**LOKALAISTEN SUNNUNTAISUPINAT**
Missäs yökypelit on olleet kun ei tähän aikaan pinoa näy ;) ?
Kommentit (44)
et tällä mammalla ollut hirvee suklaahimo jo pitkään:( mut en ole sortunut:) toivottavasti huomenna vaaka palkitsee minut. oon käynyt nyt joka ilta lenkillä kun lapset on käyneet nukkumaan.
tsemppiä kaikille laihduttajille ja ei sorruta tänäänkään herkkuihin...eihän? söin muuten eilen illalla vadelmia rasvattoman vadelma mustikka jogurtin kanssa...oli tosi hyvää!
Hip hei, täällä siivouspäivä tiedossa. Kämppä on räjähdyksen jäljiltä, pölyä paikat täynnä ja imuri nököttäny jo kaksi viikkoa eteisessä, että joku(?) viittis tehdä sillä jotain. Eilen olikin sitten leipomispäivä. Tulipahan tehtyä porkkanaleipiä ja läjä korvapuusteja. Ja pitihän niitä puusteja sitten jokunen(?) maistella, vaikka ei olis tarve. Mun painonpudotus on näköjään ihan tuhoon tuomittua tällä hetkellä, sen takia en ole ilmottautunut painonpudotustaulukkoon. Tuota ylipainoa on useempi kymmenen kiloa ja haave olis saada ne pois. Kymmenen vuotta sitten pudotin yli 20 kiloa ihan hups vaan, mutta nyt ne ei vaan lähde. Ja koko ajan tekee kaikkea hyvää mieli. On tullu mutustettua kaikki keksitkin kaapista ja nyt sitten piti mennä leipomaan. Krääh! No oma vika kun ei ole itsehillintää. Mutta enköhän mä vielä tästä saa itteeni otettua niskasta kiinni. Toivoa sopii ainakin ja parempi olis!
Meijän isännällä on jonkin verran noita ärsyttäviä tapoja, likasia vaatteita läjä sängyn vieressä, jättää likaisia astioita ympäri kämppää ym... Mutta paljon on myös hyviäkin puolia, touhuaa pojan kanssa, muistaa halata ja pitää hyvänä ym... (Ja se silittäminen, heh!)
Nyt taas pää tyhjeni. Ai niin, me käytiin äänestämäss ennakkoon.
Josko menis taas hörppään mukillisen kahvia (nyt ilman korvapuustia) ja tekee sotasuunnitelmaa pölypalleroita vastaan....
T:nuuskis
Jep, käydään äänestämässä, vuoronperään, toinen välillä kotimiehenä...
Aivan ihana ilma, aurinko paistaa ja liput liehuu saloissa. Kaunista!
Meillä oli tyttöjen aamupäivä tänään, olin keskimmäisen kanssa uimassa. Meillä oli kivaa, jumppailin itse välillä siellä altaassa, nyt on lihakset ihan pehmeinä...Aamulla pumppasin Juholle maitoa pulloon ja hyvin oli maistunut välipalana :) Viimeksi kun oon ollut pitemmän pätkän poissa kotoa, on pullosta juominen ollut vielä sellasta ihmettelemistä, puolet maidosta valunut rinnuksille. Mutta nyt oli imu pelannut.
Ai miehen ärsyttäviä piirteitä... niitähän kyllä riitää =) Just tuo tavaroiden ja vaatteiden levittely pitkin huushollia ja varmaan 5 vaatekertaa yhtäaikaa puoliksi pidettyjä. Ja sit yhtäkkiä ei ookkaan mitään puhtaana :O( Ruokapöytää ei voi ikinä pyyhkiä muruista puhtaaksi, pesukonetta ei OSAA käyttää, ....
Hyviä puolia sillä on: ei polta, huolehtivainen ja reilu isä lapsilleen, viihtyy kotona vapaa-aikanaan, ei käy baareissa. Ja kesällä kun päästään mökkielämään siitä kuoriutuu touhukas mökkiläinen, miesten hommat hoituu!
Tietsikka meillä sijaitsee pakon sanelemana olkkarissa :( Ei mahtuis muualle, ja siellä ainut antennipistoke, josta netti tulee meille.
Nyt kuolakalle tässä sylissä hermostuu, joten heippa! Ainiin, kiitti itkarimerkkiä suositelleille, huomenna painun ostaan!
Päippy
Niinhän se on vaakapäivä... siks just kauhulla mietinkin, että onko se hamppari IHAN PAKKO saada.... mutta on se
älkää hirttäkö ;D
Juuppisjoo.... sitä paitsi aamulla pojalle lupasin että jos haettas tänään hampparit ;-P Ei voi olla hakematta ettei toinen pety!! Hih, eikös ollu aika taktinen veto ;D
Taas mennään..
E
Täällä ollaan kotiuduttu reissusta. Hyvin meni ja mukavaa oli. Kävimme syömässä hyvässä ravintolassa (oululaiset, Olympos: kannattaa käydä)ja sitten kiersimme muutaman baarin. Yöksi mentiin sitten hotelliin. Puolenpäivän aikaan tultiin sitten kotiin. Hyvin oli pärjätty täälläkin, Roope oli nukkunut koko yön heräämättä. Mummo ja pappa oli mielissään kun saivat hoitaa Roopea.
Nyt sitten poika päätti heti pistää päikkäriasiat sekaisin ja nukkui ulkona sen 3 tunnin sijaan vain tunnin! No, ei auta ku laittaa sitten parin tunnin päästä uudestaan ulos nukkumaan ne loput kaksi tuntia.
Joo, mutta nyt mun täytyy mennä
Misuli
Ihana päivä, kun aurinko paistaa täydeltä taivaalta! Kohta pitäisi lähteä vaunulenkille ja samalla voisi piipahtaa antamassa äänensäkin uurnilla :) Tulee varmasti tiukka kisa.
Viimeyö oli taas uskomaton: neiti nukahti unille jo klo 21.30 ja nukkua posotti puoli kuuteen saakka, heräsi syömään ja nukkui taas klo 10.30 asti. Itse ei oikein osaa käydä noin aikaisin nukkumaan ja tulee sitten valvottua myöhään, kun saa rauhassa tehdä omia juttujaan. *haukottelee*
VALLUN eilinen päivä oli onnistuneen kuuloinen ja varmasti tärkeä tyttärellesi. Itse ainakin muistan lapsuudesta äidin kanssa kahdestaan tehdyt jutut vielä näin aikuisenakin oikein ihanina muistoina :)
Tietokone löytyy meiltä makkarista ja vie suurimman osan huoneesta :( Mies haaveilee kannettavasta tietokoneesta, mutta kun ovat niin hintavia...
ANNU: Ymmärsinkö oikein, että olette täysimetyksellä? Meillä neuvolassa oltiin sitä mieltä, että mieluummin kokeiltaisiin kiinteitä kuin vellejä. Perusteluksi neuvolantäti sanoi, että vellistä vauva saa vaan turhaa energiaa (= maitoa, joka on jatkettu jauholla). Meillä ollaan nyt siis maisteltu kiinteitä ja öitähän minä olen nyt hehkuttanut, joten en sitten tiedä johtuuko kiinteiden aloituksesta. Niin ja aikaisemmin oltiin siis imetyksellä & korvikkeella ja neiti huuti nälkäänsä koko ajan. Minkäs ikäinen Aleksi olikaan? Meillä Sanni siis hiukan yli 3,5 kk. Mutta kuten HENNAJO mainitsikin niin mahd. pitkään kannattaa yrittää edetä ilman kiinteitä/vellejä.
HENNAJO: Ihania nuo lapset! Niiden jutuille kun saa nauraa välillä ihan maha kippurassa :)
*antaa WAIMO72:lle piristysruiskeen* Mä olen päättänyt kuunnella muiden mäkätystä hymyillen ja toisesta korvasta ulos laskien.
MAMIKOllakin hyvä yö takana :) Täälläkin kärsittiin suklaanhimosta ja sorruttiin eilen marabouhun, joten saas nähdä mitä tuo vaaka huomenna näyttää.
Siivouspäivää pitäisi viettää myös täällä kuten NUUSKIKSELLAkin.. Kuinka se voikin olla aina niin työn ja tuskan takana kaivaa imuri kaapista ja ryhtyä toimeen? Sitten kun työ on tehty niin on kuitenkin aina niin tyytyväinen olo.
Ei se auta.. Nyt ensin vaunulenkille vähän raitista ilmaa haukkaamaan ja sitten imuri käteen ja eikun heilumaan.
- Minski & Sanni -
Kysely: te jotka olette aloittaneet vauvalle kiinteät...onko heillä mennyt vatsa kovaksi?
Meidän pojulla on mennyt, maanantaina aloitettiin kiinteiden maistelu. Olen siis syöttänyt 1-2 vauvalusikallista perunaa, peruna-porkkanaa ja nyt sitten myös luumusosetta jos massu alkaisi toimimaan.
Ei muuta kun että poju kitisee illat kun ei tule kakkaa.
Meillä tietokone pojan huoneessa, kannettava, sen saisi tietty muallekin mutta ehkä jossain vaiheessa siirretään täältä pois.
Nyt valmistautumaan jumppaan menoon. Tuli nimittäin herkuteltua suklaalla tämä viikonloppu. Laihis siis jatkuu huomenna pienestä lipsahduksesta huolimatta.
Juu siitä äänestämisestä...kävin ennakkoon.
Jeps, täälläkin vatsa on mennyt kovemmalle ja sitä sitten ähistellään pitkän aikaa.. Luumusosetta annan minäkin pieniä määriä, levolacia varalla jollei luumu auta.
*jatkaa siivoilun kanssa puhisemista*
Poika otti ja kääntyi masullensa. Ihana kulta.
Emily *ylpeänä*
[b]Emily78:
[/quote]
Hurrrrrrrrrjasti onnea poitselle uudesta taidosta! Toivottavasti teidän yöt ei mene yhtä rauhattomiksi kun meillä meni silloin kun uusi taito opittiin *bd bd*! Kyllä nuo meidän pienet ihmeet kasvavat vähän turhan nopeeta :´).
Nyt en enää muista, mistä sitä keskusteltiin :-/. Voi lahopää, minkä taas teit!
[b]Kiinteistä:[/b] Ei olla aloiteltu ja toiveissa on kyllä ½-vuoden täysimetys. Kun se täyttyy, aloitellaan makuannokset :). En muista, että esikolla olisi masu kovettunut, mutta luumua minäkin annoin rinnalla. Suosittelen, että annat niitä kiinteetä aamupäivästä, niin ei ole yöllä itkut vastassa vaan jos niitä on tullakseen, ne ehditään päivän aikaan itkeä pois :).
Nyt on sitten tietsikka olkkarissa ja tuli muuten yllättävän hyvän näköinen huone. Itseasiassa, vaikka tää tietsikka tänne roundattiinkin, ei se yleisilmettä ainakaan huonontanu. Samoin makkarin ilme parantu huomattavasti :). Tää olkkari on aikas iso (nyt näyttää), saatiin tähän kiva soppi tälle koneelle - tykkään!
Eemil meni tunti sitten yöunille. Imetin ja laitoin sänkyyn. Oli muuten historiaa: se nukahti sinne ihan omia aikojaan!!!! Eka kerran ei nukahtanu tissille. Olin kuitenkin varma kun sen sänkyyn laitoin, että varmaan kohta on hirvee parku ja huvitutti tarttetaan paikalle, vaan eipä se sitten sitä tarttenutkaan. Oispa ihana, jos vihdoinkin nuo tissit sais olla vaan pelkkää ruokailua varten.
Mut nyt tää lopettaa, ainaki hetkeksi ;). Lähden pesemään tytön hampaat ja sitten iltasadulle. Eipä muuta kuin MOOOOOI!
*Vallu*
P.S Laihisryhmä: MUISTAKAA HUOMINEN PUNNITUS ;-P!!!
Uusi lokavauva kera äidin liittyisi joukkoonne. Laskettu aika oli syyskuussa, mutta luin tuolloin jo teidänkin höpinöitä, sillä tuntui että yli mennään.. ja niin mentiin (11pvä).
Nyt sitten olen lukenut näitä lokalaisten höpinöitä ja päätin kirjotella, jos vielä juttuihin mukaan pääsee. Teitä onkin ihan kiitettävästi täällä, joten taas pinot pitenee..
Olisin vaan halunnut tiedustella, että onko muilla jo uutta vauvakuumetta.. lähinnä ne joilla vaavi on ensimmäinen tai niiltä aikaisempia kokemuksia joilla jo enemmänkin lapsosia.
Mulla hirveä vauvakuume oli jo kun poika oli 3 kk ja vaan jatkuu.
Meillä poika ei kyllä oo ollu kauheen helppo tapaus, on ollut iltahuutoja n. pari kuukautta, mutta silti se on vaan niin ihana ja tahtoo toisen vaavin..
Siis nykyään on kyllä aivan ihana, huudot jääneet ja itketään vain kun on joku tosi pahasti vialla!
Olisi mukava kuulla mitä muut ovat asiasta miettineet. Onko jo kuumetta vai ei todellakaan vähään aikaan uutta pikkasta.. Omat kaverit kun tuntuu olevan mieltä " ettei enää ikinä" , joten haluisin kuulla onko muita samassa tilanteessa!?
Emmuli
Mulla ei oikeestaan ikinä ole vauvakuumetta ollu. Nyt tän meidän neidin jälkeen on paremminki vahvistunu se ajatus, et meille riittää nää kolme=)
Meillä muuten ei todellakaan käännytä suuntaan eikä toiseen. Toiveikkaana odottelen, jos vaikka Jansku oppis käveleeki vasta yli vuoden vanhana, kun sisarukset lähti 9kk iässä ja se ei ollu kivaa.
Kiva että [b]Vallujen[/b] (;D Hih) koto näyttää nyt hyvältä! Juu, meilläkin tää kone sopii ihan kivasti tänne olkkariin, ei siis lainkaan pöllömpi. Tietsikkapöytäkin on samaa sarjaa muiden kalusteiden kanssa niin sikälikin sopii.
Mistä punnituspäivästä sä muuten puhuit?? [b]Nimim.[/b] poppareita suu täynnä... *rousk mums*
[b]Kannettavahan[/b] meiltäkin muuten löytyy, se seikkailee sitten aina milloin missäkin, jopa vessassa (miehen toimesta tosin ;D)!!
Onkos jollakulla sitä [b]Nasulin[/b] s-postiosoitetta, olisin sille nyt voinut muutaman kuvan laittaa :)
Niin, tervetuloa uudelle (sori kun nickikin jo unohtui..)! Mullakin tuli esikoisen jälkeen ' vauvakuume' näillä tienoilla, mutta luulen että suureksi osaksi se tulee kaikilla noiden hormonien takia (jostain sitten luinkin että on joku hormonien aiheuttama hommeli.. eli n. 2-3kk päästä synnytyksestä tulee vauvakuume, vaikkei välttis oikeasti uutta vauvaa heti haluaisikaan, no onpas hankala nyt selittää). Kuitenkin sitten JÄRJELLÄ ajateltuna uusi vauva heti perään olisi ollut täysin järjetöntä (meille ainakin).. enkä siis oikeasti tahtonut uutta/toista vauvaa, vaan halusin vain takaisin sen soman pienen käärön... ;) Jossain vaiheessa sitten tuli oikeakin vauvakuume, (ja pikkukakkosesta oli muutenkin puhuttu, että olisi kiva jos tulisi parin vuoden ikäerolla)... Äh, no eipä tästä nyt saa mitään tolkkua, mutta pointti oli kuitenkin se, että aina se vauvakuume ei ole ihan sellainen " oikea" vauvakuume :)
No ei tainnu tuossakaan olla järkeä ;D
Eikä tästä varmaan ollut sulle mitään apua :D Mutta tulipahan hölistyä :)
Emppu *jatkaa mussuttamistaan*
Yritin tuossa jo aiemmin irjoittaa tänne, mutta pää tyhjeni täysin... keskittymiskyky hukassa tai jotain. No nyt uudemman kerran paremmalla onnella...
Miehen ärsyttävistä tavoista on ollut puhetta: jättää vaatteet hujan hajan, astiat ei mene koneeseen, poika saa huutaa kurkku suorana ja naama punaisena ja silti oottaa et minä tulen ja otan pojan syliin...Niin ja sitten tietokone, tosiaan liian tärkeä, illat tahtoo mennä ihan täysin tän koneen lumoissa. Riittähän noita, mutta on se silti niin ihana... :)
Hyviä puolia sitten: ei käytä paljoa alkoholia (sekin varmaan mun mieliksi), erittäin hellä ja ymmärtäväinen on myös hän :)
Äänestämässä tuli käytyä myös meillä ja meidän ehdokas ikävä kyllä hävisi.
Tietokone meiltä löytyy olohuoneesta (läppäri). Ihan hyvä paikka, mutta jos pikkulapsia tulee kylään on kone suuressa vaarassa piuhojen takia.
Mistäs muuta oli puhetta ollunna...
Meritähtönen: Oltiin ekaksi kulmassa istumassa, sitten Jumprussa ja viimeiseksi Amarillon alakerrassa. Siellä jo viihtyikin kun sai tanssia, vaikkakin paikka oli täynnä teinejä.
Emmulille tervetuloa joukkoon :)
jepsis tää mamma lähtee nyt isännän ja pojan kans seukkaileen...
(ukko muuten uhkaa panna mut uudestaan paksuksi, taitaa sillä olla se vauvakuume, hih :)
Misuli ja Roope
Tuosta itseasiassa oli aikas paljonkin apua, kun ei tästä aiheesta oo tullu kenenkään kaa juteltua.. Joten tajusin että se tosiaan on sitä vaan, että kaipaan vaan sitä pientä kääröö (vaikka edelleen pieni..) ja että ei ehkä todellakaan oo vielä järkevää toista tänne pieneen kaksioon tehdä..
Joten siis täytyy yrittää nyt nauttia tuosta ensimmäisestä ihanuudesta täysillä muutama vuosi, on siinä sitä ihmettelemistä tarpeeks!!
Meillä muuten poika kääntyy jo hienosti, kääntyi ensimmäisen kerran jo n. 3 kk ja on kehittynyt muutenkin hienosti.. ja nopeesti.. joten ehkä musta siis tuntuu että on jo niiiiiin iso poika ja haluu pienen vauvan..
Mutta nyt pakko unohtaa tuommoiset aatokset ja keskittyä tähän ensimmäiseen.. joten taidan mennä peitteleen pojan (kun potkii aina peiton pois) ja kattoon ite telsua..
Emmuli
Tietääkö kukaan TEHOKASTA siis jotain TOSI TEHOKASTA yskänlääkettä tämmöselle täysimetystä harrastavalle??? Meinaa järki lähtiä kun niin paukuttaa...
Lähtee yrittämään nukkumista :(
*köhköh*
Tuo [b]
" Vallujen koti" [/b]
pisti hiukka naurattaan ;D!
*Vallu*
No hyvä jos oli apua :) Nauttikaa tosiaan nyt täysin rinnoin siitä teidän ensimmäisestä pallerostanne [color=red]♥[/color]
[b]Wal....[/b] ikävä kyllä en osaa auttaa siinä yskänlääkeonkelmassa :(
Auttaisko ees pieni yskänkarkoitusloru?
[color=blue]
" Yskä paha mene pois,
ilman sua niin kivaa ois!!
Ei Vallu meinaa enää jaksaa,
paljonkohan lääke maksaa?
Ja mistä sitä tähän hätään,
pääsisi ees metsästämään?!
Nyt ei auta mikään muu,
kuin kostuttaa se pieni suu.
Lorautapas pieni tilkka,
konjakkia kurkkuun saakka.
Yskä ehkä hellittää,
mut jos ei, niin ainakin se lämmittää ;)
Arvasin että sulta sen ainakin saan :)
Nyt on kuvat laitettu, laitan sullekin tuoreimmat :)
mein neiti kävi yöunille eilen jo 19.45 ja heräs aamulla 6.45...välissä kaksi syöttöä:)
äänestämään lähdetään kunhan esikoinen herää unilta. josko sais kohta tän neidinkin sammumaan.
huomenna oiskin sit taas muskari:)
hauskaa sunnuntai päivää kaikille.
-äiti 24v, poika 1½v ja tyttö 3kk4pv.-