Miten jaksavat lähemmäs 50-vuotiaat adoptiovanhemmat
Eilen minua tuli vastaan tapaus, jossa äiti oli lähemmäs 50, mutta isä olikin jo runsaasti yli. Näitä tapauksia tulee jatkuvasti vastaan. Kuulkaa miten he jaksavat hoitaa nämä adopitolapset. Kyse on sentään vielä vaativammasta tehtävästä, kun yhtäkkiä onkin sylissä, vaikkain odottelujen jälkeen noin 1 1/2-vuotias lapsokainen. Täällä kun ihmetellään suunnilleen, että miten yli 35-vuotiaat jaksavat olla vanhempina. Kun saa oman lapsen, on sentään noin vuosi aikaa totutella ajatuksen ja sitten sen saa vauvasta lähtien itse kasvattaa.
EI YMMÄRRÄ???????????
Kommentit (9)
Lisäksi ne adoptoitavat lapset eivät ole aivan pieniä eli ei voi kasvattaa lasta aivan vauvasta.
muka helpommaksi, kun sen adoptoi. Ei minun mielestäni, vaikka jäsikin odotus- ja vauvavaihe väliin. On adoptoitava lapsi kuitenkin aivan oma yksilönsä, ja hänen tapoihinsa oppiminne vie aikansa. Ihan samalla tavalla voi miettiä adoptoivat, että kannattaako minun enää lähemmäs 50-vuotiaana ryhtyä noin 1 1/2-vuotiaan vanhemmaksi?
Lapsen ja vanhemman ikäero ei saisi olla yli 45 vuotta. Eli 50-vuotias saa kyllä adoptoida, mutta yli 5-vuotiaan lapsen. En tiedä, miten tuttusi ovat saaneet luvan pienen lapsen adoptointiin...
Lisäksi luulen, että tämä äiti on saattanut olla 45 kun on tullut adoptiopäätös, mutta lapsen saaminen sitten vielä kestää. Eli on voinut käydä niin, että lapsi on sitten saatu, kun äiti on ollut jo noin 47-vuotias. Nyt lapsi on noin 3-vuotias. Isä on kyllä huomattavasti vanhempi ainakin 55.
Sen ikäisillä on jo niin paljon järkeä päässä ja lapsi kauan haluttu,että todennäköisesti hienosti jaksavat. Mielestäni parempia vanhempia kuin monet nuoret,eivät tule tänne palstalle kyselemään idioottimaisuuksia esim miten lapsi puetaan talvella ulos vietäessä,laitetaanko pipo päähän jne vaan he käyttävät sitä järkeään.
mutta ilmeisesti Kela ei sitten ainakaan korvaa kustannuksista, mikäli ikärajat eivät täyty.
Mutta se on totta, että kaikki maat eivät ole kovin tarkkoja ikärajojen kanssa. Ainakin Kiina on ilmeisesti tällainen. Mutta rahasta ei ole luvansaannissa mitään apua.
Eli adoptoinut.