1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Mistä saisi sellaisen ihanan kaulakorun niin kuin Anne Boleynillä oli? Se sopisi niin hyvin, kun Birgitta on nimeltäni. Hänhän kuoli jo kauan aikaa sitten, niin ketään ei varmaan haittaa.
Olen tulevaisuudesta! Miten pääsen varoittamaan Maria Stuartia, että hänelle käy kalpaten? Palaan sitten tulevaisuuteen katsomaan, mitä kävi.
Tänään sitten hirtetään kyläkauppias. Torilla tavataan.
Miten saa siveysvyön auki ilman avainta? Vinkkejä?
Muita jotka oli kattomassa kyläkauppiaan hirttoa? Mitä mieltä? Mun mielestä ei ollu ihan yhtä viihdyttävä ku alkuviikon mestaukset.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:18"]
Muita jotka oli kattomassa kyläkauppiaan hirttoa? Mitä mieltä? Mun mielestä ei ollu ihan yhtä viihdyttävä ku alkuviikon mestaukset.
[/quote]
Ihan paska. Ei kyllä osannut kyläkauppias ottaa yleisöä.
Taidan peruuttaa kausilippuni noihin teloituksiin. Toistavat itseään.
Meillä on ollut lapsettomuusongelma miehen kanssa kun sillä ei oikein toimi. Ajattelin lähteä käymään pyhiinvaelluksella Naantalissa, josko lapsi sitten tulisi. Onko vinkkejä lähellä olevistä majataloista tai kylpylöistä joissa olisi kyvykkäitä miehiä henkilökunnassa?
mies lähti keväällä metsästämään Savon itäisiin erämaihin rajan taakse. Miehen serkku on sinne jonkun savupirtin rakentanut. Seudulla on kreikan uskoisten kyliä ja epäilen, että on toinen nainen siellä. Pelkään myös, että on joutunut venäläisten vangiksi. Kellään muulla tämmöstä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:30"]
Onneksi Kuningas Kustaa Vaasa kuoli niin nyt voidaan palata takaisin ainoaan oikeaan Katoliseen uskoon! Törkeää saksalaista mamutusta tuo uskonpuhdistus ihan harhaoppista ja kerettiläisyyttä!
[/quote]
Tuskin 1560-luvulla vielä tunnettiin niin hienoa nykysanaa kuin mamu.
Kohta tässä ketjussa alkaa varmaan näkyä jo JSSAP:eja, WT:eitä yms.
Poikani joutuu kaubatorin häpeäpaaluun, kun varasti kievarista sahtitynnyrin :(.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 02:55"]En mä tiiä mitään tost ajasta. Oon liian nuori
[/quote]
Sama täällä. Synnyinkin vasta 1575.
Kumman kuningattaren tyylistä tykkäät enemmän, meidän Katariina Jagellonican vai Englannin Elizabethin?
Saamelainen melkein raiskasi naisen Turussa! Ne pitäisi kaikki karkottaa Lappiin mistä tulivatkin!
Minäpä teetetin linnan muhkeimman myllynkivikauluksen. Eipä pääse pääkään enää kääntymään!
20-25-vuotias on liian vanha parisuhteeseen.
Huoh. Poikani valitti kipua vatsassa. Seudun lääkäri kävi ja leikkasi - poika huusi kun lääkäri kaivoi sisuksia ulos. Nyt ei ole kipua mutta ei ole enää poikaakaan.
Kävin kuuntelemassa sunnuntaimessussa Paavali Juustenin saarnan ja niin mukavasti tuo saarnasi Helvetistä ja ikuisesta kadotuksesta että mukava oli kotimatkalle kärryillä lähteä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:22"]20-25-vuotias on liian vanha parisuhteeseen.
[/quote]
Minulla 24-v tytär ja vanhaksi piiaksi jäi, kun ei kukaan enää tuon ikäistä huoli.
Mitä kolpakossa?
Sahtia otan nyt. Illalla vaihdan väkeviin.