Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5332)

Vierailija
5061/5332 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermione esittelee taikojaan tulevana ekaluokkalaisena Tylypahkan junassa jo ennen kouluun saapumista ja mainitsee kokeilleensa niitä jo aiemminkin. Korjaa mm. Harryn silmälasit. Eikös ollutkaan kiellettyä, vai onko juna jo tavallaan koulun aluetta? 

Tuo korjaaminen tapahtuu kylläkin vain leffassa, ei kirjassa

Jep, kirjassa ne korjaa Weasleyn isä. Toki tapahtumapaikka oli Viistokuja jossa nyt on aika mahdotonta tietää kuka alaikäinen taikoo, että ihan sama.

niin siis salaisuuksien kammiossa korjaa kirjassa arthur ja leffassa hermione. Viisasten kivessä taas kirjassa laseja ei korjata, vaan ainoastaan leffassa, jonka siinä tekee niinikään hermione. 

Vierailija
5062/5332 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän jästisyntyiset pelkäävät sanoa Voldemortin nimeä samalla kuin muutkin, kun heitä ei ole kasvatettu siihen pienestä asti? Hermione uskalsi vasta viidennessä kirjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5063/5332 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän jästisyntyiset pelkäävät sanoa Voldemortin nimeä samalla kuin muutkin, kun heitä ei ole kasvatettu siihen pienestä asti? Hermione uskalsi vasta viidennessä kirjassa.

Itse olen miettinyt, että miksiköhän Dumbledore ei halunnut tuoda yleiseen tietoon Volden oikeaa nimeä (Tom Lomen Valedro)?

Vierailija
5064/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että miksiköhän Dumbledore ei halunnut tuoda yleiseen tietoon Volden oikeaa nimeä (Tom Lomen Valedro)?

Hän pimitti kyllä vähän turhan paljon asioita. Olisi myös ollut järkevää itse kertoa Harrylle tämän hirnyrkkiydestä, sillä sehän meni Kalkaroksellakin todella tiukalle että ehti antaa Harrylle omat muistot. Jos Harry ei olisi ollut paikalla niin hän ei olisi lainkaan tiennyt mitä tehdä.

Vierailija
5065/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän kirjoissa ei ikinä mainittu muiden kuin Harryn aineiden opettajien istuvan aterioilla? Hagridkin kuului sen pöydän kalustoon jo ennen kuin oli opettaja. Numerologian opettajan nimi mainittiin pari kertaa.

Vierailija
5066/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä oikein Malfoyn perheelle nöyryytys jonka kokivat Voldemortin viimeisenä vuonna. Loppui pullistelu.

Vierailija
5067/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän pimitti kyllä vähän turhan paljon asioita. Olisi myös ollut järkevää itse kertoa Harrylle tämän hirnyrkkiydestä, sillä sehän meni Kalkaroksellakin todella tiukalle että ehti antaa Harrylle omat muistot. Jos Harry ei olisi ollut paikalla niin hän ei olisi lainkaan tiennyt mitä tehdä.

Olen miettinyt, että Dumbbis todennäköisesti pelkäsi, että Volde saisi selville, mitä Harry ajattelee. Ehkä hän halusi, että Harry oppii ensin okklumeusta, ennenkuin hänelle uskotaan kaikkein syvimpiä salaisuuksia.

Vierailija
5068/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että Dumbbis todennäköisesti pelkäsi, että Volde saisi selville, mitä Harry ajattelee. Ehkä hän halusi, että Harry oppii ens

Siltähän tää vitoskirjan pakoilu ainakin vaikutti, ettei dumb halunnut paljastella liikaa harrylle tietoa. 

Vierailija
5069/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että Dumbbis todennäköisesti pelkäsi, että Volde saisi selville, mitä Harry

Seuraavana vuonna uskalsi sentään jotain kertoa kun ajatteli että ei Volde enää varmasti yritä päästä Harryn pään sisään tahallaan.

Vierailija
5070/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry olisi saattanut hyvinkin oppia okklumeusta riittävästi jos Dumbledore olisi itse uskaltanut opettaa. Kalkaros ei varsinaisesti tainnut olla kovin hyvä opettamaan taikajuomiakaan muille kuin Hermionen kaltaisille, V.I.P:stähän Harry sai Kuhnusarviolle riittävän arvosanan kun Kalkaros ei siinä kokeessa ollut hönkimässä niskaan.

Vierailija
5071/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä uskaltavatkin, mutta kirjat kun kerrotaan Harryn näkökulmasta niin ei se taida keskustella kaikkien tapaamiensa jästisyntyisten kanssa Voldemortista.Kirjoissa hän itse kohtaa ensin Dumbledoren, sitten Lupinin ja Siriuksen ja lopulta Hermionekin päästää nimen pihalle.

Vierailija
5072/5332 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä uskaltavatkin, mutta kirjat kun kerrotaan Harryn näkökulmasta niin ei se taida keskustella kaikkien tapaamiensa jästisyntyisten kanssa Voldemortista.Kirjoissa hän itse kohtaa ensin Dumbledoren, sitten Lupinin ja Siriuksen ja lopulta Hermionekin päästää nimen pihalle.

Siis että nuo kaikki ihmiset uskalsivat käyttää Voldemortin nimeä. Kolme ensin mainittuahan eivät olleet jästisyntyisiä.

Vierailija
5073/5332 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukille tosiaan meni, mutta Dumbledorehan perusteli tuota että jos Harry saisi tietää liian aikaisin, Harry todennäköisesti uhraisi itsensä myös liian aikaisin. Eikä kaikkia muita hirnyrkkejä ehdittäisi tuhota.

Vierailija
5074/5332 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry olisi saattanut hyvinkin oppia okklumeusta riittävästi jos Dumbledore olisi itse uskaltanut opettaa. Kalkaros ei varsinaisesti tainnut olla kovin hyvä opettamaan taikajuomiakaan muille kuin Hermionen kaltaisille, V.I.P:stähän Harry sai Kuhnusarviolle riittävän arvosanan kun Kalkaros ei siinä kokeessa ollut hönkimässä niskaan.

Vitoskirjassahan Dumbledore seltitää miksi ei itse opettanut oklumeusta, koska pelkäsi että Voldemort alkaisi vakoilemaan Dumbbista Harryn kautta.

Vierailija
5075/5332 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitoskirjassahan Dumbledore seltitää miksi ei itse opettanut oklumeusta, koska pelkäsi että Voldemort alkaisi vakoilemaan Dumbbista Harryn kautta.

Niin selittääkin. Kun vain ei olisi hänellä ollut tuota pelkoa.

Vierailija
5076/5332 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Dumbledoren pidätykseen otettiin pari auroria perus taikalainvartijoiden sijaan? Aurorithan olivat pimeyden velhojen etsijöitä.

Vierailija
5077/5332 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Dumbledoren pidätykseen otettiin pari auroria perus taikalainvartijoiden sijaan? Aurorithan olivat pimeyden velhojen etsijöitä.

no ehkä Toffee halusi auroreilta "turvaa". Dumbledore kuitenkin oli yksi maailman mahtavimmista, ellei jopa maailman mahtavin velho.

Vierailija
5078/5332 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen Vesa Vierikon lukemana Harry Potter sarjaa ja olen ihmeissäni kuinka suomennokseen onnsaatu ympättyä niin paljon kaksimielisyyksiä. Esim. Kinastelut sauvoista niiden käytöstä kivistä jne. 

Vierailija
5079/5332 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin kaikista epäloogisuuksista oli/on ehkä se, että Tom Valedro oli vaan lukenut liikaa Machiavellin "Ruhtinasta".

Eli oikeasti tosimaailmassa vain keskiverto valloittaja, jonka valtiomiesmäisellä pakollisella voimankäytöllä vaan oli tarkoitus machiavellisesti luoda vapaat ja turvalliset olot kansalaisille. Miten sen nyt nykymaailmassakin näkee?

Nykymaailmassakin on pahinta kaikista johtajalle, se että häntä pidettäisiin heikkona, eli ihan normi valtataistelua.

Vierailija
5080/5332 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten okklumeus liittyi siihen että Dumbladorea olisi voinut alkaa vakoilemaan? Jos siis ei muutenkaan voinut?

Toisaalta jos okklumeus antoi siihen jotenkin paremman mahdollisuuden, niin eikö riski olisi kasvanut myös suureksi siihen, että Voldemort olisi paremmin tajunnut, että Kalkaros olikin oikeasti toisella puolen? Vaikka Kalkaros todettiin siinä päteväksi, tuskin Dumblekaan siinä mikään dumbelo oli?