~*~*~*syysSÄTEET 05 -vk5~*~*~*
Kommentit (36)
Koitan taas päästä mukaan viikon tauon jälkeen - alkaa olla pinot niin pitkiä etten saanut luettua kuin loppuviikon. Se kevätauringon paiste kuulosti taivaalliselta. Täällä on rutikuivaa kun ei ole satanut 3,5 kuukauteen, ja koko ajan kuumempaa, joten raikas kevätkeli kelpaisi kyllä - älkää muistuttako maaliskuun loskasta tai hiekoituspölystä :)
Onnea hirmuisesti Hippihiiri ja Pyry - mä olen mielessäni tsempannut etenkin hippistä (sallinet lyhennyksen), teillä kun meni tärpin saaminen pitkän kaavan kautta! Onnea Pyrylle myös häistä!
Matleena kyseli joku päivä lomailusta/lentämisestä: mä olen laiska ja varasin meille paluun Suomeen päivälle 27+6 niin ettei tarvitse todistusta. Tuntui että jo tämä parin tunnin lentokin kävi häntäluulle: mulla oli edellisessäkin raskaudessa alaselästä vaivaa ja samat elkeet on ilmaantuneet nytkin. Keväinen Barcelona kuulostaa ihanalta - pelkkä rantaloma saattaa vikalla kolmanneksella ¿mennä hukkaan¿, musta tuntui jo nyt etten jaksa olla kovin kauaa auringossa (vkolla 18). Vaan nämähän on mun fiiliksiä, jokaisella omansa!
Takastullessa käväistiin Bangkokissa ¿rakenneultrassa¿ - kaikki näytti hyvältä vaikkei se varsinainen ultraaja-huippuspesialisti ollutkaan paikalla ja tämä gyne vähän valitteli että on aikaista. Sukupuolenkin se sitten täräytti vaikka mies ei olisi halunnut tietää - haluatteko arvuutella (vaikka eihän mikään vieläkään varmaa ole...)? Ns. vihjeitä: kuvotusta kunnolla vkolle 14-15, vieläkin huono olo jos pitkä ruokailuväli, syke vaavilla vkolla 14: 165. Ei hormoniviivaa ainakaan vielä, metwursti on himo nro 1, juustokin maistuu. Ei mitään isompia finniongelmia, ei hiusten rasvoittumista, mutta sitäkin tuuheampi tukka. Painoa tullut tähän mennessä n. 3 kg. Tarkentaviakin kysymyksiä saa esittää :)
Mutta meinas kyllä hermo mennä Bangkokissa kun täydensin mammavaatevarastoa - voi jessus mitä telttoja ja hörhelöitä. Tuli H&M:aa ikävä... Säästyipä rahaa kun ei tarttunut mukaan kuin yksi paita.
Jotain puhetta oli raskausarvistakin: ekassa raskaudessa sijoitin Biothermin raskausarpivoiteeseen, eikä mitään tullut - liekö voiteen ansiota vai mitä. Sen tuoksu on tosin melkein liian voimakas kun olen tällainen herkkisnenä, mutta haihtuu onneksi nopeasti.
Älä huoli Jaja, sun jauhelihalaatikkosi oli varmasti vallan turvallista - näkisit mistä meidän sapuska tulee (paikallinen tori)... Siis mikä kylmäketju? Pakko olla rela, vaikka tarkkaavainen, muuten täällä ei voisi syödä oikein mitään. Kuumennus on kaiken a ja o.
Tulipa taas omaanapaa - he he, vaikka ei sitä napaa kohta enää näykään, mitätön kuoppa enää!
Iloista alkuviikkoa,
Mae & Tikkoveli 18+4
[color=purple]Täällä yksi säde uniongelmineen... halleluja! Tänä aamuna piti käydä labrassa pissatestissä ja sitten viime yön valvoskellut 4 lähtien ku mukamas kauhea hätä koko ajan.. joo joo. Pää koppaa heittää kärrynpyörää. Joo, tuli sitten tuossa pe vti oireita joten soitin neuvolaan ja sain lähetteen labraan. Ei kyllä ole ollut kovin herkulline tämä raskauden alku mutta toivon että se tästä lähtee käyntiin hieman tasaisesemmin. Ja tosiaan tuo uniongelma, johtuuko stressistä vai voiko jo tässä vaiheessa olla jotain ongelmia? Pistän kyllä stressin ja perjantain ultran piikkiin, sitä jännitän koko ajan, vaikken tietoisesti. Ihanaa, siihen enää 5 päivää.... en malttais odottaa!
Ja jotain positiivista, se vuoto loppui eilen, en nyt vielä iloitse jos palaakin, mutta edes hetken tauko antaa toivoa.
Mutta nyt mentävä pikkulenkille kun tuo sali on jäänyt tyystin, kun en uskalla rehkiä kun en ole ohjeita saanut tämän vuodon yms. takia, mun mielipide on että eka neuvola on ihan liian myöhään!!!!!!
Nyt aurinkoon... =) Mukavaa maanantaita kaikille ja vielä kerran onnittelut ja tervetulo toivotukset Pyrylle, Hippikselle ja Gringolle =)
terkuin Kathy ja sintti rv 7+6 ♥
Joo, tuttuja ovat nuo nukkumisongelmat. Mulla on ollut heti plussaamisesta asti monenmoisia uniongelmia: nukun tosi katkonaisesti kaikki yöt (no, käyn pissallakin monta kertaa öisin) näen todella! ihmeellisiä unia kaiket yöt ja päivisin tietysti väsyttää ihan hirveästi - päiväunienkin jälkeen. Ja normaalisti olen tosi vähäuninen, eikä esim. yövuorot ole olleet mikään ongelma. Saapas nähdä miten seuraavien yövuorojen kanssa sitten käy..
-marion76- rv 6+3
Vautsi, tuottelias viikonloppu on ollut kun
PYRY&HIPPI-HIIRI&GRINGO ovat saaneet testiin haaveissa olleen plussan!
Onnea ja halauksia niin paljo mahdottomasti!!!
Loistavaa, porukka tälläpuolella kasvaa!!!!
Itsellä alkaa olo hieman helpottamaan.. tai sitten kuvittelen niin...
Kuitenkin tänään oli pitkästä energinen olo!?! Tänään kasassa 10+4!
Huomenna muskarin jälkeen käymme typyn kanssa labrassa verikokeessa! Siis minä menen piikitettäväksi... Sitä seerumiseulaa varten ja sitten np-ultra olisi jo 7.2. Iik miten nopsasti on aika mennyt...
Kathy: Sinun vti tuntemuksista... Esikkoa odottaessa minulla oli ainaskin 3 vti:tä ja se mikä oli " hassuinta" ne oli täysin oireettomia! Neuvolassa se sitten aina huomattiin.... Terka vaan kyseli että etkö ole muka tuntenut yhtään mitään... Oli ilmeisen pahaksi jo pääseet silloin...
Teininä minulla on ollut oikeastaan riesaksi asti vti:tä ja ne oli KIPEITÄ ja söin jopa sen (silloin 1 vuoden kestävän) estolääkityksenkin ja minulta tutkittiin ja ultrattiin kaikki mahdolliset paikat... Mutta mitään rakenteelista vikaa ei löytynyt ja sitten jossain vaiheessa ne vain loppui ja hyökkäsi kimppuun uudelleen raskausaikana!?!
Kaikille ihanaa alkanutta viikkoa!
Lupaan yrittää kaikkeni että jaksaisin teille kirjoitella...
Taustalla olen kyllä päivittäin! Ootte tärkeitä! =)
Tää lähtee ottaan kanssa kauneus unet!
Otan Nupun(koira) kainaloon ja kommin sohvalle lämpöisen fleecehuovan alle!
Kaikille hyviä vointeja!
-S&Pähkinä-
kirjomiserheet!
Koettakaa kestää! =)
-S-
Lapset (hoito- ja oma lapsi) päikkäreillä, joten nyt on vähän aikaa istahtaa. Kaks hoitolasta on poissa tänään, joten on rauahllisempi päivä muutenkin. Multa tosiaan tahtoo ihan jäädä pinoutumiset, pinojen lukemiset ja kaikki muukin netissä roikkuminen. Työ ja oma lapsi vie ajan, ja illalla olen väsynyt ja omassa ipanassa kiinni ja miehenkin kanssa ois joskus kiva jaksaa edes jotain jutskata, niin panostanpa sit tähän omaan perheeseen.
Mutta raskaus sujuu hyvin, masu kasvaa! Hassua! Esikosta kun ei näillä viikoilla voinut tietää päälle päin yhtikäs mitään. Eilen pyörähdin pitkästä aikaa mahalleni lattialla (nukun vielä mahallaan, mutta alla pehmeä patja) kun esikon kanssa leikin ja eihän niin enää voinutkaan olla, oli tullut kova pallo mahan alle! Ekat liikkeetkin tunsin jo viime viikolla, ne on sit vissiin joka kerta yhtä ihmeellisen ihania! Ja epäilyttäviä tyyliin, voiko tämä jo olla sitä?!?!
Nuo uniongelmat ja pissalla ravaaminen on tuttuja juttuja! Mutta kyllä se pissalla hyppääminen vähän laantuu hetkeksi keskiraskaudessa, alkaakseen taas uudestaan vielä tiheempänä sit lopussa. Ja olen vakuuttunut, että nuo heräilyt raskausaikana valmentavat vauvan kanssa heräilyyn...
Meillä esikon kanssa valvottiin 1½ vuotta, koska on pahasti ruoka-aineallergikko ja elämä oli suorastaan helvetillistä tuon ajan, ennekuin ruuat saatiin tasapainoon. Allergiat jatkuu edelleen, mutta nyt nukutaan. Odotamme vaan toista samanlaista, joten en voi luoda kenellekään mitään maailmaa syleileviä kuvitelmia vauva-arjesta, siksi en ehkä tästä asiasta enempiä juttelekaan täällä, ettei esikon odottajat ihan masennu. Olen kyllä kuullut vauvaoista, jotka nukkuvatkin joskus, eivätkä karrella kilju koko vuorokautta...
Pahanteot ovat poissa. Väsymys vaivaa työpäivän päätteeksi, mutta se nyt kuuluu asiaan. Henkisesti on nyt raskasta työtä.
Yövuoroista joku jutteli. Esikkoa kun odotin, työskentelin sairaanhoitajana ja jo aika alussa (jotain 13 viikolta) lopetin yövuorojen teon. En tarvinnut mitään todistuksia, työkaverit ymmärsivät. En ole koskaan tykännyt öistä, eli ne on ollu hankalia ja siinä alkuraskauden väsymyksessä annoin periksi.
MAELLE povaan poikaa, oireesi ovat kuin minun esikon odotukseni, olin elämäni kunnossa ja voin paremmin kuin koskaan!
Voi olla että jotain nyt taas jäi, kun niin harvakseltaan pinoon ehdin, mutta toiste sitten lisää! Voikaa hyvin kaikki ja paksusti! ;o)
-S- rv 16+1
Jaahas...MAElle on siis poika tulossa? Mullakin oli noita oireita poikia odottaessa. Hiuksia kasvoi lisää ihan mielettömällä vauhdilla. Nyt mulla onki ollu sitten niiiiin rasvainen tukka, että jos siitä voi mitään päätellä niin luulisin että mun mahassa kasvaa tällä kertaa tyttö. Tosin mulla on ihan poikaolo. Joskohan se ens viikon rakenneultrassa selviäs sukupuoli mullekin. :)
Aivan upeat ilmat kyllä ollut tänään! Kävin aamulla parin asteen pakkasella kävelyllä kuopuksen kanssa ja aurinko paistoi täydeltä terältä. Mitä nyt mahan vihlominen matkan alussa vähän vaivasi, mutta meni onneksi sitten ohi matkan edetessä.
Lyö kyllä taas niin tyhjää mun pääni, että taidanpas tarttua luudan varteen ja alkaa vähän siivoilla tätä hullunmyllyä. Sitä kun tässä huushollissa riittää...
Onnea vielä kerran uusille plussille!
mirju ja pikku-pööpöti 20+1
Yritän nyt ahkerasti täällä käydä pyörimässä, että menisi tämä tilanne paremmin kaaliin. On kyllä aika höntti fiilis: juuri kun pääsin jyvälle tuosta tärppäämisestä ovistesteineen ja -limoineen, niin nyt ollaankin uudessa ihmemaassa! Olen ihan ummikko mahankasvattaja, mutta onneksi tässä on vielä aika monta kuukautta harjoitteluaikaa. =)
Minä varasin jo tänään ensimmäisen neuvolan! Lähinnä sen vuoksi soitin, kun mies on vähän pidemmällä töissä, eikä ihan joka päivä pääsisi mukaan. Mutta nyt löytyi sopiva aika (ja oli kuulemma ihan hyvä soittaa ajoissa), 22.2. mennään. Huikeeta!
Yritin eilen netistä katsella, että milloin ensimmäisen kerran pystyy todentamaan sikiön sydänäänet. Toisin sanoen, milloin ensimmäisen kerran tietää, että siellä todella ollaan elossa¿ Löysin vähän ristiriitaisia tietoja, ja neuvolan tätsykin tuntui olevan kovin kiireinen sanoissaan, joten oiskos teillä infoa tarjolla? Se ensimmäinen neuvola on viikolla 7+5, joten selviääkö se sitten vai pitäisikö sitten mennä yksityiselle (onko siellä tarkemmat vempeleet tai jotain)? Haluaisin tuossa 10. viikon alussa kertoa vanhemmille ja muulle perheelle, mutta sitä ennen olisi kiva varmistua siitä, että tosiaan ollaan valoa kohden menossa.
Kertomista hätäilen lähinnä niiden häiden (ja polttareiden) vuoksi. Kun tuo perhe asuu muutaman sadan kilometrin päässä, niin ei valitettavasti voi hirveästi valita, milloin pääsisi ilouutisen täräyttämään ilmoille¿ Huoh. =)
Pyrtsinen (rv 4 + jotain) Niin joo¿ jos lähdetään laskemaan 31.12.2005 eteenpäin, niin onkos nyt 4+3 vai 4+2?
Ps. Tulipa omaa napaa. En taida nyt vielä osata teidän muiden juttukaan kommentoida.
Pps. Hih, vaihtelun vuoksi povaan Maelle tyttöä! En tiedä noista ¿oireista¿ mitään, joten ihan vaan hatusta tempaisin =)
[color=green]Olipas viikonlopun aikana pino paisunut pitkäksi, mutta hyvä vaan.
IHANAA! Oltiin saatu uusiakin tänne eli: PYRY&HIPPI-HIIRI&GRINGO ONNEA KOVASTI!!! Ja Pyry: en mäkään mikään expertti näitten juttujen kanssa ole, joten ollaan yhdessä ihan pihalla kuin lumiukot ; )
Uniongelmista oli täällä ollut puhetta ja itsestäni sen verran, että oon yleensä ollut TOSI hyvä uninen eli mun ympäriltä on saanut purkaa talon ja en oo herännyt, mutta ny oon hokannut, että heräilen öisin ja unesta en meinaa millään saada kiinni. Sit kun saan niin nukun tosi sikeesti. Hassua!
Tänään tein elämäni ekan (saa nauraa!!) mustikka sopan ja hyvää tuli! Pitihän tuo " harjotella" tulevaa varten...
Nyt poistun takavasemmalle. Sori omanapaisuuteni...
-Taelsa- rv. 8+6 JEEEEEEEEEEEE!!![/color]
Pyry: olikos sinulla ihan samat päivät ku mulla, eli viimeiset menkat 30.12? Jos oli niin silloin on rv 4+3... Ne sydän äänet kuuluu sinun eka neuvolakäynnillä erittäin hyvällä onnella. Kun itse olin neuvolaharjoittelussa, meillä terkkari ei siinä vaiheessa alkanut edes yrittää kuunnella... Mekin on yritetty soitella ekaa neuvolaa, muttei onnistu ku terkkari oli sairaslomalla... On aina vain yksipäivä viikossa kun miehelle sopii, joten meilläki on tarkkaa... ;)
Joku muukin tuolla kertoili tuosta vessamaratonistaan... Täällä on sama vika... En ajatellut että se näin pian alkais, mutta vessa on tullut tutuksi. Onneksi aamut ei mene ainakaan toistaiseksi vessan pönttöä halaillessa... Ettei tarvi muuttaa vessaan! ;) *koputtaa puuta*
Mutta nyt menen vähäksi aikaa yrittämään ajatella muutakin kuin tuota masuasukkia! ;) Mukavaa päivän jatkoa!
[color=deeppink][size=3]♥ ♥ ♥[/color] [color=dodgerblue][size=3][b]syysSÄTEET ' 05[/size][/b] [color=deeppink][size=3]♥ ♥ ♥[/color][/size]
[color=cornflowerblue][b]Syyssäteet[/b] ovat saaneet alkunsa vauvakuume-palstalla kesällä/syksyllä 2005. Säteet ovat aloittaneet vauvan (oli sitten ensimmäinen tai ties kuinka mones ;) ) yrittämisen viime syksyn tai alkutalven aikana eli loppuvuonna 2005! Plussia on sadellut Sädesakkiin ahkeraan tahtiin ja nyt odottavia Säteitä on jo 40!!!! Toivottavasti loppukin kuumeilijajoukko liittyy tänne puolelle pian... Masunkasvattelijoita on joukossa siis moneen vaiheeseen. Ensimmäiset ovat jo puolivälissä raskautta ja raskauden " seesteinen" (?? ) vaihe menossa, tuoreimmat plussaajat vielä ihmettelevät koko asiaa... ;). [/color]
[color=palevioletred][b][size=2]♥ ♥ Kaikille odottaville Säteille onnellista raskausaikaa!! ♥ ♥[/size][/b]
[color=Red][b][size=3] ♥ ♥ ♥[/color][/size] [color=mediumvioletred][size=3] SyysSäteiden 05 Plussalista[/color][/size] [size=3][color=red]♥ ♥ ♥ [/size][/b][/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]12.5.06 Lutu ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.5.06 laura03 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]19.5.06 ofelia75 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]3.6.06 K@isa ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]5.6.06 Nearoosa ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.6.06 Annamiina ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]17.6.06 Suz ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]18.6.06 mirju76 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink] 22.6.06 Amanda81 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]29.6.06 Mae76 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]7.7.06 2Jenni2 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]9.7.06 nellariina ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.7.06 Labanen ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]10.7.06 Wilm@ ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]10.7.06 kidelma ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]17.7.06 Jaja ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.7.06 Mallariina ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.7.06 s.m.r. ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]21.7.06 matleena ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]4.8.06 Mii- ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]18.8.06 Calefaxion ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]20.8.06Anny1 &hearts,[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]24.8.06 Serafi ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]27.8.06 anu82 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]30.8.06. Venla75 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]1.9.06 öttimötiäinen ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]2.9.06 -Jonzu- ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]5.9.06 taelsa ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.9.06 frodo ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]12.9.06 _Kathy_ ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]13.9.06 Ull-maij ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=hotpink]19.9.06 pirpana1984 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]20.9.06 makkonen ♥
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]22.9.06 -marion76 ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]29.8.06 Qassu ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]30.9.06 Lumiella ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]1.10.06 lupicaia ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]??Tammikukka ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]6.10.06 hippi-hiiri ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]6.10.06 Gringo ♥[/color]
[color=red]♥[/color] [color=HotPink]7.10.06 Pyry ♥[/color]
[color=plum]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color]
[color=crimson][b]Me olemme Odottavat SyysSäteet:[/b][/color]
[color=mediumblue][b]Amanda81[/b] [color=deepskyblue]on 25v (mies 27v.) esikoisen odottaja Itä-Suomesta.Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]Annamiina[/b] [color=deepskyblue]on toisen lapsen odottaja Oulusta. Molemmat ovat vm -78..Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]anu82[/b][/color] odottaa toista lasta Varsinais-Suomessa. Ikää on 23v ja miehellä 27v.Yritys aloitettu 9/05.
[color=mediumblue][b]Anny1[/b][/color] on iältään 28v (mies 27v) ja asuu Kaarinassa. Ensimmäistä lasta odotetaan. Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]calefaxion[/b] [color=deepskyblue]on 27v (mies 29v) ja asuu Pirkkalassa. Toinen lapsi tulossa Yritys aloitettu 11/05.
[color=mediumblue][b]frodo[/b][/color] (24v) ja mies (26v) Etelä-Suomesta odottavat pikkukakkosta (esikoinen 9/04) Yritys aloitettu 12/05
[color=mediumblue][b]Gringo[/b][/color] on 33v (mies 39v) neljännen odottaja Päijät-Hämeestä. Entuudestaan tytöt -95 ja -07, sekä poika -00.Yritys aloitettu marraskuussa tosissaan.
[color=mediumblue][b]hippi-hiiri[/b] [color=deepskyblue](22v) ja mies (23v) odottavat esikoistaan Lapissa. Yritys aloitettu 12/04.
[color=mediumblue][b]Jaja[/b][/color] (31v) ja mies (34v) Keski-Suomesta odottavat neljättä (lapset -95, -97,12/04). Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]-Jonzu-[/b][/color] ja miehensä, molemmat 22v (pian 23v) Oulun läänistä odottavat kolmatta (tyttö 6/02 ja poika 5/04).Yritys aloitettu 12/05
[color=mediumblue][b]K@isa[/color][/b] on esikoisen odottaja Helsingistä. Molemmat ovat vm -75. Yritys aloitettu varaslähdöllä 6/05
[color=mediumblue][b]_Kathy_[/b][/color] (27v) ja miehensä (34v) Vantaalta odottavat ensimmäistä yhteistä lasta (miehellä 3v ja 6v tytöt).Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]kidelma[/b][/color] (32v) ja mies (33v) Uudeltamaalta odottavat toista lasta(poika -03).Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]Labanen[/b][/color] (19v) ja mies (31v), Pohjois-Karjalasta, odottavat ensimmäistä lasta. Yritys aloitettu 10/05
[color=mediumblue][b]laura03[/b][/color] on 32v (mies 35v)pikkukakkosen odottaja Seinäjoelta.Yritys aloitettu 07/05
[color=mediumblue][b]Lumiella[/b] [color=deepskyblue](23v) ja mies (24v) odottavat esikoista Lapissa. Yritys aloitettu vuodenvaihteessa.
[color=mediumblue][b]lupicaia[/b] [color=deepskyblue]on 20v (mies 25v) toisen lapsen odottaja Pohjois-Savosta. yritys aloitettu 9/05.
[color=mediumblue][b]Lutu[/b][/color] (29v) ja mies (30v) odottavat pikkukakkosta Oulun läänissä. Esikoinen 2/04.Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]Mae76[/b][/color] ja mies, (molemmat 29v) odottavat toista lasta Laosissa/Etelä-Hämeessä. Yritys aloitettu 10/05
[color=mediumblue][b]makkonen[/b] [color=deepskyblue] ja mies, molemmat kohta 33v, odottavat kolmatta lasta pääkaupunkiseudulla. Entuudestaan tyttö -98 ja poika -01, Yritys aloitettu 12/05.
[color=mediumblue][b]mallariina[/b] [color=deepskyblue](30v) ja mies (29v) odottavat esikoista pääkaupunkiseudulla. Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]-marion76-[/b] [color=deepskyblue]on 29v (mies 33v) esikoisen odottaja Tampereen seudulta.Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]matleena[/b] [color=deepskyblue]ja mies, molemmat 30v, odottavat toista lasta Espoossa. Esikoistyttö 7/04.Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]Mii-[/b][/color] ja mies (molemmat 26v) odottavat ensimmäistä lasta Keski-Suomessa. Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]mirju76[/b][/color] (29v) ja mies (30v) odottavat kolmatta lasta (pojat 12/02 ja 03/04) Oulun seudulla. Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]Nearoosa[/b] [color=deepskyblue](vm-78) ja mies (vm-77) odottavat ensimmäistä lasta Oulussa. Yritys aloitettu 9/05.
[color=mediumblue][b]nellariina[/b] [color=deepskyblue](34v) ja mies (35v) odottavat toista lasta pääkaupunkiseudulla. Yritys aloitettu 7/05
[color=mediumblue][b]ofelia75[/b] [color=deepskyblue]30v ja mies 31v Varsinais-Suomesta odottavat neljättä lasta. Yritys aloitettu 8/05
[color=mediumblue][b]pirpana1984[/b] [color=deepskyblue]on 21v (mies 32v) esikoisen odottaja Päijät-Hämeestä. Yritys aloitettu 10/05.
[color=mediumblue][b]-Pyry-[/b][/color] ja miehensä (molemmat 26v) odottavat ensimmäistä lastaan Jyväskylässä. Yritys aloitettu 11/05.
[color=mediumblue][b]Qassu[/b] [color=deepskyblue](27v) ja mies (29v) odottavat toista lasta Päijät-Hämeessä. Esikoinen 5v. yritys aloitettu 10/05.
[color=mediumblue][b]Serafi[/b][/color] 29v ja mies 30v Seinäjoelta odottavat kakkosta. Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]s.m.r.[/b][/color] (26v) ja mies (29v) Etelä-Pohjanmaalta odottavat toista lasta, esikoinen 2v. Yritys aloitettu 10/05
[color=mediumblue][b]Suz[/b][/color] 27v ja mies 26v Espoosta odottavat toista lasta.(esikoinen 04/04). Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]Taelsa[/b][/color] (27v) ja mies (40v) odottavat esikoista Kangasalla. yritys aloitettu kesällä 05 tosissaan.
[color=mediumblue][b]Tammikukka[/b] [color=deepskyblue]on 24v (mies 25v) pikkukakkosen odottaja. Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]Ull-maij[/b] [color=deepskyblue]ja mies (molemmat 22v) odottavat ekaa lasta Oulussa. Yritys aloitettu 10/05
[color=mediumblue][b]venla75[/b][/color] (30v) ja mies (32v) Tampereen seudulta odottavat esikoista. Yritys aloitettu 9705.
[color=mediumblue][b]Wilm@[/b][/color] ja mies -molemmat 30v- Keski-Suomesta odottavat toista lasta. Yritys aloitettu 9/05
[color=mediumblue][b]Öttimötiäinen[/b] [color=deepskyblue]ja mies, molemmat 22v, Helsingistä, odottavat toista (poika 9/04). yritys aloitettu 12/05
[color=mediumblue][b]2Jenni2[/b][/color] 20v mies 31v Tampereelta odottavat pikkukakkosta. yritys aloitettu 6/05
[color=deeppink]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Tuossa tosiaan tuore päivitys plussanneista Säteistä tuolta kuumeilupuolelta.. Osan jouduin jälleen metsästämään muista pinoistakin, mutta siinä pitäisi nyt olla kaikki..? :) Korjailkaa tietoja, päivittäkää ihan vapaasti tai jos joku haluaa laittaa sen omaksi avaukseksi tänne, niin sekin sopii.. -värien kanssa tai ilman ;) Yritän selailla teidän pinot aina silloin tällöin, niin löydän sitten muutokset listaan.. Parhaiten löydän ne kyllä kuumepuolen listan perästä, mutta ihan miten vaan käy mulle. Päivitelkää ikiä tai muita tietoja, jos tarpeen, ;)
Siinä kaikki tällä erää.. :) Voikaa paksusti ja mukavaa viikonjatkoa! ;)
-Jedelede
Olet sinä NIIN ihanan, kun jaksat päivitellä listoja!
Hippis: Kiitos laskuopista! Minulla itse asiassa alkoi edelliset kuukautiset 21.12., mutta koska kierrot ovat olleet epäsäännölliset ja tätä edellinen 37 päivää, niin laskin vain oviksesta pari viikkoa taaksepäin " teoreettiseksi alkamispäiväksi" (kun se ovis tuli tikutettua ja oireiltua, eli tiedossa suht tarkkaan). Elikkäs sen mukaan elelen, että 31.1. ois se laskun aloituspäivä. Neuvolan täti tuntui olevan samoilla linjoilla meikäläisen laskutavan kanssa, vaikka tilanne varmistetaankin sitten ultrassa joskus aikanaan.
Täytyykin muuten ihan ajatuksella lukaista tuo Jeden lähettämä lista, jotta selviää vähän paremmin, keitä täällä odotuspuolella olikaan!
-P-
Meillä on ollut pari päivää nettiyhteys poikki ja hetihän täällä on tapahtunut!
Elikkäs ONNEA Hippi-hiirelle, Pyrylle ja Gringolle!!!! Kiva kun joukko kasvaa.
Uniongelmista ja pissivaivoista oli puhetta. Itselläni nuo uniongelmat alkavat vasta yleensä loppuraskaudesta. Nytkin joudun toki käymään kerran pari yössä vessassa, mutta saan onneksi heti unenpäästä uudelleen kiinni. Ja todellakin vessassa on ravattava useammin... Minäkin jo kävin antamassa näytteen labraan, kun tuntui, että tunnin välein ja joskus pari kertaa tunnissakin joutui yhdessä vaiheessa käymään vessassa, mutta nyt onneksi on jo vähän helpottanut, eikä mitään tulehdusta ollut.
Maelle minä taas veikkaisin tyttöä. Minulla on kaikki raskaudet olleet juuri tuollaisia ja kolme tyttöä on jo tullut. Ja eiköhän sieltä vielä se neljäskin tule;)
Omasta navasta sen verran, että ei tullut ruokamyrkytystä:) Ja liikkeitä en vielä tunne, mutta silloin tällöin tuntuu joku pieni poksahdus alavatsalla, jota voisi luulla pienen pieneksi hentoiseksi potkuksi... Mutta ei siis tapahdu vielä edes joka päivä ja en ennen sano tuntevani liikkeitä, ennenkuin olen niistä ihan varma:)
Jaja ja pikkarainen rv 16
Onpas täällä ollut mukavan vilkasta! Alettaisko yrittäämään taas jossain vaiheessa päiväpinoja?
Mä tulin vasta kotiin ihan väsyneenä, mutta pakkohan täällä on pyörähtää, vaikka silmät ristissä. ;)
Jaja, " viikkokaimaa" jo kaipailinkin. :) Katsoin muuten tota meitin listaa ja meillähän on eri LA, vaikka samat viikot. Laskevat kai eri tätit eri tavoin...
Pyry; epäilenpä, ettei viikolla 7+ sydänääniä kuulu. Yksityisellä voi ultrassa käydä tarkistuttamassa tilanteen, kaiketi aikaisintaan rv 6+. Itse kävin rv 6+2 ja syke näkyi.
Kathy; toivottavasti aika ultraan menee nopeasti! Minäkin odotin sitä aivan malttamattomana.
Mae; Mä oon vielä niin tietämätön noista oireista ja ennustuksista, mutta viime viikkoisen sykekeskustelun perusteella veikkaisin tyttöä. :)
Pissajuttuja! Mäkin saan käydä vessassa melkoisen usein päiväsaikaan, mutta yöllä ei ole tarvinnut vielä hipsiä. *koputtaa puuta*
Nyt ei muuta liiku päässä...
Huomiseen siskot,
mallariina ja masulainen rv 16+0 (jee, uusi viikko taas!)
Eipä mulla sen kummempaa ollut kuin KIITOS listaemolle taasen päivityksestä! Kiva että joku niitä jaksaa ja osaa rustailla...
Meikäläisellä alkoi sitten viikko 9! Kivaa! Olotila on hieman heikko, mutta se kai kuuluu taudin kuvaan...
Hei vaan!
-Taelsa-
p.s. joku kyseli voisko kohta puoliin siirtyä päivä pinon. Käy mulle!
Ihan aluksi kiitoksia taas upeasta listasta. Pieniä muutoksia on kyllä tapahtunut meillä, mutta se ei nyt ole niin tärkeää, avokki on täytti vuosia pari viikkoa sitten, eli on jo 28.
Yritetään parhaillaan väsätä nettisuvuja koulussa, hiukan olen vielä hakoteillä. Opettaja kun puhuu eri asiaa kuin tekee.... Mut on kyllä aivan mainio opettaja
On muutenkin kiva kirjoitella täällä ahtaassa tietokoneluokassa, kun vieressä istuvat huomaa heti mitä kirjoittaa... saa siis nähdä koska lukee jotain erityisen tärkeä, kuten odotan :)
Juu, kiitoksia vaan Jedelle listan päivityksestä. Meilläkin sekä mies, että minä ollaan " vanhennuttu" taas vuodella eli nyt minä olen 32v ja isäntä 35v, mutta nämä nyt on tälläisia pilkunviilauksia;)
Onnea Taelsalle taas uudesta viikosta:) Minullakin alkoi tänään jo 17. viikko, ihanaa, jos vaikka viikon parin sisällä alkaisi ne liikkeet tuntumaan...
Anulle tsemppiä opiskeluihin:)
Mallariinalle piti sanoa noista viikoista. Neuvolassa ne tädit kyllä laskevat välillä miten sattuu. Minullakin on jo pari kertaa mennyt päivät korttiin " väärin" , mutta sillähän nyt ei ole mitään väliä. Sen sijaan luulen, että jos sinulla on tuo la 16.7 eli viimeiset kuukautisesi alkoivat 9.10.05 niin silloinhan sinä olet oikeasti jo päivän minua edellä.
Minulla viimeiset kk alkoivat 10.10 ja sen mukaan päiviä laskiessa viikko täyttyy aina maanantaina ja uusi alkaa tiistaina eli tänään:) Ja la on siis minulla 17.7. Olipahan taas sekavasti kirjoitettu, mutta käypä siellä oulun raskauskiekossa, niin sieltä saa päivät yms. kun laittaa sinne viimeiset kk ja kierron pituudeksi se vakio 28.
Nyt pitää lähteä käymään lähikaupassa. Sinne oli saapunut postipaketti, kun huusin huutonetistä pikkuneidille vaatetta ja onpa tullut jo huudettua itselle mammavatteitakin;) Ja löysin muuten sieltä sisaristuimen meidän vanhan mallisiin Brion rattaisiin. Sekin piti jo huutaa, koska niitä varmaan ei enää hirveästi markkinoilla pyöri ja sellaisen kuitenkin kesällä tarvitsemme:)
Jaja ja pikkarainen 16+1
Kiitos vaan Jede minunkin puolesta! :)
Kyllähän tuota kohta voisi alkaa päiväpinojakin tekemään, kun näyttää meitä säteitä jo sen verran olevan. Nytkin vasta tiistai ja mennään jo kolmatta kymmentä viesteissä.
Itellä alkaa tulemaan jo noita raskausajan pikku vaivoja. Ei onneksi mitään pahempaa, mutta eilen illalla ku makasin sohvalla niin olipas hankala päästä enää kävelemään se jälkeen...alkaa tuo selkä vihoitella. Toivottavasti ei äidy kovin pahaksi raskauden edetessä.
Nakkaanpas tähän GALLUPIA heti perään! Eli Mitä te harrastatte? Ja onko jotain mistä on pitänyt luopua raskauden takia?
Ja vastailenpas itse. Mä oon harrastanu musiikkia koko ikäni. 5-vuotiaana aloitin viulunsoiton ja 18-vuotiaana lopetin kokonaan. Siinä välissä ehdin olla myös kuorossa, soittaa pianoa ja poikkihuilua ja opettelinpas muutamia sointuja kitarallakin. Nyt aikuisiällä oon keskittyny lauluun ja olin monta vuotta mukana yhdessä bändissä taustalaulajana. Nyttemmin se on jäänyt lasten takia tosi vähälle ja käyn aina silloin tällöin enää keikalla. Laulutunnit aloitin vajaa vuosi sitten ja siellä käyn edelleen. Pianotunteja otin kans tuossa vuosi sitten ja nyt sitten soittelen kotona pianoa ja laulan...onneksi meillä on omakotitalo :))))
Liikuntaa oon kans harrastanu musiikin ohessa säännöllisen epäsäännöllisesti. Monta harrastusta oon aloittanut, mutta alkuhuuman jälkeen nekin on aina jääneet. Ainoa, mikä on seurannut mukana on juoksu. Nyt raskausaikana juoksu on jäänyt ihan kokonaan, mutta odotan innolla ensi syksyä kun saan taas lenkkarit jalkaan ja pääsen kirmaamaan lenkkipolulle. Haastoipa eräs kaveri minut maratonillekin 2007 syksyllä, joten sitä varten alan sitten treenaamaan tämän raskauden jälkeen. Saa nähdä onko minusta koko touhuun...
Siinäpä ne taitaa olla nuo minun harrastukset. Käsitöitä teen kans aina välillä, mutta ajan puutteen vuoksi en tee nykyään juuri mitään sillä saralla. Verhot ompelen itse, jos en löydä sopivia valmiita ja viime talvena neuloin itselleni pipon ja villasukat. Anoppi ja äitini ovat olleet niin ahkeria kutomaan lapsilleni sukkia ja lapasia, ettei ole vielä tarvinnut itse ryhtyä siihen ollenkaan.
Mutta annetaan palstatilaa muillekin!
Pakkaspäivää (meillä -17) toivottelee
mirju ja pikku-pööpöti 20+2
Aloittelen tässä uutta viikkopinoa. Oli sitten ollut todella vilkasta keskustelua viikonloppuna, ja tervetuloa mukaan Hippis ja Pyry!!! Itselläni oli hieman hiljaisempi viikonlopun aikana, piti rauhoitella avokkia, kun hänen pappansa kuoli perjantaina :(
Jos äkkiä omaa napaa kirjoittaa, niin väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan!!! Mutta tilalle on tullut todella rasittavat yöheräilyt :( Viime yönäkin heräilin monta kertaa ja uudestaan nukahtaminen kesti ikuisuuksia. Mutta kaikesta huolimatta täällä ollaan todella pirteinä jo koulussa!
Muuten tässä odotellaan keskiviikkoa.... ensimmäinen neuvola silloin!
Anu ja rv 10+1