Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulkaapas nyt te jotka sanotte, että raskaus ei ole sairaus vaan normaali olotila!

Vierailija
28.01.2006 |

Minä, perusterve 23-vuotias nainen, jo yhden lapsen synnyttänyt. esikoisen raskaus meni kuin unelma. Silloin olisin voinut sanoa tuon ylläolevan lauseen itsekin. Mutta nyt kun toinen raskaus on puolessavälissä, voin todellakin sanoa olevani yksi valittava akka joka TODELLA tuntee itsensä sairaaksi! ja syystä! tässä teille lista, miten raskauteni on tähän mennessä edennyt:

rv 4+5: en vielä tiedä olevani raskaana. Minulle tehdään pieni leikkaus jossa kuitenkin käytetään sikiölle vaarallisia lääkkeitä. Tämän jälkeen kymmenen päivän antibioottikuuri.

rv 5+1 Positiivinen raskaustesti, paniikkimieliala leikkauksen takia

rv 5+6 veristä vuotoa neljä päivää, pelko keskenmenosta

rv 7+3 alkuraskauden ultra jossa todetaan kaksi elävää sikiötä

rv 7+5 runsas verinen vuoto, äitipolilla ultrataan, toinen kaksosista menehtynyt

rv 8+0 vaikea nuhakuume, kolme päivää melkein 40 asteen kuumeessa, jälkitautina keuhkoputkentulehdus, antibioottikuuri

rv 10+2 vaikea emätintulehdus, kivuliaita supistuksia, äitipolille, antibioottikuuri

rv 12+3 virtsatietulehdus, antibioottikuuri

rv 15 -> kivuliaita supistuksia päivittäin, kohdunkaula ei ainakaan vielä lyhentynyt, sikiö voi hyvin

rv 17+6 Kolmen päivän mahatauti jona aikana en saa mitään pysymään sisälläni, oksennan, ripuloin

rv 19+4 rakenneultrassa kaikki ok, luojan kiitos.

Tällä viestilläni vain haluan muistuttaa teille, joila raskaus menee hyvin, että kaikilla ei ole niin helppoa ja helposti äityy myös valittamaan, kun on paha olla. Voitte kuvitella miltä minusa on tuntunut, pelätä saan tämän toisenkin sikiön puolesta säilyykö hengissä loppuun asti ja mitä loppuraskaus vielä tuo tullessaan. Noiden edellämainittujen lisäksi mulla on myös koko raskauden kestänyt allerginen flunssa, jonka takia nenä on tukossa jatkuvasti ja kurkku kipeä. Nämä on pikkuasoita yksinään, mutta kaikki yhdessä verottaa mielialaa ja fyysistä vointia ihan älyttömästi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elimistön hormonitoiminnan muutokset voivat ikävä kyllä tehdä tepposet. Sinulla on ap ollut tosi huono tuuri raskauden kanssa : (

Kovasti voimia sinulle, muuta tähän ei voi sanoa

Vierailija
2/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla sitä ihan helppoa raskautta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettava vale.

T: Medisiinari

Vierailija
4/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani sulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Mulle eka raskaus oli suht helppo. Tää toka ei ole ollut mitenkään helppo mielestäni. Enkä minäkään kutsuisi tätä tilaa " normaaliksi" . Olen joutunut jättämään kaiken liikunnan pois ja mielestäni kehoni on melkein täysin " rappeutunut" . Esim. suonikohjuja on tullut aivan valtavasti! Kääk, pelkään etteivät mene enää poiskaan. Liitoskivut ovat kamalia ja niiden kanssa on vaikea elää.

En enää ikinä aio raskaaksi. En vain jaksa tällaista enää! Vauva-aikaa jaksan kyllä, mutten tätä että oma terveys meinaa pettää.

Minäkin tiedän useita, joille on puhjennut kroonisia sairauksia raskauden tai imetyksen aikana: MS-tautia, diabetesta, psoriasista jne. Kyllähän raskaus verottaa voimia.

Vierailija
5/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa siinä on. Otan osaa!

Vierailija
6/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopusta kun odotin söin kolme antibioottikuuria, koska mun käsissä niin paha ihottuma, sama kuin olisin hapossa käsiäni uittanut. En kyennyt edes syömään itse, koska sormet eivät taipuneet! Hb aina ollut suuri ongelma raskauksissani ja se laskenut aivan mieltsin alas. Esikoista odottaessa yrjösin 2kk joka päivä, en voinut poistua kotoa, en laittaa ruokaa, jokainen neutraalia kamalampi haju laukaisi yrjörefleksin. Ja muuta pientä...

Vierailija
7/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne liity raskauteen mitenkään!!! Tai vaikka liittyiskin, niin so??

Sinä olet vaan ylihysteerinen voivottelija, jonka mielestä raskaus on syypää sun oireisiin. ja pidät siis raskautta sairautena, mitä se EI ole.

Vierailija
8/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli raskaus ei ole sairaus! Olo voi olla raskausaikana huono ja silloin pitääkin ottaa iisisti, mutta normaalissa raskaudessa ei ole estettä elää normaalisti. Toisissa ketjuissa ei käsittääkseni olekkaan kommentoitu riskiraskauksia tai ongelmallisia raskauksia, vaan NORMAALEJA raskauksia, joissa äiti ylireagoi.

Vierailija
9/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole luokiteltu miksikään sairaudeksi. Iät ajat naiset ovat olleet rasakaana. Toisilla ihmisillä vaan on huonompi vastustuskyky raskauden aikana, siksi kaikki taudit iskevät.

Vierailija
10/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla diabetes ja verenpainetta sekä olin juuri viikon vatsataudissa, mutta edelleen luotan siihen, että sikiö voi hyvin enkä ala hysterisoimaan tuolla tavalla.

Vierailija
11/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätintulehdus johtuu raskauden muuttamnista limakalvoista, pissatulehdus tulee herkemmin raskaanaollessa, kumpaakaan ed.mainituista mulla ei ole ollut aiemmin. Jatkuva nuha johtuu raskauden turvottamista limakalvoista.

Te olette aivan uskomattoman julmia ihmisiä, minulle ainakin on selvää että nuo tulehdukset ja verenvuodot ja toisen sikiön kuolema johtuu nimenomaan tästä raskaudesta! Enhän todellakaan osannut odottaa tällaista raskausaikaa. Minullako ei siis ole oikeutta valittaa?

Vierailija
12/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainiin...mullakin todettiin kaksi sikiötä, jopa vielä np-ultrassa, mutta niistäkin toinen kuoli.

Vierailija
13/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus turvottaa nenän limakalvoja, ja suurin osa odottajista siitä kärsii. Joten ei ole sairaus sekään.

Vierailija
14/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Mutta kirjoituksesi on (ymmärrän toki syyt tähän) kovin aggressivinen ja otsikko ei aivan soveltuva. Kuten itsekin ensimmäisen raskauden kohdalla huomasit joskus raskausaika menee helposti ja joskus ei. Joskus elämä on epäreilu. Ei se niiden vika ole joilla on helppo raskaus.

Vierailija
15/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 4+5: en vielä tiedä olevani raskaana. Minulle tehdään pieni leikkaus jossa kuitenkin käytetään sikiölle vaarallisia lääkkeitä. Tämän jälkeen kymmenen päivän antibioottikuuri.

-> ja sitten? minäkin söin masennuslääkkeitä ja kipulääkkeitä ennen kuin tiesin olevani raskaana. Mutta ennen tätä tietoa eivät ne aiheuta sikiölle mitään haittaa. Istukka alkaa toimia vasta rv 8 jälk.

rv 5+1 Positiivinen raskaustesti, paniikkimieliala leikkauksen takia

rv 5+6 veristä vuotoa neljä päivää, pelko keskenmenosta

--> ihan normaalia, joka toisella vuotaa alkuraskaudessa.

rv 7+3 alkuraskauden ultra jossa todetaan kaksi elävää sikiötä

--> alkuraskaudessa todetaan n. 30%:lla kaksi sikiöät, joista toinen menehtyy. Tätä ei vain tiedetä, sillä alkuraskauden ultra on ihan turha.

rv 7+5 runsas verinen vuoto, äitipolilla ultrataan, toinen kaksosista menehtynyt

--> hyvinkin yleistä siis

rv 8+0 vaikea nuhakuume, kolme päivää melkein 40 asteen kuumeessa, jälkitautina keuhkoputkentulehdus, antibioottikuuri

rv 10+2 vaikea emätintulehdus, kivuliaita supistuksia, äitipolille, antibioottikuuri

--> et kuitenkaan sisään sairaalaan joutunut? Just siksi, kun nuo ovat tavallisia sairauksia ja usein kipeenä esiintyy suppareita, jotka eivät kuitenkaan avaa kohdunsuuta millään tavalla.

rv 12+3 virtsatietulehdus, antibioottikuuri

--> varmaan kaikki kärsii VTI:stö jossain vaiheessa raskautta, ihan normaalia siis.

rv 15 -> kivuliaita supistuksia päivittäin, kohdunkaula ei ainakaan vielä lyhentynyt, sikiö voi hyvin

--> aivan:)

rv 17+6 Kolmen päivän mahatauti jona aikana en saa mitään pysymään sisälläni, oksennan, ripuloin

--> mahatuadista ei oloe mitään haittaa sikiölle. Se ottaa tarvitsemansa kyllä.

Ollut liikkeellä ko.tautia muutenkin, ihan normia siis.

rv 19+4 rakenneultrassa kaikki ok, luojan

--> niimpä nii n........;)

Vierailija
16/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksi erittäin vaikeaa raskautta takana. Varmasti molemmissa olin enemmän sairaslomalla kuin töissä. Koska muuten en juuri koskaan sairasta (max 5 sairaspäivää/vuosi) niin voin kyllä sanoa että sairauteni johtui raskaudesta.

Kolmannestakin lapsesta olen haaveillut, en tiedä jaksaisinko vielä yhden kamalan odotusajan kestää.

Vierailija
17/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti: raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
19/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

empaattisuutta ei sitten juuri jaella?

Tää AV on kyllä muuttamassa mun ihmiskäsitystä aika rankasti. Ainakin naiskuva romuttuu täysin - saan kai olla ikionnellinen niistä ympärilläni olevista tavanomaisen lämpimistä ihmisistä, jotka osaavat osoittaa myös myötätuntoa.

AP, kurjaa, että olet voinut noin huonosti! Toivottavasti raskautesi helpottuu ja olosi paranee loppua kohti!

Vierailija
20/28 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan ainakin niin!

En minäkään tuntenut oloani kovinkaan terveeksi raskausaikana. Puolet raskaudesta oksensin aamusta iltaan ja toisen puoliskon olin turvoksissa ja kärsin liitoskivuista. Mut sellaista se voi olla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi