Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla odottajilla hengenahdistusta makuulla?

30.01.2006 |

Kysyisin kohtalotovereita tai vinkkejä seuraavaan vaivaani. Minulla on vasta rv 10+1 menossa, mutta kärsin epämiellyttävästä hengenahdistuksesta makuuasennossa. Tuntuu kuin en saisi happea vedetyksi kunnolla ja meinaa pakokauhu iskeä. Tämä vaiva on ollut riesanani kahtena peräkkäisenä yönä tai vaivaa pikemminkin nukkumaan mennessä. Yön nukun kyllä ongelmitta, kun vain alkuun pääsen. Edellisessä raskaudessa muistan nukkuneeni selällä ihan loppuraskauteen asti ja siellä hengenahdistusta tuntui vasta aivan raskauden viime metreillä, mikä on täysin luonnollista. Tästä tulee piiitkä raskaus, jos vaiva ei helpota, kun kaikenlaista kolotusta ja kremppaa tulee matkan varrella, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. Nyt kaipaisin muiden kokemuksia ja vinkkejä, miten helpottaa oloa. Olen itse huomannut, että kylkiasennossa on parempi nukkua ja puoli-istuva asentokin on parempi kuin selällään makaaminen.

Hibiskus, kohtalotovereiden vastauksia odottelemassa

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hibiskus:

Kysyisin kohtalotovereita tai vinkkejä seuraavaan vaivaani. Minulla on vasta rv 10+1 menossa, mutta kärsin epämiellyttävästä hengenahdistuksesta makuuasennossa. Tuntuu kuin en saisi happea vedetyksi kunnolla ja meinaa pakokauhu iskeä. Tämä vaiva on ollut

Joo sama vaiva oletan... mulla alkoi niin että ns. rasituksessa otti henkeen. En muista monennellako viikolla tää alkoi, mutta tosi aikaisessa vaiheessa. Sittemmin se mahankin jo suurentuessa on ruennut vaivaamaan makuuasennossa. Pakokauhua mulle ei iske, mutta tosissaan saa hengitellä... ja jos sängyssä kääntyy niin voi sitä puuskutusta. Toisinaan ottaa enemmän, toisinaan vähemmän. Aamusin yleensä parempi ja luulempa että se on tyhjän vatsalaukun ansiota. Toivottavasti tämä ahdistukseni ja ahdistuksesi :-) ei pahene.

Paukku Rv.32+2

Vierailija
2/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalauantaina kun olin elokuvissa huomasin saman hapenloppumisen. Tunne tuli siis istumisesta. Paineet ovat olleet kohollaan jo ennen joulua ja viime viikko olikin yhtä tuskaa. Väsytti, ei huvittanut mikään ja töissä ei ole mikään helppo tilanne. Eli vaikka kuinka yrittää olla stressaamatta niin ei onnistu. Nyt varasin lääkärille ajan, koska kyseessä on lisäkseni joku muukin. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

Parempia vointeja muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi joskus raskausviikon 12 tienoilla ja jatkuu yhä, nyt viikkoja 35. Neuvolassa olen puhunut asiasta ja vastaus on ollu vain, että veren määrä on kehossa niin suuri ja nyt loppuvaiheilla vauva on lisäks painanu hengityselimiä. Mulla paras apu on kun yritän vaan unohtaa koko asian. Mä saan ainakin osittain omalla psyykellä ja mietinnällä asian pahenenmaan.

Vierailija
4/4 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ahdistusta tuntunut päivälläkin. Kävin töiden jälkeen hierojalla, joka sanoi, että hengitystiealueet ja yläselkä ovat aivan jumissa/lukossa. Hieroja mielestä ei ollut ihme, että ahdistaa. Eihän yksi käyntikerta vielä vaivaa poista, mutta uskon hieronnasta olleen apua. Suosittelen muillekin kokeiltavaksi, ei siinä ainakaan menetä mitään. Lisäksi ajattelin ottaa päivittäiseksi tavaksi venytellä ja jumpata hartianseutua, jos siitäkin olisi jotain apua. Tässä on kuitenkin vielä 30 raskausviikkoa jäljellä, joten kaikkea on kokeiltava olon helpottamiseksi! :)