Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1560-luvun aihe vapaa

Vierailija
06.08.2015 |

Isäntä sitten sairastui ruttoon ja kuoli.

Kommentit (2082)

1081/2082 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mikä minuu nyt vois auttaa! Ukko ei oo kyenny minuu tyydyttämään pitkään aikaan, iltaisin aina päissään, eikä päivällä ole töiden puolesta aikaa. Niinpä päästin rengin nostamaan hameeni helmoja. Siitä aikaa seitsemisen päivää ja nyt kirveltää ja kutittaa kauhiasti! Äitee aina sanoi "uskottomuus avaa oven paholaiselle". Tätäkö se tarkoitti? Paholainenko se minun jalkoväliäni nyt kirveltää? :( Auttaako tähän enää rukous?

Vierailija
1082/2082 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhujen mukaan Kaarina Maununtytär ja Eerik XIV menneet salaa naimisiin. Mitä vittua oikeesti! Mitä toi Eerikkikin tossa Kaarinassa oikeen muka näkee. Ruma harakka.

Taidat olla itse Elisabet I. Mahtaako vähän veetuttaa kun menit rukkaset Erikille antamaan? Hähähähhää, kranttuna, kitkeränä vanhanapiikana joudut siellä valtakunnassasi elelemään ja perheellisten avio-onnea katselemaan. Vetele vaan enemmän lyijyvalkoista naamaan, niin voi joku puolisokea miehenpuoli pimeässä erehtyä. Terveisin Kaar..ei kun..

Minä mikään fcking Elizabeth ole, senkin bloody sikopaimenen rapaeukko damn thee.

Sattuisiko joku muuten tietämään, miten ärsyttävästä siskopuolesta pääsee kätevästi eroon? Asustelee aika kaukana Ylämailla, mutta on bloody annoying.

Nyt Ellu paljastit itsesi!!! Pitänee laittaa kirjrkyyhky täältä varoittamaan Stuartin Mariaa Skotlantiin. Maria sentään pääsi avioon, vaikka myöhemmin joku hänen miehensä murhasikin. Systeristäsi, Maria Verisestä, olet jo onnistunut pääsemään kätevästi eroon. Ylimielinen, mätä nartunpenikka olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2082 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään katsomassa kun katkaisivat kaulan ja polttivat naapurini Liisan murhasta. Monet kerrat se mies sitä kuritti niin että Liisa oli ihan mustelmilla ja valitti kipeitä kylkiään, vaan viimeisen kerran jälkeen Liisa laittoi myrkkyä sen ruokaan, että se sairastui ja lopulta kuoli.

Sanovat kaikki että Liisan olisi pitänyt olla hiljempaa ja aina vastan väittämättä ja nalkuttamatta, että mies ei olisi tullut hulluksi ja lyönyt Liisaa. Että Liisa on kohtalonsa ansainnut.

En ole ditö kertonut, että annoin srn myrkyn Liisalle. Joudunko minä nyt hirteen? Entä jos Liisa tunnusti?

Vierailija
1084/2082 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämamma25 kirjoitti:

Voi, mikä minuu nyt vois auttaa! Ukko ei oo kyenny minuu tyydyttämään pitkään aikaan, iltaisin aina päissään, eikä päivällä ole töiden puolesta aikaa. Niinpä päästin rengin nostamaan hameeni helmoja. Siitä aikaa seitsemisen päivää ja nyt kirveltää ja kutittaa kauhiasti! Äitee aina sanoi "uskottomuus avaa oven paholaiselle". Tätäkö se tarkoitti? Paholainenko se minun jalkoväliäni nyt kirveltää? :( Auttaako tähän enää rukous?

Cun awionriccojaxi ja haurellisexi portoxi izensä alendabi, ize percele tule kirveltämän sinun jalcowäli ja wie sinut tuliseen järwen icuisesti cärsimän! Camala syndi deme awiorikos, ei lähde saatana eicä percele sinun jalcowäli coscan! Sinun täydy teme syndi tunnustaman, niin Jumala wielä luoxensa voibi sielusi pelasda. Cuoleman sinud silti tuomitaman täydyy. Mutta cun catuu ja Jumalan armon saabi, percele lähte pois jalcowäli, ja sinä wielä paradisiin pääsemään tuled!

Vierailija
1085/2082 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastatteko nauriiden keitinveden? Sitä kuulutaan terveelliseksi kehuttavan. Keripukin parannukseen se on ainakin tehokas lääke.

Vierailija
1086/2082 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cöyhät av mammat cyykkyyn! 😆 Minä tulin juuri Tallinnasta cauppa reissulta. Möin lastin voita, suolaa, tervaa, pellavaa, nahcaa ja silkkiä.

Vierailija
1087/2082 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cöyhät av mammat cyykkyyn! 😆 Minä tulin juuri Tallinnasta cauppa reissulta. Möin lastin voita, suolaa, tervaa, pellavaa, nahcaa ja silkkiä.

Ooohh! Nyt voit ostella Ludvig Vuittonilaisen oravannahkalaukkuja ja tilata Laboutinilaisen nahkakenkiä ulkomailta. Voi, sinä onnekas av-akka.

Vierailija
1088/2082 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi purulelu vauvalle: kotimainen nauris vai irlantilainen turnipsi? Mies sanoi tuovansa  turnipsia reissultaan ja suoraan sanottuna minua vähän huolettaa sen kestävyys... :(

Kokemuksia, anyone?

T. Nimimerkki Merenkävijän vaimo 

Vierailija
1089/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1090/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaehaen vaiceaa kirjuutaa taetae somen keltae, cun kirjuutus-asu ei ole vielae vacintunut. 

Vierailija
1091/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaehaen vaiceaa kirjuutaa taetae somen keltae, cun kirjuutus-asu ei ole vielae vacintunut. 

Eicun siis, oncohan oicea kirjuutus-asu "wähän"? Pelcään cielioppi-polisien hyöccäystä. :( 

Se Agricolacin taisi cuolla wast-icään, joten häneltä ei woi cysyä. 

Vierailija
1092/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut useampana vuodenkiertona nyt lämpimäpää ilmaa. Olisko jotain vinkkiä millä saataisiin tämä ilmaston lämpeäminen loppumaan?

Vierailija
1093/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön tynnyrintekijä. Mikset alkaisi pyöveliksi?

Vierailija
1094/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aawistaako kukaan mikä on suurinta muotia Firenzessä juuri nyt? Pitääkö hyljätä wanha kunnon helwetinikkunamekko, entäpä mitä sopii pistää päähän kun lähdetään ensi viikolla Turkuun?

Vierailija
1095/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä on uusi varsijousien tekijä. Komea mies. Setänsä kuoli Suuressa Venäjän sodassa, mutta hyviä jousia osaa tehdä. Tosin ne alkavat jäädä jo vanhaksi...

Joko teillä on Se Wsi Testamenti? Kuningas sanoo, että kansan on hyvä kuulla Jumalan Sanaa omalla kielellä. 

Jaa mitäs perintöä tuossa kirjassa jaetaan meille? Onko kukaan kuullu jo sitä ääneen luettaman?

Vierailija
1096/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on serkku Lyypekissä ja hirmuista elämää ne siellä viettelevät. Kovasti kurmuutelleet Iivana Julman joukot  Baltiassa viimeaikoina teutoneita. Joten koska suvussamme on molemmista haaroista verenperintöä  on parempi olla vasiten mun hiljaa....mutta kyllä Iivana on nimensä veroinen sanon. Roosni Iivanaksi häntä kutsuu lapset.

Vierailija
1097/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täten ilmotamma jotta Martti Vilpunpoika Tuomaala on meille syntynyt. Jos tämä nuijasodaksi milloin äityy ollaan vannottu jotta kunnon päällikkö pitäjille pojasta leivotaan. Tlikin oikein potra poika.

Vierailija
1098/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, nyt se tuli sitten tännekin se villitys ulkomailta. Mitä mieltä renessanssista? Tykkäättekö, meinaatteko hypätä mukaan vai onko vanhassa vara parempi? Meillä teinit ovat ihan innoissaan.

Tarkoitatko niitä sukkahousumiehiä ja solkikenkä keikareita ja tekohiuksia pitäviä täiti tikulla tönkäviä heitukoita? Nö yöks, ne luulot pitää karsia otteilla pois nuorisosta ja pistää raskaaseen suopeltotyöhön.

Vierailija
1099/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kirjuutaneet tuohon Isoon Kirjaan jossain kummia tarinoita. Lentävä kirjakäärö seikkailee vielä kerran taivailla ja kuvakin alkaa jutella kuin naapurin kanssa keskustelisi. On se merkillistä puhetta ettei  miestä ja hevosta tarvitsisi muka postia kuljettamaankaan enää. Ilmassako se  viesti itekseen kiitelisi khihi, ilman puluakin? Ettei ois mutkia suoriksi jonkun mielikuvitus keitellyt ja suoraan houreitaan kirjoitellut ja vieläpä Jumalan nimissä?

Jokainehan tuon nyt älyää ettei ole kuunaan mahdollistakaan. Kaikenlaista se aavikoilla olo laittaakin totena pitämään.

Vierailija
1100/2082 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Micä olisi sopiwainen waimon icä viici neljättä täytänele mutta wuocikymmenen icästän nuoremmax arwatuxi tulleelle cavalierille? Kowasti uskon kykenewäni wielä waimo-ihmistä mielyttäwäni.

En minä niin osaa laskea. Jokaisen lapsenkin kanssa koetin laskea, montako sadonkorjuuta ovat eläneet, mutta lopulta menin sekaisin. Enemmän osaisin neuvoa jos vaikkapa kertoisit paljonko on harmaata hiuksissa ja kuvailisit, näkyykö kasvoissa kurttuja jo, ja kuinka siloista neitoa etsiskelet.

Älcöt ottakot wanhempata waimoihmistä quin corkeintan neljännellätoista olevaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä