¤¤¤¤¤¤ TONTUT vko 22 ¤¤¤¤¤¤
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10365584&p=1&tmode=1&smod…
Uusi viikko ja uudet kujeet!
Yllä linkki viime viikon turinoihin :)
Kommentit (21)
Eli laitin tän viestin viime viikon pinoon, mutta korjaan nyt tilanteen ja kopioin tämän uuteen pinoon...
Sophielle terkut, kiva että leiri täytti odotukset!
Toivottavasti Nonuli sun migreeni on jo helpottanut. Tosi moni sanoo ettei panadolista oo mitään apua, mutta mulle tehoo sekin, joten saan säryt hyvin pois myös näin raskausaikana -onnellinen minä. Mun ongelmana onkin sitten siitepöllyallergiat, onneksi ei kovin pahat, kun mua on aikoinaan siedätetty eli olen ollut siinä pistoshoidossa (ei sopi piikkikammoisille). Siedätyshoitoa voin kyllä lämpimästi suositella jos jollain samaa vaivaa, olen pärjänyt heinäajat jo monta vuotta lääkkeittä. Keväällä on vähän oireita ja pujo aika pahin. Tylsää on kun mikään allergialääke ei ole oikein suositelta näin odottaessa, silti on välillä pakko käyttää.
Mantelille tervetuloa takaisin, mäkin palailin oltuani vähän aikaa poissa. Tää on paras palsta!
Äitsylle terkut että ennen tätiä ei toivoa heitetä.
Oma vointi hyvä ja innostus puutarhanhoitoon korkealla. Eilen kaivoin ja rakensin tiilistä yrttipenkin. Nyt kävin ostamassa ekat taimet, joten taidan lähteä istutushommiin. Huomenna rakenneultra, jännittää. Tulen sitten kertomaan kuulumiset.
Luhtis
Kyllä se nyt vaan on niin, että se tätsy tänään varmasti vierailulleen saapuu. On siis niin tätiolo, kun vaan voi olla ja on ollut ihan heräämisestä asti. Ihmettelen vaan, ettei vielä ole tullut. En onneks ole tänään testannut. Päätin, että en halua kattella sitä negaa ja sitten parin tunnin päästä tättärää. Se jos mikä tuntuu aika idioottimaiselta. Mä asennoidun nyt ihan täysin siihen, että menkat alkaa niin ei ole pettymys niin paha.(Paitsi, että on se kuitenkin.) Nimittäin esikoisesta sain plussan apteekin omalla kp28 keskellä päivää. Haamun tosin, mutta kuitenkin. Eli oon siis sitä mieltä, että kyllä se tolla clearbluella olis kp27 aamupissasta näkynyt, jos olis näkyäkseen. :(
Nyt mä alan siivoomaan, jos vaikka välillä ajattelis jotain muuta. Anteeks tosi negatiivinen omanapainen viesti.
Äitsy kp28/27-29
Kohta pudotaan kakkossivulle. Ei mitään uutta, tätiä ei ole näkynyt. Eipä hätää kuitenkaan, ehtiihän se vielä. Mutta taas toivo vähän nostaa päätään. Oon rampannut vessassa puolen tunnin välein tarkastamassa tilannetta, kun koko ajan tuntuu maha siltä, että nyt lorahtaa. No, jos meinaa tulla niin tulis sitten aamuun mennessä. Töissä on niin hankala vahdata sitä hommaa.
Nyt hyviä öitä kaikille!
Äitsy
Terveisiä helteisestä Prahasta! Matka prinsessakaupungissa oli mielettömän ihana, on se vaan kaunis ja tunnelmallinen kaupunki! Lämpöä ja aurinkoa oli riittävästi, ekat päivät oli yli 30 astetta ja viimeisenä päivänäkin vielä 28, ihanata! Ja se olut! Ei voi kieltää etteikö maistunut, on kyllä ihan eri maata kuin nämä suomen Koffit ja Olvit, ja vielä kun sai suoraan oluttupien hanoista, niin kylläpä maistui tottavie!
Täällä onkin juttua riittänyt, olipa mukava lueskella. MANNARIIKIN oli malttanut tulla meitä moikkamaan, kiva juttu! Vaikka ei me kyllä loukkaannuttas yhtään, vaikka kuhertelisit siellä ihan ilman meitäkin! Aurinkoista loppulomaa!
SOPHIE ¿täti tuli ja täti meni! Nyt sitten [b]uuteen kiertoon[/b], mennäänkin aika samoissa päivissä, taidan olla pikkasen edellä, mutta ihan vähän vain. Nyt meillä tärppää vai mitä?! Mulla on ainakin meneillään se maaginen 7. kierto! Mullakin on muuten nykyään tosi [b]niukka vuoto[/b], paljon niukempi kuin kierukan kanssa. Enää ei ole puhettakaan mistään niagaroista! Hyvä näin, jos muuten paikat on kunnossa!
LUHTAVILLALLA oli ollut menestyksekkäät [b]mammavaateostokset[/b]! Loistavaa! Se nanouk on kyllä kiva liike, itsekin jään sinne aina suustani kiinni! Ja oi, sun [b]yrttipenkki[/b] kuulostaa aivan mielettömältä, mitä kaikkia yrttejä istutit? Itse olen kanssa ihan hulluna kaikkiin yrtteihin, suosikki taitaa tällä hetkellä olla korianteri! Joskus olen kasvatellut niitä ruukuissa, viherpeukalon puuttuessa en ole koskaan kokeillut ulkona kasvattamista. Itse asiassa meillä taitaa olla ihan liian kuuma pihakin siihen hommaan. Sullahan oli tänään [b]rakenneultra[/b], oliko kaikki hyvin? Oli varmaan ihanaa olla taas kasvokkain pikkuisen kanssa!
ÄITSY vielä piinailee. En oikein osaa auttaa noissa roskishaamuissa, myönnän etten ole elämässäni tehnyt kuin yhden raskaustestin ja siitäkään ei ollut pienintäkään epäselvyttä. Neuvoisin siis odottamaan rauhassa kunnes menkat ovat useamman päivän myöhässä ja sitten testamaan apteekin testillä. Kuulostaa varmasti tylsältä, mutta näin on ainakin sitten varma, eikä tarvitse käyttää energiaa turhaan pohtimiseen ollako vai eikö olla. Ja olet sä kummiskin! Näin toivotaan siihen asti kunnes täti tulee. Eikä se tule, näin uskotaan!!!! +++++ Mikä nyt on fiilis?
Kävin tänään uusinta papa-kokeessa. Se on aina yhtä karu kokemus, jaiks! 4 viikon päästä saa soittaa tulokset, nyt ei auta kuin odotella kädet ristissä, että saisin puhtaat paperit! Näin sitten naapurin rouvankin siellä ohimennen, katsoi aika merkitsevästi kun istuin äitiysneuvolan odotushuoneessa.. Juu., en ole raskaana en! Mutta pian olen!!!!
Nyt ruokkikselle, kauhee nälkä!!!!
Niin ja MANTELILLE vielä takaisintulotoivotukset, nyt et enää katoa mihinkään!!!
Frankien Prahan loma kuulosti aivan loistavalta! Ei tainnut harmittaa yhtään kun sai vähän olustakin maistella ;) Täytyy ehdottomasti käydä itsekin katsastamassa Praha jossain vaiheessa.
Mikäs äitsyn tilanne, vieläkö tädin pirulainen on tajunnut pysyä poissa kuvioista? bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Myös Luhtavillan rakenneultrakuulumisia odotellaan. Toivottavasti kaikki meni hienosti :)
).( Olin tänään kosmetologin kidutettavana pari tuntia. Tehtiin kunnon ihon puhdistus, koska naamataulu on mennyt aika huonoon kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen, auts! Nyt onneksi alkaa jo vähän finnien invaasio helpottamaan.
Laskeskelin juuri, että nyt on tosiaan itselläkin menossa se maaginen 7. kierto. Toivotaan siis parasta ;)
Missäs muut tontut luuraa?
Terv. Sohvi kp 6 ja yk 7
Onpas aika tukahduttavan kuuma ulkona. Pakko lähteä ostamaan pojalle jotain kesäkamppeita, kun ei ole enää säähän sopivia vaatteita.
Frankie, Praha kuulostaa ihanalta. Me ollaan kans joskus haaveiltu käväsevämme siellä. Helle on sieltä ilmeisesti siirtynyt tänne, koska yhdessäkin keskieuroopan kaupungissa, jossa tänään kävin kääntymässä oli lämmintä huikeat kahdeksan astetta ja satoi vettä. Peukutukset, ettei papasta löydy mitään. Se on aina tosiaan yhtä inhottava toimenpide.
Ja Sophie myös on ollut " toimenpiteessä" . Mun täytyy häpeäkseni myöntää, etten koskaan ole käynyt kosmetologilla. Vois ehkä tehdä hyvää tällekin pärställe.
).( Ei tätiä, mutta ei plussaakaan. Aamulla siis testasin sillä digihommelilla ja nyt mua nauratti ne viivat mitä ei saanut katsoa. Niitä nimittäin oli tällä kertaa kolme. Koko päivän on mahaa menkkakivistänyt ja nyt vaan ihmettelen, että missä viipyy. Toivon nimittäin taas vähän heitin ton aamun testaamisen myötä, koska kyllä se plussa olis jo näkynyt. Niin kuin sanoin jo aikasemmin niin esikoisen olin tässä vaiheessa plussannut jo apteekin omalla, joka tosiaan ei ole yhtä herkkä kun toi clearblue. Tulis nyt vaan sitten, niin ei tarttis sen enempää ihmetellä.
Äitsy kp29
On ihan just lähdettävä lasten kanssa urheilukisoihin, mutta ensin nopeat terveiset ultrasta. Siellähän se kaveri kieriskeli, olen ollut vähän epävarma, onko kaikki hyvin, kun liikkeittä ei ole oikein viime päivinä tuntunut, olen tainnut olla aika lailla vauhdikkaasti menossa, siinä ehkä syy. Ultraaja katseli oikein kunnolla ja rauhassa, tosi mukavaa! Kaikki oli hienosti ja pikkuisen näyttää siltä, että jalkojen välissä on jotain muutakin kuin napanuora ;-) !
Palailen kun parempi aika. Moi!
Luhtis
Ankea on ilma mutta mukavampi kuin eilen. Meillä päin oli todella hiostava päivä eikä yllätys ollut kovin suuri kun tytsyn kanssa herättiin yöllä aika kovaan ukkoseen! Onneksi ukkonen taisi kiertää josatin vähän kauempaa eikä osunut meidän mäelle. Naureskelin isännälle aamulla että on siinä mulla tuleva yösyöttäjä kun ei herää edes kunnon ukkosmyrskyyn vaikka kuinka paukuttaisi...
Voi hitsiläinen kun jännittää tuo Äitsyn tilanne!!! Mikäs on meininki? Toivottavasti tätiä ei ole näkynyt???? Peukutan edelleen ihan krampissa kunnes toisin käsketään...
Luhtis oli palannut reissulta. Praha on aivan ihana kaupunki! Itse käytiin siellä jokunen kevät sitten ja jalat olivat tohjoina kun niin paljon riitti ihasteltavaa! Ja vai pojan enteitä olisi ilmassa, hieno homma!
Nonulille terveisiä sängyn pohjalle, tsemppiä ja voimia rakas ystävä!
Frankielle tsempitykset uuteen kiertoon!
Kaikille muille myös huiskutukset!
Omassa navassa ei ihmeitä, masu kasvaa. Tuntuu että tytölle on tullut roimasti painoa lisää un liikkeet tuntuvat erilaisilta. Edelleen odottelen niitä kaikkien mainitsemia helliä kylkiluita, kovin rauhalliselta ja kesyltä tuntuu tämä meidän neiti. Ehkä se vaan kerää energiaa syntymäsä jälkeiseen aikaan...Ensi viikolla pitäisi palata töihin eikä oikein innosta :C Nyt kun koivun kukinta on loppunut niin ulkona olokin on alkanut maistua. Huomenna haen kesäkukat ja laittelen taas pihaa kuntoon!
Voikaahan hyvin tonttuset!
Mä vaan tulin tiedottamaan tilanteesta. Mihinkään ei ole muuttunut muuten, kun että mulla menee hermo. (Oli se kyllä menossa jo eilen, mutta nyt pahasti.) Plussaa ei tule, mutta missä h***ssä viipyy menkat. Ei siis mitään sinne päinkään. Tänään olin kyllä yhdessä vaiheessa varma, että nyt alkoi, mutta kun ei niin ei. Nyt kyllä taas kun kirjoitan tätä niin tuntuu maha vähän siltä, että varmaan tässä illan aikana. Enhän mä raskaana voi olla, kun ei siihen hiivatin testiin mitään tule. Aaaaargh!!!
Nyt en kykene tämän enempään kirjoitteluun. Parempaa iltaa muille!
Äitsy kp30/27-29
Täti kaahas sitten pihaan nyt aamulla. Vois edes tulla ajallaan, jos välttämättä haluaa tänne änkeä. Kyllä nyt harmittaa, vaikka ihan varma tästä olinkin. Jotenkin tää viimenen kaks viikkoa on tuntunut loputtoman pitkältä. Toivotaan, että se on vaan tän ekan kierron tuoma jännitys ja jatkossa pystyy oleen vähän rennommin. Ei muuta kun uuteen kiertoon. Pöh!:(
Lähdenpä tästä töihin hymyilemään.
Äitsy kp1 (ja kiertohan oli sitten 30)
Kurjuuden kurjuus sitä tätsyä, ihan tyhmä täti! Oon tosi pahoillani sun puolesta, mutta kuten sanoit, ei auta kuin katsoa eteenpäin ja uskoa, että seuraavalla kierrolla olisi parempi onni matkassa. Tiedän, pettymyksen keskellä on vaikea ajatella positiivisesti, mutta muutaman päivän päästä ja varsinkin sitten kun täti lähtee (toivottavasti viimeisen kerran), niin pettymys vaihtuu uuteen intoon. Ihan varmasti. Iso rutistus!
Calle, säkin oot tykästynyt Prahaan! Joo, tuli käveltyä päivien aikana ihan hirveesti, jalat on ihan rakoilla, vaikka rakkolaastarit olivatkin kovassa käytössä! Oli kyllä aika romanttista kävellä käsi kädessä pieniä Vanhan kaupungin ja Pienen puolen kujia. Ah!
Mä aloin miettimään meneeköhän mun tämä kierto kummiskin ihan käsille, vaikka se maaginen 7. kierto onkin. Marraskuussa, kun multa poistettiin kierukka ja otettiin se eka papakoe, niin gynekologi sanoi, että voi olla ettei mahdollinen kiinnittyminen onnistuisi seuraavassa kierrossa. Entäs nyt sitten tämän uusinta papan jälkeen? Harmittaa etten huomannut kysästä. Nytkin se aika syvältä sieltä kaapi sillä pulloharjalla ja vertakin tuli se päivä pikkaisen. Onko kellään kokemusta tai tietoa? Saattaako papa-kokeeessa näytteenottaminen siis vaikeuttaa mahdollista kiinnittymistä vai liittykö se vain siihen kierukan poistoon?
Näitä mietin tänään.
Frankie kp 15
(eikä mitään tuntemuksia/fiiliksiä oviksesta)
P.S. Eikös joku muukin vähän fanittanut ¿hevi-Aria¿? Mannarii? :) Kuuntelin tänään sen juuri julkaistun levyn, ja oi oi, kun kuulosti hyvältä! Vähänkö loisto rokkiversio Kirkan biisistä! Tämä tyttö lähtee kyllä tänään vielä levyostoksille!
Ensiksi halaus äitsylle, löysi se tädin ryökäle sinut kuitenkin :/ Ihmettelen kyllä niitä sun tekemiä aconin testejä, miten niihin voi tulla jotain viivoja, jos ovat negoja? Parempi varmaan jättää testailut sikseen, kunnes täti on varmasti myöhässä. Hulluksihan tollasesta tulee! Se nyt on ainakin pomminvarma asia, että raskaaksi tulet ennen pitkää. Eikun innolla uuteen kiertoon vaan!
Frankielle onnea oviksen metsästykseen! Onko sulla yleensä ollut " kunnon" ovisoireita tässä vaiheessa kiertoa? En usko, että sillä papa-kokeen ottamisella on vaikutusta raskautumiseen, mutta kierukan poistaminen varmaan vaikuttaa. Eikös se papa-koe kuitenkin oteta ihan kohdun suulta ja se voidaan ottaa raskauden aikanakin ilman vaaraa. Olin itse myös rönkittävänä alkukuusta ja vuosin verta sen jälkeen hieman. En muista kyllä aikaisemmin vuotaneeni, taisi olla kömpelö näytteen ottaja :s
).( Ei mittään ihmeempiä. Vauvan tekoa on harjoiteltu ahkerasti lähipäivinä, kesä antaa varmaan uutta virtaa, kun vanhakin pari jaksaa taas ;) Vanhojen merkkien mukaan ovis olisi odotettavissa vasta ensi viikolla.
Callelle ja masuasukille sekä kaikille muillekin terkkuja täältä, palailkaa pian taas palstailemaan!
Eikös Bärtsu ole seuraava piinailija, huhuu?
Sophie77:
Frankielle onnea oviksen metsästykseen! Onko sulla yleensä ollut " kunnon" ovisoireita tässä vaiheessa kiertoa? En usko, että sillä papa-kokeen ottamisella on vaikutusta raskautumiseen, mutta kierukan poistaminen varmaan vaikuttaa. Eikös se papa-koe kuitenkin oteta ihan kohdun suulta ja se voidaan ottaa raskauden aikanakin ilman vaaraa. Olin itse myös rönkittävänä alkukuusta ja vuosin verta sen jälkeen hieman. En muista kyllä aikaisemmin vuotaneeni, taisi olla kömpelö näytteen ottaja :s
Kiitos, metsästysonnea sinne myös ja iloa peiton alle! Mun ovisoireet on alkaneet jotenkin hiipumaan päin. Entisessä elämässä (aika ennen lasta) en tuntenut ovista koskaan, mutta synnytyksen jälkeen ja kierukan kanssa erittäin selvästikin; vihloi välillä oikein kunnollakin. Nyt kierukan poiston jälkeen on tuntunut, että en tunne juuri mitään ja viime kierroilla en tosiaan yhtään mitään! No, näillä mennään, tikuttelemaan alan vasta syksyllä, jos sitä ennen ei tärppää. En mäkään ennen papassa mitään verta vuotanut, mutta se gyne sanoikin, että nykyään se joku kolmas näyte otetaan sellasella pienellä " harjalla" , joka helposti aiheuttaa pientä vuotoa entisen pumpulitikun sijasta. Ja näin mäkin uskoisin, ettei vaikuttas vauvan tekoon, tosin sain aikaisemmin ohjeeksi, että koetta ei mielellään oteta, jos on raskaana. Äh, yritettävä kuitenkin on! Peitot siis heiluvat täälläkin!
Missäs mantelikin taas on karhusen kanssa? Tulkaa nyt vähän ees jutuille!
Jaahas, hellekelit ovat vieneet tontut mennessään :)
Meikä on ollut tänään Turun reisussa ja kotiuduin juuri äskettäin. Ihanaa kun on kesä taas, kauheesti kesämiehiä ja -naisia liikenteessä sandaaleineen nurtsilla makaamassa, hauskaa :)
Mitäs kaikki muut tontut puuhailee?
Täällä ollaan! Elossa ja ei niin hyvinvoivana edelleenkään...
Ensiksi alkuun halitaan Äitsyä oikeen kunnolla *rutistus* Kyllä se vauveli sinulle vielä saadaan! ihan jo ensikierrosta tilataan sellainen pieni ja ruttuinen paketti teillekin:-)
Frankie on ollut ronkittavana :-( se ei edelleenkään ole koskaan kivaa :-( Mulla on todella paljon kokemusta tuon ronkinnan jälkeisestä vuotelusta! Mulla varsinkin raskaudenaikana on tuo napukka kovin verestävä ja vuotaa helposti! Oikeastaan joka kerta kun on gynellä joutunut käymään :-( Neuvolantäti oli niin ihana, että sanoi, ettei mun kannata ollenkaan ottaa aikaa neuvolalääkäriin, kun se kuitenkin saa mut vain vuotamaan, eikä se ole nyt niin pakollinen juttu, ja mun tapauksessa, aiotaan kaikki tulehduskokeetkin ottaa vain tosta emättimen suulta, eikä mennä ollenkaan ronkkimaan syvemmälle, ja nykyään näkee ultralla nuo kohdunkaulakanavat sun muut hyvin, joten ei ronkita lainkaan tätä naista enää tän raskauden aikana!! Sulla tuo vuoto johtu varmasti tosta harjailusta, olen kuullut, että se saa monet naiset vuotelemaan!!
En osaa sanoa, vaikuttaako tuollanen papan otto raskautumiseen, epäilen kuitenkin, että ei! Luulen, että viimeksi sulla oli syynä se kierukan poisto! Eli ei muuta kun peitonalle vain kieriskelemään ;-)
Ihanaa sohvi, että olet pitänyt taas pinoa ahkerasti elossa :-) Puhtia vain peitonalle teillekin!
Luhtiksella oli ihania uutisia rakenneultrasta! Vai oli siellä pallit näkyvissä, hienoa!!
Calle se vain kasvattaa masua ja nauttii!! Puhtia töihin, eikös se äitiyslomakin sulla jo pian ala?!
Missä hiivatissa Bärtsu oikeen on??????????????????
Mannariille heilutan sinne etelän lämpöön!!
Eli mulla huonovointisuus vain jatkuu, ei ehkä enää niin lamauttavasti kuin viikko sitten, mutta ihan tarpeeksi kuitenkin! Olo on edelleen voimaton ja väsynyt!
Eilen oli eka neuvola, ja neuvolantäti on se sama vanha, ihana nainen, kuin esikoisestakin!! Sydänääniäkin kuunneeltiin, ja heti kuului, vaikka viikkoja oli vasta 9+6!!! Se saa kyllä sydämen pamppailemaan äidilläkin, ja itkun tulemaan!! Kaikki siis vauvelilla hyvin!
menen taas makoilemaan!!
nonuli ja justiina 10+0
No tulihan tänne vihdoin elämää! Kävin pariin kertaan aikaisemmin kurkkaamassa, mutta ketään ei vielä silloin näkynyt.. Mutta ihanaa, että pari tonttua oli tänne auringon paisteelta kuitenkin loppujen lopulta eksynyt! Saadaan vähän mannariillekin luettavaa, kun palaa kotiin!
Mulla oli ovis EHKÄ eilen. Tämä kuitenkin suurella kysymysmerkillä! Koko illan tuntui sellasta ihan pientä vihlontaa toiselta puolelta vatsaa.. Mutta mitään limoja en kyllä ole bongannut (en ikinä). Melkein joka päivä ollaankin nyt testailtu uuden sängyn jousitusta, joten yrittämisen puutteesta ei nyt tällä kertaa ainakaan ole kysymys! Maanantai tais jäädä väliin vai oliko se sunnuntai, en enää muista.. Ja uusi sänky on koettu erittäin hyväksi, kyllä siinä kelpaa peuhata! On meinaan joustoa!
