällötyksen aikaan en voinut kuvitellakaan syöväni pastaa. Nyt taas maistuu sekin. Nyt on alkanut tehdä mieli jäätelöä¿ mutta ei kuitenkaan ihan himoksi asti ja sitten jostain syystä lihajalosteen lenkkimakkaraa löytyy meiltä tällä hetkellä kyllä koko ajan jääkaapista =D

Sippuliinille hyvää lomaa!!! Toivottavasti pahoinvointi pysyy pois kylpyläreissun ajan! Meilläkin on reilun viikon päästä edessä kaksi yötä Naanatalin kylpylässä.

Essille onnittelut plussasta!!! Ja kyllä siinä plussan todeksi uskomisessa voi mennä vaikka kolme viikkoa =D Musta tuntuu välillä, että uskonko mä vieläkään =)

Jokohan mun nyt pitäis mennä ottamaan noi tontut pois ikkunoista¿ on vähän jäänyt tuo joulu purkamatta kun oli se harjoittelu koko tammikuun. No nyt on aikaa ja mieskin lähti laskettelemaan. Illalla sitten mennään ulos syömään ja käydään katsomassa Matti-leffa.

[color=red]pikku-mili & paco 28+0[/color]

Vierailija
16/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet] Aamulla oli neuvola, kaikki kunnossa! Hemppa oli noussut, siitä olen todella iloinen! Ensi viikolla onkin sitten vika lääkäriaika. Joka viikko on ollut jotain, valmennusta, neuvolaa ja lääkäriä...

Hienon esittelylistan oli Quiero tehnyt!

NapNap rv35+2 [/color]

Vierailija
17/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdinpa laittaa... sitä munkin piti sanoa, että hieno oli esittelylista!!!

NapNap, voi hurja kun sullakin alkaa noita viikkoja jo olla paljon!! H-hetki lähestyy. Isoveljen tytär syntyi loppusyksystä viikolla 35+5 ja painoi jo 2740g.

Vierailija
18/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ollaan. Eilen illalla iski huono olo joka nyt jatkuu... Toivottavasti tää on jotain enteitä synnytyksestä enkä oo tulos kipeäksi. Se tästä vielä puuttuis ku kuumeen pukkais! Pitää yrittää juoda jos se auttais...

Onnea Essi plussasta!!!!

Kyllä sen ainaki siinä vaiheessa alkaa uskoon ku maha alkaa kasvaa:) Neuvolassa oli aina kiva käydä ku sai varmistuksen että siellä sen pienen sydän sykkii :) Ja voi sitä onnen tunnetta sit ku alkaa liikkeet tuntuun :) Ei sitä meinaa välis vieläkään uskoa et ihan tosissaan me se vauva saadaan :) Mä otin yhteyttä neuvolaan heti ku plussasin ni ne sit anto ajan milloin tulla ja voihan sitä käydä yksityisellä ultrassa ni saa varmistuksen sitä ennen. Ne on sellaisia piinaviikkoja ku odottaa sitä ensimmäistä neuvolaa :)

Niin ja hienot nuo meidän sivut :)

Marika 41 tasan

Vierailija
19/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata, että jollekin muullekin maistuu makkara :) Itse oon himoinnut makkararuokia nyt muutaman viikon. Oli kyllä unelmien täyttymys, kun työpaikan ruokalassa oli ihan tavallista makkarakastiketta :D

Onnea täältäkin Q:lle siitä gradun valmistumisesta! Kiva seurailla mahan kasvua, kun ei ole siitä G:stä huolehtimista enää :) Toivotaan, että omani valmistuisi edes toukokuuhun mennessä...

Tsemppiä Marikalle! Ehkäpä se kipeä olo tulee siitä, kun elimistö valmistelee synnytyksen alkamista... Toivotaan!

Vierailija
20/58 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli: Ihana oli masukuva!!! =)

Essi-78: Mun plussaamisesta on kutakuinki 2vkoa ja silti on vielä epäuskoinen olo... =) Mutta kyllä se tästä pikku hiljaa.

Quiero3: No kyllähän mä sut vasta-alkajista muistan. =) onkin pitäny moikata sua jo aikasemminkin mutten oo saanu aikaseksi.

onneks olkoon, kun sait gradun valmiiks! osaan kuvitella kuin iso homma siinä on ollut.. ja niinkun joku sanokin niin nyt saat rauhassa keskittyä masun kasvatukseen kun gradusta ei tartte stressata: =)

hieno oli meidän esittelysivu! kiitos siitä.

).( mun pikkuveljet on saanu mutkin innostuu tästä raskaudesta eikä enää niin kauheesti pelota: nuorempi veljistä oli jo pohtinu, että mitä vaippoja me aioitaan sitten käyttää (oli kattonu tv:stä mainoksia), ja vanhempi oli pitäny koulussa gallupin, että kumpi veljeksistä on enemmän eno-tyyppiä... =)

Ens keskiviikkona olis sit se alkurask.ultra.! =) jännittää jo vähän.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Burde

PS. Miten noi raskausviikot lasketaan? lähinnä tarkotan noita plussa päiviä. Mulla vaihtuu raskausviikko aina lauantaisin, ni onks mulla nyt rv6+6? Kun en oo ihan varma... =)