Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perätilasektio mukavuussyistä?

Vierailija
27.01.2006 |

Jos lapsi on perätilassa, mutta lääkärin mukaan mahtuu hyvin syntymään alateitse (ei ole ensimmäinen lapsi). Äiti haluaa sektion, vaikka lääkäri sanoo sektioon liittyvän hänen tapauksessaan enemmän riskejä kuin alatiesynnytyksessä. Onko sektio silloin lääketieteellisesti perusteltu vai pelkkä mukavuussektio?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätilasynnytys ON riski lapselle. Lääkäri ajattelee lähinnä budjettia.

Suunnitellun sektion riskit ovat pienemät äidille, kuin perätilasynnytyksen risikit lapselle. Puhuessaaan sektion riskeistä, lääkäri puhuu lähinnä hätäsektion riskeist, ei suunnitellun.

Vierailija
2/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin synnytyspelkokin. Miksi hitossa ihmisiä kiinnostaa jauhaa toisten sektioiden syitä? Mulle riittää kun saan omat lapseni synnytettyä, naapuri tekee niin kuin parhaaksi näkee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi missän tapauksessa suostunut lastani perätilassa synnyttämään. Perätilasynnytykseen liittyy aina riskinsä ja en halunnut tieten tahtoen asettaa lastani vaaraan. Miksi tuota edes kysyt?

Vierailija
4/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halunnut synnyttää alateitse ja saattaa molempia vaaraan.Sectiosta toipuminen oli hidasta ja kivuliasta mutta en kadu että,halusin section.Nlassa kätilö kyllä sectiota vastusti :( Vauva oli 4230g

Vierailija
5/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan kaveri joka kyseisessä tilanteessa vaati sektioa. Hän itse kertoi minulle jo alkuraskaudesta toivovansa sektioa, vaikka mistään pelosta ei ollut kysymys. Edellinen synnytys oli mennyt ihan ok, mutta hän vaan koki synnytyksen kivuliaana ja epämiellyttävänä.

Perätilan selvittyä hän lähinnä riemuissaan soitti että nyt hänellä on sitten ihan oikea peruste sektiolle. Eikä lääkäri voi häntä alatiesynnytkseen painostaa.

Nyt myöhemmin kuulen hänen kertovan muille kuinka ei perätilan takia saanut synnyttää lastaan. Samalla vielä arvostelee pelkosektioon menijöitä, on hänen mukaansa itsekästä toimintaa vaatia mukavuussektioa.

Vierailija
6/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vaan niin paljon enemmän riskejä vauvalle.

Vierailija
7/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoarviot heittää usein jopa 500-700 grammaa, vaikka kuinka joku yrittää vakuuttaa, että lapsi on ihan normikokoinen ja lantio hyvä, niin EN SUOSTUIS! Liian monta kauhutarinaa tästäkin kuullut.

Itse sitten olisin vastuussa päätöksestäni.

Vierailija
8/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mukavaa on sektiossa??? siis vastatkaa MITÄ MUKAVAA? ei kuulkaa ollu MITÄÄN MUKAVAA.

Vierailija
9/9 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kumpikin lapsista perätilan takia sektioitu.

Yhden sektion jälkeen en olisi edes saanut perätilassa olevaa vauvaa synnyttää alakautta, vaan automaattisesti tehtiin suunniteltu sektio.

Ensimmäistä odottaessani ja perätilan varmistuttua lääkäri vain kysyi tahdonko kääntöyrityksen, vastasin en. Seuraavaksi kysyi tahdonko yrittää synnyttää alakautta. Vastasin en. Sitten otettiin kalenterit esiin ja buukattiin synnytyspäivä.

Suunniteltu sektio on AINA perätilassa olevalle vauvalle turvallisempi tapa tulla maailmaan kuin alatiesynnytys. Äidille on sektiossa taasen suuremmat riskit, mutta vaikka leikkaus on suuri, on riskit kuitenkin pienet.

Jos meille vielä siunaantuu kolmas lapsi, on automaattinen sektio, oli sitten perätila tai raivotarjonta.

Lapsilla ikäeroa 1v4kk, kumpikin oli n.3 kiloinen, olen onnellinen että sain heidät sektiolla, heille parempi. En ehdointahdoin tahtoisi ottaa mitään ylimääräisiä riskejä. Leikkaukset sujuivat hyvin, imetys sujui jne.