Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jolla olis reuma? Haluaisin kysyä muutamia asioita.

Vierailija
24.06.2008 |

Eli jos nivelet tulehtuvat voiko nousta kuumetta?

Ja jos ne tulehtuvat niin haittaako se jotenkin? Siis on kipua, mutta tekeekö itselleen haittaa jos ei hoidata?

Ja vielä, että kuinka usein on kipeitä vaiheita? Erityisesti selkärankareuma minua kiinnostaa.

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa vastata.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkärankareuma, mutten osaa vastata kysymyksiisi. Tai ei mulla ainakaan nivelet ole tulehtuneita

Vierailija
2/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tuntuu, että olisi turvotusta lihasten liitoskohdissa. ja minulla nousee usein myös pientä lämpöä, kun "Paha kausi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sulla on ollut selkärankareuma ja mitä lääkkeitä syöt? -ap

Vierailija
4/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään oikein osaa vastata kysymyksiisi:-/

Minulla kivut ovat sen verran kovat että haittaavat ilman lääkitystä elämää todella paljon, joten minulla on niihin lääkitys.

En tiedä onko toisilla kipuja vain kausittain, minulla niitä on ilman lääkkeitä koko ajan, esim. polviin tulee nestettä ja ne ovat kipeät, samoin olkapäät, ranteet, si-nivelet, jalkaterien etuosien nivelet ja kantapiikit.

Mutta ihan maalaisjärjellä ajateltuna tuskin on kovin järkevää olla hoitamatta tulehtuneita niveliä...

Vierailija
5/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 vuotta ollut oireet, diagnoosi vasta viime vuonna. lääkkeenä syön salazopyriiniä. ilmeisesti melko lievänä reuma on, ainoa nivel, jossa tulehdus on SI-nivel

Vierailija
6/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy labrakokeissa, selkärankareumahan ei välttämättä näy, kun taas nivelreuma näkyy.

Alkoi juuri selkärankareuman oireilla eli alaselkä herätti öisin.

Nivelreumassa usein symmetrisesti tulehtuneita pikkuniveliä, mulla ei koskaan ole molemmin puolin.

Selkärankareumassa tulehtuu jossain vaiheessa todella monella (en muista %) polvi.

Jne. Oireet täsmää siihen. -ap

Vierailija
7/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun SI-nivel on tulehtunut, oli KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kipeä, koska diagnoosia ei ollut, en sitä hoitanutkaan mitenkään, ja aina meni ohi itsekseen. siis en tajunnut syödä edes kipulääkkeitä, kun kipu oli niin "outo"

Vierailija
8/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vain yksi tulehtunut nivel.

Mutta oireita on ollut ennen sitä selässä vuosia (en käynyt lääkärissä). Kun polven takia kävin, niin keroin kyllä selkäkivuistakin, mutta lääkäri ohitti valitukseni.

Nyt kipuja on paljon. Viimeaikoina selkä, rintakehä, lonkat tai lantio jne.

Syön Salazopyrinia tohon polveen, silti näitä kipuja on paljon.

Välillä on ollu parempia vaiheita.

Itse siis olen netistä diagnosoinnut itselleni selkärankareuman.

En ole mennyt lääkäriin nyt. Mies painostaa menemään, mutta itse jotenkin ajattelen sen hyödyttömäksi ja kun ne kivutkin on niin vaihtelevia.

Lääketurvakokeen takia kyllä tiedän, että crp ja senkka on hieman kohollaan.

En nyt oikein tiedä mitä teiltä toivon, kunhan nyt kyselin:)-ap

Vierailija
9/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään oikein osaa vastata kysymyksiisi:-/

Minulla kivut ovat sen verran kovat että haittaavat ilman lääkitystä elämää todella paljon, joten minulla on niihin lääkitys.

En tiedä onko toisilla kipuja vain kausittain, minulla niitä on ilman lääkkeitä koko ajan, esim. polviin tulee nestettä ja ne ovat kipeät, samoin olkapäät, ranteet, si-nivelet, jalkaterien etuosien nivelet ja kantapiikit.

Mutta ihan maalaisjärjellä ajateltuna tuskin on kovin järkevää olla hoitamatta tulehtuneita niveliä...

Vierailija
10/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkään salazopyrin auta selkäkipuun, tiedä sitten onko vähentänyt SI-nivelen tulehdusta. Onko sinulta ap testattu se antigeeni (apua en muista joku luku se oli)?

t. 2, 6 ja 7

Vierailija
11/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se reuma-tekijä HLmikä lie. Ja nega on.

Suvussakaan ei ole reumaa. Eli nämä on sellaisia juttuja jotka "kertoo" lääkärille, että ei ole reumaa. -ap

Vierailija
12/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi diagnoosina selkärankareuma? Tuohan kuulostaa nivelreumalta

Kyllä minulla on siis ihan täysin selkärankareumaan "kuuluvat" kivut ja vaivat (selkärankakin on muuttunut kahdesta kohtaa) ja röntgenkuvatkin sopivat kuvaan.

Oletko itse nivelreuma- vai selkärankareumapotilas vai lääkäri?

Vierailija
13/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites reaktiivinen niveltulehdus? Onko siitä puhuttu?

Selkärankareumahan voi olla, vaikkei HLA b27 olisi positiivinen; yleensä se vain on positiivinen.

Vierailija
14/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nivelreuma mut eipä tääkään näkyny missään verikokeissa vaikka niitä otettu vaikka miten monesti vuosien saatossa.

Vasta ekan lapseni syntymän jälkeen kun vointi romahti(hyvä kun pystyin kannattelemaan vauvaa) menin reumalääkärille ja hän diagnosoi.

Ja minullakaan ei ollut symmetriset kivut/turpoamiset aluksikaan eikä edelleenkään.Jo teininä ihmettelin mikä vaivaa kun joku aamu saattoi olla toinen polvi turvoksissa ja kipeä, jonkin ajan päästä kipu ja turvotus oli kyynärpäässä tai sormissa.

Vierailija
15/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä polvea selviteltiin 8kk, joten kaikki mahdollinen kyllä mietittiin.

Reumalääkärin diagnoosi siis oli määrittämätön niveltulehdus.

Mulla ei ole turvoksissa mikän nivel. Tai ei mulla ole koskaan ollut kipeänäkään mikään pieni nivel. Vettä polvi keräsi, mutta se ei ollut punoittava tai kuuma koskaan.

-ap

Vierailija
16/16 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen juuri Trexania, toivotaan että se auttaa.

Kortisonia olen syönyt nyt puoli vuotta (plääh), kun salazopyrin ei sopinut eivätkä myöskään tulehduskipulääkkeet, vaikka niillä saatiin hyviä tuloksia.

t. 5/13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi