Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HAAHULIINIT viikkoon 5***

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri: Hyvä kuulla että koirakin voi jo hyvin. =) Yllättävän nopeasti muuten eläimillä menee nuo " oksennustaudit" ohi.

Kysele pois vain, koitan muistaa..

Me oltiin sillon Aurinkomatkojen matkalla ja hotelli oli muistaakseni Bellavista. Nyt kun äsken katsoin Aurinkomatkojen luetteloo niin eipä sieltä enään löydy sitä hotellia. Ja, kuukautta en kyllä muista.. Oliskohan ollut syksyä tai talvea, en yhtään kyllä muista.

Koitetaan täällä bongailla ovista.. Toivottavasti noista uusista tikuista on jotain hyötyä. =)

Kaksonen76

Vierailija
22/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiraa auttoi varmaan sekin, kun annettiin sille pahoinvointipilleri pariinkin kertaan. Saatiin kerran jotain eläinlääkärin määräämää, jota on vielä jäljellä.

Aurinkomatkojen esitettä ollaan myös kateltu. Ne kun ainoastaan järjestävät matkoja syyskuussakin. Missä kohdin on se Bellavista? Joku kehui jossain jotain Argentina nimistä ravintolaa, joka olisi tuon Bellavistan lähellä. Miten se sijoittuu niihin merivesialtaisiin nähden? Suunniteltiin meinaan, että mentäisiin Tenerife Playa hotelliin, se kun olisi niiden altaiden vieressä.

Kävittekö muualla nähtävyyksiä katsomassa kuin Loro Parquessa? Vuokrasitteko autoa? Miehen kanssa vähän puheltiin, että toisaalta olis kiva vuokrata auto, niin saisi vapaasti kierrellä saarta.

Entä muistaisitko jotain hyviä ravintoloita missä oli suht edukkaat hinnat? Ryppyperunat tuntuu olevan oikein paikallisuus, miltä ne maistui?

No, tässähän näitä kysymyksiä tulikin... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpula; Voi pahus sitä tätiä, kun sinne eksyi. Tsemppiä uuteen kiertoon!!!

sani-74; Kylläpä on ehtiväinen täti, kun sinnekin tiensä löysi :(. No, uudella innolla uuteen kiertoon, eikös juu ;)...

titi ja kaksonenkos ne sitä ovista bongaili. Toivottavasti ovis löytyy ja tsemmpiä pupuiluun!

Tänään tuli hakemukset tuetuille lomille ja nyt olen sitten yrittänyt pähkäillä, että milloin me sinne sitten päästäis. Meillä kun olis yhtä aikaa vapaata vasta syyskuussa, mutta silloin ei ole yhtään näitä lomia :(. Ja hiihtolomalle kun ei enää kerkeä hakea, kun pitää hakea kahta kuukautta ennen loman alkua... No, ehkä noista nyt sitten joku tärppäis. Kun tuo minun mummokin lupas maksaa sitten sen omavastuuosuuden tuosta matkan hinnasta...

Vierailija
24/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Bellavista on 1,8km keskustasta ja 1,3km merivesialtailta..

Me ei vuokrattu autoa laisinkaan, mutta käytiin kasvitieteellisessä puutarhassa.

Siitä on kyllä monta vuotta kun me oltiin tuolla, joten paikat on muuttunut varmasti paljonkin. Mutta, moni sitä kyllä on suositellut että vuokrais auton ja kiertelis pitkin vuoristoja. Siellä on kyllä mahtavat maisemat. Ja, sillä te pääsisitte käymään myös siellä Puerto de las Americás:ssa. Olen ollut sielläkin. Se on oikein turistipaikka ja enemmänkin nuorille suunnattu, jotka haluavat iltaelämää viettää vauhdikkaasti.

Juu, ryppyperunoita tuli maistettua myös! =) Oli ne ihan hyviä, ne oli ryppysiä =) ja muistaakseni olivat vain keitetty suolaisessa vedessä. Kannattaa kuitenkin kokeilla jos sinne menette.

Sillon ku me oltiin siellä niin käytiin yhdessä hyvässä ravintolassa/pizzeriassa pizzat syömässä, se ravintola oli suhteellisen lähellä niitä merivesialtaita. En vain muista sen ravintolan nimeä.

Mutta, katsoppa tuolta aurinkomatkat.fi-sivuilta niitä kaikkia hotelleja, siellä on niitä vielä enemmän kuin tuossa uudessa kuvastossa. Jos Aurinkomatkoja olette ajatellut.

Kaksonen76

Vierailija
25/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä onnea tuossa oviksen bongailussa tarvitaan.

Ja, siinä että osuis oikeaan aikaan pupuileen. =) Kun katsoo noita mun mahd. ovispäiviä ja työvuoroja niin ei vois pahemmin mennä ristiin. =( Mutta, yritetään hyödyntää kaikki mahdolliset päivät ja hetket. Hih.

Kaksonen76

Vierailija
26/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ollaan niitä nettisivujakin kateltu. Mutta kun laittoi hakuun sitten sen ajan milloin oltaisiin menossa, niin eipä niitä niin kovin montaa ole siihen aikaan. Taisi olla juuri ne kuvastossa olevat, mihin syyskuussa pääsee.

Joku kehuikin yksillä sivuilla jotain pizzeriaa, joka on niiden merivesialtaiden lähettyvillä. Oli kuulemma tosi isot pizzat ja hyviäkin vielä. =) Täytyypä käydä sitten testailemassa. Toki muutakin syödään ettei vain sentään pizzaa koko viikkoa. ;)

Ja kiitos kaksonen, kun viitsit vastailla. Kiva kuulla jonkun kokemuksia paikasta mihin on itse menossa. =)

Vierailija
27/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kun olet kanssa käynyt tuolla Puerto de la Cruzissa, niin olisi kanssa tosi kiva, jos viitsisit vastailla noihin kaksoselle esittämiini kysymyksiin siitä paikasta.

Vierailija
28/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri: huhuu, täällähän mie taas:) Mitäköhän sä oikein kyselitkään...Joo, kannattaa vuokrata auto! Olihan hienot maisemat, kun ajeltiin Americasista Cruziin. Korkeimmillaan oltiin reilu 2000m korkeudessa Teiden rinteillä. Oli hienot kuumaisemat, ja lumisia pieniä pensaita. Ja lämpötila Teiden juurella oli +16C ja ylhäällä vaan +1C! Me hölmöt turistit olimme shortseissa, joten ulos ei ollut asiaa kuvaamaan...

Ravintolatarjonnasta en muista; siis nimiä. Ihan ok-ruokaa oli melkein joka paikassa. Charcon aukion lipeillä on monia ravintoloita. Siellä on mahtavia kakkubaareja!! Varmaan 20 erilaista täytekakkua, joista valittiin herkullisimman näköinen, ja pala oli valtava!

Ja hei, nyt muistin: aivan ihana musiikkibaari, Las Tejas verdes (suom. Vihreät katot) on jossain päin aukion lähellä (en yhtään muista kadun nimeä..). Live" bändi" soittaa siellä ihanaa espanjalaista musiikkia iltaisin. Siellä saa laulaa ja taputtaa mukana, ja oli tosi mahtava tunnelma. Mä oikeasti ikävöin sitä paikkaa! Todella suosittelen sitä!!

Meidän hotelli oli ekalla kerralla pieni ja symppis perhehuoneistohotelli, jonka nimi ei nyt kyllä tule millään mieleen..Ja toisella kerralla Aurinkomatkojen Xibana Park. Se oli ihan asiallinen ja siisti hotelli aika lyhyen matkan päässä altailta. Olivat remontoineet sitä näemmä viime käyntimme jälkeen. Ei sillä, että me oltaisiin jotenkin siellä riehuttu;D

Joo, muuta kannattaa tosiaan kierrällä mahdollisimman paljon siellä, niin saatte paljon irti reissusta!!

Mä olin noilla Cruzin reissuilla äitini ja pikkusiskoni kanssa, Americasissa olimme koko perheen voimin. Ekalla kerralla kaksosemme olivat vasta 2-vuotiaita. Siitä reissusta en juuri mitään muuta muista, kuin että lapset sairastuivat heti, kun laskeuduimme sinne..Edes uima-altaalla en käynyt kertaakaan. Noh, se oli sellainen reissu silloin. Nyt heidän kanssaan on jo ilo reissata! Kun olivat 4-v., olimme Thaimaassa. Se oli ihana matka! Viime talvena meidän piti sinne taas lähteä, oli matka maksettukin, mutta sitten tuli tsunami:(, ja vaihdettiin Teneriffan reissuun. Ja nyt voikin sitten unohtaa ulkomaanmatkat vähäksi aikaa, jos meille tämä nyytti oikeasti tulisi syksyllä, ja kun ostimme talonkin vime vuonna. Eli tietää kyllä, miksi käy töissä:)

Teille tulee, Katri, varmaan ihana reissu syksyllä:)

Sori vaan, kun tuli ihan " asian vierestä" , mutta matkailu on niin mukavaa ja kiva aihe muutenkin!

Näin viime yönä unta, että aloin vuotaa, mutta onneksi se oli vaan painajainen. Aamuyöstä oli vähän masukipua, ja olin satavarma, että vuoto alkaa nyt, ja peloissani lähdin vessaan, mutta ei onneksi tullut mitään " ylimääräistä" =punaista, phuhhuhhh...9 yötä vielä ultraan! On mulla onneksi joitakin oireita, kuten rintojen arkuus ja aika kova väsy, kun tulen töistä, ja kauhea jano edelleen. Mutta siinäpä ne. Olisin tosi iloinen, jos alkaisi kuvotus, mutta vasta ensi viikolla sen pitäiskin alkaa, mikäli tässä raskaudessa sellaista on.

Jeps, tulipas pitkät rivit, kun iski puheripuli, mutta palaillaan taas!

Ulriina

Vierailija
29/77 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ovis ei jo tule? *murinaa*

Ei vaan näy, eikä kuulu ja olen tosiaan kaiken jättänyt tässä kuussa nyt niitten tikkujen varaan kun kaikki ylimääräinen energia on ihan kortilla. Koko tammikuun päivästä toiseen olen tehnyt TODELLA pitkää päivää ihan vaan ylitöinä ja nyt tuntuu että se alkaa kostaantua. Tänään olin jo niin puhki kun raahaaduin puol kasi töistä, että kun ukkokulta kysy, että mikä vaivaa, niin pillahdin itkuun. Siinä sit sopersin jotain, mutta ei se tainnut ihan kartalle päästä mun ylityöllisyydestäni. Paitsi siitä, että joka toinen päivä soittelelee töihin, että joko mä ehtisin töistä kotiin. Voi kumpa tää oliskin vaan hetkellinen juttu, mutta tiedän ettei tilanne tästä tule muuta kun pahentumaan.

Tässä sitä mietinkin, että jättäisköhän se oviskin tulematta tän stressin takia mikä painaa tällä hetkellä. Sehän tästä nyt vielä puuttuisi. Hittiläinen! Kai se on vaan viileesti alettava lähtemään töistä kun työaika täytyy ja jää sitten loput hommat tekemättä. Huutohan siitä tulee, mutta ei kai ketään voi pakottaa sielä päivästä toiseen istumaan ylitöissä. Tässä koetellaan taas tätä fibroihmisen tunnollisuutta, kun ei vois mitään jättää tekemättä. Nyt alkaa taas olla särkyjä ja kolotuksia siihen malliin, eikä tahdo enää uni tulla, että pitänee kiinnittää nyt ensisijaisesti huomiota vaan omaan terveyteen. Enhän mä tällä stressitasolla varmaan enää raskaaksi tulekkaan. Ja toisekseen on vaikea raskautua jos ei jää aikaa enää omaan sosiaaliseen elämään tai senkin vähän ajan mitä jää jäljelle, on niin poikki, että kaatuu vaan sänkyyn.

Kello on puol kybä ja mä olen ihan vainaa. Kai se pitää petiin mennä, että jaksaa taas huomenna nousta. Pahoittelut, että tässä vaan omaa napaa kirjoittelen, mutta en vaan jaksa nyt muuta.

Voimia kanssasisaret meille kaikille! =)

titi

Vierailija
30/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut huolestuttamaan.... :( Alavatsan kivistykset ovat jatkuneet vasemmalla puolella. Ne ovat ohi meneviä. Pelkään aivan kamalasti että se on nyt kohdun ulkoinen raskaus kun kaikki oireet täsmäävät. Soitin äsken naisten polille ja kysyin mitä tässä nyt pitäis oikeen tehdä.... Sanoivat sieltä että kysyvät lääkäriltä ja soittavat sitten tänään sieltä takaisin päin. Tosi ahdistavaa kun ei tiedä mikä vaivaa! Perjantaisten labrojen mukaan mun verestä ei löytynyt hcg:tä mutta ma ja ti tällä viikolla omat testaukset kotona näyttivät plussaa. Eli viikkoja olis ehkä 3-4 vasta. Viime to ei ultrassakaan näkynyt mitään muuta kuin kohdun paksu limakalvo. Sitä kystaa silloin etsittiin. Tuskimpa näkyis vieläkään mitään vaikka pääsisin lähipäivinä ultraan. :,( Tiedä sitten.... Toivottavasti kaikki olisi kunnossa!

F

Vierailija
31/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen76; Sehän vuorotöissä on huono puoli (ja varsinkin jos molemmat ovat vuorotöissä), että sitä ei välttämättä näe koko päivässä toista. Mutta toivottavasti löydätte jostain rakosesta sellaisen sopivan ajankohdan, jolloin ehtisi vähän muutakin kuin nähdä toisen ohimennen.

titi75; Koita nyt muistaa omaakin jaksamistasi! Ei kukaan voi / ei saa olettaa, että joku elää vaan työn vuoksi. Jokaisella täytyy olla myös oma elämä ja vapaa-aikaa! Tietysti tilapäisesti voi tehdä työtä lähes yötä päivää (omalla miehellä sesonkin kaks kertaa vuodessa, jolloin tekee aamusta iltaan töitä pari viikkoa - kuukauden), mutta ei sellaista kukaan kovin kauaa jaksa. Nyt jätät kylmän rauhallisesti sitten osan töistä seuraavaan päivään, ehkä pomokin sitten tajuaa, että ei voi kenelläkään niin paljon töitä teettää. Voimia ja tsemppiä!

Flofer; niin, ei ultrassa vielä varmaan mitään näy, ehkäpä vasta parin kolmen viikon päästä. Voimia sulle odotteluun. Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin ja saat jatkaa raskautta vielä seuraavat noin 8 kuukautta!

Omassa navassa ei mitään uutta. Vauva-aihe kyllä pyörii päässä ihan koko ajan. Kohta varmaan alan laskea jo päiviä huhtikuun loppuun...

Vierailija
32/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulriina: Kiitos kun vastailit. =)

Flofer: Toivottavasti ei nyt kuitenkaan olisi kysymys kohdunulkopuolisesta vaikka oireet siltä vaikuttaisivatkin. Tsemppiä!

ON: Täällä ei mitään uutta. Menkat ovat nyt loppuneet. Jännä nähdä pysyykö kierto säännöllisenä. Muuta jännäämistä ei nyt olekaan muutamiin kuukausiin. Paitsi se, että päästäänkö sinne etelään. =)

Lunta sataa aika lailla. Sinne tais kadota ne keväiset ilmat joksikin aikaa. Olikin niin kiva, kun aurinko paisteli ja oli 0-keliä. Nyt viikonlopuksi on luvattu vielä kylmenevää -10 ja ylikin. Plääh! Tulis jo kevät ja kesä...

Vierailija
33/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on taas yksi kuukausi takana päin, kyllä aika menee todella nopeasti. Justhan sitä oli joulu ja uus vuosi.. Mutta, kuitenkin ollaan lähempänä kevättä.

Täällä Pirkanmaalla nyt ainakin ilma ei ole kyllä yhtään kiva, lunta tulee ihan älyttömästi. Tietää taas lumitöitä kun pääsee töistä kotiin.

Maria: Onneksi miehelläni ei sentään ole vuorotöitä, muuten tästä vauvapuuhasta ei tuliskaan yhtikäs mitään. Mun työt ne enemmän tuottaa ns. harmaita hiuksia.. =)

Katri: Toivottavasti kiertosi nyt siitä tasaantuu, eikä tulisi mitään mahdottomia kiertoja.

Oletteko jo varannut sen matkan..? =)

Oma napa: kp 14/28-31. Kierronpuolessa välissä sitä ollaan. Ja, ovista olen koittanut kovasti bongailla. No, tänään kun tein ovistestin niin testiajan upeutuessa siihen alkoi ilmestymään kontrolliviivakin. Eli, luultavammin ovis on huomenna. Kyllä nuokin testit näyttävät siis oviksen.. =) Simppoja laiteltiin jo eilen liikenteeseen, joten toiveet on taas tämän kierron suhteen korkealla.

Eilen illalla oli pikkusen huono-olo ennen kuin mentiin nukkumaan.

Ja, tänään on ollut rinnat arat sekä mahassa nippaillut oikein kunnolla.

Mitenkäs muilla haahuilla keskiviikko on sujunut?

Mukavaa päivän jatkoa! =)

Kaksonen76

Vierailija
34/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen: Ei olla sitä matkaa vielä varattu. Yritetään päästä äkkilähdöllä sitten lähemmin. Pääsis paljon halvemmalla. On meinaan noi normaalihinnat meille liian kalliita. Ei ole vielä edes kokonaan niitä matkarahojakaan koossa.

Mutta jos päästään, niin reissu ajoittuisikin suunnilleen meidän hääpäiväksi. Vois sitte juhlistaa sitä siellä etelän lämmössä... =)

Nyt lämmittämään ruokaa.... päivänjatkoja kaikille!

Vierailija
35/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka haahut!

Ajattelin tännekin laittaa näitä tämänpäiväisiä ultrakuulumisia. Masussa edelleen kaikki hyvin eli nyt kun on rv8+6 niin vauveli vastasi kokoa 9+1, joten edelleen tuo kahden päivän ero kuten edellisessäkin ultrassa. Pelkäsin kuulevani, että sikiö on jäänyt kasvussa jälkeen tai ettei syke enää näykään. En aluksi oikein uskaltanut katsoakaan ruutua, vaan odottelin, että lääkäri kommentoisi jotain, josta voisin päätellä, että kaikki on hyvin. No, onneksi kaikki tosiaan näytti hyvältä ja kaikki raajat löytyi ja verenkiertokin näytti hyvältä.

Nyt mulla varmistui myös se hyytymistekijähäikkä ja aloitan jo tänään klexanen pistämisen mahanahkaan. Pistoshoitoa jatketaan vielä 6 vk synnytyksen jälkeen, niin että huh huh. Kävin ostamassa 10 ruiskun paketin ja hinnaksi jäi kelan korvauksen jälkeen 34,72 e. Eli ruiskut on 3,50 e kappale... No, pääasia olisi, että raskaus sujuisi hyvin.

Kirjoitan tähän vielä lausunnon, josta lääkäri mulle antoi kopion:

" Lupusantikoagulantti on toisella (PTT-LA) seulontaan käytettävistä testeistä positiivinen. Lisäksi todetaan IgM-luokan kardiolipiinivasta-aineita (39 MPL). Ei beeta-2-glykoproteiini 1-vasta-aineita. Fosfolipidivasta-aine todettiin myös edellisessä näytteessä 11/2005, joten pysyvän fosfolipidivasta-aineen kriteerit täyttyvät. Pysyvä fosfolipidivasta-aine on sekä valtimo- että laskimotromboosin vaaratekijä ja siihen voi liittyä toistuvia keskenmenoja."

Ja mulla tämä fosfolipidivasta-aine on siis hankinnainen, ei synnynnäinen. Mutta selitystä sille, mistä tuo vasta-aine on mulle tullut, ei kukaan pysty antamaan.

Ainiin, lääkäri kysyi, että sinäkö olet nyt ottanut 50 mg minidisperiiniä. Vastasin, että niin olen... Aloin sitten kuumeisesti miettiä, että miten kauan voin valehdella asiassa ja päätin, että kerron totuuden. Sanoin, että jos olen ihan rehellinen, niin olen ottanut 100 mg, koska netissä kaikki toistuvista km:ista kärsivät, joille on määrätty disperiiniä ottavat 100 mg lääkärin määräyksestä eli en uskaltanut jättää 50:een. Lääkärin ilme hieman synkistyi ja huokaisi syvään ja sanoi, että meidän on hirveän vaikea hoitaa sinua, jos me ei tiedetä, miten sinä itseäsi lääkitset. Sanoin, että mitään muuta salaisuutta minulla ei ole. Lääkäri sanoi sitten, että no jatkat nyt sitten 100 mg disperiiniä ja 40 mg klexanea päivässä.

Tuota klexanen pistämistä minulle neuvottiin synnyttäneiden osastolla eli piti mennä polireissun päätteeksi sinne. Vähän iäkkäämpi nainen sitä mulle sitten rupesi näyttämään sellaiseen " tekomahaan" . Kerroin kyllä sille, että mulla on ollut toistuvia km:ja ja nyt todettiin hyytymistekijöissä häikkää ja sen takia aloitan tuon piikityksen. Ja nainen vielä kysyi, että oletko nyt raskaana. Kuitenkin hän puhui mulle jotain, että sitten kun sulle on se leikkaus tehty, niin hoitajat käy pistämässä illalla, joten pistä sinäkin kotona aina illalla. Siis mikä ihmeen leikkaus??? Sitten kun tein lähtöä, sanoin, että jospa sitä voisi sitten syksyllä tulla tänne ison mahan kanssa, mutta enpä saanut siihenkään mitään rohkaisevaa/kannustavaa tms. toivotusta. Ei se oikeastaan sanonut mitään, kun lähdin, joten eipä mitenkään erityisen empaattinen ihminen (tai sitten hieman tyhmä ;-). Tosin nyt tuli mieleen, että enhän minä sinne synnyttäneiden osastolle halua ison mahan kanssa, vaan siis vauvan kanssa tietysti ;-).

Niin, ajattelin, että jospa se rakas mieheni alkaisikin toimia sairaanhoitajana ja pistäisi mulle päivittäin sen piikin, ainakin ihan ekat kerrat. Kai siihen oppii (=uskaltaa) pikku hiljaa itsekin. Olen kyllä hieman piikkikammoinen, joten täytyy tunnustaa, että vähän jännittää.

Mutta tällaiset ovat siis viimeisimmät kuulumiseni. Kaikillahan tuohon fosfolipidivasta-aineongelmaan ja samalla siis raskauden onnistumiseen ei auta lääkityskään, joten edelleen on hieman jännittyneet tunnelmat, että miten tässä tulee käymään. Ei auta kuin toivoa, että hyvin.

Ulriinalle on edelleen peukut pystyssä. Toivottavasti tämä raskautesi nyt onnistuu! Floferille myös onnea matkaan ja toivon mukaan kaikki on hyvin! Pikaisia ja kestäviä plussia kaikille haahuille!!!

neronja rv8+6

Vierailija
36/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on niin laiska pinoutuja..no onneks en sentään listalta pudonnut=))

Masunasulle kiitokset listaemoilusta ja Marialle tervetuloa " emoksi" !!

Floferille onnittelut plussasta!! Paljon vauvaliimaa matkalle mukaan!!

Kaksosellelle ja Titille tsemppiä oviksen bongailuun.

Titi: Huomasin tuolta edellisestä pinosta, et sullakin on toukokuussa synttärit? Ja, kun samaa vuosimallia ollaan niin sattuisko peräti samalle päivälle? Ittelläni on siis 16 päivä.

Neronjalle onnea iloisista ultrauutisista=)..kyllä se rehellisyys varmaan kannatti tuossa lääkeasiassa vaikka onhan se varmaan vaikee myöntää..

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille ja uusille haahuille.

(.) olen miettinyt tätä, et uskallanko sanoa ääneen mutta kokeillaan nyt..menossa siis kp 33/28-32...ja olen tehnyt positiivisen testin=)) itse asiassa ekan jo perjantaina (acon25), joka näytti haaleeta viivaa, seuraavan sunnuntaina (apteekin) siihen tuli selvä testiviiva ja vielä äsken (myös apteekin) ja samainen selvä testiviiva ilmestyi.

Jotenkin tähän ei vaan usko ja meillä, kun tammikuussa jäi pupuilut kolmeen kertaan ja laskujen mukaan tärppi olis käynyt kp 8:n pupuiluista. Oireita ovat rintojen arkuus (varsinkin kylmälle), lämmöt 37.3, valkovuotoo, etovaa oloa ja samoin pientä huimaavaa oloa sekä ajottain menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla. Niin ja alaselkä on kipee.

Jotenkin on niin epätodelllinen olo mut kai se kuuluu tähän haahun elämään ja kaipa tästä vielä jossain vaiheessa uskaltaa rueta iloitsemaan..i hope so..

Mutta oikein paljon ++++++++++++++++++++tuulia teille kaikille!!!

myttynen

Vierailija
37/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut plussasta, myttynen!! Me mennäänkin sitten aika samoissa, luulisin! Mun rv:t selviää viikon kuluttua. Vauvaliimaa ja tarrasukkia masuasukillesi!!

Floferille tsemppipeukutuksia, että raskaus jatkuisi, niinkuin pitääkin!!

Kaksosellakos alkoi olla ovishetket käsillä..? Plussatuulia puheltelen sullekin!!

Marialle tsemppistä tähän kiertoon! ;)

Katrille kanssa mukavaa kevättä, vaikka ette nyt sitten vähään aikaan yritäkään! Ennenkuin huomaatkaan, on syksy, ja teidän matka ja vauvan yritys lähellä! Matkojen hinnat muuten laskee yleensä rajusti koulujen alkamisen jälkeen:)

ON: muutamana yönä olen nyt sitten joutunut käydä pissalla, ja pahus sentään, kun en enää saa unta sen jälkeen. Pikkasen kyllä väsytti aamulla, kun valvoin n.04:sta eteenpäin..Noh, tätä tämä on. Kaikki vaivat otetaan vastaan, kunhan vain syksyllä nyytin saisin!

Kaikille teille mukavaa viikonjatkoa ja jaksuja!!

Ulriina rv?

Vierailija
38/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh niin. Tulipa tänään käytyä jälkitarkastuksessa, niin sai edes jotain kerrottavaa.

Oikeastaan käynti oli siinä suhteessa aika turha, koska kaavinnan tehnyt lääkärihän oli

jo laittanut mulle niitä verikokeita ja ajat varattu niihin ja maaliskuun loppuun soittoaika.

Mutta toisaalta tää käynti oli mulle ihan hyvä, koska sain sitten jotain kysyttyä lääkäriltä.

Ja pääsin kerrankin ultraan ei-raskaana-ollessa :) Kohtu oli ok, limakalvon paksuus 8mm,

vastasi lääkärin mielestä tilanne kierron puoliväliä. Munasarjat ok, katsoi sitten vielä, että

oikealla puolella oli joko juuri irronnut munasolu tai sitten vasta irtoamassa. Ei osannut

sanoa kumpi tilanne oli. No, minäpä tietty kehostani kiinnostuneena tein kotiin tultuani

ovistestin. Ja kyllä , lääkäri oli aivan oikeassa, testiin tuli kaks vahvaa viivaa, eli ovis on joko

ollut ihan just tai tulossa. No samapa tuo sikäli, koska ei sitä pääse hyödyntämään mitenkään.

Koska nyt pitää päästä verikokeisiin ja odotella tulokset ennen uutta yritystä ja toisaalta, multa

on kadonnu IHAN kaikki halut :( En tajua itteeni, mutta tällä hetkellä koko mies etoo mua.

Aika kamalaa aatella näin ja tuntuu kyllä itsestäkin pahalta. Oonko sittenkin väärän miehen kanssa?

No, mut pyysin sit vielä paperilla tulokset aikasemmista verikokeista ja näistä tulevista kokeista. Ja

hyvä oli että pyysin, koska lääkäri sit huomas, että hoitaja oli ilmeisesti tilannut yhden kokeen väärin.

Olis tullut joku trasferriini kun piti tulla trasglutamiini (joka kertoo onko keliakiaa, tämä kyllä otettu

multa reilu vuosi sitten eikä siinä mitään ollut). Tän trasglutamiinin lisäks otetaan progesteroni kierron 21-23

päivänä. Sitten kierron 3-5 päivänä TSH, FSH, testosteroni, LH, kardiolipiini vasta-aineet ja tuma vasta-aineet.

Nää tuma vasta-aineet voi kertoa kuulemma, että onko jotain vikaa mun sisällä..siis sisäelimissä tai jossain.

En oikeen muista mitä lääkäri tarkalleen sanoi, mutta sen muistan, että jos jotain löytyy tuossa kokeessa, niin

sitten mut lähetetään sisätaudeille, jossa saavat kuulemma selvittää mikä vika on. Mutta lääkäri

kyllä totes, että nämä verikokeet on nyt ihan hakuammuntaa ja hän luulee ettei mitään löydy. Varsinkaan

noista lh, fsh ja prog. arvoista, koska selvästi ovuloin ja tulen raskaaksi. Tsh on ollut viimeks hiukan

koholla. Sen takia otetaan uudestaan niin näkee, että onko nousu suunnassa ja kehittymässä jotain

kilpirauhasjuttua.

Lääkäri sitten vielä meinas, että aika harvinaista, että on näin päin...että raskautuu helposti, mutta kärsii

toistuvista keskenmenoista. Sanoi, että lapsettomuus yleisempää kuin toistuvat keskenmenot.

Että näin. Lopuksi vielä pyysin muutamalta viime käynniltä kopsut papereistani.

-Porkkana-

Vierailija
39/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa-viestin jälkeen pari kommenttia muille...

Neronja: kiva kuulla ultrakuulumiset!!!! Tsemppiä piikittelyyn. Siis riittääkö tuo 10ruiskun satsi siis kymmenelle päivälle??? Että kymmenen päivän lääkkeet 35e??? *kysyy tyhmä*

Myttynen: Onnittelut plussasta!!!!TSempPIÄ!!!!!

Floferille myös tsemppiä!!!!

Hmm... nyt ei millään muista, että mitä muuta piti kommentoida. Väsyttää ihan tajuttomasti. Viime yön valvoin puol kolmesta lähtien..heräsin silloin ja uni ei enää tullut kuin pätkittäin.

-Porkkana-

ps. Unohdin sanoo, että lääkäri lupas vielä näyttää mun papereita jollekin hormoneihin perehtyneelle lekurille...ja kysyä, että onko mitään mitä mun tapauksessa vois tehdä. Kuulen sit siitä tarkemmin kun on se maaliskuun soittoaika.

Vierailija
40/77 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saamme kuulla plussauutisia, joita on tullutkin ihan mukavasti viime aikoina. Vauvaliimaa ja suojelusenkeleitä pikkuiselle! :)

Flofer: peukut on pystyssä sinulle, että kaikki on hyvin! Harvinaista olisi jos kohdunulkopuolinen noin aikaisessa vaiheessa oirehtilisi. Mitä muita oireita sinulla onkaan ollut kuin se (oliko se) vasemman puolen kipuilu? Mulla kohdunulkopuolinen alkoi oirehtia aikaisin ja neuvolatäti ensin meinasikin että ei varmaan ulkopuolinen ole kun näin aikaisin on oireita.. Eli ensin sillon kun menkat piti alkaa, niin alkoi ruskea tuhruttelu ja tasan rv 5 tuli maha jumalattoman kipeäksi, joka hellitti hieman ehkä noin tunnin-parin? päästä mutta kipu jatkui kuitenkin seuraavaan päivään aika kovana, tärinäkipu esim kävellessä oli yks oire, no kipu hellitti mutta sitten alkoi verinen vuoto, jonka takia sitten sain lähetteen polille ja sielä todettiin kohdunulkopuoliseksi. Hcg on ihan " normaali" kohdunulkopuolisessa. Ja ainahan kohdunulkopuolinen ei oirehdi millään lailla, tämän on saanut kokea mm sisareni, jonka munatorvi repes rv 12 tai 13.. Toivottavasti sinulla eikä kenelläkään muullakaan ole tai tule olemaan kohdunulkopuolista! Tsemppiä!

Neronja: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hienoa kuulla, että kaikki oli hyvin! :) Ja nyt sait sitten lääkkeetkin, niin toivottavasti ne auttaavat pitämään masuasukin kyydissä loppuun asti. :)

Porkkana: *jaksuhaleja* sinulle edelleen! Luulisin, että monelle tulee sinun tilanteessasi haluttomia tunteita miestänsä kohtaan. Kaikilla varmasti jossain välissä tunteet ovat ikäviä puolisoaan kohtaan, mutta onneksi ne yleensä menevät ohitse ajan kuluessa.. Mukava kuulla, että jälkitarkastus oli hyvä käynti ja lupasi vielä asiantuntijalle näyttää papereitasi! Tsemppiä!

Ulriina: jaksamista ja tsemppiä sinullekin! :)

Titi ja Kaksonen: onnea ovisbongailuun! +++++++++++ bd bd bd

Enni-Maija: Mitä kuuluu? Onko menkat alkaneet?

Kaikille hyvää loppuviikkoa! :)

Terkkuja Sani