Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5344)

Vierailija
3821/5344 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri lukemaan lapseni kanssa Potterit alusta ja olin aika tyrmistynyt kuinka Viisasten kiven luo vievät esteet/haasteet olivat suoraan lapsille tehdyt. Erityisen älytöntä oli, että se lentämällä napattava siivellinen avain vahingoittui käytössä, sellaisen nilkuttaen lentävän avaimenhan olisi bongannut ja napannut sokea Reettakin.

Ymmärrän sinänsä että lasten kirjassa täytyi olla lukijoille sopivia haasteita, mutta olihan se ihan älytöntä. Tylypahka on maailman turvallisin paikka, yksi maailman arvokkaimmista esineistäkin suojataan shakkipelillä, lorumuotoisella arvoituksella, minuutin luutalennolla ja kasvilla, jolta ekaluokkalainen osaa suojautua. 

Vierailija
3822/5344 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun. Nyt ehkä pystyn taas menemään ajallaan nukkumaan... 

Luulen, että velhojen on vaikea käsittää jästien rahayksiköiden suuruuseroja, siksi maksaminen on vaikeaa.

En usko, että jästitiedossa painotetaan erityisesti jästien puketumista. 

Sitä en tajua että miksi jästisyntyiset käyvät myös jästitiedon tunneilla:D 

Tuskinpa jästitieto kovin kiinnostava valinnainen aine on jästisyntyisten kohdalla, Hermionehan ilmoittautui siihen koska halusi kaikki aineet ja oli mielenkiintoista opiskella jästitietoa velhonäkökulmasta. Kolmannen luokan jälkeen luopui kyllä siitä. Jos tarkkoja ollaan niin kyseisen aineen opettajaksi olisi hyvä palkata jästisyntyinen tai jästimaailman hyvin tunteva puoliverinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/5344 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos useampi valvojaoppilas haluaa samaan aikaan yksityiseen kylpyhuoneeseen?

Vierailija
3824/5344 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tupien tunnussanat vaihdetaan?

Vierailija
3825/5344 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Hermione millään lakannut paasaamasta kotitontuista ja lopettanut vapautusyrityksiä vaikka itse näki miten tontut sellaisesta loukkaantuivat? Lopulta Dobby oli ainoa tontuista joka tuli siivoamaan Rohkelikkotupaa kun Hermione piilotteli vaatteita ympäriinsä. Eikä Tylypahkan oppilailla sitä paitsi pitäisi olla valtaa vapauttamiseen, rehtorihan ilmeisesti on tonttujen virallinen pomo.

Vierailija
3826/5344 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Binns pystyy aaveena tarkistamaan kotitehtäviä ja kokeita kun ei varmaan voi pitää pergamentteja kädessään?

Vierailija
3827/5344 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko velhomaailmassa keksitty kortsuja? Lupin sanoi että ihmissudet eivät yleensä lisäänny, mutta kuitenkin sitten meni ottamaan riskin. Ikään kuin oikeassa maailmassa tietoinen HIV-potilas paneskelisi paljaalla.

Vierailija
3828/5344 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Pimento puhuu pikkutyttömäisesti?

Vierailija
3829/5344 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3830/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lipetit osin maahinen?

Vierailija
3831/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kermakalja tulee kuvioihin vasta kolmannessa kirjassa ihan uutena juomana kun myöhemmin paljastuu että sitä on Tylypahkankin keittiöstä noudettavissa?

Vierailija
3832/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumbledoren kuolinpäiväksi on merkitty 30. kesäkuuta, mutta eikö se yleensä ole ollut päivä jolloin lukuvuosi on päättynyt?

Vierailija
3833/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Binns pystyy aaveena tarkistamaan kotitehtäviä ja kokeita kun ei varmaan voi pitää pergamentteja kädessään?

Oon miettinyt tuota samaa! Päädyin lopulta siihen, että Binns kulkee rullan sisällä lukiessaan tekstiä. Naaman täytyy siis olla aika lähellä pergamentin pintaa, joten on varmaan aika epäkäytännöllistä. Ehkä hän onkin pyytänyt apua kotitontuilta? Tonttu taikoo rullat auki ja binns sitten leijuu niiden yllä lukiessaan niitä.

Vierailija
3834/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko velhomaailmassa keksitty kortsuja? Lupin sanoi että ihmissudet eivät yleensä lisäänny, mutta kuitenkin sitten meni ottamaan riskin. Ikään kuin oikeassa maailmassa tietoinen HIV-potilas paneskelisi paljaalla.

Mä oon nähnyt mielessäni loitsun, jolla estetään miehen tavaraa pääsemästä kohtuun. Ja loitsun, jolla nipistetään munanjohtimet kiinni niin, ettei munasolu pääse etenemään.

Vierailija
3835/5344 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siten ihmiset pitävät häntä herttaisena.

Mua häiritsee Pimennon hahmossa se, että hän on niin ruma. Oikeassa elämässä tuollaiset kiusaajat ovat usein kauniita. Siksi ihmiset haksahtavat heihin eivätkä voi uskoa heistä pahaa.

Vierailija
3836/5344 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Harry ei voinut sektumsemprasta kiinni jäätyään puolustautua sillä että Malfoy yritti häneen kidutuskirousta? Olisihan Malfoyn sauvan voinut tutkia.

Vierailija
3837/5344 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee Pimennon hahmossa se, että hän on niin ruma. Oikeassa elämässä tuollaiset kiusaajat ovat usein kauniita. Siksi ihmiset haksahtavat heihin eivätkä voi uskoa heistä pahaa.

Voldemort olikin nuorena loistoesimerkki ns. kauniista pahiksesta, josta ei juuri kukaan voinut uskoa mitään pahaa.

Vierailija
3838/5344 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se leffoissa nimenomaan ollut ruma vaan siisti vanha "mummeli" teekuppeineen ja kissankuvineen seinällä joka loi sopivaa ristiriitaa täysin karmean luonteen kanssa. Muutenkin kirjan kuvailut eri ihmisistä kuvastaa enemmän sitä miten harry nuo nuorena ja epäkypsänä näkee kuin realistisena kuvauksena noiden ulkonäöstä. 

Vierailija
3839/5344 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se leffoissa nimenomaan ollut ruma vaan siisti vanha "mummeli" teekuppeineen ja kissankuvineen seinällä joka loi sopivaa ristiriitaa täysin karmean luonteen kanssa. Muutenkin kirjan kuvailut eri ihmisistä kuvastaa enemmän sitä miten harry nuo nuorena ja epäkypsänä näkee kuin realistisena kuvauksena noiden ulkonäöstä.

Itse pidin siitä, että Voldemortin kuvattiin olleen todella hyvännäköinen ennen sielun jakamista liian moneen osaan, ja kaikki pääkolmikon jäsenet olivat puolestaan vähemmän hehkeitä. Se rikkoo hieman sitä stereotypiaa, että hyvikset ovat aina kauniita/komeita ja pahikset rumia. 

Vierailija
3840/5344 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Lipetit osin maahinen?

Jossain potterwikissä mainitaan että lipetissä on maahisverta eli on vähintään 1/4 tai 1/8 osaa maahinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän