Omakotitalossa asuvat! joilla toinen hoitovapaalla...
pärjäättekö? Rakentamaan pitäis alkaa ja itse olen hoitovapaalla (ei työpaikkaa mihin palata) ja mies töissä...
Kommentit (6)
Tiedän että kaikilla ei ole näin, mutta pitäisi ainakin valtion tuke jotenkin että voisi lapsen kanssa huoletta olla sen 3 vuotta kotona.
Vierailija:
pärjäättekö? Rakentamaan pitäis alkaa ja itse olen hoitovapaalla (ei työpaikkaa mihin palata) ja mies töissä...
Ostettiin talo viime keväänä. Kaikki säästöt on menneet, eikä riitäkään - remonttiin tarkoitan. Miehen tulot riittävät elämiseen ja normaaleihin kuluihin. Lainasta maksamme vain korot. Aina kun ja jos tulee mitään ylimääräistä menoa, niin ne eivät riitä ja joudumme käyttämään vähäisiä säästöjämme. Minä palaan syksyllä töihin ja vain sen takia jaksamme tätä kituutusta.
Eli se pärjääminen riippuu pitkälti siitä mitkä ovat töissä olevan tulot. Me ei olisi uskallettu lähteä tähän projektiin, jos minulla ei olisi työpaikkaa odottamassa.
Kohtalaisen mukavasti elellään. Vika vuosi hoitovapaata menossa.
Meillä on aika pieni lainanlyhennys/kk, mies maksaa sen ja muut asumiskulut, mun kh-tuki menee sitten ruokaan ja lasten harrastuksiin ym. Itelle ei ole pahemmin tullu hankittua mitään pariin vuoteen. Jemmaankin jää rahaa jonkin verran yllättäviä menoja ja remppaa varten, eikä olla mitään hyvätuloisia, miehen nettotulot n.1800e.
Miehellä hyvä palkka, mutta silti asumiseen mennyt suurin osa. Tiukkaa silti. Maksettu lainan lyhennykset kuten ennenkin. Rakentamisestakin kokemusta. Ja jos mahdollista, niin suosittelisin sitä siirrettävän myöhempään ajankohtaan. Paitsi, että teillä tulee olemaan rahat tiukilla, myös hermot vääjäämättä tulee kiristymään - sinä lasten kanssa AINA ja mies AINA raksalla (illat, viikonloput). Oikeasti. Se ei ole helppoa.