NONULI, mukava kuulla että voit jo ihan pikkaisen paremmin! Toivottavasti olo kohenee edelleen! Ja ihanaa kuulla pikku-justiinan sydämentykytyksistä, melkein ne minäkin täällä kuulin! Hienoa, että masussa kaikki hyvin!
Huomenna onkin ylioppilasjuhlia ja matkustelua tiedossa, joten luultavasti tulen pinoutumaan vasta sunnuntaina tai vasta maanantaina! Kivaa viikonloppua kuitenkin kaikille!
Kotona ollaan, muttei millään viitsisi lopettaa pihahommia kun on into päällä. Pakko on itseään välillä muistuttaa lepäämisestä, muuten homma kostautuu totaalisena väsymisenä iltasella (kerran voin tosi huonosti kun olin lapioinut vähän turhan kauan). Meillä pihalla riittää hommia (on vanhoja piharakennuksia ja villiintynyttä puutarhaa). Frankille terveiset, että tällä hetkellä yrttimaassa on oreganoa, salviaa, persiljaa, sitruunamelissaa ja timjamia. Ruohosipulia aion viedä anopilta ja basilikankin laitan kunhan hallanvaaarat ovat menneet. Tuo korianterikin kiinnostaisi, mutta kerropa mihin sitä voisi käyttää? Eilen käytiin ostamassa trimmeri ja tänään on sitten tietenkin pitänyt surruttaa kaikki mahdolliset pielustat ja aidan aluset (alkuinnostusta).
Mökkeilykin on aloitettu (siis mun vanhempien mökillä 20 km päässä). Lapset ihan intona, että sinne pitäisi kokoajan päästä, vaikka vesi on vielä kylmää (tosin yllättävää että jo +17 asteista). Oltiin sitten eilen saunomassa ja oli ihanan rauhallista, kukaan muu ei ollut järvellä arki-iltana toukokuussa (naapureita tosi paljon). Itse istuskelin hiekkakuopassa tekemässä vihtaa ja lapset leikkivät siinä lähettyvillä, mies lämmitti puusaunaa. Ihanaa elämää!
Nyt tuli kyllä taas paljon tota omaa....
Äitsylle pahoittelut tädin tulosta, mutta ensi kierto tuo jo muuta tulosta, eiks ni!
Kiva Nonuli kun sait jo kuulla sydänäänet, se on musta se tärkein neuvolakäynti, kun raskaus on vihdoinkin varmistettu oikein kunnolla, siis ettei ole mitään tuulimunaa. Joitakin viikkoja vielä niin sitten se pahaolo on mennyttä ja pääset tämän energiseen keskiraskauteen.
Onko Frankie sängyllä takuu, jos niin innostutte että jouset alkaa lenteleen ;-). Ei muuta kuin varmistelua vielä, niin saataisiin taas yksi pikkutonttu kasvamaan.
Callelle ja Sophielle kanssa vilkutukset! Ja koskas se Mannarii sieltä reissulta palailee tai saadaanko vielä kuulumisia reissusta! Täällä odotellaan jo sinua linjoille kuulumisia kertomaan.
Luhtis (jolla kait pippeli koko ajan sisällä, kuten mies on asian ilmaissut)
Voi että kaiffarit mä olen ikävöinyt teitä. Ihanaa olla taas kotona ja omalla koneella! Se Kreetan kompuutteri oli ihan hirvee ilman ääkkösiä ja hikikin siellä nurkassa tuli. Mut jee nyt olen kotona ja jatkan omanapailua. Lupaan lukea kaikki jutut ajatuksella vähän myöhemmin paremmalla ajalla. Nyt vaan pikaisesti moikkaan teitä kaikkia.
