Mikä paras laihdutuskeino minulle? ov
En ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta vatsan ja lantion seudulla ikävät makkarat tursoilevat. Lisäksi mulla on " laulajan lihakset" eli niitä ei ole. Jalat ovat kuin kaksi tulitikkua.
Minkälaista liikuntaa ja ruokavaliota suosittelisit mulle, jotta pääsisin vatsaläskeistä eroon ja saisin jalkoihin varsinkin vähän lisää massaa? Takapuolikin kaipaa kiinteytystä..
Kiitti! Ainiin, olen 166cm/55kg
Kommentit (2)
Eläinrasvoista ei ole pakko luopua, koska ne makkarat saa sulamaan kyllä liikkumalla aktiivisesti.
Alkuun voisit käydä salilla vähintään 2 kertaa viikossa, ja sen lisäksi kunnon hikilenkillä vaikkapa kerran viikossa. Voit myös myöhemmin ottaa ohjelmaan mukaan mm. Pilatesta, mikä tekee ihmeitä vatsalle, mutta alussa ei tietysti kannata intoilla liikaa, ettei tule kyllästyminen. KUN löydät hyvän kuntosalin jostain läheltä, niin muistathan samalla teettää itsellesi kunto-ohjelman, ja pyytää ohjaajaa esittelemään sinulle laitteiden toiminta. Tällä tavoin pääset tehokkaimmin alkuun! Kunto-ohjelma maksaa yleensä jonkin verran, ellet liity salille jäseneksi.
Ja yksi neuvo sinulle jo tässä vaiheessa:
UNOHDA VAAKA. Hanki hyvä mittanauha, ja ota itseltäsi mitat (hauis, rinta päältä, rinta alta, vyötärö, lantio, peppu, reisi, pohje) kerran 1,5kuukaudessa. Usko sen lisäksi enemmän peiliin.
Tsemppiä :)
Pitääkö mun jättää kaikki rasvat (siis eläinrasvat lähinnä) pois? Pääseekö makkaroista muuten eroon millään..
Ap