Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Budjetointivinkkejä?

Vierailija
30.01.2006 |

Jouduin viikonlopun jälkeen perheemme raha-asioista vastaavaksi, kun mieheltä ei homma sujunut: rahat ei muka riitä, vaikkei budjetointikaan pelannut. Nyt kysyisinkin vinkkejä tuon homman hoitoon: miten organisoitte perheenne raha-asiat? Mietin erillistä tiliä laskuille ja sieltä suoraveloitus mahdollisimman monista säännöllisistä laskuista. Erotatteko ruokarahan erikseen tai korvamerkitsettekö muuten rahoja? Miten säästätte?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta systeemistä, mutta tämä toimii meillä. Minulla on taulukko (olen taulukkofriikki), jossa näkyvät kaikki vuoden tulot ja menot kuukausittain (kuukausi per sarakke). Riveille on eritelty KAIKKI meidän taloudessa esiintyvät laskut (kuukausittaiset, 2krt vuodessa maksettavat, kerran vuodessa maksettavat, satunnaiset jne.). Siihen olen sitten kirjannut kaikki menot.

Meillä molemmat " maksavat mitä jaksavat" eli erillistä laskujenhoitotiliä ei ole, mutta sekin on tietysti vaihtoehto. Ruokarahat meillä siirretään aina palkkapäivänä S-tilille, josta markettiostokset sitten maksetaan.

Suoraveloitus on kätevä, jos siitä tykkää. Itse haluan vaan jostain syystä maksaa laskun " käsin" . Säästöön siirretään tietty summa joka kuukausi. Loput rahat kumpikin käyttää miten parhaaksi katsoo.

Siinäpä jotain esimerkkejä :) Ota ruutupaperia ja kynä käteen, kyllä se budjetti siitä syntyy. Hyviä vinkkejä muuten löytyy marttaliiton sivuilta.

Vierailija:

Jouduin viikonlopun jälkeen perheemme raha-asioista vastaavaksi, kun mieheltä ei homma sujunut: rahat ei muka riitä, vaikkei budjetointikaan pelannut. Nyt kysyisinkin vinkkejä tuon homman hoitoon: miten organisoitte perheenne raha-asiat? Mietin erillistä tiliä laskuille ja sieltä suoraveloitus mahdollisimman monista säännöllisistä laskuista. Erotatteko ruokarahan erikseen tai korvamerkitsettekö muuten rahoja? Miten säästätte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi