Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan potkut " tuntuu emättimessä" - onko joku samaa kokenut selvinnyt la:aan asti?

30.01.2006 |

Heips!

Lueskelin keskusteluja, joissa moni äiti oli joutunut sairaslomalle sen vuoksi, että vauvan potkut olivat alkaneet avata kohdunsuuta/kaulaa. Itselläni potkut tuntuvat aina välillä " emättimessä asti" ; sitä ihan säikähtää kun tuntuu, että kohta sieltä varmaan tulee jalka tai käsi ulos asti... :o/ Ja melko voimallisesti vauva jo näillä viikoilla (rv 26) potkii... Viikko sitten tutkittiin kohdunsuun tilanne: kiinni ja täyspitkä eli eipä ole nuo potkimiset ainakaan vielä vaikuttaneet.

Mietinkin, onko tuo alhaalle potkiminen aina " vaarallista" ja pitäisikö tässä siis jännittää paikkojen kiinni pysymistä?? Onko joku selvinnyt tuntemuksista huolimatta laskettuun aikaan asti??

Näin kummallisia mietteitä tällä ensisynnyttäjällä tällä kertaa... Kiitos kun vastaatte :o)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Emelia,

Minulla ei ainakaan ole vaikuttaneet potkut emättimeen milläänlailla kohdunkaulan tilanteeseen. Vauva on ollut perätilassa alusta asti ja siitä ovat potkut johtuneet. Ensimmäiset kerrat tuntuvat kyllä aika ilkeiltä, kun tuntuu kuin jalka tulisi ulos.....niihin tottuu. Kun vauva on kokoajan potkinut alaspäin olen ainakin säilynyt kivuliailta potkuilta kylkiluihin. Ei ymmärtääkseni ole mitään pelättävää.......Synnytystä tulee tosiaan perätilatapauksessa hiukan suunitella.

Täällä viikoja on nyt 34+6, joten eiköhän tässä tarpeeksi lähelle laskettu selvitä.

Vierailija
2/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vastasit :)

Vielä nostan - ehkä joku muukin haluaisi kertoa kokemuksiaan....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ihan siltä kuin vauvan käsi tai jalka olisi emättimessä. Vauva on tähän asti aina ollut poikittain tai perätilassa (nyt viime viikonlopun aikana kääntyi raivotarjontaan).

Luulisin noitten liikkeitten tuntuvan tuolla nimenomaan vauvan asennon takia. Viimeksi tsekattu paikat rv 36+0 ja silloin oli vielä kohdunkaulaa jäljellä 2-3 cm ja kiinni, eli ei mulla ainakaan oo vaikuttanu.

Tuu-Tikki rv 37+0

Vierailija
4/4 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös viikolla 26 ja potkut on alkanu myös tuntuun emättimessä. Ei tosin kaikki potkut, mutta jotkut kyllä osuu sinnekin. Tunne on kyllä tosi jännä, tuntuu aivan erilaiselta kun potkut kylkiin. Juttelin tossa just siskoni kanssa, joka odottaa toista lasta parhaillaan ja sillä oli myös ekan raskauden aikana samanlainen " ongelma" . Neuvolassa oli kuulemma sanottu, että potkut suoraan alas on ihan normaaleja, eikä niitä tarvi säikähtää, vaikka ne häijyltä tuntuukin. Pitää vissiin vaan iloita tästäkin liikehdinnästä, vaikka se jäätävältä tuntuukin=)