Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies haluaisi lapsen, mutta kun kummallakin on opiskelut kesken eikä vakituista duunia kummallakaan

Vierailija
28.01.2006 |

Ahdistaa. Jos mies tekis töitä vähemmän, se valmistuis nopeemmin ja saatais se perhekin aikaisemmin. Mutta nyt se tekee töitä eikä valmistu koskaan.

Itkettää :-(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, monella tavalla paras ratkaisu. Nyt tuntuu tietenkin siltä, ettei rahat riitä ja ettet ikinä valmistu, mutta luota tässä kokeneempaan. Kyllä rahat jotenkin saa aina riittämään ja valmistua ehdit sitten äitiysloman jälkeenkin.

Siitä että hankkii lapset opiskeluaikana on sekin hyöty, että työpaikan saanti on paljon helpompaa kuin, jos hakisit töitä lapsettomana. Usko huviksesi, näin se vaan on.

Opiskelevilla vanhemmilla on myös mahdollisuus jäädä lapsen sairastaessa kotiin ilman että siitä tarvitsee hankkia lääkärin todistusta ja ilman että menetät palkkaasi tms.

Vierailija
2/13 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille syntyi eka lapsi, mies opiskeli toista vuotta insinööriksi ja itse olin juuri valmistunut eli töistä ei tietoa. Nyt mies opiskelee edelleen (tosin on ihan loppusuoralla) ja itse olen kotona ja nyt lapsia on jo kaksi. Kesän 2004 olin töissä, muuten olen ollut kotona, välilä tehnyt keikkaa. Jos olet valmis luopumaan omista ylimääräisistä hienoista vaatteista ja timanttisormuksista niin rahallisesti pärjäätte kyllä lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua...

Vierailija
4/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös me oltiin opiskelijoita, minä humanisti (loistavat työllistymismahdollisuudet... :) ) ja miehenkään työllistymisestä valmistumisen jälkeen ei tiedetty. Mies alkoi tekemään gradua mun raskautuessa ja mä viimeistelin opintoja niin paljon kuin ehdin. Lapsen syntymän jälkeen mies meni töihin, minkä takia gradun teko jäi vuodeksi. Nyt kun lapsi on 2-v, mies on jättänyt gradunsa tarkastettavaksi ja mä viimeistelen omaani. Mies aloittaa ensi kuussa hyväpalkkaisessa työssä. :)

En yritä valehdella, etteikö tässä välissä olisi ollut vaikeaa, niin rahallisesti kuin muutenkin, mutta kyllä raskaus useimmiten pistää liikettä niveliin. Lapsen tulo toisaalta saattaa pysäyttää kaiken kehityksen... Mutta meillä kävi hyvin, enkä valitsisi toisin, vaikka voisinkin. Kunhan saan graduni kondikseen, pistämme toisen lapsen alulle. :)

Vierailija
5/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies opiskelee, minä olen valmistunut ammattiin mutta töitä ei ole vielä löytynyt.

Jos molemmat todella haluatte lasta, niin ei opiskelut sitä estä =)!

Vierailija
6/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opiskella voi koska vaan, kuten myös edistää uraa, mutta biologia ei odota ikuisesti lasten tekoa. Kauheaa kun kovat arvot ovat taas pinnalla, ura ja raha. Perhe tulee vasta kakkosena.

Vierailija
7/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että opiskella voi koska vaan, kuten myös edistää uraa, mutta biologia ei odota ikuisesti lasten tekoa. Kauheaa kun kovat arvot ovat taas pinnalla, ura ja raha. Perhe tulee vasta kakkosena.

Vierailija
8/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mies on nyt 27, ja opiskelee sellaista alaa, jossa töitä on varmasti. Mullakin on yo-opinnot jo yli puolen välin (100 ov).

Tuntuu niin ankealta siirtää haaveita tuollaisen syyn takia...

Sanoin miehelle, että asioilla on tapana järjestyä ja lapsi tuo leivän tullessaan. Mies ei usko kuulemma tuollaisiin fraaseihin.

ap

Vierailija
9/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Mies on nyt 27, ja opiskelee sellaista alaa, jossa töitä on varmasti. Mullakin on yo-opinnot jo yli puolen välin (100 ov).

Tuntuu niin ankealta siirtää haaveita tuollaisen syyn takia...

Sanoin miehelle, että asioilla on tapana järjestyä ja lapsi tuo leivän tullessaan. Mies ei usko kuulemma tuollaisiin fraaseihin.

ap

Vierailija
10/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä ne asiat sitten järjestyy, enkä oikein uskonut, mutta lapsen synnyttyä näin, että tottahan se oli. Yksi lapsi ei ole vielä niin iso este, etteikö kaikennäköisiä haaveita voisi toteuttaa sen synnyttyäkin. Enemmänkin tunnen tuon pikkukaverin olleen ihan huikea motivaattori. :)

4

Vierailija
11/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasta ei tuosta noin vaan laiteta alulle. Käyppä kirjastossa lukemassa Hyvä Terveys-lehdestä artikkeli: Olisiko lapsen aika? Lasta ei tilata, se saadaan. Löytyy lehdestä syyskuu/2005.

T: se jonka kanssa olit samaan mieltä

Vierailija
12/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että lasta ei tuosta noin vaan laiteta alulle. Käyppä kirjastossa lukemassa Hyvä Terveys-lehdestä artikkeli: Olisiko lapsen aika? Lasta ei tilata, se saadaan. Löytyy lehdestä syyskuu/2005.

T: se jonka kanssa olit samaan mieltä

Kaikki oireet on, mutta ultrassa ei kuitenkaan näkynyt mitään. Siksikin haluaisin " pitää kiirettä" .

ap

Vierailija
13/13 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein tehokkainta opiskeluaikaa ja kohta on maisterin paperit taskussa. Mieskin valmistuu keväällä. Se on vaan kiva, et voi opiskella vaikka pari päivää viikossa. Hulluksihan sitä tulee, jos vain himassa lapsen kanssa roikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän