Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ SYYSKUISET UUTEEN VIIKKOON ~*~

30.01.2006 |

Onpas täällä hiljaista syyskuisten osalta, en ainakaan nähnyt mitään pinoa..

Tyttö nukkuu partsilla niin on aikaa kirjoittaa pari riviä.

Tytölle tuli nuhaa taas viikonloppuna ja minä tietty pelkäsin sydän syrjällään että iskee taas se inhoittava rs-virus mutta ei onneksi!! Olikin tavallinen nuha vain.. ja sekin jo menossa ohitse.

Meillä on huomenna neuvola ja ajattelin nyt sitten kysellä tarkempia ohjeita kiinteisiin siirtymisestä.. Tyttö niin hienosti jo aukoo suutaan kun annetaan lusikalla d-vitamiinia että varmaan hyvin menisi ruokakin.. Se vähän hirvittää että jos tulee jotain maha-oireita niistä. Onko teillä ollut vaikeuksia sen suhteen??

Meillä on tuntunut nyt olevan jotain vatsanväänteitä muutenkin useampana päivänä ja tyttö on ollut aika kärttyinen eikä ole viihtynyt oikein missään mutta voi olla että johtui tuosta alkavasta nuhastakin, koska nyt on jo oma hymyilevä itsensä :)

Minä ja mieheni olimme eilen ensimmäistä kertaa kaksin ulkona sitten vauvan syntymän jälkeen :) Olimme elokuvissa ja syömässä ja mummi oli tyttöä katsomassa. Hyvin meni kaikilla osapuolilla. Ja täytyy myöntää että mukava oli olla vähän tuulettumassa!! En minä mitään baareja kaipaa mutta elokuvissa olisi kiva käydä silloin tällöin. Ja sain jopa ajatukset irti kotoakin, en ollut koko aikaa huolissaan miten täällä kotona menee :)

Parvekkeelta huudellaan jo niin tiuhaan että taitaa tytsy heräillä pikku hiljaa...

Hyvää päivän ja viikon jatkoa kaikille!!!

äiti + tyttö (4kk)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!Täälläkin voidaan suht mainiosti.Anni kasvaa,kirkuu,kääntyilee,syö kiinteitä jne...Yöt on edelleen rikkonaisia,joskus herätään tunnin välein...auts...joskus neljän tunnin välein eli ei mitään rytmiä öisin vielä.Päivisin nukutaan joko ulkona parvekkeella tai sisällä sängyssä noin tunnin,puoltoista.Muutoin ei mitään ihmeempiä,onnellinen mutta välillä väsynyt äiti.

Marsa

Vierailija
22/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lähtee hiuksia. Ja niitähän on sitten vaatteet ja matot ja suihkukaivot ja kaikki täynnä. Olen onkinut niitä vauvankin suusta useamman...grr.

Pitäis varmaan taas alkaa syyskuisillakin pitämään päivittäisiä pinoja; olis helponpi lukea. Tuppaa meillä tulemaan näitä kilsan pituisia. Vai mitä ootte mieltä?

Meillä vielä mennä rm:llä, hyvin on vielä riittänyt. Ajattelin joskus ens kuussa aloitella soseita eli jossain 5½-6 kk tienoilla. Katsotaan nyt mitä neuvolassa sanovat.

Päikkärit on meillä vähän mitä sattuu. Yritän pitää niissä jotain rytmiä, mutta meidän daamia ei nukkumaan saa ellei häntä huvita. Nyt taas olen yrittänyt ulkoilla; vaunuissa kun uni tulee aina.

Surullinen uutinen oli Iida-Ilonan tekstissä. Voi pientä. :' (

Pitää muistaa olla kiitollinen omasta vauvastaan. Silloinkin kun se kitisee ja heräilee yöllä.

Positiivisia ajatuksia kaikille syyskuisille!

Auroora ja typy 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi IHANAA JMMK (RAKAS KAIMANI..;p )kun Aleksi on taas kotona!!! HALEJA meiltä!!! =-D

Ajattelin siis taas kirjuutella minäkin..

Sunnuntaina tuli 4kk täyteen ja tänään oli 4kk neuvola ja lääkärin tarkastus myös... " terve,jäntevä poika" lukee neuvolakortissa tän päivän kohdalla.:) Mitat oli 7130g, 63,5cm ja pipo 41,5cm. Oikkeen komiasti poika on kasvanunna! =-D

Sormet on koko ajan suussa,kuola valuu ja ikenet on turvoksissa...Että kohta varmaan hampuja pukkaa esiin..;)

Soseet maistuu hyvin,kaikki mitä on nyt tähän mennessä maistettu,niin menee hienosti alas. ;-p

Kääntyillä meillä ei vieläkään,mutta niin kun jo oon aikasemmin sanonu,niin kaikki aikanaan..:) Jalat ja kädet kyllä viuhtoo meneen koko ajan kovasti.. Ja " juttua" piisaa. ;)))

Meillä on ruvettu nukkuun yöt ihmee hyvin (....saa nähdä kauanko kestäää ;P) Nukkuun mennään yleensä n.21-22.00 ja herätään eka kerran 5.-6.00 ja sit nukutaan viä 9.-10.00 asti. Poikkeuksia tietysti on.

Päikkärit nukutaan sit partsilla vaunuissa n2tuntia ja sit iltapäivällä n.tunti joko pinniksessä tai vaunuissa lenkillä ja illalla otetaan sit viä

½-1tunnin unet sohvalla.

Mitä vaippoja te käytätte lapsosillanne? Merkki ja niitten koko?

Meillä liberon midi viä käytössä,kohta vaihdetaan maxiin. Oon tykänny, ja Mico myös;) on pitäny kuivana yölläkin.

Teettekö ite soseet vai annatteko kaupan valmiita?

Meillä syödään ainakin viä kaupan valmiita,kun meitillä ei oo kun pieni pakastelokero,eikä kunnon pakastinta,niin en oo tehnyt sit ite.

Josko sit kun päästään muuttaan ja uudessa asunnossa on pakastin,niin tekis sit isomman satsin kerralla... :)

Tulipas taas tääläkin omaa napaa jonkun verran,mutta en nyt juur muista mistä siä on puhuttu....vaikka just ne luin.... (mulla on paha varhaisdementia.... ;-D )

Nyt meen tekeen isännälle ruokaa,kun se tulee ylitöistä kohta kotiin..

Mico se nunnuu tossa vieressä sohvalla. :)

Aurinkoisia kevään odottelu päiviä kaikille syysmammoille ja lapsille!!!

Terv. Syysmami ja Mico.

Vierailija
24/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki tuolla hoitelloo lapseloita ja mä pidän ny vapaata ja tsättäilen tässä vaan ;)

Mä olen niin itsekeskeinen ja idiootti etten viimeksiKÄÄN kommentoinut muitten juttuja mutta otetaan vahinko takas ja tehdään se nyt.

Iida-ilonalle voimia surun keskelle, tuon pahempaa ei varmaan voi ollakkaan, tuli tosi paha mieli. Ajatuksia ja voimia serkullesi!

Noppis: Aleksi nukkuu kahet päikkärit ja on tosi hyvin mennyt, rytmi jotenkin niin että ekat päikkärit 11.30-13.30 ja seuraavat 15.00-18.00, yöunille menee aika tarkalleen 20.30 ja aamulla heräillään 9.30 aikaan.

Mä en noihin nokkamukeihin ota kantaa kun meillä ei niitä olla käytetty joten en vaan tiedä. Esikoinenkin meni suoraan pullosta lasille eli katsotaan miten Aleksin kanssa käy.

auroora05n idea hieno, joka päivälle uusi pino, tosin emmehän me voi vannoa että täällä kaikki kykkisivät joka päivä ;) Itse YRITÄN (en vanno, enkä edes lupaakkaan) että kirjoitan joka päivä mutta yritän.

Ainii, ja TERVETULOA uudet mammelit, tänne mahtuu minkä kokosta ja näköstä vaan :)

Kaimeli kyselit vaippoja, meillä käytössä nyt Pampersin 5 (11-25kg) koska juuri loppui 4 koko ja hitto ne viimoset alko jo mukavasti kiristeleen poikaa ja raksapyllynä herättiin joka aamu, nuo viitoset on ihan ykköset tällä hetkellä :) Kasvissoseet oon tehny pääsääntösesti ite, meillä kun on sikaiiiiiiiiiiiiiiiiso ihana pakkanen niin sinne on niitä kiva keräillä, hedelmäsoseita en tee ite, nyt enkä koskaan :D Ja sun varhaisdementia on jatkunu viimoset 7 vuotta että...;D

Katsokaa, mä panostin (saanko kirkkaimman kruunun?:D). Eiku oikeesti, nyt oli aikaa tosiaan kirjotella ja olikin kiva heittää liirum laarumia :)

Kiitokset Aleksin " kotiotulo toivotuksista" , lämmintää näin vanhalla iällä :D

Nyt meen, alkaa meneen jo tsättäilyksi.

JMMK

Vierailija
25/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Ilonalle voimia ja jaksamisia!!!

Vierailija
26/27 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips Kaikille!

En ole pahemmin netissä päässyt käymään ja tutustumaan joukkoomme kun pienokaiset harvoin nukkuvat päikkäreitä samaan aikaan niin ei sit ole päässyt aikaisemmin liittymään joukkoonne. Eli tyttömme syntyi 9.9 ja viikon päästä onkin jo 5kk. Hällä on myös isoveli 2v ja 3 viikkoa. MEillä toi nukkuminen on hyvin samankaltaista kuin muillakin, aamupäikkärit 2 tunnin päästä heräämisestä jotka kestää max 45 min. Sit reilun tunin päästä ne hieman pidemmät, max. kaksi tuntia nyt viimeiset kaksi viikkoa sisällä aluksi pakkasten takia ja nyt tyttö ollut kuumeessa reilun viikon. Illalla joskus vielä 20 min. päikkärit jos ollut jo monta tuntia hereillä mut ehdottomasti ennen kuutta ettei yöunille meno viivästy. Täysimetyksellä ollaan ja päivällä syö n.4 tunnin välein, riippuu siitä miten isoveli antaa tissutteluun rauhan, jos meteli on kova ja tulee katsomaan viereen tissuttelua niin se loppuu siihen. Kun menee nukkuu herää syömään vielä kaksi kertaa tunnin sisällä ennenkuin käy " yöunille" . Ottaa takasiin päivällä menetettyjä ruokailhetkiään. Sit yöllä kaksi kertaa syö mut monesti heräilee kuitenkin useammin mutta ei syö. Isoveli oli aikoinaan myös huono nukkuja, kunnes pidimme 1 vuotiaana unikoulun.

En ole viitsinyt kiinteitä vielä aloitella, vatsavaivat pelottaa jos alkaa yöt menee tosi risaisiksi, kyllä yötissittely menee kun ei ne kestä kuin pari minuuttia. Ja jos tytsi ei nuku omassa sängyssään hyvin otan viereen. Vaipoista ollaan käytetty liberoa, pirkan vaippaa, pampersia ja dailya. Kaikki pitävät hyvin tytöllä pissan mutta pojalle käy vain libero tai pampers joka vieläkin monesti herää aamuisin märkänä, vaikka ei paljoa illalla juokaan. Molemmilla lapsilla on atopiaa, tytöllä ilmeisesti myös maito- ja muna-allergia joten ruokavalioni on sen mukainen. Kaksi ekaa kuukautta tyttö meinaan oli tosi limainen, itki paljon vatsavaivojaan ja kuiva iho. Mutta se tukkoisuus oli ikävää kun syöminen ja nukkuminen hankaloitui. Ai niin, vaunuissa tyttö ei paljon tykkää nukkua, 1-2 tuntia vain. Saa nähdä miten taas vaunuissa nukkuminen onnistuu kun on tottunut nyt sisällä nukkumiseen. Se vielä piti sanoa et isoveli ennen meni nukkumaan tosi kiltisti kun nukkui pinniksessä, mutta sitten kun me pidennettiin se että pääsee itse pois sieltä niin nukuttamiseen saattaa mennä 1,5 tuntia ja pari kertaa yössä tulee sieltä pois sohvalle itkemään. Mut tää kuuluu tähän ikään, eroahdistus ja uhmaikä.

En mä kans noita nokkamukeja ole ajatellut, poika oppi siitä juomaan vasta 1v3kk ikäisenä, kun kerrasta jätin tuttipullon pois, eikä sitä kaipanutkaan sitten. Mutta semmoinen nokkamuksi on ollut hyvä mistä saa sen nesteen imettyä kuten tuttipullosta, muuten ainakin meillä se oli aikamoista sotkemista eikä poika toisenlaisesta osannut juoda.

Vointeja kaikille, ja kovasti täälläkin kevättä odotellaan.

- Marsumamma pienokasineen

Vierailija
27/27 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JMMK:

Neidille sen verran jos lukee että harmi kun lopetitte tuolla vauvakuumeella, minäkin (nolona) olin taustalla " mukana" jutuissanne, hieno sakki, kerro terkkuja että täällä yksi kaipaaja, palatkaa takaisin!:D

Ryhdistäytykäämme nyt syysmammat, kirjoittakaa edes yksi lause ;)

JMMK

:D kerron terveiset! :D

Minä sain mieheni kotiin 30.1. nyt sitten ja 5 vkoa yhteistä aikaa perheen kesken.

Minja valvoo kkovasti ja yllätys yllätys, menimme korvien vuotamisen (putket) vuoksi lekuriin näytille ja tulehdushan siellä jyllää molemmissa korvissa.

Ei ole helppoa kyllä tämän pienen alku :( Liimakorva aloitti sitten putkista huolimatta tuon tulehduskierteen ja nyt toivotaan että nämä antibiootit auttaisi.

Yöllä herätään 2-4 kertaa syömään/narisemaan/juttelemaan ja siinä esikoinenkin sitten heräilee potalle 1-2 krt yössä.

Väsyttää aika paljon, mies lupasi joku yö heräillä Minjan kanssa. odotan sitä.... että saisin hiukan nukkua vaihteeksi..

Soseita on annettu nyt 2 kertaa Minjalle ja huoh mikä rumba luvassa. halkion kautta sitten tulevat nenästä pois joten työsarkaa riittää. Kyllä se tästä, ajan kanssa.

Mutta nyt rauhoittamaan kiukkupussia. Aamupuuron tein jo koko konkkaronkalle (paitsi ei tietty Minjalle) ja tiskitkin hoidin. Nyt kauppaan kun minja rauhoittuu..

T:Neiti21+Minja4kk+