Vauvahaaveisiin taivutellut miehet, keillä on?
Meillä on kolme lasta, joista viimeiseen miestä sai jo vähän taivutellakin. Lopulta oli kuitenkin jopa se innokkaampi osapuoli, kun itse olisin vauvan "tekoa" vielä halunnut lykätä. Yhdessä ollaan siis kaikkia kuumeiltu.
Nyt minulla on kuitenkin vauvahaave itänyt taas viime syksystä alkaen. Mies oli alkuun kauhuissaan, välillä lämpeni ajatukselle ja sitten lopulta sanoi jyrkän ein. Itsekin jo yritin haavettani haudata, mutta sitkeästi se vaan kummittelee. Ja vähitellen mies on alkanut lämmetä ajatukselle! Viimeksi kun keskustelimme aiheesta sanoi, että olisihan se vauva ihana. Ja että jos minä sitä niin kovasti haluan niin voi hän siihen mukaan lähteä. Sanoi kuitenkin ettei hänellä ole itsellä vahvaa halua saada enää lasta ja että hänelle hyvin riittäisivät nämä kolmekin.
Nyt olen ihan hämmentynyt. En pysty pakottamaan miestäni vauvantekoon jos hän ei sitä itse todella halua, se on mielestäni väärin ekä miestä että tulevaa lasta kohtaan. Mutta toisaalta, olen varma että jos raskaaksi tulisin, mieskin innolla vauvaa odottaisi ja varmasti rakastaisi. Kysyinkin, että mitä hän mahtaisi tuntea jos raskaustestin tekisin ja se näyttäisi plussaa, sanoi että varmaankin olisi onnellinen.
Eniten tietenkin toivon, että mies vielä itsekin alkaisi haluta vauvaa. Mutta jos niin ei käy, niin mitäs sitten? Yritänkö haudata oman haaveeni vai pitäisikö sittenkin suostutella mies mukaan hommaan ja toivoa että lämpenee ajatukselle ajan myötä enemmän? Mitä mieltä olette? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (5)
Uskon, että pointti on lasten iät! Jos nuorin on vielä kovin pieni, mies ei lämpi ajatukselle. Vähän aikaa, kun kuluu niin lämpenee. Näin itse ajattelen. meillä kaksi lasta, joista nuorin on syntynyt 10/06. Kuumeilen kolmatta, mutta mies ei ole valmis. Olen varma, että kunhan kuopuskin täyttää 3v niin sitten taas lämpenee. Kun nuorin on pieni, rasittava, vaipoissa uusi vauva-aika ei houkuta. Kun vauva-aika on takana, alkaa kummasti houkuttaa.
Ei siis vauvaa ole talossa :-) Tosin kuopuksen kova uhma ja esikoisen "esimurkkuikä" ei omaakaan vauvakuumetta kauheasti nosta... Mutta silti haluaisin vielä yhden :-) Itse en haluaisi isoa ikäeroa mahdolliseen neljänteenkään, ja sillä nyt tuntuu jo siltä että jos tähän vielä yhden haluaa niin pitäisi jo toimia eikä enää miettiä! En vaan haluaisi enempää miestä painostaa kun asiasta on kevään ja alkukesän mittaan paljon keskusteltu. Mutta en myöskään usko että mies itse asiaa puheeksi ottaa, ainakaan niin että ilmoittaisi haluavansa vauvan. Joskus kyllä lasten riidellessä tms. totetaa ettei yhtään enää...
Niin ja olen itse osa-aikatyössä, noin 20h/viikko. Miehellä on vuorotyö, joten pystymme hoitamaan lapset kotona isovanhempien avustuksella.
ap.
Olisi tosiaan mukava kuulla tarinoita, joissa oikeasti mies on taivuteltu vauvan tekoon naisen halusta. Uskoisin näitä löytyvän... Varmasti miestä ei saa painostaa liikaa, vaan lempeästi totuttaa ajatukseen uudesta vauvasta =) Itse vaan pelkään ettei se meidän kohdalla onnistu. Yleensä miehellä ei ole mitään päätöksiäni ja suunnitelmiani vastaan, vaan hyväksyy kaikki "kotkotukset" mukisematta ja jopa tukee niissä. Mutta vauvakuume pieneen kolmoseen on minulla kova, ja tähän mies ei suostu. Sanoo ettei halua vielä vauvaa, ei välttämättä koskaan. Aikaisintaan joskus viiden vuoden päästä voisi ehkä suostua. Meillä on siis kaksi lasta 06/04 ja 01/07. Olen lasten kanssa kotona ja toivoisin tähän samaan kotiäitiysputkeen vielä sen kolmannen, sitten sitä voisi joskus muutaman vuoden kuluttua palata työelämään ja nauttia elämästä jo isojen lasten kanssa. En todellakaan haluaisi mennä nyt töihin ja muutaman vuoden päästä aloittaa taas ns. alusta. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?
Itse elättelen mielessäni toivetta, että ehkä tosiaan joskus vuoden päästä mies voisi olla täysin eri ajatuksissa. Silloin nuorempikin olisi 2,6v.... Toisaalta tässä vauvakuumeessa ajatus odottaa vuosi ei kuullosta hyvältä. Itse tiedän ehdottomasti haluavani ainakin yhden lapsen vielä! On tämä hankalaa....
no jos niin kävisi, ettei mies enää vauvaa haluaisi niin sitten se ei halua. olen minäkin sanonu, etten enää yli 30v lapsia tee, ne tehdään nyt jos tehdään. ja tähän ekan yhteisen yrittämiseen ei tarvinnut suostutella. enkä ala suostuttelee toiseenkaan, jos ei itse ilmaise haluavansa.
Toivotaan, että tämä viestin lähetys nyt onnistuu. Olen kirjoittanut jo monta viestiä, mutta en ole onnistunut niitä lähettämään.
Meillä on aika samanlainen tilanne kuin teillä. Lapsia on kolme- 12/02, 04/04 ja 02/07. Olen itse alkanut kuumeilemaan neljättä nyt ihan lähiaikoina. Kuume on kyllä jo kova ja toivoisin, että päästäisiin pian puuhiin. Mies on lämmennyt sen verran, että sanoo toivovansa vauvaa, mutta vasta parin-muutaman vuoden päästä. Hän miettii lähinnä kasvavia kuluja(auto, koti..).
Itse toivoisin mahdollisimman pieniä ikäeroja. Olemme puhuneet asiasta viime päivinä paljon ja jotenkin tuntuu, että mies lämpenisi vielä aika lähiaikoina. ??Meillä on kaikki lapset tehty minun aloitteesta. Mies on jarrutellut. Mutta hän on ollut onnellinen jokaisesta plussasta ja rakastaa valtavasti lapsiamme. Eli minä ainakin olen valmis heti, kun vähänkään tulee vihreää valoa.
Joku aika sitten yritin kirjoittaa tuonne yksipuoliseen vauvakuumeeseen- onnistumatta. Silloin mies oli vielä sitä mieltä, ettei enää vauvaa meille. Saa nyt nähdä, kuinka tässä käy. Minä mietin vauva-asiaa tällä hetkellä lähes jatkuvasti. Imetän vielä pienimmäistä ja luulen, että mies toivoisi että edes jonkin aikaa nautittaisiin elämästä ilman imetystä tai raskautta.
Minkä ikäiset lapset vinkkis teillä on? Oletko kotona vai töissä?