Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-- KULTAINEN 60-LUKU--

30.01.2006 |

Ajattelin vaihteeksi aloitella pinoa, kun ei ole ketään muutamaan päivään näkynyt. :)

Täällä rytmi tuntuu löytyneen kohtuulliseksi (ja toivottavasti vähän pysyvämmin). Eli nukkumaan vähän ennen puoltayötä, herätys kahdeksalta, unet 10-11, unet 12-16 ja ilta hereillä pieniä tissittelytorkkuja lukuunottamatta. :) Että olen onnellinen, kun menee näinkin hyvin... Neiti on nytkin vaunuissa pihalla tutimassa ja minä vaan laiskottelen netissä.

Meillä on seuraava neuvola vasta helmikuun lopussa, mutta ainakin toistaiseksi tuo neito näyttää kasvavan ja pulskistuvan ihan silmissä. Löytyy jo reisimakkaroitakin, mitä ei kyllä enen ole ollut...

Kuikas ihmisillä on sujunut? Vieläkö Helinällä huudetaan, entä onko Hilimalla yövalvominen yhtään helpottanut? Entäs muut, tulkaahan kertomaan!

-kirahvi ja Soli 4 kk 1 vko 4 pvää-

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa vihdoin olla flunssat ohi, mitä nyt pienestä yskästä kärsitään. Itsellä kyllä on taas veto niin poissa, että autolla menen joka paikkaan vaikka ilmat olisivat upeat vaunulenkkeilylle.

Meillä pikkumies on nykyisin kovasti mukana kaikissa touhuissa, tässäkin yrittää näppiksiä huitoa. Ja selittää ja hymyilee tosi paljon. Olen huomannut, että meidän vesseli vaatii paljon unta ja kunnon mittaisia yhtenäisiä pätkiä, muuten on tosi kärttyinen. Ja yöt on alkaneet sujua hienosti omassa sängyssä, yleensä kahdella yösyötöllä, joskus yhdellä.

No eipä äidin jutut kiinnosta ja huuto alkoi, myöhemmin lisää!

t. Triina ja vesseli pian 3kk

Vierailija
2/7 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä vaan,

Täälä on huiskittu menemään tänään. Kun ei taloa löydy, täytyy yrittää tästä rt kolmiosta saada mukavampi asua ja siksi tänään taas vaihtelin järjestystä ja yritän saada lisää tilaa..

Tyttö on ollut aivan ihana. Rakas mussukka. Rytmi on jokseenkin sama; Yö unille mennään 9 ja neiti vetelee syömättä aamutunneille (jopa seitsemään jos antaisin) yleensä kuitenkin viiden maissa syötän.Sitten yöunilta nousee vasta 9, vaihdetaan päivävaatteet ja syö, sitten melkeen menee pienille tunnin puolen tirsoille sisällä. Sitten valvoo tunnin ja ulkounille 12 maissa- joilta herää vaihtelevasti 14-16 kieppeillä. Ilta menee yksillä tunnin nokosilla ja taas sitten yöunille ysiltä. Neiti nukkuu kyllä mielestäni todella paljon.

Makkarat on jaloissa pysyneet, joten kai tuo on tarpeeksi saanut syödäkseen. Olen kyllä antanut edelleen pullosta ehkäpä sen määrä on jopa vähän lisääntynyt, mutta en tunne siitä mitään huonoa omaatuntoa- kun ihan terveenä (kop,kop,kop) ollaan pysytty :)))

Itkuisuus hävisi kun jätin Relan ja siirryin cuplatoniin, täytyy vissiin välillä vaihdella näitä troppeja- voihan se olla ihan korvien välistäkin tää juttu.

Äiti on kyllä number one, mutta iskäkin on aika kiva ja isoveli ihan ihku.

Ylihuomena on neuvola (meillä vaan 3-4 vkon välein) ja sitten mitoista lisää. 62 vaatteet on jo aika napakoita.

Mitäs muille kuuluupi?

PS. Neiti Näpsä myös hymyilee aivan valloittavasti, hänen edessään sulaa karskeinkin äijänköriläs

Helinä ja Sisseli 10 vkoa 2 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä meidän vesselin hyvää yöunta. Viime yö meni ihan seinille, nukahti vasta lähempänä puoltayötä ja parin tunnin välein heräsi vatsavaivoihin ja kuudelta jo ylös. Itse olen ihan puhki, olin jo niin mukavasti kerennyt tottumaan hyviin yöuniin. Tosin otin itsekin tunnin aamutirsat, kun sain lapset vietyä ja vesselin ulos vaunuihin. Taitaa nukkua siellä koko aamun, oli sen verran rikkonainen tämä yö.

Muuten alkaa poika olla niin valtavan kokoinen, että yhdellä kädellä ei kyllä kannatella. Mietin tässä että lähenteleekö jo 8kg, kun 2kk neuvolassa oli reilu 7kg. On jämäkkä tapaus, mutta koska ei vielä ole puolivuotias eikä osaa istua, niin käsittely on ihan pikkuvauvan luokkaa. Tapasin yhden toisen äidin, jolla oli täsmälleen samankokoinen 8kk tyttö, ja tämä mennä konttasi ja nousi pystyyn. Näytti tosi hurjalta, kun oli muuten samanlainen kaljupää kuin meidän poika, joka vaan tyynesti makasi selällään ja vähän siinä sätki. Meillä pojalla ei ole mitään yritystäkään kääntyä, mutta ovat olleet muutkin kakkosta lukuunottamatta tosi laiskoja. Esikoinen ei tainnut koskaan oppia kääntymään (ainakaan ennen ylösnousua).

Mukava kuulla Helinä että teillä on rytmi löydetty. Minäkin varmaan käyn ostamassa sitä cuplatonia, kun ei olla vielä koitettu, kun rela tuntui tehoavan aiemmin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

t. Triina ja vesseli pian 3kk

Vierailija
4/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen verran, että oli mukava kuulla, että Sissillä ovat masuvaivat helpottaneet :) Ja nukkuu kyllä tosi hyvin! Ihan kateellisena luin... Meillä kun tosiaan ollaan " vähän" vähäunisempaa sorttia. Eikä siinä pullossa mitään vikaa ole, jos lisämaitoa selvästi tarvitaan. :)

Eiköhän Triina teilläkin vähitellen ala seljitä. Tuleehan noita takapakkeja rytmissä, mutta jaksamista, kyllä se vielä löytyy... Meidän neiti taitaa olla nyt lähellä 7 kiloa ja olen ihan tuskassa nostelemisen kanssa. Jotta ymmärrän, että varmasti teillä tulee hiki poitsua siirrellessä. Minä olen itse vielä häviämässä kokonaan eli laihtunut niin paljon, että lihaksetkin ovat katoamassa. :P Ja lapsi kasvaa eli voimaa tarvittaisiin lisää. Ei hyvä... En vaan pysty syömään niin paljoa kuin kulutan, vaikka mielestäni mussutan ihan koko ajan.

Päivänjatkoja... Löyytisiköhän lisää 60-lukulaisia kirjoittelemaan?

Vierailija
5/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas nostettaisiin, ettei vallan kadota...

Vierailija
6/7 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan!

Mukavaa kuulla että mahavaivat on Sissillä helpottaneet :) ja rytmiäkin on. On Triina tosiaan nostelemista, kannattaa katsoa niitä omia nostotottuksia, minä nääs sain tuolta kakkoselta itseniaivan jumiin, kun pidin aina samalla kädellä ja kaikkea piti tietysti suheltaa sillä toisella...

VAlio ei ole mikään isoniso, vaikka siskoaan isompi onkin. Painoa oli alle 7kg, mutta ihan se riitti ja tissillä mennään edelleen (parin kaverin kauhuksi, kyselevät aika usein, että VIELÄ sä vaan imetät?!?). Ollaan kyllä jo pohdittu, että sitten puolivuotiaana maistellaan jotain...

Viikon verran on ollut aika ahkeraa yösyöntiä. Luulen että se 5 kk rokotus perjantaina toi meille kärttyisän ja itkuisen vauvan, mutta tänään oli jo ihan hyvä päivä ja viime yönäkin nukkui ihan entiseen malliin eli kahdella ruokailulla. Tänään ollaankin pyöritty aamu sairaalan käytävillä siskoa odottelemassa. Ensi viikolla kuullaan testitulokset, vähän jännittää.

Yleensä Valio on aurinkoinen, kuolatippa leualla ja innoissaan tonkii lelujen kanssa olohuoneen matolla (pitäisiköhän viedä pesulaan keväällä, pari puklua voi olla?). Tykkää siskoista kovasti ja osaa jo vähän leikkiäkin, silittelee siskon poskea ja työntää nenää nenään kiinni :) Meillä jopa vähän vierastetaan, hirmu huuto nousi kun työkaveri yritti ottaa syliin.... VAlio itkee aika harvoin, ei siis läheskään joka päiväkään, mutta kun tekee sen, on niiin loukkaantunut että...

Nyt mies huutelee soffalle, kotiäidin iloja :)

Mukavaa viikkoa kaikille kultaisille!

Pääsky

Vierailija
7/7 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa ollaan vaikkei mitään ole pitkään aikaan kuulunutkaan.

Suomen vieraat tulivat, viihtyivät ja lähtivät. Kolmen viikon turistioppaana olo siis takana. Huh, huh. Kivaa kyllä oli.

Neiti täyttää pe 7kk. Kiinteät uppovat. Viimeiksi taisin valitella, kun ei osaa syödä...Nyt menee kaikki sisään, mitä metrin säteellä on saatavissa. Painoakin on alkanut tulla ihan urakalla.

Yöt ovat muuttuneet entistä rikkinäisemmiksi. Ei uskoisi, että neiti nukkui silloin joskus kokonaisia öitä.

Isompien lasten synttäreitä vietellään tällä viikolla kaksin kappalein. Miestäkin odottelen kotiin työmatkalta.

Väsynyt, mutta onnellinen on olotila.

Terveisiä teille kaikille kultaisille!