Täällähän on oikea helle! Ei toisin ihan samalaista lämpöö kun siel välimerel rupes olemaan. Mietittiin et miten siel sit VOI olla kun lämmöt on 40ssä!! Nyt oli jo olemista aurinkoisilla paikoilla. Ei sen puoleen mä en kyl kuumasta valita. Mä rakastan lämpöisiä kelejä. Koko matka meni ihanasti. Ainoa riita oli kai jo toisena tai kolmantena päivänä ja sekin oli ohi paris tunnissa. Tarvii myöntää et on hormonit herkässä. Huomasin syyttäväni miestä sateesta ja siitä ettei aurinko paistanut.. Mut oltiin helliä toisillemme ja nautittiin kahdenkeskisestä ajasta jne. Mies aina välil muistuttikin et sit 18 vuoden päästä kun seuraavan kerran tehää jotain kahdestaan..Heh ;) Keksittiin pojallekin nimi (jos tää olis poika siis) tytölle (mulla ainakin) on monta nimee mut pajalle ei oo tähän asti ollut: mies on tyrmännyt kaikki ehdotukset. Se tuntee aina jonkun pöntön sen nimisen mitä ehdotan ja sitte se ei muka käy..Mut alustavasti siis on nimet molemmille sukupuolille.
Me mennään torstaina sinne ultraan (jännää) ja mä ootan sitä kun kuuta nousevaa. Varmaan aletaan pikkuhiljaa juttelemaan asiasta lasten kanssa (tiedotustilaisuus perhepalaverin muodossa..) sillä mulla pömpöttää jo!! Sain kivasti kolme kiloo lisää painoa niillä ihanilla aamupaloilla ja välipaloilla ja illallisilla..Eli on mahdollista lihoa reissussa vaikkei joisi olutta!! Olen mukavasti päivettynyt. Otin tosin vaan varjoa eli en missään vaiheessa suoraa auringonpaistetta (paitsi tietty kävellessä) enkä palanut toisin kuin toi mies. Ikäväkseni sain kasvoihin pigmenttilänttejä vaikka käytin koko ajan suojaa ja hattua. Mut no can do..Kauheesti olis kerrottavaa matkasta mut multa varmaan tulee tätä matkahössötystä viel pitkään joten arvon kollegat ette pääse siitä-- ettekä minusta --eroon viel pitkään aikaan!
Jatkan pyykinpesua ja meen sitte nautiskelemaan omasta (hieman villiintyneestä) ihanasta puutarhasta!
Mannarii 6+6 (muutaman kerran yököttänyt jokin haju..viime yön lennolla edessä istunut oksensi koko sen 4 tuntia päälleen ja penkille jne. Arvatkaa hengitinkö hihaani..Kiva lento)
Meikäläinen on palaillut leiritunnelmista ja päätin tulla taas höpöttämään vaikkei mittään erityistä asiaa olekaan ;)
Äitsyn piinaviikko vaan jatkuu! Toivotaan, että se plussa sieltä vielä paukahtaisi bd bd bd bd Olen samaa mieltä nonulin kanssa siinä, että testaa uudelleen sitten kun menkat on myöhässä tai pitäisi just alkaa! Jännäillään nyt vielä pari päivää :)
Nonuli raukalla on kauhia migreeni vielä oksetuksen päälle..argh! Onko sulla migreeniä normaalisti usein, vai johtuuko tämä jotenkin raskaudesta? Mun yhdellä kaverilla pamahti migreeni päälle aina krapulapäivinä :/
).( Täti on pakannut kamppeensa, joten täytynee ryhtyä taas vauvantekoharjoituksiin ;) Oli muuten tosi niukka vuoto taas, en kyllä käsitä miksi mun menkat on nykyisin tällaiset, pillereiden lopettamisesta on kuitenkin jo puoli vuotta aikaa?! Mene ja tiedä sitten..
Leirillä oli tosi mukavaa ja aivan ihania hauveleita, isoja ja pieniä. Oltiin parina päivinä metsässä hakuharjoituksissa ja innostuttiin lajista oikein kunnolla. Meidänkin riiviöstä olisi kuulemma ainesta vaikka milaiseksi hakukoiraksi :)
Mites muilla reissut ja viikonloput menneet? Tulkaapa turisemaan!
Mihin ihmeeseen Bärtsu on kadonnut??